2014-07-12 09:17:05
Tέλος στην ταλαιπωρία πολλών φορολογουμένων κατόχων Ι.Χ. που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα και οι ιδιοκτήτες τους καλούνται να πληρώσουν φόρο πολυτελούς διαβίωσης μολονότι το αυτοκίνητό τους είναι πάνω από 10 ετών, καθώς οι εφορίες δεν λαμβάνουν υπόψη τους την πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας, έδωσε με παρέμβασή του ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος. Με εγκύκλιο προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών καλούνται οι υπηρεσίες να προχωρήσουν στην ενημέρωση των αδειών κυκλοφορίας αναγράφοντας σε αυτές και το έτος πρώτης κυκλοφορίας των οχημάτων σε χώρες της Ε.Ε. ή σε χώρες του ΕΟΧ.
Το θέμα δημιουργήθηκε από την άγνοια νόμου που υπήρχε, καθώς φαίνεται, στις εφορίες που επέμεναν να υπολογίζουν το φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα με κυβισμό άνω των 1.929 κυβικών ακόμη και αν αυτά έχουν ηλικία πάνω από 10 έτη από τη χρονιά που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά.
Ο πρόσφατος νόμος, που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές Απριλίου, ορίζει ότι πλέον, για τον καθορισμό υπολογισμού της ηλικίας των Ι.Χ. που εισήχθησαν μεταχειρισμένα, λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος σε χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ και όχι το πότε αυτό κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στην ανακοίνωση του υφυπουργού ΥΠΜΕΔΙ σημειώνεται: «Μέχρι σήμερα η παλαιότητα για τον υπολογισμό του τεκμηρίου διαβίωσης για επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και η μη καταβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα με κυβισμό πάνω από τα 1.929 κυβικά υπολογίζονταν βάσει του αναγραφόμενου επί της άδειας κυκλοφορίας έτους πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ανεξάρτητα εάν το αυτοκίνητο αυτό είχε κυκλοφορήσει και σε κοινοτικές χώρες ή χώρες ΕΟΧ».
parapolitika.gr
Το θέμα δημιουργήθηκε από την άγνοια νόμου που υπήρχε, καθώς φαίνεται, στις εφορίες που επέμεναν να υπολογίζουν το φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα με κυβισμό άνω των 1.929 κυβικών ακόμη και αν αυτά έχουν ηλικία πάνω από 10 έτη από τη χρονιά που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά.
Ο πρόσφατος νόμος, που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές Απριλίου, ορίζει ότι πλέον, για τον καθορισμό υπολογισμού της ηλικίας των Ι.Χ. που εισήχθησαν μεταχειρισμένα, λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος σε χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ και όχι το πότε αυτό κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στην ανακοίνωση του υφυπουργού ΥΠΜΕΔΙ σημειώνεται: «Μέχρι σήμερα η παλαιότητα για τον υπολογισμό του τεκμηρίου διαβίωσης για επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και η μη καταβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα με κυβισμό πάνω από τα 1.929 κυβικά υπολογίζονταν βάσει του αναγραφόμενου επί της άδειας κυκλοφορίας έτους πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ανεξάρτητα εάν το αυτοκίνητο αυτό είχε κυκλοφορήσει και σε κοινοτικές χώρες ή χώρες ΕΟΧ».
parapolitika.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ