2014-03-05 13:02:10
Απέφυγε να σχολιάσει ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Γιάννης Ανδριανός, τα όσα ανέφερε ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών είσπραξης και διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, την εξέλιξη των εργασιών της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου, ενώ αρκέστηκε να αναφερθεί στους άξονες της πολιτικής του Υπουργείου, όσον αφορά στο καθεστώς των εταιρειών πνευματικών δικαιωμάτων, δηλαδή στην τήρηση της νομιμότητας, την διευκόλυνση των διαπραγματεύσεων και την διαρκή επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου. Ακόμη απέφυγε να βάλει χρονοδιάγραμμα, για νομοθετική πρόταση βελτίωσης του καθεστώτος λειτουργίας εταιρειών είσπραξης και διαχείρισης πνευματικής ιδιοκτησίας, ερώτημα 75 κυβερνητικών Βουλευτών.
Πρωτολογία Λ. Αυγενάκη:
«συζητούμε σήμερα ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που αφορά στα οικονομικά των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην είσπραξη πνευματικών δικαιωμάτων, ζήτημα για το οποίο δημιουργούνται πλείστα ερωτήματα για τα ποσά που εισπράττονται από χρήστες μουσικής, όσο και τα ποσά που αποδίδονται σε δημιουργούς.
Και σας παραθέτω τα μέχρι στιγμής οικονομικά στοιχεία της ΑΕΠΙ ΑΕ, που δραστηριοποιείται στην διαχείριση και είσπραξη πνευματικών δικαιωμάτων και της GEA που δραστηριοποιείται στην διαχείριση και είσπραξη συγγενικών δικαιωμάτων, δηλ. των παραγωγών, των μουσικών και των τραγουδιστών:
Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε.
Απαντώντας σε ερώτησή μου τον Οκτώβριο του ‘13, για τα οικονομικά της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, αναφέρετε: Τα χρηματικά διαθέσιμα της εταιρείας για το 2010, ήταν 13.2 εκατομμύρια ευρώ και διενεμήθησαν 50 εκατομμύρια σε δημιουργούς. Ποιος ήταν ο ετήσιος τζίρος; Αντίστοιχα για το 2011, τα χρηματικά διαθέσιμα της εταιρείας ήταν 9 εκατομμύρια ευρώ και διενεμήθησαν 38,2 εκατομμύρια σε δημιουργούς, ενώ για το 2012 συνολικό ποσό ταμειακών διαθεσίμων 5,2 εκατομμύρια ευρώ και 37,3 εκατομμύρια διανεμήθηκαν σε δημιουργούς. Ποιος ήταν ο ετήσιος τζίρος;
GEA, αποτελείται από τους οργανισμούς - μέλη Grammo, Ερατώ και Απόλλων
Ενδεικτικά αναφέρω: -Έσοδα GEA για το 2012: 5.157.715,24€, -Έξοδα GEA για το ίδιο έτος: 850.480,05€, -Ποσό διανομής: 2.000.000€. Όλα αυτά είναι επίσημα στοιχεία από ισολογισμούς των εταιρειών. Όπως αντιλαμβάνεστε κύριε Υπουργέ είναι πολλά τα λεφτά!!!
Και ερωτώ, με βάση ποια χρήση και που αναλυτικά έχουν αποδοθεί τα χρήματα αυτά;
Διότι οι χρήστες μουσικής υποστηρίζουν, ότι καμία εκ των εταιρειών δεν ξέρουν ποιων καλλιτεχνών τα τραγούδια παίζουν και ούτε υπάρχει κάποιου είδους «τραγουδόμετρο» για να υπολογίζουμε τον αριθμό ή την συχνότητα της χρήσης τραγουδιών αυτών; Και επιπλέον, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις, δεν έχουμε δει συμβάσεις υπογεγραμμένες με καλλιτέχνες. Που πηγαίνουν τελικά αυτά τα χρήματα;
Και το άλλο ερώτημα είναι πως χρεώνουν και εισπράττουν από εκατοντάδες χιλιάδες ταβέρνες, ξενοδοχεία, καφενεία, μινι μάρκετ, σχολές χορού, κομμωτήρια κλπ.
Συνεπώς, έχουμε μια και μοναδική στην χώρα ανώνυμη εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων, με αυτά τα γιγάντια ποσά να δραστηριοποιείται στον χώρο της είσπραξης και διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων και μια άλλη στον χώρο των συγγενικών δικαιωμάτων. Δεν διερωτάστε αλήθεια εάν υπάρχει μονοπωλιακό καθεστώς; Δεν σας έχει κινήσει το ενδιαφέρον, την περιέργεια, με όλες αυτές τις διαμαρτυρίες και τις έγγραφες καταγγελίες και επιστολές καταστηματαρχών και καλλιτεχνών ταυτόχρονα, ότι το θεσμικό πλαίσιο που λειτουργούν οι εταιρείες διαχείρισης και είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων είναι απαρχαιωμένο και χρειάζεται άμεσα να εκσυγχρονιστεί;
Γνωρίζετε ότι οι εμπορικές συμπεριφορές της ΑΕΠΙ που δραστηριοποιείται στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων, είχαν απασχολήσει στο παρελθόν την Επιτροπή Ανταγωνισμού και είχε τότε εκδώσει από το 2003 καταδικαστική απόφαση με την οποία της επεβλήθη πρόστιμο 500000€ για μια σειρά από παραβάσεις;
Και εδώ έχω να σημειώσω το εξής. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Κυριτσάκης, παρά τις δυο έγγραφες ενοχλήσεις μου, παρά την πολύ πρόσφατη έκκληση από 65 Βουλευτές, εξακολουθεί να μην ενημερώνει το κοινοβούλιο για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει για την αντιμετώπιση αυτής της μονοπωλιακής κατάστασης, εάν έχει πάρει, τι έχει κάνει τα χρόνια που ο ίδιος είναι πρόεδρος και τι προτίθεται να κάνει; Να σημειώσω ότι ολοκληρώνει την δεύτερή του θητεία στην θέση του Προέδρου. Τέτοια συμπεριφορά, προσβλητική πέρα για πέρα, για 65 μέλη της Εθνικής Αντιπροσωπείας, αλλά και για ίδιο τον Πρόεδρο της Βουλής και εποπτεύον των Ανεξαρτήτων Αρχών, από τον κ. Κυριτσάκη, εγώ δεν την περίμενα, όταν μάλιστα πρόκειται και για πρώην δικαστικό!! Εσείς κύριε Υπουργέ γνωρίζετε κάτι επ΄ αυτού ή αγνοεί ακόμη και εσάς, ο Πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής αρμόδια για τον ανταγωνισμό στην χώρα μας;
Και ένα τελευταίο ερώτημα. Την προηγούμενη Παρασκευή κατατέθηκε κοινοβουλευτική παρέμβαση 75 Βουλευτών που στηρίζουν την Κυβέρνηση, από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, ζητώντας σας το αυτονόητο, να είστε συνεπείς στις δεσμεύσεις σας.
Σας ερωτώ ευθέως,
Πότε συγκεκριμένα καταθέτετε νομοθετική πρόταση για την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων;
Και πριν απαντήσετε να ξεκαθαρίσω προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι είμαι και εγώ και οι 74 που υπογράψαμε την παρέμβαση αυτή, υπέρ της συνέχισης λειτουργίας των εταιρειών είσπραξης και διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων αλλά με ένα τρόπο δίκαιο, και έντιμο τόσο απέναντι στους καλλιτέχνες, στιχουργούς, σύνθετες όσο και στους λογής λογής καταστηματάρχες.»
Από την μεριά του ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Ιωάννης Ανδριανός απέφυγε να θέσει χρονοδιάγραμμα, και πιο συγκεκριμένα επεσήμανε:
«Χρειάζεται μια διαρκής αναπροσαρμογή και διαπραγμάτευση για τον συγκερασμό δύο δικαιωμάτων, αυτών των δημιουργών και αυτών του κοινού.
Η κυβερνητική πολιτική για τα πνευματικά δικαιώματα εστιάζεται κυρίως σε τρεις άξονες:
1ον στην διασφάλιση της τήρησης της νομιμότητας,
2ον στην διευκόλυνση και ενθάρρυνση της διαπραγμάτευσης μεταξύ των μερών σε κοινά αποδεκτές αμοιβές και
3ον στην διαρκή επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.»
Δευτερολογία Λ. Αυγενάκη
«να σας θυμίσω ότι, σε τοποθέτηση του Υπουργού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της 12ης και 14ης Νοεμβρίου 2013, κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά και σε τοποθέτηση δική σας, κατά την συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, την 28η Νοεμβρίου 2013, είχατε αναφέρει ότι: «είναι στις άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η αναζήτηση ενός νέου σημείου ισορροπίας, σταθμίζοντας τα συμφέροντα, κάθε σχετιζόμενης με το θέμα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, κοινωνικής ομάδας. Για τον λόγο αυτό, εντός δύο μηνών, θα συσταθεί επιτροπή διαλόγου υπό τον συντονισμό της επικεφαλής του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας, προκειμένου να προχωρήσουμε στην διαδικασία της συμπλήρωσης του νομοθετικού πλαισίου, που σήμερα είναι ελλιπές ως προς τις διαδικασίες ελέγχου.»
Να σας καταστήσω επίσης γνωστό, ότι ζήτησα να παρευρεθώ σε συνεδρίαση της περιβόητης αυτής Επιτροπής Διαλόγου και η Πρόεδρος του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Προεδρεύουσα της Επιτροπής κα Σταματούδη, με ενημέρωσε, ότι κατόπιν συνεννόησης με το γραφείο του Υπουργού, δεν μπορώ να παρευρεθώ. Γιατί συμβαίνει αλήθεια αυτό; Υπάρχει κάτι κρυφό από τα μέλη της Εθνικής Αντιπροσωπείας;
Από πού αντλεί τέτοια δικαιώματα η Κα Σταματούδη και με ποιου την κάλυψη αλήθεια, απαγορεύει την παρουσία μέλους του Κοινοβουλίου στην συνεδρίαση της περιβόητης αυτής επιτροπής;
Σήμερα είμαστε ήδη στον Μάρτιο και αναμένουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από μέρους σας σε ότι αφορά την νομοθετική πρόταση βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου λειτουργία των εταιρειών πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με απάντησή σας, στις 4 Νοεμβρίου 2013, μετά από ερώτησή μου, η ΑΕΠΙ μείωσε τις αποδόσεις κατά 23,06% στους δημιουργούς, όταν την ίδια ώρα αυξάνει τις δικαστικές δαπάνες και –προσέξτε- χωρίς να μειώνονται τα χρήματα που καταβάλουν οι επαγγελματίες και λογής λογής καταστηματάρχες.
Δηλαδή κ. Υπουργέ, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας, έκανε τιτάνια προσπάθεια για να μειωθεί ο ΦΠΑ στην εστίαση, προκειμένου να μετακυλήσει αυτή η μείωση και στον τελευταίο καταναλωτή. Την ίδια ώρα εσείς δεν πρέπει να εκσυγχρονίσετε το θεσμικό πλαίσιο, να βοηθήσετε δηλαδή να μετριαστούν οι χρεώσεις στους καταστηματάρχες, και να βρεθεί ένα σημείο ισορροπίας κάθε σχετιζόμενου με το θέμα πλευράς;
Να πετύχετε δηλαδή, να δώσετε τέλος σε μια «αποικιακού χαρακτήρα» λειτουργία εταιρειών, που καθημερινά σέρνουν δεκάδες καταστηματάρχες στα δικαστήρια, χρησιμοποιώντας τις ποινικές δικαιοδοσίες που τους έχουν χορηγηθεί από το ίδιο το κράτος.
Αυτά γίνονται για μια εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων, την ΑΕΠΙ ΑΕ. Την ίδια ώρα δεν υπάρχει αντίστοιχη μέριμνα, θεσμική θωράκιση και αντιμετώπιση ανάλογη για εταιρείες ανώνυμες, ομόρρυθμες ή άλλου τύπου εταιρείες ή ατομικές επιχειρήσεις ξενοδοχείων, καφενείων, εστιατορίων κλπ.
Δηλαδή, άλλοι ιδιώτες υπερπροστατεύονται από το κράτος με μηχανισμούς πίεσης, είσπραξης των οφειλών που μονομερώς χρεώνουν, χρησιμοποιώντας την ίδια την Αστυνομία και την Δικαιοσύνη και χιλιάδες άλλοι επαγγελματίες να αφήνονται έρμαιο στις ορέξεις τους και στις χρεώσεις που τους επιβάλλουν οι πρώτοι.
Και ένα τελευταίο. Ζητούμε διαφάνεια και δικαιοσύνη.
Ζητώ, διαφάνεια, ώστε να ξέρουμε ότι ο κάθε καλλιτέχνης για να συνεργάζεται με τις εταιρείες αυτές, θα συνάπτει ιδιωτικά συμφωνητικά, κατατεθειμένα στην εφορία, που μέχρι σήμερα παρότι έχω ζητήσει δεν έχω λάβει τέτοια στοιχεία στα χέρια μου,
Διαφάνεια ώστε να είναι ξεκάθαρη η πορεία των χρημάτων από τους χρήστες μέχρι και τους δημιουργούς
Διαφάνεια στον τρόπο χρεώσεων προς τους χιλιάδες καταστηματάρχες, βασισμένη στα πραγματικά δεδομένα χρήσης μουσικής και σύμφωνα με την σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται ολόκληρη η χώρα
Δικαιοσύνη ως προς τις αποδόσεις προς τους καλλιτέχνες και στιχουργούς
Δικαιοσύνη και ίση μεταχείριση όλων ανεξαιρέτως των εταιρειών ιδιωτικών συμφερόντων για την άσκηση των εμπορικών δραστηριοτήτων τους, εν συγκρίσει με οποιαδήποτε άλλη
Δικαιοσύνη και διαφύλαξη ενός υγιούς και ανταγωνιστικού πλαισίου, ώστε να υπάρξουν πιθανώς και άλλες εταιρείες για να απευθυνθεί ο κάθε εμπλεκόμενος, είτε πρόκειται για καλλιτέχνη- δημιουργό, είτε για επαγγελματία και εν γένει χρήστη μουσικής.
Και επειδή πολλοί έχουν περάσει από την θέση σας, έχοντας συστήσει αντίστοιχες επιτροπές διαλόγους και ατελείωτων συζητήσεων, ελπίζω εσείς –προσωπικά- να κάνετε την διαφορά. Διότι τώρα πλέον, ανεξάρτητα από το έργο της επιτροπής, απαιτούνται πολιτικές πρωτοβουλίες από την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού.»
Tromaktiko
Πρωτολογία Λ. Αυγενάκη:
«συζητούμε σήμερα ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που αφορά στα οικονομικά των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην είσπραξη πνευματικών δικαιωμάτων, ζήτημα για το οποίο δημιουργούνται πλείστα ερωτήματα για τα ποσά που εισπράττονται από χρήστες μουσικής, όσο και τα ποσά που αποδίδονται σε δημιουργούς.
Και σας παραθέτω τα μέχρι στιγμής οικονομικά στοιχεία της ΑΕΠΙ ΑΕ, που δραστηριοποιείται στην διαχείριση και είσπραξη πνευματικών δικαιωμάτων και της GEA που δραστηριοποιείται στην διαχείριση και είσπραξη συγγενικών δικαιωμάτων, δηλ. των παραγωγών, των μουσικών και των τραγουδιστών:
Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε.
Απαντώντας σε ερώτησή μου τον Οκτώβριο του ‘13, για τα οικονομικά της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, αναφέρετε: Τα χρηματικά διαθέσιμα της εταιρείας για το 2010, ήταν 13.2 εκατομμύρια ευρώ και διενεμήθησαν 50 εκατομμύρια σε δημιουργούς. Ποιος ήταν ο ετήσιος τζίρος; Αντίστοιχα για το 2011, τα χρηματικά διαθέσιμα της εταιρείας ήταν 9 εκατομμύρια ευρώ και διενεμήθησαν 38,2 εκατομμύρια σε δημιουργούς, ενώ για το 2012 συνολικό ποσό ταμειακών διαθεσίμων 5,2 εκατομμύρια ευρώ και 37,3 εκατομμύρια διανεμήθηκαν σε δημιουργούς. Ποιος ήταν ο ετήσιος τζίρος;
GEA, αποτελείται από τους οργανισμούς - μέλη Grammo, Ερατώ και Απόλλων
Ενδεικτικά αναφέρω: -Έσοδα GEA για το 2012: 5.157.715,24€, -Έξοδα GEA για το ίδιο έτος: 850.480,05€, -Ποσό διανομής: 2.000.000€. Όλα αυτά είναι επίσημα στοιχεία από ισολογισμούς των εταιρειών. Όπως αντιλαμβάνεστε κύριε Υπουργέ είναι πολλά τα λεφτά!!!
Και ερωτώ, με βάση ποια χρήση και που αναλυτικά έχουν αποδοθεί τα χρήματα αυτά;
Διότι οι χρήστες μουσικής υποστηρίζουν, ότι καμία εκ των εταιρειών δεν ξέρουν ποιων καλλιτεχνών τα τραγούδια παίζουν και ούτε υπάρχει κάποιου είδους «τραγουδόμετρο» για να υπολογίζουμε τον αριθμό ή την συχνότητα της χρήσης τραγουδιών αυτών; Και επιπλέον, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις, δεν έχουμε δει συμβάσεις υπογεγραμμένες με καλλιτέχνες. Που πηγαίνουν τελικά αυτά τα χρήματα;
Και το άλλο ερώτημα είναι πως χρεώνουν και εισπράττουν από εκατοντάδες χιλιάδες ταβέρνες, ξενοδοχεία, καφενεία, μινι μάρκετ, σχολές χορού, κομμωτήρια κλπ.
Συνεπώς, έχουμε μια και μοναδική στην χώρα ανώνυμη εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων, με αυτά τα γιγάντια ποσά να δραστηριοποιείται στον χώρο της είσπραξης και διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων και μια άλλη στον χώρο των συγγενικών δικαιωμάτων. Δεν διερωτάστε αλήθεια εάν υπάρχει μονοπωλιακό καθεστώς; Δεν σας έχει κινήσει το ενδιαφέρον, την περιέργεια, με όλες αυτές τις διαμαρτυρίες και τις έγγραφες καταγγελίες και επιστολές καταστηματαρχών και καλλιτεχνών ταυτόχρονα, ότι το θεσμικό πλαίσιο που λειτουργούν οι εταιρείες διαχείρισης και είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων είναι απαρχαιωμένο και χρειάζεται άμεσα να εκσυγχρονιστεί;
Γνωρίζετε ότι οι εμπορικές συμπεριφορές της ΑΕΠΙ που δραστηριοποιείται στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων, είχαν απασχολήσει στο παρελθόν την Επιτροπή Ανταγωνισμού και είχε τότε εκδώσει από το 2003 καταδικαστική απόφαση με την οποία της επεβλήθη πρόστιμο 500000€ για μια σειρά από παραβάσεις;
Και εδώ έχω να σημειώσω το εξής. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Κυριτσάκης, παρά τις δυο έγγραφες ενοχλήσεις μου, παρά την πολύ πρόσφατη έκκληση από 65 Βουλευτές, εξακολουθεί να μην ενημερώνει το κοινοβούλιο για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει για την αντιμετώπιση αυτής της μονοπωλιακής κατάστασης, εάν έχει πάρει, τι έχει κάνει τα χρόνια που ο ίδιος είναι πρόεδρος και τι προτίθεται να κάνει; Να σημειώσω ότι ολοκληρώνει την δεύτερή του θητεία στην θέση του Προέδρου. Τέτοια συμπεριφορά, προσβλητική πέρα για πέρα, για 65 μέλη της Εθνικής Αντιπροσωπείας, αλλά και για ίδιο τον Πρόεδρο της Βουλής και εποπτεύον των Ανεξαρτήτων Αρχών, από τον κ. Κυριτσάκη, εγώ δεν την περίμενα, όταν μάλιστα πρόκειται και για πρώην δικαστικό!! Εσείς κύριε Υπουργέ γνωρίζετε κάτι επ΄ αυτού ή αγνοεί ακόμη και εσάς, ο Πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής αρμόδια για τον ανταγωνισμό στην χώρα μας;
Και ένα τελευταίο ερώτημα. Την προηγούμενη Παρασκευή κατατέθηκε κοινοβουλευτική παρέμβαση 75 Βουλευτών που στηρίζουν την Κυβέρνηση, από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, ζητώντας σας το αυτονόητο, να είστε συνεπείς στις δεσμεύσεις σας.
Σας ερωτώ ευθέως,
Πότε συγκεκριμένα καταθέτετε νομοθετική πρόταση για την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων;
Και πριν απαντήσετε να ξεκαθαρίσω προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι είμαι και εγώ και οι 74 που υπογράψαμε την παρέμβαση αυτή, υπέρ της συνέχισης λειτουργίας των εταιρειών είσπραξης και διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων αλλά με ένα τρόπο δίκαιο, και έντιμο τόσο απέναντι στους καλλιτέχνες, στιχουργούς, σύνθετες όσο και στους λογής λογής καταστηματάρχες.»
Από την μεριά του ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Ιωάννης Ανδριανός απέφυγε να θέσει χρονοδιάγραμμα, και πιο συγκεκριμένα επεσήμανε:
«Χρειάζεται μια διαρκής αναπροσαρμογή και διαπραγμάτευση για τον συγκερασμό δύο δικαιωμάτων, αυτών των δημιουργών και αυτών του κοινού.
Η κυβερνητική πολιτική για τα πνευματικά δικαιώματα εστιάζεται κυρίως σε τρεις άξονες:
1ον στην διασφάλιση της τήρησης της νομιμότητας,
2ον στην διευκόλυνση και ενθάρρυνση της διαπραγμάτευσης μεταξύ των μερών σε κοινά αποδεκτές αμοιβές και
3ον στην διαρκή επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.»
Δευτερολογία Λ. Αυγενάκη
«να σας θυμίσω ότι, σε τοποθέτηση του Υπουργού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της 12ης και 14ης Νοεμβρίου 2013, κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά και σε τοποθέτηση δική σας, κατά την συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, την 28η Νοεμβρίου 2013, είχατε αναφέρει ότι: «είναι στις άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η αναζήτηση ενός νέου σημείου ισορροπίας, σταθμίζοντας τα συμφέροντα, κάθε σχετιζόμενης με το θέμα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, κοινωνικής ομάδας. Για τον λόγο αυτό, εντός δύο μηνών, θα συσταθεί επιτροπή διαλόγου υπό τον συντονισμό της επικεφαλής του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας, προκειμένου να προχωρήσουμε στην διαδικασία της συμπλήρωσης του νομοθετικού πλαισίου, που σήμερα είναι ελλιπές ως προς τις διαδικασίες ελέγχου.»
Να σας καταστήσω επίσης γνωστό, ότι ζήτησα να παρευρεθώ σε συνεδρίαση της περιβόητης αυτής Επιτροπής Διαλόγου και η Πρόεδρος του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Προεδρεύουσα της Επιτροπής κα Σταματούδη, με ενημέρωσε, ότι κατόπιν συνεννόησης με το γραφείο του Υπουργού, δεν μπορώ να παρευρεθώ. Γιατί συμβαίνει αλήθεια αυτό; Υπάρχει κάτι κρυφό από τα μέλη της Εθνικής Αντιπροσωπείας;
Από πού αντλεί τέτοια δικαιώματα η Κα Σταματούδη και με ποιου την κάλυψη αλήθεια, απαγορεύει την παρουσία μέλους του Κοινοβουλίου στην συνεδρίαση της περιβόητης αυτής επιτροπής;
Σήμερα είμαστε ήδη στον Μάρτιο και αναμένουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από μέρους σας σε ότι αφορά την νομοθετική πρόταση βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου λειτουργία των εταιρειών πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με απάντησή σας, στις 4 Νοεμβρίου 2013, μετά από ερώτησή μου, η ΑΕΠΙ μείωσε τις αποδόσεις κατά 23,06% στους δημιουργούς, όταν την ίδια ώρα αυξάνει τις δικαστικές δαπάνες και –προσέξτε- χωρίς να μειώνονται τα χρήματα που καταβάλουν οι επαγγελματίες και λογής λογής καταστηματάρχες.
Δηλαδή κ. Υπουργέ, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας, έκανε τιτάνια προσπάθεια για να μειωθεί ο ΦΠΑ στην εστίαση, προκειμένου να μετακυλήσει αυτή η μείωση και στον τελευταίο καταναλωτή. Την ίδια ώρα εσείς δεν πρέπει να εκσυγχρονίσετε το θεσμικό πλαίσιο, να βοηθήσετε δηλαδή να μετριαστούν οι χρεώσεις στους καταστηματάρχες, και να βρεθεί ένα σημείο ισορροπίας κάθε σχετιζόμενου με το θέμα πλευράς;
Να πετύχετε δηλαδή, να δώσετε τέλος σε μια «αποικιακού χαρακτήρα» λειτουργία εταιρειών, που καθημερινά σέρνουν δεκάδες καταστηματάρχες στα δικαστήρια, χρησιμοποιώντας τις ποινικές δικαιοδοσίες που τους έχουν χορηγηθεί από το ίδιο το κράτος.
Αυτά γίνονται για μια εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων, την ΑΕΠΙ ΑΕ. Την ίδια ώρα δεν υπάρχει αντίστοιχη μέριμνα, θεσμική θωράκιση και αντιμετώπιση ανάλογη για εταιρείες ανώνυμες, ομόρρυθμες ή άλλου τύπου εταιρείες ή ατομικές επιχειρήσεις ξενοδοχείων, καφενείων, εστιατορίων κλπ.
Δηλαδή, άλλοι ιδιώτες υπερπροστατεύονται από το κράτος με μηχανισμούς πίεσης, είσπραξης των οφειλών που μονομερώς χρεώνουν, χρησιμοποιώντας την ίδια την Αστυνομία και την Δικαιοσύνη και χιλιάδες άλλοι επαγγελματίες να αφήνονται έρμαιο στις ορέξεις τους και στις χρεώσεις που τους επιβάλλουν οι πρώτοι.
Και ένα τελευταίο. Ζητούμε διαφάνεια και δικαιοσύνη.
Ζητώ, διαφάνεια, ώστε να ξέρουμε ότι ο κάθε καλλιτέχνης για να συνεργάζεται με τις εταιρείες αυτές, θα συνάπτει ιδιωτικά συμφωνητικά, κατατεθειμένα στην εφορία, που μέχρι σήμερα παρότι έχω ζητήσει δεν έχω λάβει τέτοια στοιχεία στα χέρια μου,
Διαφάνεια ώστε να είναι ξεκάθαρη η πορεία των χρημάτων από τους χρήστες μέχρι και τους δημιουργούς
Διαφάνεια στον τρόπο χρεώσεων προς τους χιλιάδες καταστηματάρχες, βασισμένη στα πραγματικά δεδομένα χρήσης μουσικής και σύμφωνα με την σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται ολόκληρη η χώρα
Δικαιοσύνη ως προς τις αποδόσεις προς τους καλλιτέχνες και στιχουργούς
Δικαιοσύνη και ίση μεταχείριση όλων ανεξαιρέτως των εταιρειών ιδιωτικών συμφερόντων για την άσκηση των εμπορικών δραστηριοτήτων τους, εν συγκρίσει με οποιαδήποτε άλλη
Δικαιοσύνη και διαφύλαξη ενός υγιούς και ανταγωνιστικού πλαισίου, ώστε να υπάρξουν πιθανώς και άλλες εταιρείες για να απευθυνθεί ο κάθε εμπλεκόμενος, είτε πρόκειται για καλλιτέχνη- δημιουργό, είτε για επαγγελματία και εν γένει χρήστη μουσικής.
Και επειδή πολλοί έχουν περάσει από την θέση σας, έχοντας συστήσει αντίστοιχες επιτροπές διαλόγους και ατελείωτων συζητήσεων, ελπίζω εσείς –προσωπικά- να κάνετε την διαφορά. Διότι τώρα πλέον, ανεξάρτητα από το έργο της επιτροπής, απαιτούνται πολιτικές πρωτοβουλίες από την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού.»
Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
"Να είμαστε ανταγωνιστικοί απέναντι στον Παναθηναϊκό"
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Πατέρας και κόρη...γυμνάζονται! [video]
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ