2014-12-16 18:15:37
Ένα σημαντικό επόμενο βήμα ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής, πραγματοποιεί ο όμιλος των Ster Cinemas, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των κινηματογραφικών υπηρεσιών προς τους Έλληνες θεατές.
Αναφερόμαστε στην ολοκληρωτική ψηφιοποίηση όλων των αιθουσών προβολής του ομίλου και την μετάβαση από τον αναλογικό κινηματογράφο όπως τον γνωρίζαμε ως τώρα με τις κόπιες, στην ψηφιακή εποχή.
Το thebest.gr μίλησε με τον Διευθυντή λειτουργίας των Ster Cinemas Γιώργο Α. Πλατσάκη που ήρθε στην Πάτρα για τις εργασίες μετατροπής και εγκατάστασης στις εδώ 8 αίθουσες των Ster στον πολυχώρο ψυχαγωγίας της Βέσο Μάρε στην Ακτή Δυμαίων κι όπως μας είπε με χαρά και υπερηφάνεια, το βασικό πλεονέκτημα της αλλαγής αυτής είναι η αναβάθμιση και τελειοποίηση της ποιότητας τόσο της εικόνας όσο και του ήχου στην διάρκεια της κινηματογραφικής προβολής.
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική και συνάμα δαπανηρή επένδυση στην οποία προβαίνει η κινηματογραφική εταιρεία διανομής Audio Visual, μέσω της θυγατρικής εταιρείας της, την Ster Cinemas, η οποία αξίζει να τονιστεί πως είναι η πρώτη αλυσίδα πολυκινηματογράφων στην Ελλάδα που υιοθετεί σε όλες της τις αίθουσες της, την τελευταία λέξη και εξέλιξη της τεχνολογίας.
Μάλιστα η νέα εγκατάσταση θα τεθεί σε λειτουργία από το απόγευμα της Τρίτης 16 Δεκεμβρίου 2014 κιόλας και στα τέσσερα συγκροτήματα αιθουσών των Ster Cinemas, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα.
Όπως μας ανέλυσε ο κ. Πλατσάκης, «καταργείται πλέον το φιλμ ως μέσο προβολής. Στη θέση του θα υπάρχει ένας σκληρός δίσκος που θα περιέχει σε ειδικό format την ταινία. Η διαδικασία που θα ακολουθεί στη συνέχεια ο τεχνικός προβολής θα είναι να την “φορτώσει» στον server και αφού πατήσει ένα συγκεκριμένο κωδικό, "ξεκλειδώσει" δηλαδή κάποια ηλεκτρονικά κλειδιά, να την θέσει έτοιμη για προβολή.
Τα οφέλη της νέας αυτής εγκατάστασης και μετατροπής είναι πολλά. Κατ’ αρχάς κερδίζεις πολύ χρόνο. Αναφορικά με τα κινηματογραφικά στούντιο παραγωγής πλέον δεν θα φτιάχνουν τις κόπιες που θεωρούνται πολυέξοδες καθώς μαζί με τις εργασίες του υποτιτλισμού, του συγχρονισμού των καρέ, κ.α. έφταναν να στοιχίσουν μέχρι και χίλια ευρώ, κατά μέσο όρο η καθεμία.
Την ίδια ώρα ελαχιστοποιείται ο χρόνος που απαιτείται για να γίνει η όλη επεξεργασία. Είναι προφανές ότι θα είναι μεγαλύτερη η ευελιξία ετοιμασίας ενός σκληρού δίσκου που θα μπορεί μάλιστα αν θα είναι και της ίδιας εταιρείας, να περιέχει όχι μόνο μία αλλά και περισσότερες ταινίες. Επίσης μέσα στον σκληρό αυτό δίσκο η ταινία θα είναι έτοιμη από πλευράς υποτιτλισμού και mastering χωρίς περαιτέρω επεξεργασία. Όσο για το τρίτο όφελος και πλεονέκτημα είναι η τελειοποίηση της εικόνας και του ήχου και γενικότερα των συνθηκών προβολής τη στιγμή μάλιστα που απόφαση και φιλοσοφία των Ster είναι να παραμείνει η τιμή του εισιτηρίου στα ίδια τωρινά επίπεδα.
Θα δοθεί επίσης η δυνατότητα να έρθουν για προβολή και ειδικά στις αίθουσες της περιφέρειας και ταινίες που μέχρι πρότινος δεν ήταν εύκολο να παιχθούν εκτός Αθήνας ή Θεσσαλονίκης, ταινίες πιο καλλιτεχνικές που ενδεχομένως να μην κόβουν πολλά εισιτήρια, καθώς το κόστος τους τώρα θα είναι σαφώς μικρότερο».
Ο κ. Πλατσάκης υπογράμμισε ακόμη ότι στις 5 από τις 8 αίθουσες των Ster Cinemas της Πάτρας θα τοποθετηθεί το σύστημα 4Κ Ultra HD της Sony Digital Cinema, το οποίο θα προσφέρει επιπλέον βάθος και ευκρίνεια με λεπτομέρεια 4 φορές μεγαλύτερη από το full HD και ανάλυση 8 εκατομμυρίων πίξελ, παρέχοντας φοβερά, ζωηρά χρώματα και κοντράστ και εικόνες απαράμιλλης αισθητικής στους θεατές. Οι υπόλοιπες 3 αίθουσες θα έχουν 2Κ, δύο φορές δηλαδή καλύτερη ποιότητα ήχου και εικόνας από το προηγούμενο, αναλογικό format.
Το επίσης σημαντικό είναι το οικονομικό μέγεθος της όλης επένδυσης, το οποίο ανέρχεται μιλώντας και για τα 4 συγκροτήματα αιθουσών του ομίλου των Ster στην Ελλάδα σε περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
Σίγουρα τα καλά νέα της σπουδαίας αυτής επένδυσης χαροποιούν τους σινεφίλ και το κοινό που επιλέγει τον κινηματογράφο ως διασκέδαση του. Μην ξεχνάμε πως το σινεμά παραμένει μία προσιτή, σχετικά φτηνή επιλογή διασκέδασης, ωστόσο κακά τα ψέματα τα τελευταία δύο, τρία χρόνια η πορεία στα εισιτήρια στη χώρα μας λόγω της κρίσης και παρά τις προσφορές που γίνονται, είναι πτωτική.
Έτσι όπως είπε ο κ. Πλατσάκης, η αναβάθμιση αυτή στην ποιότητα της εικόνας και του ήχου της κινηματογραφικής ταινίας και των συνθηκών προβολών, αναμένεται να σημάνει και μία επιστροφή του κοινού στο σινεμά και σε μία σημαντική αύξηση της κίνησης και των εισιτηρίων.
Σύμφωνα τέλος με πληροφορίες κι άλλοι επιχειρηματικοί κινηματογραφικοί όμιλοι της χώρας όπως η Village Cinemas ήδη προσανατολίζονται και επιχειρούν αντίστοιχες βελτιώσεις μιας και πλέον η εποχή του φιλμ και της μπομπίνας από το 2015 θα αποτελέσει παρελθόν, τουλάχιστον σε ότι θα έχει να κάνει με την προβολή νέων κινηματογραφικών παραγωγών, με το λεγόμενο σύστημα DCP (Digital Cinema Package) να παίρνει δυναμικά την θέση του.
Τι θα γίνει όμως με μεμονωμένες αίθουσες και αιθουσάρχες που ενδεχομένως δεν αντέχουν να προβούν σε μία τέτοια επένδυση που προυπολογίζεται γύρω στα 30.000 ευρώ το λιγότερο, για μία αίθουσα.
Στην Πάτρα, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και με ένα υπολογίσιμο αριθμητικά και ποιοτικά κοινό, με χιλιάδες φοιτητές, αυτή την στιγμή και για την ακρίβεια τα τελευταία τρία χρόνια, απόλυτος κυρίαρχος της κινηματογραφικής αγοράς είναι τα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε.
Το Πάνθεον με την μεγάλη ιστορία στην οδό Γούναρη που για ένα χρονικό διάστημα λειτούργησε και υπό την ομπρέλα της Village, αυτό το διάστημα λειτουργεί μόνο ως θέατρο (στην μεγάλη κεντρική του αίθουσα) ενώ παροπλισμένη παραμένει η δεύτερη εκπληκτική του και νεώτερη όσον αφορά στον χρόνο κατασκευής της, αίθουσα.
Όπως εξελίσσονται τα πράγματα θα χρειαστεί και το Πάνθεον να εξοπλιστεί με το υπερσύγχρονο ψηφιακό σύστημα DCP προκειμένου να ξαναμπεί δυναμικά στον τομέα της κινηματογραφικής προβολής. Το ίδιο ισχύει και για την αίθουσα του Ιντεάλ στην Αγίου Νικολάου αλλά και για την μόνη θερινή αίθουσα που έχει απομείνει στην Πάτρα, το σινέ Κάστρο στο Ρίο εκτός και παραμείνουν σε μία λογική προβολής παλαιότερων ταινιών, όπως σήμερα με κόπιες.
Για τους πιο ρομαντικούς πλέον δεν θα υπάρχουν ταινίες με «γρατσουνισμένα» καρέ ή πιο θαμπά πλάνα όπου μετά τις φωνές και σφυρίγματα των θεατών, επεμβαίνει ο μηχανικός προβολής και βελτιώνει κάπως τα πράγματα. Παράδειγμα πριν μερικές εβδομάδες η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας πρόβαλλε το μιούζικαλ «Τραγουδώντας στην βροχή» και η κόπια στο πρώτο μισό της δεν είχε ρυθμιστεί καλά με αποτέλεσμα οι ηθοποιοί να δείχνουν «συμπιεσμένοι», κοντύτεροι και πιο χοντροί. Τελικά ο μηχανικός προβολής διόρθωσε το λάθος και μετά κύλησαν όλα ομαλά.
Τέλος δεν πρέπει να αποσιωπούμε το γεγονός ότι ενδεχομένως κάποιες παραδοσιακές αίθουσες να μείνουν εκτός «νυμφώνος» καθαρά λόγω υψηλού κόστους και να οδηγηθούν στο λουκέτο.
Σε κάθε περίπτωση θα φανούν οι εξελίξεις στο μέλλον.
Πάντως είναι γεγονός ότι με τα νέα πρωτοποριακά δεδομένα στα κινηματογραφικά πράγματα, κερδισμένος βγαίνει ο θεατής.
*Διευθυντής στα Ster Cinemas, στην Πάτρα είναι ο Αλέξης Μπιτούνης.
Tου ΤΑΚΗ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΥ
xespao
Αναφερόμαστε στην ολοκληρωτική ψηφιοποίηση όλων των αιθουσών προβολής του ομίλου και την μετάβαση από τον αναλογικό κινηματογράφο όπως τον γνωρίζαμε ως τώρα με τις κόπιες, στην ψηφιακή εποχή.
Το thebest.gr μίλησε με τον Διευθυντή λειτουργίας των Ster Cinemas Γιώργο Α. Πλατσάκη που ήρθε στην Πάτρα για τις εργασίες μετατροπής και εγκατάστασης στις εδώ 8 αίθουσες των Ster στον πολυχώρο ψυχαγωγίας της Βέσο Μάρε στην Ακτή Δυμαίων κι όπως μας είπε με χαρά και υπερηφάνεια, το βασικό πλεονέκτημα της αλλαγής αυτής είναι η αναβάθμιση και τελειοποίηση της ποιότητας τόσο της εικόνας όσο και του ήχου στην διάρκεια της κινηματογραφικής προβολής.
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική και συνάμα δαπανηρή επένδυση στην οποία προβαίνει η κινηματογραφική εταιρεία διανομής Audio Visual, μέσω της θυγατρικής εταιρείας της, την Ster Cinemas, η οποία αξίζει να τονιστεί πως είναι η πρώτη αλυσίδα πολυκινηματογράφων στην Ελλάδα που υιοθετεί σε όλες της τις αίθουσες της, την τελευταία λέξη και εξέλιξη της τεχνολογίας.
Μάλιστα η νέα εγκατάσταση θα τεθεί σε λειτουργία από το απόγευμα της Τρίτης 16 Δεκεμβρίου 2014 κιόλας και στα τέσσερα συγκροτήματα αιθουσών των Ster Cinemas, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα.
Όπως μας ανέλυσε ο κ. Πλατσάκης, «καταργείται πλέον το φιλμ ως μέσο προβολής. Στη θέση του θα υπάρχει ένας σκληρός δίσκος που θα περιέχει σε ειδικό format την ταινία. Η διαδικασία που θα ακολουθεί στη συνέχεια ο τεχνικός προβολής θα είναι να την “φορτώσει» στον server και αφού πατήσει ένα συγκεκριμένο κωδικό, "ξεκλειδώσει" δηλαδή κάποια ηλεκτρονικά κλειδιά, να την θέσει έτοιμη για προβολή.
Τα οφέλη της νέας αυτής εγκατάστασης και μετατροπής είναι πολλά. Κατ’ αρχάς κερδίζεις πολύ χρόνο. Αναφορικά με τα κινηματογραφικά στούντιο παραγωγής πλέον δεν θα φτιάχνουν τις κόπιες που θεωρούνται πολυέξοδες καθώς μαζί με τις εργασίες του υποτιτλισμού, του συγχρονισμού των καρέ, κ.α. έφταναν να στοιχίσουν μέχρι και χίλια ευρώ, κατά μέσο όρο η καθεμία.
Την ίδια ώρα ελαχιστοποιείται ο χρόνος που απαιτείται για να γίνει η όλη επεξεργασία. Είναι προφανές ότι θα είναι μεγαλύτερη η ευελιξία ετοιμασίας ενός σκληρού δίσκου που θα μπορεί μάλιστα αν θα είναι και της ίδιας εταιρείας, να περιέχει όχι μόνο μία αλλά και περισσότερες ταινίες. Επίσης μέσα στον σκληρό αυτό δίσκο η ταινία θα είναι έτοιμη από πλευράς υποτιτλισμού και mastering χωρίς περαιτέρω επεξεργασία. Όσο για το τρίτο όφελος και πλεονέκτημα είναι η τελειοποίηση της εικόνας και του ήχου και γενικότερα των συνθηκών προβολής τη στιγμή μάλιστα που απόφαση και φιλοσοφία των Ster είναι να παραμείνει η τιμή του εισιτηρίου στα ίδια τωρινά επίπεδα.
Θα δοθεί επίσης η δυνατότητα να έρθουν για προβολή και ειδικά στις αίθουσες της περιφέρειας και ταινίες που μέχρι πρότινος δεν ήταν εύκολο να παιχθούν εκτός Αθήνας ή Θεσσαλονίκης, ταινίες πιο καλλιτεχνικές που ενδεχομένως να μην κόβουν πολλά εισιτήρια, καθώς το κόστος τους τώρα θα είναι σαφώς μικρότερο».
Ο κ. Πλατσάκης υπογράμμισε ακόμη ότι στις 5 από τις 8 αίθουσες των Ster Cinemas της Πάτρας θα τοποθετηθεί το σύστημα 4Κ Ultra HD της Sony Digital Cinema, το οποίο θα προσφέρει επιπλέον βάθος και ευκρίνεια με λεπτομέρεια 4 φορές μεγαλύτερη από το full HD και ανάλυση 8 εκατομμυρίων πίξελ, παρέχοντας φοβερά, ζωηρά χρώματα και κοντράστ και εικόνες απαράμιλλης αισθητικής στους θεατές. Οι υπόλοιπες 3 αίθουσες θα έχουν 2Κ, δύο φορές δηλαδή καλύτερη ποιότητα ήχου και εικόνας από το προηγούμενο, αναλογικό format.
Το επίσης σημαντικό είναι το οικονομικό μέγεθος της όλης επένδυσης, το οποίο ανέρχεται μιλώντας και για τα 4 συγκροτήματα αιθουσών του ομίλου των Ster στην Ελλάδα σε περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
Σίγουρα τα καλά νέα της σπουδαίας αυτής επένδυσης χαροποιούν τους σινεφίλ και το κοινό που επιλέγει τον κινηματογράφο ως διασκέδαση του. Μην ξεχνάμε πως το σινεμά παραμένει μία προσιτή, σχετικά φτηνή επιλογή διασκέδασης, ωστόσο κακά τα ψέματα τα τελευταία δύο, τρία χρόνια η πορεία στα εισιτήρια στη χώρα μας λόγω της κρίσης και παρά τις προσφορές που γίνονται, είναι πτωτική.
Έτσι όπως είπε ο κ. Πλατσάκης, η αναβάθμιση αυτή στην ποιότητα της εικόνας και του ήχου της κινηματογραφικής ταινίας και των συνθηκών προβολών, αναμένεται να σημάνει και μία επιστροφή του κοινού στο σινεμά και σε μία σημαντική αύξηση της κίνησης και των εισιτηρίων.
Σύμφωνα τέλος με πληροφορίες κι άλλοι επιχειρηματικοί κινηματογραφικοί όμιλοι της χώρας όπως η Village Cinemas ήδη προσανατολίζονται και επιχειρούν αντίστοιχες βελτιώσεις μιας και πλέον η εποχή του φιλμ και της μπομπίνας από το 2015 θα αποτελέσει παρελθόν, τουλάχιστον σε ότι θα έχει να κάνει με την προβολή νέων κινηματογραφικών παραγωγών, με το λεγόμενο σύστημα DCP (Digital Cinema Package) να παίρνει δυναμικά την θέση του.
Τι θα γίνει όμως με μεμονωμένες αίθουσες και αιθουσάρχες που ενδεχομένως δεν αντέχουν να προβούν σε μία τέτοια επένδυση που προυπολογίζεται γύρω στα 30.000 ευρώ το λιγότερο, για μία αίθουσα.
Στην Πάτρα, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και με ένα υπολογίσιμο αριθμητικά και ποιοτικά κοινό, με χιλιάδες φοιτητές, αυτή την στιγμή και για την ακρίβεια τα τελευταία τρία χρόνια, απόλυτος κυρίαρχος της κινηματογραφικής αγοράς είναι τα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε.
Το Πάνθεον με την μεγάλη ιστορία στην οδό Γούναρη που για ένα χρονικό διάστημα λειτούργησε και υπό την ομπρέλα της Village, αυτό το διάστημα λειτουργεί μόνο ως θέατρο (στην μεγάλη κεντρική του αίθουσα) ενώ παροπλισμένη παραμένει η δεύτερη εκπληκτική του και νεώτερη όσον αφορά στον χρόνο κατασκευής της, αίθουσα.
Όπως εξελίσσονται τα πράγματα θα χρειαστεί και το Πάνθεον να εξοπλιστεί με το υπερσύγχρονο ψηφιακό σύστημα DCP προκειμένου να ξαναμπεί δυναμικά στον τομέα της κινηματογραφικής προβολής. Το ίδιο ισχύει και για την αίθουσα του Ιντεάλ στην Αγίου Νικολάου αλλά και για την μόνη θερινή αίθουσα που έχει απομείνει στην Πάτρα, το σινέ Κάστρο στο Ρίο εκτός και παραμείνουν σε μία λογική προβολής παλαιότερων ταινιών, όπως σήμερα με κόπιες.
Για τους πιο ρομαντικούς πλέον δεν θα υπάρχουν ταινίες με «γρατσουνισμένα» καρέ ή πιο θαμπά πλάνα όπου μετά τις φωνές και σφυρίγματα των θεατών, επεμβαίνει ο μηχανικός προβολής και βελτιώνει κάπως τα πράγματα. Παράδειγμα πριν μερικές εβδομάδες η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας πρόβαλλε το μιούζικαλ «Τραγουδώντας στην βροχή» και η κόπια στο πρώτο μισό της δεν είχε ρυθμιστεί καλά με αποτέλεσμα οι ηθοποιοί να δείχνουν «συμπιεσμένοι», κοντύτεροι και πιο χοντροί. Τελικά ο μηχανικός προβολής διόρθωσε το λάθος και μετά κύλησαν όλα ομαλά.
Τέλος δεν πρέπει να αποσιωπούμε το γεγονός ότι ενδεχομένως κάποιες παραδοσιακές αίθουσες να μείνουν εκτός «νυμφώνος» καθαρά λόγω υψηλού κόστους και να οδηγηθούν στο λουκέτο.
Σε κάθε περίπτωση θα φανούν οι εξελίξεις στο μέλλον.
Πάντως είναι γεγονός ότι με τα νέα πρωτοποριακά δεδομένα στα κινηματογραφικά πράγματα, κερδισμένος βγαίνει ο θεατής.
*Διευθυντής στα Ster Cinemas, στην Πάτρα είναι ο Αλέξης Μπιτούνης.
Tου ΤΑΚΗ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΥ
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Στις Φυλακές Τρικάλων οδηγήθηκε 34χρονος σεσημασμένος κακοποιός
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ