2013-11-24 14:48:03
Αισιόδοξα μηνύματα ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι ευπρόσδεκτα στις αγορές Ρωσίας, Κίνας και Γερμανίας αναδύθηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποίησε ο ΣΕΒ Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος, το βράδυ του Σαββάτου 23 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο το FORUM Ανάπτυξης – 16ο MONEY SHOW Πάτρας.
Το υπουργείο Εξωτερικών, με τα κατάλληλα υποστηρικτικά εργαλεία έχει τη δυνατότητα να παρέχει υποστήριξη στους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα. Από την πλευρά τους τα Επιμελητήρια της Δυτικής Ελλάδος, ετοιμάζονται να βγουν στις ξένες αγορές, με ισχυρό, αναγνωρισμένο όνομα.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να αναδείξουμε και να προωθήσουμε την ελληνική παραγωγή» σχολίασε στο χαιρετισμό του ο Γιώργος Κεπενός, πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΒ Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος,
Με την ονομασία «ΟΛΥΜΠΙΑ – OLYMPIA» τα προϊόντα της Δυτικής Ελλάδος ετοιμάζονται να βγουν στις ξένες αγορές. Το ανακοίνωσε περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, Απόστολος Κατσιφάρας, καταγράφοντας τη συνεργασία που εδώ και καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη, ανάμεσα στην αιρετή Περιφέρεια και τα Επιμελητήρια.
Ωστόσο, τα Επιμελητήρια διακρίνουν την ανάγκη να υπάρξει οργανωμένος φορέας που να υποστηρίζει τις εξαγωγές, όπως η δημιουργία Ένωσης Εξαγωγέων Πελοποννήσου. Ήδη το Επιμελητήριο Αχαΐας, όπως είπε ο πρόεδρος του, Πλάτων Μαρλαφέκας, προσανατολίζεται στην συγκρότηση τμήματος εξαγωγέων. Από την πλευρά του ο Μανώλης Αγγελάκας, γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου – δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, σχολίασε την έλλειψη χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις. «Η αγορά χρειάζεται ρευστότητα. Οι τράπεζες πρέπει να ανταποκριθούν» τόνισε χαρακτηριστικά και συνέστησε στους επιχειρηματίες να μην επιχειρήσουν το μεγάλο βήμα εξόδου σε νέες αγορές , αν δεν έχουν σωστά στελεχωμένα τμήματα.
Πάντως, εκ μέρους του υπουργείου Εξωτερικών, ο Αθανάσιος Μακρανδρέου , γενικός σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Β', ενημέρωσε τους επιχειρηματίες για τους τρόπους που έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στις ξένες αγορές, τις δομές που υπάρχουν, αλλά και τις δράσεις που υλοποιούνται για την πληροφόρηση που έχουν ανάγκη οι έλληνες επιχειρηματίες. Ημέρες ενημέρωσης, ειδικές δράσεις και σεμινάρια οργανώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ενώ όπου υπάρχουν γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν απευθείας για τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας. Ήδη, όπως ανέφερε ο κ. Μακρανδρέου, έχουν κατατεθεί 17.500 αιτήματα από επιχειρηματίες που επιθυμούν να συνδεθούν με μεγάλες, ξένες αγορές όπως το Πεκίνο, η Σόφια, η Μόσχα, η Σαγκάη κ.α. Παράλληλα σε μήνυμα – χαιρετισμό που απέστειλε προς τους επιχειρηματίες της περιοχής ο Παναγιώτης Μίχαλος, γ.γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥπΕξ, το υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο αναδιοργάνωσης των γραφείων ΟΕΥ, ώστε να υπάρξει παρουσία της Ελλάδας και στις αναδυόμενες αγορές, όπου υπάρχουν μεγαλύτερες προοπτικές.
Το θετικό κλίμα που υπάρχει στις ξένες αγορές για τους έλληνες επιχειρηματίες, περιέγραψαν στις εισηγήσεις τους οι σύμβουλοι Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών. Έδωσα χρήσιμα οικονομικά στοιχεία για τις αγορές Ρωσίας, Κίνας, Γερμανίας, εξήγησαν τους κινδύνους και τις δυσκολίες που διαφέρουν σε κάθε χώρα.
Ο Ιωάννης Μάρκου, γενικός σύμβουλος ΟΕΥ Β' αναφέρθηκε στην αγορά της Ρωσίας, όπου τα εισοδήματα των καταναλωτών αυξάνοντα κατά 15%. Εξελίσσεται σε μια υπερκαταναλωτική κοινωνία, με τους Ρώσους να μπορούν να καταναλώσουν τα πάντα. Η νέα τάση είναι να αγοράζεις μια εκπομπή μαγειρικής και μέσω αυτής να προβάλεις προϊόντα και περιοχής, όπως κάνουν οι Ισπανοί. Ο κ. Μάρκος επέμεινε ότι το τρίπτυχο Τουρισμός – Γαστρονομία – Εγχώρια προϊόντα είναι ο συνδυασμός που θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τις ελληνικές εξαγωγές. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που υπάρχουν για να εξαχθούν ελληνικά προϊόντα στη Ρωσία: «Κατακερματισμός επιχειρηματικών δυνάμεων, υψηλό κόστος μεταφορών, μη ανταγωνιστικές τιμές» είναι ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και σε αυτές προστίθενται τα «δικαιώματα εισόδου» που υποχρεούνται να καταβάλλουν για να μπουν στο ράφι των Σούπερ Μάρκετ στις μεγάλες αλυσίδες , οι οποίες έχουν εγκατασταθεί στις κεντρικές αγορές.
Η Αρετή Σκαφιδάκη, γραμματέας ΟΕΥ Α' , αναφέρθηκε «στην αγορά των προκλήσεων», όπως χαρακτήρισε την Κίνα. «Οι Κινέζοι γίνονται καταναλωτές, δίνουν πια έμφαση στην κατανάλωση» είπε και εξήγησε πως δημιουργείται μια ανώτερη τάξη που υιοθετεί δυτικά πρότυπα. Ενδιαφέρονται για πράσινη βιομηχανία, φαρμακευτικά προϊόντα, καλλυντικά, δομικά υλικά, υψηλή τεχνολογία, υπηρεσίες υγείας, ιατρικές υπηρεσίες, τουρισμό και δίνουν έμφαση στα τρόφιμα – ποτά, με εξασφαλισμένη ποιότητα κι αυτό γιατί, οι Κινέζοι είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητοι στα διατροφικά σκάνδαλα. |Το ελαιόλαδο για τους Κινέζους είναι ο ελληνικός χρυσός και ίσως αποτελέσει το Δούρειο ίππο για να εξάγουμε και άλλα προϊόντα» τόνισε η κ. Σκαφιδάκη. Συνέστησε στους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να συνδεθούν με την κινεζική αγορά, να έχουν καλό business plan, να χτίσουν ένα μύθο γύρο από το προϊόν τους και να έχουν υπομονή και επιμονή μέχρι να καταλήξουν σε συμφωνία.
Ο Δημήτρης Πετρόπουλος, γραμματέας ΟΕΥ Α', αναφέρθηκε στη δυναμική αγορά της Γερμανίας, εκεί όπου το 1/3 των ελληνικών εξαγωγών, αφορούν την κατηγορία τρόφιμα – ποτά, κάτι που αποδίδεται στις διατροφικές συνήθειες των Γερμανών. Σταδιακά όμως, όπως είπε ο κ.Πετρόπουλος, κερδίζουν έδαφος τα ελληνικά φάρμακα, για τα οποία οι Γερμανοί δείχνουν ενδιαφέρον. 'Ένα προϊόν που παρουσιάζει εξαιρετική ζήτηση είναι τα σπαράγγια. |Αναλογούν 1,8 κιλά ανά Γερμανό την περίοδο Άνοιξη - Καλοκαίρι. Σταδιακά, όπως είπε ο κ.Πετρόπουλος, κερδίζουν έδαφος τα ελληνικά φάρμακα, για τα οποία οι Γερμανοί δείχνουν ενδιαφέρον. Σε επίπεδο σχέσεων, ο ίδιος σχολίασε, ότι ανεξάρτητα απ' ότι συμβαίνει στην κεντρική πολιτική σκηνή, «οι Γερμανοί αγαπούν τον ελληνικό τρόπο ζωής». Εξήγηση πάντως ότι η συνεργασία με τη γερμανική αγορά είναι δύσκολη, «αν όμως αποκτήσει κάποιος επαγγελματική σχέση με έναν Γερμανό, αυτή η σχέση γίνεται πολύ δυνατή» κατέληξε ο ίδιος.
Την συζήτηση συντόνισε ο Νίκος Κοτσώνης, διευθυντής του ΣΕΒ Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος, ξεχωρίζοντας ιδιαίτερα την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας, αλλά κα τα θετικά μηνύματα που προέκυψαν από τις ξένες αγορές, οι οποίες είναι ανοικτές για τους έλληνες επιχειρηματίες.
xespao
Το υπουργείο Εξωτερικών, με τα κατάλληλα υποστηρικτικά εργαλεία έχει τη δυνατότητα να παρέχει υποστήριξη στους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα. Από την πλευρά τους τα Επιμελητήρια της Δυτικής Ελλάδος, ετοιμάζονται να βγουν στις ξένες αγορές, με ισχυρό, αναγνωρισμένο όνομα.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να αναδείξουμε και να προωθήσουμε την ελληνική παραγωγή» σχολίασε στο χαιρετισμό του ο Γιώργος Κεπενός, πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΒ Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος,
Με την ονομασία «ΟΛΥΜΠΙΑ – OLYMPIA» τα προϊόντα της Δυτικής Ελλάδος ετοιμάζονται να βγουν στις ξένες αγορές. Το ανακοίνωσε περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, Απόστολος Κατσιφάρας, καταγράφοντας τη συνεργασία που εδώ και καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη, ανάμεσα στην αιρετή Περιφέρεια και τα Επιμελητήρια.
Ωστόσο, τα Επιμελητήρια διακρίνουν την ανάγκη να υπάρξει οργανωμένος φορέας που να υποστηρίζει τις εξαγωγές, όπως η δημιουργία Ένωσης Εξαγωγέων Πελοποννήσου. Ήδη το Επιμελητήριο Αχαΐας, όπως είπε ο πρόεδρος του, Πλάτων Μαρλαφέκας, προσανατολίζεται στην συγκρότηση τμήματος εξαγωγέων. Από την πλευρά του ο Μανώλης Αγγελάκας, γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου – δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, σχολίασε την έλλειψη χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις. «Η αγορά χρειάζεται ρευστότητα. Οι τράπεζες πρέπει να ανταποκριθούν» τόνισε χαρακτηριστικά και συνέστησε στους επιχειρηματίες να μην επιχειρήσουν το μεγάλο βήμα εξόδου σε νέες αγορές , αν δεν έχουν σωστά στελεχωμένα τμήματα.
Πάντως, εκ μέρους του υπουργείου Εξωτερικών, ο Αθανάσιος Μακρανδρέου , γενικός σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Β', ενημέρωσε τους επιχειρηματίες για τους τρόπους που έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στις ξένες αγορές, τις δομές που υπάρχουν, αλλά και τις δράσεις που υλοποιούνται για την πληροφόρηση που έχουν ανάγκη οι έλληνες επιχειρηματίες. Ημέρες ενημέρωσης, ειδικές δράσεις και σεμινάρια οργανώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ενώ όπου υπάρχουν γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν απευθείας για τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας. Ήδη, όπως ανέφερε ο κ. Μακρανδρέου, έχουν κατατεθεί 17.500 αιτήματα από επιχειρηματίες που επιθυμούν να συνδεθούν με μεγάλες, ξένες αγορές όπως το Πεκίνο, η Σόφια, η Μόσχα, η Σαγκάη κ.α. Παράλληλα σε μήνυμα – χαιρετισμό που απέστειλε προς τους επιχειρηματίες της περιοχής ο Παναγιώτης Μίχαλος, γ.γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥπΕξ, το υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο αναδιοργάνωσης των γραφείων ΟΕΥ, ώστε να υπάρξει παρουσία της Ελλάδας και στις αναδυόμενες αγορές, όπου υπάρχουν μεγαλύτερες προοπτικές.
Το θετικό κλίμα που υπάρχει στις ξένες αγορές για τους έλληνες επιχειρηματίες, περιέγραψαν στις εισηγήσεις τους οι σύμβουλοι Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών. Έδωσα χρήσιμα οικονομικά στοιχεία για τις αγορές Ρωσίας, Κίνας, Γερμανίας, εξήγησαν τους κινδύνους και τις δυσκολίες που διαφέρουν σε κάθε χώρα.
Ο Ιωάννης Μάρκου, γενικός σύμβουλος ΟΕΥ Β' αναφέρθηκε στην αγορά της Ρωσίας, όπου τα εισοδήματα των καταναλωτών αυξάνοντα κατά 15%. Εξελίσσεται σε μια υπερκαταναλωτική κοινωνία, με τους Ρώσους να μπορούν να καταναλώσουν τα πάντα. Η νέα τάση είναι να αγοράζεις μια εκπομπή μαγειρικής και μέσω αυτής να προβάλεις προϊόντα και περιοχής, όπως κάνουν οι Ισπανοί. Ο κ. Μάρκος επέμεινε ότι το τρίπτυχο Τουρισμός – Γαστρονομία – Εγχώρια προϊόντα είναι ο συνδυασμός που θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τις ελληνικές εξαγωγές. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που υπάρχουν για να εξαχθούν ελληνικά προϊόντα στη Ρωσία: «Κατακερματισμός επιχειρηματικών δυνάμεων, υψηλό κόστος μεταφορών, μη ανταγωνιστικές τιμές» είναι ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και σε αυτές προστίθενται τα «δικαιώματα εισόδου» που υποχρεούνται να καταβάλλουν για να μπουν στο ράφι των Σούπερ Μάρκετ στις μεγάλες αλυσίδες , οι οποίες έχουν εγκατασταθεί στις κεντρικές αγορές.
Η Αρετή Σκαφιδάκη, γραμματέας ΟΕΥ Α' , αναφέρθηκε «στην αγορά των προκλήσεων», όπως χαρακτήρισε την Κίνα. «Οι Κινέζοι γίνονται καταναλωτές, δίνουν πια έμφαση στην κατανάλωση» είπε και εξήγησε πως δημιουργείται μια ανώτερη τάξη που υιοθετεί δυτικά πρότυπα. Ενδιαφέρονται για πράσινη βιομηχανία, φαρμακευτικά προϊόντα, καλλυντικά, δομικά υλικά, υψηλή τεχνολογία, υπηρεσίες υγείας, ιατρικές υπηρεσίες, τουρισμό και δίνουν έμφαση στα τρόφιμα – ποτά, με εξασφαλισμένη ποιότητα κι αυτό γιατί, οι Κινέζοι είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητοι στα διατροφικά σκάνδαλα. |Το ελαιόλαδο για τους Κινέζους είναι ο ελληνικός χρυσός και ίσως αποτελέσει το Δούρειο ίππο για να εξάγουμε και άλλα προϊόντα» τόνισε η κ. Σκαφιδάκη. Συνέστησε στους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να συνδεθούν με την κινεζική αγορά, να έχουν καλό business plan, να χτίσουν ένα μύθο γύρο από το προϊόν τους και να έχουν υπομονή και επιμονή μέχρι να καταλήξουν σε συμφωνία.
Ο Δημήτρης Πετρόπουλος, γραμματέας ΟΕΥ Α', αναφέρθηκε στη δυναμική αγορά της Γερμανίας, εκεί όπου το 1/3 των ελληνικών εξαγωγών, αφορούν την κατηγορία τρόφιμα – ποτά, κάτι που αποδίδεται στις διατροφικές συνήθειες των Γερμανών. Σταδιακά όμως, όπως είπε ο κ.Πετρόπουλος, κερδίζουν έδαφος τα ελληνικά φάρμακα, για τα οποία οι Γερμανοί δείχνουν ενδιαφέρον. 'Ένα προϊόν που παρουσιάζει εξαιρετική ζήτηση είναι τα σπαράγγια. |Αναλογούν 1,8 κιλά ανά Γερμανό την περίοδο Άνοιξη - Καλοκαίρι. Σταδιακά, όπως είπε ο κ.Πετρόπουλος, κερδίζουν έδαφος τα ελληνικά φάρμακα, για τα οποία οι Γερμανοί δείχνουν ενδιαφέρον. Σε επίπεδο σχέσεων, ο ίδιος σχολίασε, ότι ανεξάρτητα απ' ότι συμβαίνει στην κεντρική πολιτική σκηνή, «οι Γερμανοί αγαπούν τον ελληνικό τρόπο ζωής». Εξήγηση πάντως ότι η συνεργασία με τη γερμανική αγορά είναι δύσκολη, «αν όμως αποκτήσει κάποιος επαγγελματική σχέση με έναν Γερμανό, αυτή η σχέση γίνεται πολύ δυνατή» κατέληξε ο ίδιος.
Την συζήτηση συντόνισε ο Νίκος Κοτσώνης, διευθυντής του ΣΕΒ Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος, ξεχωρίζοντας ιδιαίτερα την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας, αλλά κα τα θετικά μηνύματα που προέκυψαν από τις ξένες αγορές, οι οποίες είναι ανοικτές για τους έλληνες επιχειρηματίες.
xespao
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Έχουμε την πολυτέλεια της σιωπής και της αναμονής;
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
25 εντυπωσιακά χειμερινά σύνολα
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ