2014-11-03 13:21:15
Στο πλευρό της Ρούλας Κορομηλά, στον δεύτερο χρόνο του «Πρωινού Καφέ», η Βέφα θα μάθει πολλά. Η Ρούλα είναι η μετεγγραφή του ANT1 από την κρατική τηλεόραση και σιγά-σιγά χτίζεται η παντοδύναμη μέχρι σήμερα πρωινή ζώνη του καναλιού Η Βέφα, άψητη ακόμα στα τηλεοπτικά δρώμενα, μαθαίνει να στήνεται, να ακολουθεί την κάμερα, να μένει πιστή στην αυστηρότητα των τηλεοπτικών χρόνων και εκπαιδεύεται.
Αποκτά σχέση οικειότητας με τις ανά γειτονιές νοικοκυρές και μαγειρεύει μόνο ελληνικά. «Το κολυκυθάκι, η μελιτζανούλα, το ανηθάκι, το λεμονάτο κοτοπουλάκι μας, φίλοι και φίλες μου» πάνε κι έρχονται και καθιερώνει το δικό της μοναδικό στυλ, το «αλά Βέφα», αυτό που σάρωσε την επικράτεια.
Η στήλη της έχει τηλεθέαση και όσο εκτοξεύεται η εκπομπή άλλο τόσο εκτοξεύεται και η ρουμπρίκα της. Από την εκπομπή δεν παίρνει δραχμή. Αντ’ αυτού εισπράττει προβολή και έμμεση διαφήμιση, διαλαλώντας με την πρώτη ευκαιρία τα βιβλία που συνεχίζει να εκδίδει και πουλάνε σαν φρέσκο ψωμί. Από τη στιγμή που τα νούμερα της εκπομπής της χτυπάνε τηλεθεάσεις, αρχίζει να εγείρει αξιώσεις. Να απαιτεί μεγαλύτερο τηλεοπτικό χρόνο, να θέλει να είναι μόνη της στην κουζίνα χωρίς την παρουσία της Ρούλας ή κάποιου άλλου καλεσμένου της εκπομπής. Η Ρούλα της κόβει τον αέρα.
Τα χρυσά χρόνια του «Πρωινού Καφέ»στον ΑΝΤ1 με την Ελένη Μενεγάκη και τη Λίτσα Πατέρα
Τα τρία χρόνια που δούλεψαν η Βέφα έπρεπε να τηρεί ευλαβικά τον τηλεοπτικό χρόνο της στήλης της και να αποχωρεί από το πλατό με τα ταψιά και τις κατσαρόλες της - που πάντα κουβαλάει η ίδια με μόνιμο συμπαραστάτη τον άνδρα της, τον άνθρωπο που βρίσκεται συνεχώς στη σκιά της, στο πόδι της, στην καρδιά της. Η οικογένεια έχει μετακομίσει στην Αθήνα, αλλά κάθε Παρασκευή με το τέλος της εκπομπής η Βέφα παίρνει το πρώτο αεροπλάνο και βρίσκεται στο σπίτι της στη Χαλκιδική, στο καταφύγιό της. Είναι ήδη αναγνωρίσιμη, ο κόσμος τη χαιρετά και της χαμογελά, οι γυναίκες τής ζητούν συμβουλές και συνταγές. Η Βέφα είναι η προσωποποίηση της Αγίας Οικογένειας, της χρηστής μαμάς, της καπάτσας νοικοκυράς, της μαστόρισσας μαγείρισσας. Οταν η Ρούλα θα σπάσει το συμβόλαιό της με τον ANT1 για το MEGA, θα συνυπάρξει για έναν χρόνο στην εκπομπή με την Πόπη Χατζηδημητρίου, αλλά οι σχέσεις τους θα είναι τυπικές και επαγγελματικές.
Δεν θα είναι όμως το ίδιο και με την Ελένη Μενεγάκη, το νέο τότε πουλέν του καναλιού, που κυριολεκτικά εν μια νυκτί ένα μαγικό χέρι τη σπρώχνει στο πλατό του «Πρωινού Καφέ». Η Ελένη είναι άψητη, ένα... τηλεοπτικό ψάρι ακόμα, που δεν ξέρει πού να σταθεί και πού να κοιτάξει και ακούει ευλαβικά ό,τι της λένε οι παλιές καραβάνες. Και φυσικά η Βέφα, που αρπάζει την ευκαιρία για να επιβληθεί ευθύς εξαρχής. Ο,τι δεν κατάφερε με τη Ρούλα που είχε το πάνω χέρι, το καταφέρνει ενίοτε με την Ελένη.
Το 1996 είναι η χρονιά που θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα «Vefa’s House», με όλα τα είδη μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, μια ιδέα που της γεννήθηκε σε ένα από τα ταξίδια της στην Αμερική, απ’ όπου επέστρεφε με βαλίτσες ολόκληρες με σκεύη, περίεργες φόρμες, κουπάκια για να κόψεις αστεράκια και καρδούλες, γλάσα χρωματιστά για στολισμούς κι ένα σωρό μικροαντικείμενα που έβρισκε στις αγορές παρέα με τον άνδρα της, που αν και βαριόταν θανάσιμα, της έκανε το χατίρι. Η εκπομπή είναι μια τέλεια ευκαιρία εφόσον δεν πληρώνεται και αφού σαρώνει στα νούμερα, προβάλλει πια όχι μόνο τα βιβλία της αλλά και το νεότευκτο μαγαζί της.
Η Βέφα είναι ήδη ντίβα και έχει αξιώσεις. Εν ολίγοις, θέλει την πρωτοκαθεδρία και κανείς να μη στέκεται δίπλα της λέγοντας το μακρύ του και το κοντό του ή κάνοντας αφελείς ερωτήσεις - καλή ώρα όπως η Ελένη, που τότε δεν ξέρει ακόμα ούτε να τρώει, πόσο μάλλον να μαγειρεύει. Η Ελένη τής έκανε συνήθως τα χατίρια κυρίως στις αρχές, όπου η φράση της Βέφας «εγώ φέρνω τα νούμερα» αντιλαλούσε στο πλατό με μια δόση απειλής. Μέχρι που η Ελένη αρχίζει να αποκτά εμπειρία, έχει πια σταθεί στα πόδια της και η εκπομπή από τον δεύτερο χρόνο της ως παρουσιάστρια αρχίζει να ανεβαίνει θεαματικά. Αντίστοιχα καλά πηγαίνει όμως και η στήλη της Βέφας και έτσι κάποιες φορές οι δυο τους κοντράρονται. Η Βέφα θέλει κι άλλο χρόνο και να μην καπηλεύεται κανείς την επιτυχία της, αλλά και η Μενεγάκη είναι η κεντρική παρουσιάστρια που έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Ηδη όμως έχουν αναπτύξει και εξωστουντιακές σχέσεις. Η Βέφα άλλωστε είναι μια φιλόξενη οικοδέσποινα, ένας άνθρωπος με ανοιχτό το σπίτι του σε φίλους αλλά και συνεργάτες.
Το 1996 είναι η χρονιά που θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα «Vefa’s House». Η εκπομπή είναι μια τέλεια ευκαιρία, εφόσον δεν πληρώνεται, να προβάλλει όχι μόνο τα βιβλία της αλλά και το νεότευκτο μαγαζί τηςΓια κάποιους είναι επίσης μια μεθοδική δημοσιοσχεσίτισσα, που ξέρει ότι οι επαφές γίνονται στη δουλειά αλλά χτίζονται στα σπίτια. Και να τα τραπεζώματα στη Χαλκιδική, να τα δώρα με τα καλούδια και τα ταψιά με τα ψητά. Η Ελένη τότε βρίσκεται σε σχέση με τον Γιάννη Λάτσιο και ένα Πάσχα θα βρεθούν μαζί στο χολιγουντιανό σπίτι της Βέφας στη Χαλκιδική. Η συνύπαρξή τους κράτησε 10 χρόνια. Με τα πάνω και τα κάτω της. Με τις καλές και τις κακές μέρες τους, όπως τότε που η Μενεγάκη μετά από κάποια ακόμα απαίτηση της Βέφας αναφώνησε στο πλατό απηυδησμένη: «Λυπήσου με, Βέφα, είμαι έγκυος η γυναίκα!». Το τελευταίο διάστημα των χρόνων της Βέφας στον «Πρωινό Καφέ» το κλίμα στο πλατό του στούντιο «Φάρος, όπου γίνονταν τα γυρίσματα, ήταν εκρηκτικό.
Η κόντρα της με την παραγωγή όλο και εντείνεται. Η Βέφα είναι σταρ τηλεσέφ και ζητάει πότε πληρωμένα ταξί, πότε χρόνο, πότε το ένα, πότε το άλλο. Ο σταθμός δεν της ικανοποιεί τα αιτήματα και η Βέφα θα πάει στο MEGA, ενώ η Μενεγάκη στον ALPHA. Εκτοτε οι δρόμοι τους δεν θα ξανασυναντηθούν ούτε εντός ούτε εκτός πλατό. Στο MEGA η Βέφα θα έχει ό,τι θελήσει -«ήταν ξεκούραστα τότε τα χρόνια μου εκεί», έχει πει- και επιτέλους θα πληρώνεται. Στο εξής θα έχει και τη δική της εκπομπή, όχι πια ως ρουμπρίκα αλλά αυτόνομη. Το ίδιο και στο ALTER αργότερα, ενώ ήδη τα «Vefa’s House» έχουν εξαπλωθεί ανά την επικράτεια και έχουν φτάσει τα 20 στον αριθμό. Τα βιβλία της εκδίδονται στο εξωτερικό, μεταφράζονται σε διάφορες γλώσσες, η ίδια αποκτά διακρίσεις και διεθνείς βραβεύσεις και φοράει το στέμμα της βασίλισσας της κατσαρόλας. Μέχρι την αποκαθήλωση.
Tromaktiko
Αποκτά σχέση οικειότητας με τις ανά γειτονιές νοικοκυρές και μαγειρεύει μόνο ελληνικά. «Το κολυκυθάκι, η μελιτζανούλα, το ανηθάκι, το λεμονάτο κοτοπουλάκι μας, φίλοι και φίλες μου» πάνε κι έρχονται και καθιερώνει το δικό της μοναδικό στυλ, το «αλά Βέφα», αυτό που σάρωσε την επικράτεια.
Η στήλη της έχει τηλεθέαση και όσο εκτοξεύεται η εκπομπή άλλο τόσο εκτοξεύεται και η ρουμπρίκα της. Από την εκπομπή δεν παίρνει δραχμή. Αντ’ αυτού εισπράττει προβολή και έμμεση διαφήμιση, διαλαλώντας με την πρώτη ευκαιρία τα βιβλία που συνεχίζει να εκδίδει και πουλάνε σαν φρέσκο ψωμί. Από τη στιγμή που τα νούμερα της εκπομπής της χτυπάνε τηλεθεάσεις, αρχίζει να εγείρει αξιώσεις. Να απαιτεί μεγαλύτερο τηλεοπτικό χρόνο, να θέλει να είναι μόνη της στην κουζίνα χωρίς την παρουσία της Ρούλας ή κάποιου άλλου καλεσμένου της εκπομπής. Η Ρούλα της κόβει τον αέρα.
Τα χρυσά χρόνια του «Πρωινού Καφέ»στον ΑΝΤ1 με την Ελένη Μενεγάκη και τη Λίτσα Πατέρα
Τα τρία χρόνια που δούλεψαν η Βέφα έπρεπε να τηρεί ευλαβικά τον τηλεοπτικό χρόνο της στήλης της και να αποχωρεί από το πλατό με τα ταψιά και τις κατσαρόλες της - που πάντα κουβαλάει η ίδια με μόνιμο συμπαραστάτη τον άνδρα της, τον άνθρωπο που βρίσκεται συνεχώς στη σκιά της, στο πόδι της, στην καρδιά της. Η οικογένεια έχει μετακομίσει στην Αθήνα, αλλά κάθε Παρασκευή με το τέλος της εκπομπής η Βέφα παίρνει το πρώτο αεροπλάνο και βρίσκεται στο σπίτι της στη Χαλκιδική, στο καταφύγιό της. Είναι ήδη αναγνωρίσιμη, ο κόσμος τη χαιρετά και της χαμογελά, οι γυναίκες τής ζητούν συμβουλές και συνταγές. Η Βέφα είναι η προσωποποίηση της Αγίας Οικογένειας, της χρηστής μαμάς, της καπάτσας νοικοκυράς, της μαστόρισσας μαγείρισσας. Οταν η Ρούλα θα σπάσει το συμβόλαιό της με τον ANT1 για το MEGA, θα συνυπάρξει για έναν χρόνο στην εκπομπή με την Πόπη Χατζηδημητρίου, αλλά οι σχέσεις τους θα είναι τυπικές και επαγγελματικές.
Δεν θα είναι όμως το ίδιο και με την Ελένη Μενεγάκη, το νέο τότε πουλέν του καναλιού, που κυριολεκτικά εν μια νυκτί ένα μαγικό χέρι τη σπρώχνει στο πλατό του «Πρωινού Καφέ». Η Ελένη είναι άψητη, ένα... τηλεοπτικό ψάρι ακόμα, που δεν ξέρει πού να σταθεί και πού να κοιτάξει και ακούει ευλαβικά ό,τι της λένε οι παλιές καραβάνες. Και φυσικά η Βέφα, που αρπάζει την ευκαιρία για να επιβληθεί ευθύς εξαρχής. Ο,τι δεν κατάφερε με τη Ρούλα που είχε το πάνω χέρι, το καταφέρνει ενίοτε με την Ελένη.
Το 1996 είναι η χρονιά που θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα «Vefa’s House», με όλα τα είδη μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, μια ιδέα που της γεννήθηκε σε ένα από τα ταξίδια της στην Αμερική, απ’ όπου επέστρεφε με βαλίτσες ολόκληρες με σκεύη, περίεργες φόρμες, κουπάκια για να κόψεις αστεράκια και καρδούλες, γλάσα χρωματιστά για στολισμούς κι ένα σωρό μικροαντικείμενα που έβρισκε στις αγορές παρέα με τον άνδρα της, που αν και βαριόταν θανάσιμα, της έκανε το χατίρι. Η εκπομπή είναι μια τέλεια ευκαιρία εφόσον δεν πληρώνεται και αφού σαρώνει στα νούμερα, προβάλλει πια όχι μόνο τα βιβλία της αλλά και το νεότευκτο μαγαζί της.
Η Βέφα είναι ήδη ντίβα και έχει αξιώσεις. Εν ολίγοις, θέλει την πρωτοκαθεδρία και κανείς να μη στέκεται δίπλα της λέγοντας το μακρύ του και το κοντό του ή κάνοντας αφελείς ερωτήσεις - καλή ώρα όπως η Ελένη, που τότε δεν ξέρει ακόμα ούτε να τρώει, πόσο μάλλον να μαγειρεύει. Η Ελένη τής έκανε συνήθως τα χατίρια κυρίως στις αρχές, όπου η φράση της Βέφας «εγώ φέρνω τα νούμερα» αντιλαλούσε στο πλατό με μια δόση απειλής. Μέχρι που η Ελένη αρχίζει να αποκτά εμπειρία, έχει πια σταθεί στα πόδια της και η εκπομπή από τον δεύτερο χρόνο της ως παρουσιάστρια αρχίζει να ανεβαίνει θεαματικά. Αντίστοιχα καλά πηγαίνει όμως και η στήλη της Βέφας και έτσι κάποιες φορές οι δυο τους κοντράρονται. Η Βέφα θέλει κι άλλο χρόνο και να μην καπηλεύεται κανείς την επιτυχία της, αλλά και η Μενεγάκη είναι η κεντρική παρουσιάστρια που έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Ηδη όμως έχουν αναπτύξει και εξωστουντιακές σχέσεις. Η Βέφα άλλωστε είναι μια φιλόξενη οικοδέσποινα, ένας άνθρωπος με ανοιχτό το σπίτι του σε φίλους αλλά και συνεργάτες.
Το 1996 είναι η χρονιά που θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα «Vefa’s House». Η εκπομπή είναι μια τέλεια ευκαιρία, εφόσον δεν πληρώνεται, να προβάλλει όχι μόνο τα βιβλία της αλλά και το νεότευκτο μαγαζί τηςΓια κάποιους είναι επίσης μια μεθοδική δημοσιοσχεσίτισσα, που ξέρει ότι οι επαφές γίνονται στη δουλειά αλλά χτίζονται στα σπίτια. Και να τα τραπεζώματα στη Χαλκιδική, να τα δώρα με τα καλούδια και τα ταψιά με τα ψητά. Η Ελένη τότε βρίσκεται σε σχέση με τον Γιάννη Λάτσιο και ένα Πάσχα θα βρεθούν μαζί στο χολιγουντιανό σπίτι της Βέφας στη Χαλκιδική. Η συνύπαρξή τους κράτησε 10 χρόνια. Με τα πάνω και τα κάτω της. Με τις καλές και τις κακές μέρες τους, όπως τότε που η Μενεγάκη μετά από κάποια ακόμα απαίτηση της Βέφας αναφώνησε στο πλατό απηυδησμένη: «Λυπήσου με, Βέφα, είμαι έγκυος η γυναίκα!». Το τελευταίο διάστημα των χρόνων της Βέφας στον «Πρωινό Καφέ» το κλίμα στο πλατό του στούντιο «Φάρος, όπου γίνονταν τα γυρίσματα, ήταν εκρηκτικό.
Η κόντρα της με την παραγωγή όλο και εντείνεται. Η Βέφα είναι σταρ τηλεσέφ και ζητάει πότε πληρωμένα ταξί, πότε χρόνο, πότε το ένα, πότε το άλλο. Ο σταθμός δεν της ικανοποιεί τα αιτήματα και η Βέφα θα πάει στο MEGA, ενώ η Μενεγάκη στον ALPHA. Εκτοτε οι δρόμοι τους δεν θα ξανασυναντηθούν ούτε εντός ούτε εκτός πλατό. Στο MEGA η Βέφα θα έχει ό,τι θελήσει -«ήταν ξεκούραστα τότε τα χρόνια μου εκεί», έχει πει- και επιτέλους θα πληρώνεται. Στο εξής θα έχει και τη δική της εκπομπή, όχι πια ως ρουμπρίκα αλλά αυτόνομη. Το ίδιο και στο ALTER αργότερα, ενώ ήδη τα «Vefa’s House» έχουν εξαπλωθεί ανά την επικράτεια και έχουν φτάσει τα 20 στον αριθμό. Τα βιβλία της εκδίδονται στο εξωτερικό, μεταφράζονται σε διάφορες γλώσσες, η ίδια αποκτά διακρίσεις και διεθνείς βραβεύσεις και φοράει το στέμμα της βασίλισσας της κατσαρόλας. Μέχρι την αποκαθήλωση.
Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ