2014-04-22 18:59:07
Τα γκράφιτι στους δρόμους της Αθήνας προκάλεσαν το ενδιαφέρον των «New York Times», που φιλοξένησαν ένα εκτενές αφιέρωμα με πρωταγωνιστές τους πιο γνωστούς Έλληνες «γκραφιτάδες» και τα έργα τους στους τοίχους πολυκατοικιών στους δρόμους της πρωτεύουσας. Το δημοσίευμα με τίτλο «Ένα γκράφιτι στην Αθήνα ισούται με χίλιες λέξεις δυσφορίας», αναλύει τις αιτίες της εξάπλωσης των γκράφιτι σε κάθε γωνιά της πόλης.
«Μην κάνετε λάθος, το γκράφιτι είναι ένα όπλο επιρροής γιατί είναι τόσο εμφανές μέσα στην πόλη. Οι αρχές θέλουν να το αγκαλιάσουν για να το «εξουδετερώσουν» και να το ελέγξουν. Είναι ο τρόπος τους να «σπάσουν» το ηθικό μας», λέει ο Χαρίτωνας Τσαμαντάκης, ο οποίος έχει φτιάξει και ένα βιβλίο για την ελληνική ιστορία του γκράφιτι.
«Ο κόσμος στην Ελλάδα βρίσκεται κάτω από μεγάλη πίεση. Νιώθει την ανάγκη να δράσει, να αντισταθεί και να εκφραστεί. Η οικονομική κρίση προκάλεσε ένα ξέσπασμα δημιουργικής ενέργειας το οποίο με τη σειρά του έφερε την εξάπλωση του γκράφιτι στους δρόμους της
. Αν θες να μάθεις για την πόλη, μπορείς να κοιτάξεις τους τοίχους της», δηλώνει ο καλλιτέχνης του γκράφιτι iNO. Δύο από τα πιο γνωστά έργα του οποίου είναι το «Access control» στην Πειραιώς και το ύψους 17 μέτρων «System of a Fraud», που απεικονίζει τη μορφή του νομοθέτη Σόλωνα και δεσπόζει στην οδό Αχιλλέως στο Μεταξουργείο.
«Πολλά άσχημα πράγματα γίνονται στην Ελλάδα αυτό το διάστημα», τονίζει ο γνωστός καλλιτέχνης του δρόμου Cacao Rocks, με το έργου του οποίου έχει ασχοληθεί στο παρελθόν και η «Washington Post». «Το όλο σύστημα δουλεύει με τον λάθος τρόπο», λέει ο συνεργάτης του με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο This is Opium, που μαζί έχουν γεμίσει τους αθηναϊκούς δρόμους.
Αναφορά γίνεται και σε άλλους καλλιτέχνες που δημιουργούν με σπρέι, καθώς πλέον στην Ελλάδα δεκάδες άνθρωποι με ανησυχίες βρίσκουν ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από μια εικόνα.
«Η μεσαία και η εργατική τάξη στην Ελλάδα έχουν καταστραφεί από την κρίση», δηλώνει ο οδοντίατρος με το ψευδώνυμο Μάπετ, ο οποίος ζωγραφίζει μια εικόνα που ουδεμία σχέση έχει με το επάγγελμά του: έναν μασκοφόρο που ρίχνει μια μολότοφ. «Στόχος μου είναι να μεταφέρω ένα κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα και να κάνω τον κόσμο να σκεφτεί», συμπληρώνει.
e-reportaz.gr
«Μην κάνετε λάθος, το γκράφιτι είναι ένα όπλο επιρροής γιατί είναι τόσο εμφανές μέσα στην πόλη. Οι αρχές θέλουν να το αγκαλιάσουν για να το «εξουδετερώσουν» και να το ελέγξουν. Είναι ο τρόπος τους να «σπάσουν» το ηθικό μας», λέει ο Χαρίτωνας Τσαμαντάκης, ο οποίος έχει φτιάξει και ένα βιβλίο για την ελληνική ιστορία του γκράφιτι.
«Ο κόσμος στην Ελλάδα βρίσκεται κάτω από μεγάλη πίεση. Νιώθει την ανάγκη να δράσει, να αντισταθεί και να εκφραστεί. Η οικονομική κρίση προκάλεσε ένα ξέσπασμα δημιουργικής ενέργειας το οποίο με τη σειρά του έφερε την εξάπλωση του γκράφιτι στους δρόμους της
«Πολλά άσχημα πράγματα γίνονται στην Ελλάδα αυτό το διάστημα», τονίζει ο γνωστός καλλιτέχνης του δρόμου Cacao Rocks, με το έργου του οποίου έχει ασχοληθεί στο παρελθόν και η «Washington Post». «Το όλο σύστημα δουλεύει με τον λάθος τρόπο», λέει ο συνεργάτης του με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο This is Opium, που μαζί έχουν γεμίσει τους αθηναϊκούς δρόμους.
Αναφορά γίνεται και σε άλλους καλλιτέχνες που δημιουργούν με σπρέι, καθώς πλέον στην Ελλάδα δεκάδες άνθρωποι με ανησυχίες βρίσκουν ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από μια εικόνα.
«Η μεσαία και η εργατική τάξη στην Ελλάδα έχουν καταστραφεί από την κρίση», δηλώνει ο οδοντίατρος με το ψευδώνυμο Μάπετ, ο οποίος ζωγραφίζει μια εικόνα που ουδεμία σχέση έχει με το επάγγελμά του: έναν μασκοφόρο που ρίχνει μια μολότοφ. «Στόχος μου είναι να μεταφέρω ένα κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα και να κάνω τον κόσμο να σκεφτεί», συμπληρώνει.
e-reportaz.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΛΑΣΟ : ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΕΜΠΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ...
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ράιτ:"Τιμή μου να παίζω στο πλευρό του Διαμαντίδη"
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ