2014-04-17 14:05:19
ΤΡΙΩΝ ΑΦΑΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΦΑΝΕΡΟΥ ΣΤΑΔΙΩΝ
Φιλοσοφική-Πολιτική Ερμηνεία
τοῦ Δρ Λάμπρου Χρ. Σιάσου,
Καθηγητοῦ τῆς Φιλοσοφίας στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Πρώτο στάδιο άφανές
Έδώ καί πολλά χρόνια μεταφέρονται καί στόν τόπο μας θεωρίες - πολεμοφόδια βραδυφλεγή: Ανεκτικότητα, πολυ-πολιτισμός, σεβασμός ετερότητας, διαθρησκειακοί διάλογοι. Διανοούμενοι, εφημερίδες, δάσκαλοι, σχολεία, προγράμματα, εκκλησιαστικά γραφεία αναλαμβάνουν νά τά προπαγανδίσουν, νά τά διακινήσουν. Άλλοτε φανερά, άλλοτε διακριτικά, αλλά πάντοτε αποτελεσματικά καί μέ πολλά-πολλά γρόσια κρατικά καί μή. Ό πολύς κόσμος τά καταπίνει αυτά τά Ιδεολογήματα. Άλλά δέν τά χωνεύει. (Δέν τά χωνεύει μεταφορικά καί κυριολεκτικά).
Δεύτερο στάδιο άφανές
Σέ ευαίσθητους χώρους (παιδεία, εκκλησία, ιστορία, εξωτερική πολιτική), τό αλλο, τό διαφορετικό, τό τάχα καταπιεσμένο, τό μειονεκτικό ή μειονοτικό, ανεπαίσθητα ανυψώνεται σέ Ισότιμο έταίρο. Μέ στοχευμένες θεσμικές κινήσεις τακτικης.
Αυτό δύσκολα καταπίνεται. Καί πάντως μέ τίποτα δέν χωνεύεται. Αυτό δημιουργεί ένταση, θυμό, οργή. Αυτό θέλει τό πολεμικό σχέδιο. Νά σωρεύσει συμπίεση, κοινωνική πίεση. Τόσην πολλή ώστε, οταν δοθεί η εντολή, νά φτιάξει έκρηξη. Έκρηξη κοινωνική, έκρηξη θρησκευτική, έκρηξη πολεμική.
Στάδιο τρίτο άφανές
Οι αχυράνθρωποι, λαμβάνουν τήν τελική εντολή της ανάφλεξης: ένώστε τά καλώδια. Προκαλείται χάος τεχνητό πρώτα, πραγματικό ύστερα. Οι αχυράνθρωποι δηλώνουν αδύναμοι νά χειρισθουν τό χάος. Καί καλούν τούς προστάτες. Οι προστάτες έρχονται μαζί μέ τίς μπουλντόζες. Έγκαθίστανται καί πιάνουν δουλειά. Καί βγάζουν λεφτά.
Στάδιο τέταρτο τελικό φανερό
Γιουγκοσλαβία, Άφγανιστάν, Ίράκ, Λιβύη, Τυνησία, Μαλί, Αίγυπτος, Κύπρος, Συρία, Τουρκία, Ουκρανία. Παντου η ιδια στρατηγική ανθρωπιστικών πολέμων· λαοί καθημαγμένοι, υποτελείς, λεηλατημένοι.
Καί η Ελλάδα; Ίδού μιά πτυχή του σχεδίου γιά τήν Ελλάδα. Όπως καί στίς αλλες χώρες, οι ξένοι δυνάστες ανασύρουν καί παίζουν τό χαρτί του θρησκευτικού καί του ομολογιακού. Ήδη περπάτησαν τό στάδιο Άλφα: Πάνω από δέκα χρόνια πλύση εγκεφάλων μέ τά πολυπολιτισμικά. Καί ξεκινουν τό δεύτερο στάδιο: θεσμική ανύψωση του διαφορετικού, του μειονοτικου. Καί προκλητικά, ένώ άπηγόρευσαν τό χριστιανικό ομολογιακό, φυτεύουν στήν καρδιά τής Θεσσαλονίκης τό ισλαμικό ομολογιακό. 'Επίτηδες. Προγραμματικά. (Μέ βοήθεια, τίς συμμαχίες των προθύμων). Γιά νά προκαλέσουν οργή, ένταση. Νά σωρεύσουν αγανάκτηση. Έδώ ακριβώς βρισκόμαστε σήμερα.
Αύριο - μεθαύριο, οταν στηθεί τό σκηνικό, θά ένώσουν τά καλώδια. Άς πουμε μιά αψιμαχία στημένη φοιτητών χριστιανών καί φοιτητών μουσουλμάνων στό ιδιο αμφιθέατρο. Ή Θράκη θά ξεσηκωθεί. Οι από ανατολών θά σπεύσουν σέ βοήθεια.
Καί οι δυνάστες θά τρίβουν τά χέρια τους. Θά έρθουν νά μας σώσουν. Θά φέρουν καί τίς μπουλντόζες. Όπως στό Ίράκ, οπως στή Συρία. Όπως στήν Κύπρο.
Καί οι σημερινοί αχυράνθρωποι θά γίνουν αρχηγίσκοι σέ ένα διαμελισμένο, σ' ένα καθημαγμένο σώμα. Καί θά βγάζουν λόγους, θά διδάσκουν θεολογία μέ βότκα, καλτσόν καί συμπάθεια.
* Τό ἄρθρο ἀποτελεῖ μέρος τοῦ κειμένου, πού κατέθεσε ὁ Καθηγητής στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ. στήν κρίσιμη συνεδρία τῆς 7.3.2014, σχετικά μέ τήν ἵδρυση «Εἰσαγωγικῆς Κατεύθυνσης Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν» (ἑνός οἱονεί Τμήματος δηλαδή) μέσα στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Παρακαταθήκη, τεύχος 94, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2014
http://www.orthodoxnet.gr/pdf/par%2094.pdf
Φιλοσοφική-Πολιτική Ερμηνεία
τοῦ Δρ Λάμπρου Χρ. Σιάσου,
Καθηγητοῦ τῆς Φιλοσοφίας στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Πρώτο στάδιο άφανές
Έδώ καί πολλά χρόνια μεταφέρονται καί στόν τόπο μας θεωρίες - πολεμοφόδια βραδυφλεγή: Ανεκτικότητα, πολυ-πολιτισμός, σεβασμός ετερότητας, διαθρησκειακοί διάλογοι. Διανοούμενοι, εφημερίδες, δάσκαλοι, σχολεία, προγράμματα, εκκλησιαστικά γραφεία αναλαμβάνουν νά τά προπαγανδίσουν, νά τά διακινήσουν. Άλλοτε φανερά, άλλοτε διακριτικά, αλλά πάντοτε αποτελεσματικά καί μέ πολλά-πολλά γρόσια κρατικά καί μή. Ό πολύς κόσμος τά καταπίνει αυτά τά Ιδεολογήματα. Άλλά δέν τά χωνεύει. (Δέν τά χωνεύει μεταφορικά καί κυριολεκτικά).
Δεύτερο στάδιο άφανές
Σέ ευαίσθητους χώρους (παιδεία, εκκλησία, ιστορία, εξωτερική πολιτική), τό αλλο, τό διαφορετικό, τό τάχα καταπιεσμένο, τό μειονεκτικό ή μειονοτικό, ανεπαίσθητα ανυψώνεται σέ Ισότιμο έταίρο. Μέ στοχευμένες θεσμικές κινήσεις τακτικης.
Αυτό δύσκολα καταπίνεται. Καί πάντως μέ τίποτα δέν χωνεύεται. Αυτό δημιουργεί ένταση, θυμό, οργή. Αυτό θέλει τό πολεμικό σχέδιο. Νά σωρεύσει συμπίεση, κοινωνική πίεση. Τόσην πολλή ώστε, οταν δοθεί η εντολή, νά φτιάξει έκρηξη. Έκρηξη κοινωνική, έκρηξη θρησκευτική, έκρηξη πολεμική.
Στάδιο τρίτο άφανές
Οι αχυράνθρωποι, λαμβάνουν τήν τελική εντολή της ανάφλεξης: ένώστε τά καλώδια. Προκαλείται χάος τεχνητό πρώτα, πραγματικό ύστερα. Οι αχυράνθρωποι δηλώνουν αδύναμοι νά χειρισθουν τό χάος. Καί καλούν τούς προστάτες. Οι προστάτες έρχονται μαζί μέ τίς μπουλντόζες. Έγκαθίστανται καί πιάνουν δουλειά. Καί βγάζουν λεφτά.
Στάδιο τέταρτο τελικό φανερό
Γιουγκοσλαβία, Άφγανιστάν, Ίράκ, Λιβύη, Τυνησία, Μαλί, Αίγυπτος, Κύπρος, Συρία, Τουρκία, Ουκρανία. Παντου η ιδια στρατηγική ανθρωπιστικών πολέμων· λαοί καθημαγμένοι, υποτελείς, λεηλατημένοι.
Καί η Ελλάδα; Ίδού μιά πτυχή του σχεδίου γιά τήν Ελλάδα. Όπως καί στίς αλλες χώρες, οι ξένοι δυνάστες ανασύρουν καί παίζουν τό χαρτί του θρησκευτικού καί του ομολογιακού. Ήδη περπάτησαν τό στάδιο Άλφα: Πάνω από δέκα χρόνια πλύση εγκεφάλων μέ τά πολυπολιτισμικά. Καί ξεκινουν τό δεύτερο στάδιο: θεσμική ανύψωση του διαφορετικού, του μειονοτικου. Καί προκλητικά, ένώ άπηγόρευσαν τό χριστιανικό ομολογιακό, φυτεύουν στήν καρδιά τής Θεσσαλονίκης τό ισλαμικό ομολογιακό. 'Επίτηδες. Προγραμματικά. (Μέ βοήθεια, τίς συμμαχίες των προθύμων). Γιά νά προκαλέσουν οργή, ένταση. Νά σωρεύσουν αγανάκτηση. Έδώ ακριβώς βρισκόμαστε σήμερα.
Αύριο - μεθαύριο, οταν στηθεί τό σκηνικό, θά ένώσουν τά καλώδια. Άς πουμε μιά αψιμαχία στημένη φοιτητών χριστιανών καί φοιτητών μουσουλμάνων στό ιδιο αμφιθέατρο. Ή Θράκη θά ξεσηκωθεί. Οι από ανατολών θά σπεύσουν σέ βοήθεια.
Καί οι δυνάστες θά τρίβουν τά χέρια τους. Θά έρθουν νά μας σώσουν. Θά φέρουν καί τίς μπουλντόζες. Όπως στό Ίράκ, οπως στή Συρία. Όπως στήν Κύπρο.
Καί οι σημερινοί αχυράνθρωποι θά γίνουν αρχηγίσκοι σέ ένα διαμελισμένο, σ' ένα καθημαγμένο σώμα. Καί θά βγάζουν λόγους, θά διδάσκουν θεολογία μέ βότκα, καλτσόν καί συμπάθεια.
* Τό ἄρθρο ἀποτελεῖ μέρος τοῦ κειμένου, πού κατέθεσε ὁ Καθηγητής στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ. στήν κρίσιμη συνεδρία τῆς 7.3.2014, σχετικά μέ τήν ἵδρυση «Εἰσαγωγικῆς Κατεύθυνσης Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν» (ἑνός οἱονεί Τμήματος δηλαδή) μέσα στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Παρακαταθήκη, τεύχος 94, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2014
http://www.orthodoxnet.gr/pdf/par%2094.pdf
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ