2013-06-06 15:54:10
Μία ακόμα παράσταση που θα σταθμεύσει και στην Πάτρα, στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο είναι ο «Αγαμέμνων» του Αισχύλου από το ΔΗΠΕΘΕ της Κοζάνης με ένα αξιόλογο επιτελείο ηθοποιών που περιλαμβάνει την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, τον Μηνά Χατζησάββα και τον Βασίλη Μπισμπίκη.
Η παράσταση αναμένεται να παιχθεί στο Αρχαίο Ωδείο, προφανώς στο πλαίσιο του 32ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος στις 19 και 20 Αυγούστου 2013, στις 21.30.
Ο «Αγαμέμνων» είναι ένα έργο της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης, το πρώτο έργο από την τριλογία του Αισχύλου ΟΡΕΣΤΕΙΑ, την μοναδική τριλογία που διασώθηκε ολόκληρη και που λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.
Η πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας ΟΡΕΣΤΕΙΑ (Αγαμένων, Χοηφόροι και Ευμενίδες) για την οποία ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο, έγινε στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα «Πρωτεύς».
Αυτό το καλοκαίρι, με σεβασμό στον τρόπο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου διδάσκει σε έναν θίασο εκλεκτών ηθοποιών, η σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη.
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος -σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Έπη – στηρίζει τον δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπικής μητριαρχικής περσόνα, και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Το βράδυ που ο βασιλιάς Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος νικητής, έπειτα από τον δεκαετή Τρωϊκό πόλεμο, έχοντας μαζί την ιέρεια του Απόλλωνα Κασσάνδρα ως σκλάβα κι ερωμένη του, η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα θα τον υποδεχτεί στο παλάτι. Αργότερα, μέσα στη νύχτα, η Κλυταιμνήστρα θα σφάξει με τα ίδια της τα χέρια τον σύζυγό της και την μάντισσα, έχοντας στο πλευρό της τον εραστή της Αίγισθο.
Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα προκειμένου να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα.
Στον «Αγαμέμνονα», η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει το έργο εξαιρετικά οικείο. Κι εδώ όπως και γενικότερα στην Αισχύλεια Τραγωδία, την συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια και Θεοφοβία εκφράζει ο Χορός.
Στην συγκλονιστική ποιητική δημιουργία του Αισχύλου, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και των αρχαίων Θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Ύβριν.
Οι ήρωες της τραγωδίας συνθλίβονται από το βάρος της Ευθύνης που φέρουν και ταυτόχρονα την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να υπερβεί το πεπρωμένο της.
Η παράσταση εκτός από την Πάτρα θα παιχθεί και σε άλλα σημεία της Δυτικής Ελλάδας όπως στις 16/8/2013 στην Αμαλιάδα - Αρχαία Ήλιδα, στις 17/8/2013 στην Ζάκυνθο - Υπαίθριο Θέατρο Ζακύνθου και στις 18/8/2013 στην Κεφαλονιά - Αύλειος Χώρος Ξενία.
Εκτός από την Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα) και τον Μηνά Χατζησάββα (Αγαμέμνων) παίζουν η Θεοδώρα Τζήμου (Κασσάνδρα), ο Βασίλης Μπισμπίκης (Αίγισθος), ο Θέμης Πάνου (Κήρυκας) και ο Βασίλης Χαλακατεβάκης (Φύλακας).
Κορυφαίοι του χορού, οι Θύμιος Κούκιος, Βασίλης Πουλάκος, Κρις Ραντάνοφ, Κώστας Φαλελάκης και Μενέλαος Ζαχαράκης. Κλαρινέτο παίζει ο Χρήστος Καλκάνης.
Η μετάφραση είναι της Νικολέτας Φριντζήλα, η σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη, τα σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Πάτσα, η μουσική σύνθεση και διδασκαλία της Πατρινής Σοφίας Καμαγιάννη, η χορογραφία του Ερμή Μαλκότση και οι φωτισμοί της Ελευθερίας Ντεκώ.
Η έναρξη των παραστάσεων θα γίνει την Τρίτη 25 Ιουνίου 2013, στο Θέατρο Βράχων στον Βύρωνα, στην Αθήνα.
xespao
Η παράσταση αναμένεται να παιχθεί στο Αρχαίο Ωδείο, προφανώς στο πλαίσιο του 32ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος στις 19 και 20 Αυγούστου 2013, στις 21.30.
Ο «Αγαμέμνων» είναι ένα έργο της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης, το πρώτο έργο από την τριλογία του Αισχύλου ΟΡΕΣΤΕΙΑ, την μοναδική τριλογία που διασώθηκε ολόκληρη και που λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.
Η πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας ΟΡΕΣΤΕΙΑ (Αγαμένων, Χοηφόροι και Ευμενίδες) για την οποία ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο, έγινε στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα «Πρωτεύς».
Αυτό το καλοκαίρι, με σεβασμό στον τρόπο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου διδάσκει σε έναν θίασο εκλεκτών ηθοποιών, η σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη.
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος -σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Έπη – στηρίζει τον δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπικής μητριαρχικής περσόνα, και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Το βράδυ που ο βασιλιάς Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος νικητής, έπειτα από τον δεκαετή Τρωϊκό πόλεμο, έχοντας μαζί την ιέρεια του Απόλλωνα Κασσάνδρα ως σκλάβα κι ερωμένη του, η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα θα τον υποδεχτεί στο παλάτι. Αργότερα, μέσα στη νύχτα, η Κλυταιμνήστρα θα σφάξει με τα ίδια της τα χέρια τον σύζυγό της και την μάντισσα, έχοντας στο πλευρό της τον εραστή της Αίγισθο.
Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα προκειμένου να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα.
Στον «Αγαμέμνονα», η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει το έργο εξαιρετικά οικείο. Κι εδώ όπως και γενικότερα στην Αισχύλεια Τραγωδία, την συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια και Θεοφοβία εκφράζει ο Χορός.
Στην συγκλονιστική ποιητική δημιουργία του Αισχύλου, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και των αρχαίων Θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Ύβριν.
Οι ήρωες της τραγωδίας συνθλίβονται από το βάρος της Ευθύνης που φέρουν και ταυτόχρονα την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να υπερβεί το πεπρωμένο της.
Η παράσταση εκτός από την Πάτρα θα παιχθεί και σε άλλα σημεία της Δυτικής Ελλάδας όπως στις 16/8/2013 στην Αμαλιάδα - Αρχαία Ήλιδα, στις 17/8/2013 στην Ζάκυνθο - Υπαίθριο Θέατρο Ζακύνθου και στις 18/8/2013 στην Κεφαλονιά - Αύλειος Χώρος Ξενία.
Εκτός από την Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα) και τον Μηνά Χατζησάββα (Αγαμέμνων) παίζουν η Θεοδώρα Τζήμου (Κασσάνδρα), ο Βασίλης Μπισμπίκης (Αίγισθος), ο Θέμης Πάνου (Κήρυκας) και ο Βασίλης Χαλακατεβάκης (Φύλακας).
Κορυφαίοι του χορού, οι Θύμιος Κούκιος, Βασίλης Πουλάκος, Κρις Ραντάνοφ, Κώστας Φαλελάκης και Μενέλαος Ζαχαράκης. Κλαρινέτο παίζει ο Χρήστος Καλκάνης.
Η μετάφραση είναι της Νικολέτας Φριντζήλα, η σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη, τα σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Πάτσα, η μουσική σύνθεση και διδασκαλία της Πατρινής Σοφίας Καμαγιάννη, η χορογραφία του Ερμή Μαλκότση και οι φωτισμοί της Ελευθερίας Ντεκώ.
Η έναρξη των παραστάσεων θα γίνει την Τρίτη 25 Ιουνίου 2013, στο Θέατρο Βράχων στον Βύρωνα, στην Αθήνα.
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
11 περιοχές για φυλακές στην Αιτωλοακαρνανία
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ανακάλυψαν υπόγεια πόλη με δεκάδες μετανάστες στην Ρωσία
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ