2015-04-24 04:20:08
Φωτογραφία για Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα των βιντεοπαιχνιδιών
Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών αποτελεί μια τεράστια και άκρως επιτυχημένη αγορά, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων... Αν πάρουμε ως παράδειγμα την εξαγορά της εταιρείας Mojang Studios από τη Microsoft, που δημιούργησε το δημοφιλές παιχνίδι Minecraft, μπορούμε να αντιληφθούμε τα μεγέθη, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ η συγκεκριμένη συμφωνία έφτασε τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Παράλληλα νέοι τίτλοι βιντεοπαιχνιδιών σπάνε συνεχώς το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο.

Συνολικά η αξία της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών το 2013 έφτασε τα 67 δισεκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται ότι θα μεγαλώσει πολύ περισσότερο, φτάνοντας τα 82 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2017. Παράλληλα όλο και περισσότερα νέα παιχνίδια και πλατφόρμες παιχνιδιών κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά ή κάποιες έξυπνες τεχνολογικές προτάσεις «αναθερμαίνουν» το ενδιαφέρον των πιο παλιών παικτών για τα βιντεοπαιχνίδια.

Ωστόσο είναι γεγονός ότι πάντα τα παιχνίδια είχαν μια κακή φήμη που πασχίζουν ακόμη μέχρι σήμερα να βγάλουν από πάνω τους. Πολλές φορές θεωρούνται αντικοινωνικά, βίαιακαι εθιστικά, που παράλληλα έχουν επιπτώσεις στην υγεία, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που τα συνδέουν με την παχυσαρκία.


Παρά την κακή φήμη που συνήθως τα συνοδεύει, τα βιντεοπαιχνίδια έχουν ωστόσο πολλά εκπαιδευτικά, ψυχολογικά, κοινωνικά και άλλα πλεονεκτήματα, τα οποία επιβεβαιώνουν μεγάλοι οργανισμοί όπως η Αμερικανική Ένωση Ψυχολόγων. Όμως παρόλα αυτά πολλοί δεν γνωρίζουν τα στοιχεία αυτά ή τα παραβλέπουν. Ας δούμε πιο αναλυτικά ορισμένα σημεία, τα οποία φανερώνουν καλύτερα τη θετική διάσταση των βιντεοπαιχνιδιών:

Χρόνιες παθήσεις και βιντεοπαιχνίδια

Τα βιντεοπαιχνίδια έχουν αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα σε άτομα τα οποία πάσχουν από χρόνιες παθήσεις. Το πανεπιστήμιο της Γιούτα στις Η.Π.Α. δημοσίευσε μελέτη σύμφωνα με την οποία άτομα με χρόνιες παθήσεις όπως ο αυτισμός, η κατάθλιψη και η ασθένεια Πάρκινσον, παρουσίασαν σημαντική βελτίωση της κατάστασής τους. Ιδιαίτερα παιδιά που έπαιξαν συγκεκριμένα παιχνίδια βελτίωσαν χαρακτηριστικά όπως η φυσική και ψυχολογική τους αντοχή και η υπομονή, καθώς επίσης η αποφασιστικότητά τους.

Εξέλιξη φυσικών δεξιοτήτων

Βελτίωση των φυσικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων παρατηρούνται επίσης και σε υγιή άτομα, όπως δείχνει μια άλλη έρευνα του Πανεπιστημίου Deakin της Μελβούρνης στην Αυστραλία. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των μελετητών, βρέθηκε ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που έπαιξαν διαδραστικά βιντεοπαιχνίδια ανέπτυξαν μεγαλύτερο έλεγχο διαχείρισης αντικειμένων συγκριτικά με όσα δεν έπαιξαν βιντεοπαιχνίδια. Επιπλέον πολλοί κορυφαίοι χάκερς έχουν επίσης αποκαλύψει οι ίδιοι ότι ξεκίνησαν από πολύ μικρή ηλικία να ασχολούνται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα βιντεοπαιχνίδια, τα οποία στη συνέχεια τους βοήθησαν να αναπτύξουν τον τρόπο σκέψης και την αντίληψή τους για πλήθος πραγμάτων στην καθημερινή τους ζωή.

Γρήγορες και ορθές αποφάσεις

Τα βιντεοπαιχνίδια επίσης βελτιώνουν τις δεξιότητες των παικτών που αφορούν την λήψη γρήγορων και σωστών αποφάσεων. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται από σχετική έρευνα του Πανεπιστημίου Rochester της Νέας Υόρκης που εξέτασε τις αποφάσεις παιχτών του παιχνιδιού Gran Theft Auto, τόσο μέσα στο παιχνίδι όσο και στην πραγματική ζωή. Χαρακτηριστικό επίσης παράδειγμα αποτελεί ο Randy Lew και άλλοι συμπαίκτες του. Ο Lew έγινε αρχικά παγκοσμίως γνωστός στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών ως «Marvel vs Capcom 2» και στη συνέχεια εξέλιξε τις ικανότητές που ανέπτυξε παίζοντας πόκερ. Κατάφερε να μπει στην ελίτ ομάδα της poker stars που αποτελείται από κορυφαίους παίκτες του πόκερ σε όλο τον κόσμο, αποκομίζοντας παράλληλα μέχρι σήμερα αρκετά εκατομμύρια ευρώ από τις συμμετοχές και τις διακρίσεις του σε τουρνουά πόκερ.

Ευτυχισμένοι και στην τρίτη ηλικία

Τα βιντεοπαιχνίδια κρατάνε χαρούμενους τους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας. Το γεγονός αυτό καταρρίπτει μάλιστα δύο μύθους, ότι δηλαδή τα βιντεοπαιχνίδια είναι μόνο για παιδιά και ότι τα βιντεοπαιχνίδια απομονώνουν κοινωνικά τους ανθρώπους και προκαλούν κατάθλιψη. Στην πραγματικότητα όμως ισχύει ακριβώς το αντίθετο, καθώς όσοι ηλικιωμένοι παίζουν βιντεοπαιχνίδια είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν αρνητικά συναισθήματα και ψυχολογικές παθήσεις όπως είναι η κατάθλιψη.

Σωματική δραστηριότητα

Τα βιντεοπαιχνίδια ενθαρρύνουν τη σωματική δραστηριότητα σε πλήθος περιπτώσεων. Οι αμέτρητες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή τηλεόραση δεν βοηθούν στην απώλεια βάρους, αν κάποιος είναι καθιστός. Ωστόσο υπάρχουν πολλά παιχνίδια με εικονικούς κόσμους που ενθαρρύνουν τη σωματική άσκηση. Ερευνητές βρήκαν ότι τα παιχνίδια τουNintento Wii γυμνάζουν τους χρήστες και τους υποχρεώνουν να σηκώνονται και να ασκούνται τουλάχιστον για 20 λεπτά κάθε φορά. Υπάρχουν παιχνίδια με αθλήματα, παιχνίδια με χορό όπως για παράδειγμα το Dance Dance Revolution και άλλες δραστηριότητες που είναι εφάμιλλα της παραδοσιακής αεροβικής γυμναστικής, αλλά σίγουρα πολύ πιο ευχάριστα. Μάλιστα σύμφωνα με άλλη μελέτη της Αμερικανικής Ένωσης Ψυχολόγων, τα παιδιά που παίζουν παιχνίδια με αθλήματα σε βιντεοπαιχνίδια είναι πολύ πιο πιθανό να δοκιμάσουν το πραγματικό άθλημα και να ασχοληθούν με αυτό.



Καλύτερες προσωπικότητες

Τέλος, τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να μας δημιουργήσουν επίσης καλύτερους ανθρώπους. Όπως εξηγεί ο Scot Osterweil, δημιουργικός Διευθυντής του Education Arcade του MIT, τα παιχνίδια αντιπροσωπεύουν έναν πολύ ευχάριστο τρόπο μέσω του οποίου ιδέες μπορούν να αναπτυχθούν περισσότερο μέσα από αλληλεπιδραστικές συζητήσεις με άλλους παίκτες. Παράλληλα, τα παιχνίδια στρατηγικής αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και μας κάνουν να παίρνουμε πιο σωστές και ηθικές αποφάσεις στην πραγματική ζωή.
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ