2014-03-12 07:35:15
Οι επισκέπτες σε μουσεία της Ευρώπης θα μπορούν σύντομα να σχηματίσουν τη δική τους πολιτιστική εμπειρία πριν ακόμη ξεκινήσουν το ταξίδι τους χάρη σε φορητές τεχνολογίες ενισχυμένης πραγματικότητας και τεχνολογίες γεω-εντοπισμού.
Μια κοινοπραξία ακαδημαϊκών,βιομηχανικών και πολιτιστικών οργανισμών στην Ευρώπη επωφελήθηκε ενός επενδυτικού προγράμματος της Ε.Ε. για να δημιουργήσει και να αναπτύξει φορητή τεχνολογία, η οποία θα επιτρέπει στους επισκέπτες να εμπλουτίσουν την πολιτιστική τους εμπειρία συμμετέχοντας στη δημιουργία μιας προσωπικής, εξατομικευμένης και διαδραστικής εμπειρίας που θα έχει δημιουργηθεί από τις ιστοσελίδες των μουσείων.
Η εφαρμογή CHESS, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε smartphones και tablets, στοχεύει στο να ζωντανέψει το παρελθόν με το πάτημα μερικών κουμπιών, καθιστώντας τον πολιτισμό και την ιστορία προσιτά και διαθέσιμα σε όλους.
Το έργο CHESS - Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactionsand Storytelling δηλ. πολιτιστική κληρονομιά μέσω κοινωνικο-προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης - υποστηρίζεται από χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεπερνά τα 2,8 εκ. ευρώ.
Αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται στον κάθε επισκέπτη μια συγκεκριμένη ιστορία που επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες ή περισσότερες λεπτομέρειες ανάλογα με την επιθυμία του.
Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν με πολυμέσα, παιχνίδια 3D και ενισχυμένης πραγματικότητας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα αντικείμενα μιλούν και προσκαλούν τους επισκέπτες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Φεύγοντας από το μουσείο, ο επισκέπτης θα μπορεί να βρει ενθύμια -π.χ. ένα βίντεο ή μια εικόνα- της επίσκεψής του στην ιστοσελίδα του μουσείου, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να μοιραστεί μια προσωπική ανάμνηση με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Πέρσι, το CHESS δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο Cité de l'Espace Park στην Τουλούζ της Γαλλίας για διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών.
Το CHESS αναπτύχθηκε από 7 εταίρους σε 4 χώρες – Γαλλία, Ελλάδα, Ην. Βασίλειο και Γερμανία – και θα διατεθεί στην αγορά από τον συντονιστή του προγράμματος DIGINEXT, ώστε το πρόγραμμα να μεταπηδήσει από το ερευνητικό στάδιο στην εμπορική του εκμετάλλευση.
Οι συντονιστές του προγράμματος προδικάζουν ότι το CHESS θα παρουσιαστεί στην αγορά σε δύο χρόνια. Tromaktiko
Μια κοινοπραξία ακαδημαϊκών,βιομηχανικών και πολιτιστικών οργανισμών στην Ευρώπη επωφελήθηκε ενός επενδυτικού προγράμματος της Ε.Ε. για να δημιουργήσει και να αναπτύξει φορητή τεχνολογία, η οποία θα επιτρέπει στους επισκέπτες να εμπλουτίσουν την πολιτιστική τους εμπειρία συμμετέχοντας στη δημιουργία μιας προσωπικής, εξατομικευμένης και διαδραστικής εμπειρίας που θα έχει δημιουργηθεί από τις ιστοσελίδες των μουσείων.
Η εφαρμογή CHESS, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε smartphones και tablets, στοχεύει στο να ζωντανέψει το παρελθόν με το πάτημα μερικών κουμπιών, καθιστώντας τον πολιτισμό και την ιστορία προσιτά και διαθέσιμα σε όλους.
Το έργο CHESS - Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactionsand Storytelling δηλ. πολιτιστική κληρονομιά μέσω κοινωνικο-προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης - υποστηρίζεται από χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεπερνά τα 2,8 εκ. ευρώ.
Αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται στον κάθε επισκέπτη μια συγκεκριμένη ιστορία που επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες ή περισσότερες λεπτομέρειες ανάλογα με την επιθυμία του.
Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν με πολυμέσα, παιχνίδια 3D και ενισχυμένης πραγματικότητας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα αντικείμενα μιλούν και προσκαλούν τους επισκέπτες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Φεύγοντας από το μουσείο, ο επισκέπτης θα μπορεί να βρει ενθύμια -π.χ. ένα βίντεο ή μια εικόνα- της επίσκεψής του στην ιστοσελίδα του μουσείου, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να μοιραστεί μια προσωπική ανάμνηση με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Πέρσι, το CHESS δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο Cité de l'Espace Park στην Τουλούζ της Γαλλίας για διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών.
Το CHESS αναπτύχθηκε από 7 εταίρους σε 4 χώρες – Γαλλία, Ελλάδα, Ην. Βασίλειο και Γερμανία – και θα διατεθεί στην αγορά από τον συντονιστή του προγράμματος DIGINEXT, ώστε το πρόγραμμα να μεταπηδήσει από το ερευνητικό στάδιο στην εμπορική του εκμετάλλευση.
Οι συντονιστές του προγράμματος προδικάζουν ότι το CHESS θα παρουσιαστεί στην αγορά σε δύο χρόνια. Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Σαν σήμερα, 12 Μαρτίου
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Προερχόμαστε από... σφουγγάρια;
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ