2013-10-19 23:37:06
Φωτογραφία για Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση λέει ναι στο στήσιμο πάγκου στην παραλιακή στην Πρέβεζα από τους μάρτυρες του Ιεχωβά
Ναι στο στήσιμο πάγκου στην παραλιακή, κοντά στην πλατεία Ανδρούτσου, από μάρτυρες του Ιεχωβά λέει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση με απόφασή της σύμφωνα με την οποία ακυρώνει την απόφαση αναστολής παραχώρησης χώρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του pamepreveza.gr, τον Αύγουστο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε συνεδρίασή του αρχικά αποφάσισε θετικά στην παραχώρηση του χώρου την οποία ανέστειλε με νεότερη απόφασή του.

Την απόφαση αυτή της αναστολής έρχεται να ακυρώσει πριν λίγες μέρες η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Βίκυ Ευταξά.

Μάλιστα τότε ο Μητροπολίτης Νικοπολέως και Πρεβέζης Χρυσόστομος σε δήλωσή του στο pamepreveza.gr είπε χαρακτηριστικά:

"Ως Επίσκοπος της τοπικής Εκκλησίας οφείλω να προστατεύσω το ποίμνιό μου από οποιαδήποτε παράνομη δράση ή πρακτική οιασδήποτε αίρεσης ή σέχτας. Είναι καθήκον μου.


Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα και απολύτως σεβαστό το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας που αφορά σε οποιαδήποτε γνωστή θρησκεία και τελείως διαφορετικό πράγμα ο παράνομος προσηλυτισμός, οι πρακτικές του οποίου έχουν οδηγήσει στην απόλυτη χειραγώγηση και στη στυγνή εκμετάλλευση αρκετών συνανθρώπων μας".

Διαβάστε όλη την απόφαση ακύρωσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης:

ΘΕΜΑ: Ακύρωση της αριθµ. 47/2013 απόφασης του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ∆ηµοτικού Λιµενικού Ταµείου Πρέβεζας, αναφορικά µε την αναστολή της ισχύος της παρ. 4 της αριθµ. 44/2013 απόφασής του και επικύρωση της αριθµ. 44/2013 απόφασης του ίδιου οργάνου.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ∆ΙΟΙΚΗΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ- ∆ΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕ∆ΟΝΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των άρθρων 1, 225, 226 και 227 του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της

Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης – Πρόγραµµα Καλλικράτης»

2. Τις διατάξεις άρθρου 238 του Ν. 3852/2010 σύµφωνα µε τις οποίες ο έλεγχος νοµιµότητας των πράξεων των ΟΤΑ και η Αστική και Πειθαρχική ευθύνη αιρετών µέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α, ασκείται από το Γενικό Γραµµατέα της Αποκεντρωµένης

3. Τις διατάξεις του άρθρου 24 του Π.∆ 141/27.12.2010 «Οργανισµός της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Ηπείρου - ∆υτικής Μακεδονίας».

4. Τις διατάξεις της εγκυκλίου αριθ. 60 του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής ∆ιακυβέρνησης «Έλεγχος νοµιµότητας των συλλογικών και µονοµελών οργάνων των πρωτοβάθµιων Ο.Τ.Α».

5. Τις διατάξεις της εγκυκλίου αριθ. 11/7666/07-02-07 του ΥΠ.ΕΣ.∆.∆.Α. «Εποπτεία πράξεων των συλλογικών και µονοµελών οργάνων των πρωτοβάθµιων ΟΤΑ».

6. Την αριθµ. 32292/7066/12.06.2013 ∆ιαπιστωτική Πράξη του Γ.Γ Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Ηπείρου – ∆υτικής Μακεδονίας, περί έναρξης λειτουργίας του Ν.Π.∆.∆ που συστήθηκε στο ∆ήµο Πρέβεζας µε την επωνυµία «∆ηµοτικό Λιµενικό Ταµείο Πρέβεζας».

7. Τις διατάξεις του άρθρου 149 του N.3463/06 (∆.Κ.Κ.).

8. Το υπ’ αριθµ. 339/04.09.2013 έγγραφο του ∆ηµοτικού Λιµενικού Ταµείου Πρέβεζας.

9. Την αριθµ. 44/2013 απόφαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ∆ηµοτικού Λιµενικού Ταµείου

10. Την αριθµ. 47/2013 απόφαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ∆ηµοτικού Λιµενικού Ταµείου Πρέβεζας, που µας υποβλήθηκε µε το αριθµ. 339/04.09.2013 έγγραφο του ∆ήµου.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Ι) Ακυρώνουµε την αριθµ. 47/2013 απόφαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ∆ηµοτικού Λιµενικού Ταµείου Πρέβεζας αναφορικά µε την αναστολή εφαρµογής της αριθµ. 44/2013 απόφασής του περί παραχώρησης χερσαίας ζώνης αιγιαλού, ως προς το σηµείο που παραχωρείται χώρος στον κ. Θώµο Φώτιο για την τοποθέτηση πάγκου διακίνησης υλικού θρησκευτικού περιεχοµένου των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά, επειδή είναι αναιτιολόγητη, καθώς απουσιάζει τόσο από το εισηγητικό όσο και από το αποφασιστικό αυτής η αναφορά στους κανόνες δικαίου επί των οποίων εδράζεται η λήψη της και η γενική και αόριστος επίκληση «… η παραχώρηση αυτή προκάλεσε κοινωνική αναταραχή…», δε συνιστά νόµιµη αιτιολογία, σύµφωνα µε την αριθµ. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 11/ Αριθ. Πρωτ.: 7666/7.2.2007 ΥΠΕΣ∆∆Α, «…Στοιχεία της αιτιολογίας είναι η αναφορά των κανόνων δικαίου στους οποίους στηρίζεται η έκδοση της πράξης, η τυχόν ερµηνεία τους, η ουσιαστική εκτίµηση των πραγµατικών καταστάσεων, καθώς και τα κριτήρια και οι σκέψεις του οργάνου σχετικά µε την άσκηση της διακριτικής ευχέρειας. Στην τελευταία περίπτωση η αιτιολογία µπορεί να προκύπτει και από τα στοιχεία του φακέλου. Η αιτιολογία πρέπει οπωσδήποτε να έχει τα εξής χαρακτηριστικά: να είναι ειδική (όχι γενική και αόριστη), δηλ. σχετική µε την ελεγχόµενη πράξη να είναι πλήρης ή επαρκής, δηλ. να περιέχει µε σαφήνεια τα συγκεκριµένα πραγµατικά περιστατικά, ώστε να µην υπάρχει αµφιβολία για την ορθότητα της απόφασης του ∆ήµου ή της Κοινότητας και να ανταποκρίνεται στα στοιχεία του φακέλου».

Α) Σύµφωνα µε το άρθρο 24 Ν. 2971/19-12-01 (ΦΕΚ Α 285) : «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις, παραχωρήσεις χώρων ζώνης λιµένα»,

1. Επιτρέπεται ο φορέας διοίκησης και εκµετάλλευσης λιµένα µε απόφαση της διοίκησής του, που εγκρίνεται, µετά από σύµφωνη γνώµη του Γ.Ε.Ν. και του Υπουργείου Εµπορικής Ναυτιλίας, από τον Γενικό Γραµµατέα Περιφέρειας, να παραχωρεί, µε αντάλλαγµα και για ορισµένο χρονικό διάστηµα, τη χρήση χώρων που βρίσκονται µέσα στη ζώνη λιµένα 2. Για παραχωρήσεις απλής χρήσης των χώρων της χερσαίας ζώνης λιµένα χρονικής διάρκειας µικρότερης του έτους, που δεν συνοδεύονται από οποιοδήποτε έργο µόνιµης ή προσωρινής φύσης, δεν απαιτούνται οι γνώµες του Γ.Ε.Ν. και του Υπουργείου Εµπορικής Ναυτιλίας, αλλά µόνο απόφαση του αρµόδιου φορέα διοίκησης και εκµετάλλευσης λιµένα, η οποία εγκρίνεται από τον Γενικό Γραµµατέα Περιφέρειας.

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι της παραχώρησης χρήσης χερσαίας ζώνης λιµένα δεν εξαιρείται αυτή, µε σκοπό τη διακίνηση εντύπων θρησκευτικού περιεχοµένου.

Β) Σύµφωνα µε το ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑ∆ΑΣ: (ΦΕΚ Α 85 / 18-4-01-∆ΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜ. ΣΤΟ ΦΕΚ-

1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατοµικών και πολιτικών δικαιωµάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.

2. Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά µε τη λατρεία της τελούνται ανεµπόδιστα υπό την προστασία των νόµων. Η άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλει τη δηµόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη. Ο προσηλυτισµός απαγορεύεται.

1. Καθένας µπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασµούς του τηρώντας τους νόµους του Κράτους.

2. Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό µέτρο απαγορεύονται.

Γ) Σύµφωνα µε την παρ. 2 του άρθρου 4 του Α.Ν. 1363 της 15 Αυγ. / 3 Σεπτ. 1938 (ΦΕΚ Α 305):

Προσηλυτισµός ιδία είναι η δια πάσης φύσεως παροχών ή δια υποσχέσεως τοιούτων ή άλλης ηθικής ή υλικής περιθάλψεως, δια µέσων απατηλών, δια καταχωρήσεως της απειρίας ή εµπιστοσύνης ή δια εκµεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευµατικής αδυναµίας ή κουφότητος άµεσος ή έµµεσος προσπάθεια προς διείσδυσιν εις την θρησκευτικήν συνείδησιν ετεροδόξων επί σκοπώ µεταβολής του περιεχοµένου

∆) Σύµφωνα µε το «ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΣ¨», (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών, Σχολή Νοµική, Τοµέας ∆ηµοσίου ∆ικαίου, Μάθηµα Εφαρµογές ∆ηµοσίου ∆ικαίου, ∆ιδάσκων:

Α. ∆ηµητρόπουλος, Μάιος 2009)

1.ΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Η διάταξη του Συντάγµατος «ο προσηλυτισµός απαγορεύεται» δεν µας δίνει ρητώς ορισµό, ωστόσο σε συσχετισµό µε τις υπόλοιπες παραγράφους του άρθρου 13 που κατοχυρώνουν την θρησκευτική ελευθερία όπως την ορίσαµε πιο πάνω µπορούµε να τον ορίσουµε ως νοµικό όρο. Η απαγόρευση του προσηλυτισµού βρίσκεται σε απόλυτη συµφωνία και εµπεριέχεται στο περιεχόµενο των γενικών ρητρών, αλλά αυτονοµήθηκε λεκτικά και ρυθµίζεται µε ειδική διάταξη. Το δικαίωµα θρησκευτικής διδασκαλίας, όπως αναφέρθηκε, αποτελεί µερικότερη εκδοχή του δικαιώµατος στην θρησκευτική ελευθερία και περιλαµβάνει την ελευθερία στο κήρυγµα, την εκπαίδευση, την κατήχηση, την ιεραποστολή. Εδώ ανήκει και το δικαίωµα, ατοµικά ή συλλογικά, καθενός να καταπολεµά µια ορισµένη θρησκεία ή την θρησκεία εν γένει και να συνηγορεί υπέρ µιας άλλης θρησκείας ή της αθεΐας. Η δραστηριότητα αυτή µπορεί να γίνει µε θεµιτά ή αθέµιτα µέσα και στην δεύτερη περίπτωση αποτελεί προσηλυτισµό.

Η θρησκευτική διδασκαλία επιτρέπεται να γίνεται µε κάθε θεµιτό µέσο: προφορικά, γραπτά, µε διαφηµίσεις, µέσω του τύπου ή της ραδιοτηλεόρασης, µε ιδιωτικά ή δηµόσια µαθήµατα, σε κλειστές ή υπαίθριες συναθροίσεις. Επίσης, ασκείται και µε την ίδρυση και λειτουργία θρησκευτικών ή θρησκευτικά προσανατολισµένων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Το δικαίωµα αυτό ανήκει σε φυσικά ή νοµικά πρόσωπα και ασκείται στο πλαίσιο της γενικής νοµοθεσίας περί παιδείας.

Ως «προσηλυτισµός», ορίζεται «η µε αθέµιτα µέσα προσπάθεια διείσδυσης στην θρησκευτική συνείδηση του άλλου». Χωρίς αυτά τα απατηλά µέσα δεν θα υπήρχε αδίκηµα, αλλά απλώς άσκηση του ατοµικού δικαιώµατος της ελευθερίας του λόγου - εδώ του θρησκευτικού. Η µετάβαση δηλαδή από το ατοµικό δικαίωµα στο αδίκηµα του προσηλυτισµού γίνεται µε τον συγκεκριµένο τρόπο άσκησης.

Πρώτον, όταν ο διαπράττων την διδασκαλία προσφέρει παροχές ή υποσχέσεις για παροχές υλικές ή ηθικές ώστε να µεταστρέψει την θρησκευτική συνείδηση του άλλου. ∆εύτερον, όταν διαπιστώνουµε κατάχρηση της απειρίας ή της εµπιστοσύνης ή εκµετάλλευση της ανάγκης, της πνευµατικής αδυναµίας ή της κουφότητας του θύµατος. Και τρίτον, όταν η συµπεριφορά πληροί τις προϋποθέσεις των άρθρων 385 και 386 του Ποινικού Κώδικα µε µέσα που αν ο δράστης αποσκοπούσε σε παράνοµο περιουσιακό όφελος θα πληρούσαν η αντικειµενική υπόσταση του εγκλήµατος της εκβίασης ή της απάτης.

Κατά της απόφασης αυτής χωρεί προσφυγή ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 (Ταχ. ∆/νση: Μαρ. Κοτοπούλη 62, 45445 Ιωάννινα), εντός ενός (1) µηνός από την έκδοση ή την κοινοποίησή της.

ΙΙ) Η αριθµ. 44/2013 απόφαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ΝΠ∆∆ «∆ηµοτικό Λιµενικό Ταµείο Πρέβεζας», αναφορικά µε την παραχώρηση απλής χρήσης λιµένα για πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως ειδικότερα σ’ αυτήν αναφέρεται, αφού ελέγχθηκε ως προς τη νοµιµότητά της, βρέθηκε νόµιµη.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ∆ΙΟΙΚΗΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ-∆ΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕ∆ΟΝΙΑΣ

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΕΥΤΑΞΑ Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ