2014-08-30 09:07:06
Το Arimaa είναι ένα... επιτραπέζιο ΠΑΙΧΝΊΔΙ στρατηγικής με αρκετές ομοιότητες αλλά και πολλές διαφορές με το σκάκι. Επινοήθηκε το 2003 από τον Omar Syed, έναν Αμερικανο-ινδό μηχανικό υπολογιστών, όταν για πρώτη φορά υπολογιστής κέρδισε τον παγκόσμιοπ πρωταθλητή στο σκάκι, Γκάρι Κασπάροφ.
Σύμφωνα με το δημιουργό το παιχνίδι είναι τόσο απλό που ένα μικρό παιδί μπορεί να παίξει αλλά εξαιρετικά δύσκολο για έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Προσφέρει μάλιστα και βραβείο 10.000 δολαρίων σε όποιον καταφέρει με τον υπολογιστή του να κερδίσει των παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο λόγος για τον οποίο ένα υπολογιστής δυσκολεύεται να κερδίσει είναι γιατί σε κάθε κίνηση υπάρχουν περίπου 17.000 διαφορετικές κινήσεις διαθέσιμες σε αντίθεση με το σκάκι που υπάρχουν περίπου 30. Επιπλέον υπάρχουν περίπου 64.000.000 τρόποι να στηθούν τα πούλια στο άνοιγμα του παιχνιδιού.
Ας δούμε σύντομα τους κανόνες του Arimaa: To ΠΑΙΧΝΊΔΙ παίζεται από δύο παίκτες με χρυσά και ασημί πιόνια σε ένα πίνακα τετραγώνων 8×8. Τα πιόνια έχουν μορφές ζώωνκαι υπάρχουν 8 λαγοί, 2 γάτες, 2 σκύλοι, 2 άλογα, 1 καμήλα και 1 ελέφαντας. Τα πιόνια τοποθετούνται στις δύο πρώτες γραμμές του κάθε παίκτη (όπως στο σκάκι) με τη σειρά που επιλέγει ο παίκτης. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει ένα λαγό στη βάση του αντιπάλου.
Στη σειρά του κάθε παίκτης μπορεί να κάνει από ένα έως τέσσερα βήματα με ένα ή περισσότερα πιόνια. Κάθε βήμα συνίσταται στην κίνηση ενός πιονιού κατά ένα τετράγωνο. Τα πιόνια κινούνται μπροστά, πίσω, αριστερά ή δεξια εκτός από τους λαγούς οι οποίοι δεν μπορούν να κινηθούν προς τα πίσω. Τα πιο δυνατά πιόνια «σπρώχνουν» τα πιόνια του αντιπάλου ενώ υπάρχουν και 4 τετράγωνα παγίδες στα οποία αν εγκλωβιστεί ένα πιόνι απομακρύνεται από το ταμπλό.
πηγή
Tromaktiko
Σύμφωνα με το δημιουργό το παιχνίδι είναι τόσο απλό που ένα μικρό παιδί μπορεί να παίξει αλλά εξαιρετικά δύσκολο για έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Προσφέρει μάλιστα και βραβείο 10.000 δολαρίων σε όποιον καταφέρει με τον υπολογιστή του να κερδίσει των παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο λόγος για τον οποίο ένα υπολογιστής δυσκολεύεται να κερδίσει είναι γιατί σε κάθε κίνηση υπάρχουν περίπου 17.000 διαφορετικές κινήσεις διαθέσιμες σε αντίθεση με το σκάκι που υπάρχουν περίπου 30. Επιπλέον υπάρχουν περίπου 64.000.000 τρόποι να στηθούν τα πούλια στο άνοιγμα του παιχνιδιού.
Ας δούμε σύντομα τους κανόνες του Arimaa: To ΠΑΙΧΝΊΔΙ παίζεται από δύο παίκτες με χρυσά και ασημί πιόνια σε ένα πίνακα τετραγώνων 8×8. Τα πιόνια έχουν μορφές ζώωνκαι υπάρχουν 8 λαγοί, 2 γάτες, 2 σκύλοι, 2 άλογα, 1 καμήλα και 1 ελέφαντας. Τα πιόνια τοποθετούνται στις δύο πρώτες γραμμές του κάθε παίκτη (όπως στο σκάκι) με τη σειρά που επιλέγει ο παίκτης. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει ένα λαγό στη βάση του αντιπάλου.
Στη σειρά του κάθε παίκτης μπορεί να κάνει από ένα έως τέσσερα βήματα με ένα ή περισσότερα πιόνια. Κάθε βήμα συνίσταται στην κίνηση ενός πιονιού κατά ένα τετράγωνο. Τα πιόνια κινούνται μπροστά, πίσω, αριστερά ή δεξια εκτός από τους λαγούς οι οποίοι δεν μπορούν να κινηθούν προς τα πίσω. Τα πιο δυνατά πιόνια «σπρώχνουν» τα πιόνια του αντιπάλου ενώ υπάρχουν και 4 τετράγωνα παγίδες στα οποία αν εγκλωβιστεί ένα πιόνι απομακρύνεται από το ταμπλό.
πηγή
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΤΙΟΠ ΚΑΙ... ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Η Intel παρουσιάζει το μικρότερο 3G modem στον κόσμο
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ