2015-03-25 15:27:07
Μετά την μεγάλη επιτυχία και λόγω του ενδιαφέροντος του κοινού παρατείνονται οι παραστάσεις της Γιαννούλας, μέχρι και την Κυριακή 29 Μαρτίου 2015.
Την προσωπική ιστορία της Γιαννούλας υπογράφει ο Κωνσταντίνος Μάγνης και την σκηνοθετούν ο Παναγιώτης Φαφούτης και ο Μίλτος Νίκας.
Στη νέα αυτή παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Όλγα Μοσχόβου, την μουσική ο Διονύσης Μπάστας, την κίνηση η Όλγα Σπυράκη , τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος.
Βοηθός σκηνοθετών η Άννα Μαρία Σκιαδά.
Παίζουν: Ονίκ Κετσογιάν, Βασίλης Κόκκαλης, Κατερίνα Κολλυροπούλου, Κατερίνα Λειβαδά, Μίλτος Νίκας, Γιάννης Πετρούτσος, Ηρακλής Τζαβέλας , Ανδριάνα Χαλκίδη
Η ιστορία:
Ο τελευταίος και ανεκπλήρωτος γάμος της Γιαννούλας της Κουλουρούς με τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής Ουίλσον, αποτελεί την αφορμή αυτής της σουρεαλιστικής κωμωδίας . Αυτή είναι και η μοναδική σύνδεση με την ιστορίας της Γιαννούλας όπως την ξέρουμε.
Στο έργο μας η ιστορία είναι αντεστραμμένη. Η Γιαννούλα είναι η μόνη που γνωρίζει την αλήθεια, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους πολίτες που ονειρεύονται δόξες και μεγαλεία. Εν γνώσει της γίνεται μέρος της συλλογικής πλάνης , που σκεπάζει την κοινωνία της πόλης, αποδέχεται αυτή την κατάσταση και επιλέγει να μην αντισταθεί. Έτσι, επωμίζεται τις φαντασιώσεις και προβολές του πλήθους, τις συγκεντρώνει όλες στο πρόσωπό της και προτιμά να μην αποκαλύψει την τραγική αλήθεια, αλλά να την αφήσει να λάμψει. Έρμαιο της πομπής των πολιτών, κατευθύνεται προς το Μόλο, αποφασισμένη να θυσιαστεί και να μείνει στην ιστορία ως η γελοία νύφη που περιμένει τον γάμο με τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σημείωμα σκηνοθετών:
Για να πούμε αυτήν την σουρεαλιστική ιστορία πήραμε σαν βάση το Μανιφέστο του Σουρεαλισμού του Andre Breton το1924.
«Πιστεύω στη μελλοντική συγχώνευση αυτών των δυο καταστάσεων -που εξωτερικά δείχνουν τόσο αντιφατικές- του ονείρου και της πραγματικότητας, σε ένα είδος απόλυτης πραγματικότητας, μιας υπερπραγματικότητας.» Ο ίδιος στο μυθιστόρημα του « Nadja» σημειώνει: «Η περίφημη έλλειψη ορίων ανάμεσα στη μη-τρέλα και στην τρέλα δε με αναγκάζει να προσδώσω διαφορετική αξία στις αντιλήψεις και ιδέες που είναι αποτέλεσμα της μιας ή της άλλης.» Για εμάς η «Γιαννούλα» είναι μια ιδιότυπη πολυεπίπεδη κωμωδία, που μιλάει για τις επιθυμίες της μάζας, τα συλλογικά ψεύδη και την διαχρονική ανάγκη της κοινωνίας μας για Μεγάλες Ιδέες.
Ο συγγραφέας της παράστασης σημειώνει:
Καθένας μπορεί να το πάθει. Να διολισθήσει στην ψευδαίσθηση ότι ζει μια ωραία προσωπική ιστορία και να βιώνει την αυταπάτη αυτή σαν πραγματικότητα. Ο ρόλος των άλλων ποιος είναι; Καθένας επιλέγει: Άλλος τη συγκατάβαση, άλλος τη χλεύη, άλλος την υποδαύλιση, την οργάνωση καζούρας χωρίς τύψεις: Τι ενοχή μπορείς να έχεις απέναντι σε κάποιον που θύτη έχει τον εαυτό του και που μπορεί, στο βάθος, να σε έχει ανάγκη η παράστασή του, εσένα, τον σαρκαστή, τον βασανιστή, τον διαπομπευτή;
Καθένας μπορεί να το πάθει. Όπως και όλοι μαζί μπορούμε να πάθουμε το ανάποδο. Να διολισθήσουμε όλοι μαζί στο παιχνίδι των ψευδαισθήσεων στις οποίες μας οδηγεί η «κανονικότητα», όταν σου επιβάλλεται χωρίς να επιδέχεται αμφισβήτηση. Τότε, είναι ο μύθος που μας έχει ανάγκη, ώστε να γίνει πιστευτός και να γίνει και από εμάς πιστευτή η ζωή μας.
Κάτω από μια τέτοια σκέψη, προσπαθήσαμε να πούμε τη Γνωστή Ιστορία, αλλιώς.
Ινφο:
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Τιμές εισιτηρίων:12 γενική είσοδος, 8 φοιτητικό, ομαδικό και 5 ανέργων & ΑΜΕΑ
xespao
Την προσωπική ιστορία της Γιαννούλας υπογράφει ο Κωνσταντίνος Μάγνης και την σκηνοθετούν ο Παναγιώτης Φαφούτης και ο Μίλτος Νίκας.
Στη νέα αυτή παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Όλγα Μοσχόβου, την μουσική ο Διονύσης Μπάστας, την κίνηση η Όλγα Σπυράκη , τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος.
Βοηθός σκηνοθετών η Άννα Μαρία Σκιαδά.
Παίζουν: Ονίκ Κετσογιάν, Βασίλης Κόκκαλης, Κατερίνα Κολλυροπούλου, Κατερίνα Λειβαδά, Μίλτος Νίκας, Γιάννης Πετρούτσος, Ηρακλής Τζαβέλας , Ανδριάνα Χαλκίδη
Η ιστορία:
Ο τελευταίος και ανεκπλήρωτος γάμος της Γιαννούλας της Κουλουρούς με τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής Ουίλσον, αποτελεί την αφορμή αυτής της σουρεαλιστικής κωμωδίας . Αυτή είναι και η μοναδική σύνδεση με την ιστορίας της Γιαννούλας όπως την ξέρουμε.
Στο έργο μας η ιστορία είναι αντεστραμμένη. Η Γιαννούλα είναι η μόνη που γνωρίζει την αλήθεια, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους πολίτες που ονειρεύονται δόξες και μεγαλεία. Εν γνώσει της γίνεται μέρος της συλλογικής πλάνης , που σκεπάζει την κοινωνία της πόλης, αποδέχεται αυτή την κατάσταση και επιλέγει να μην αντισταθεί. Έτσι, επωμίζεται τις φαντασιώσεις και προβολές του πλήθους, τις συγκεντρώνει όλες στο πρόσωπό της και προτιμά να μην αποκαλύψει την τραγική αλήθεια, αλλά να την αφήσει να λάμψει. Έρμαιο της πομπής των πολιτών, κατευθύνεται προς το Μόλο, αποφασισμένη να θυσιαστεί και να μείνει στην ιστορία ως η γελοία νύφη που περιμένει τον γάμο με τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σημείωμα σκηνοθετών:
Για να πούμε αυτήν την σουρεαλιστική ιστορία πήραμε σαν βάση το Μανιφέστο του Σουρεαλισμού του Andre Breton το1924.
«Πιστεύω στη μελλοντική συγχώνευση αυτών των δυο καταστάσεων -που εξωτερικά δείχνουν τόσο αντιφατικές- του ονείρου και της πραγματικότητας, σε ένα είδος απόλυτης πραγματικότητας, μιας υπερπραγματικότητας.» Ο ίδιος στο μυθιστόρημα του « Nadja» σημειώνει: «Η περίφημη έλλειψη ορίων ανάμεσα στη μη-τρέλα και στην τρέλα δε με αναγκάζει να προσδώσω διαφορετική αξία στις αντιλήψεις και ιδέες που είναι αποτέλεσμα της μιας ή της άλλης.» Για εμάς η «Γιαννούλα» είναι μια ιδιότυπη πολυεπίπεδη κωμωδία, που μιλάει για τις επιθυμίες της μάζας, τα συλλογικά ψεύδη και την διαχρονική ανάγκη της κοινωνίας μας για Μεγάλες Ιδέες.
Ο συγγραφέας της παράστασης σημειώνει:
Καθένας μπορεί να το πάθει. Να διολισθήσει στην ψευδαίσθηση ότι ζει μια ωραία προσωπική ιστορία και να βιώνει την αυταπάτη αυτή σαν πραγματικότητα. Ο ρόλος των άλλων ποιος είναι; Καθένας επιλέγει: Άλλος τη συγκατάβαση, άλλος τη χλεύη, άλλος την υποδαύλιση, την οργάνωση καζούρας χωρίς τύψεις: Τι ενοχή μπορείς να έχεις απέναντι σε κάποιον που θύτη έχει τον εαυτό του και που μπορεί, στο βάθος, να σε έχει ανάγκη η παράστασή του, εσένα, τον σαρκαστή, τον βασανιστή, τον διαπομπευτή;
Καθένας μπορεί να το πάθει. Όπως και όλοι μαζί μπορούμε να πάθουμε το ανάποδο. Να διολισθήσουμε όλοι μαζί στο παιχνίδι των ψευδαισθήσεων στις οποίες μας οδηγεί η «κανονικότητα», όταν σου επιβάλλεται χωρίς να επιδέχεται αμφισβήτηση. Τότε, είναι ο μύθος που μας έχει ανάγκη, ώστε να γίνει πιστευτός και να γίνει και από εμάς πιστευτή η ζωή μας.
Κάτω από μια τέτοια σκέψη, προσπαθήσαμε να πούμε τη Γνωστή Ιστορία, αλλιώς.
Ινφο:
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Τιμές εισιτηρίων:12 γενική είσοδος, 8 φοιτητικό, ομαδικό και 5 ανέργων & ΑΜΕΑ
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΕΛΑΜΠΝΤΕΛΑΟΥΙ : ΕΧΩ ΔΕΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ... ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΔΥΟ ΤΙΤΛΟΙ!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Υπο βροχή η κατάθεση στεφάνων στο Τρίκορφο Ναυπακτίας...
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ