2015-05-07 17:07:27
Ήταν σαν σήμερα, τέσσερα χρόνια πριν -7 Μάϊου του 2011- που άνθρωποι της Πάτρας, και όχι μόνο, συγκεντρώθηκαν στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» στην πρώτη –και μόνη ως σήμερα- ανοιχτή διαβούλευση για το θέατρο. Η πρωτοβουλία ήταν του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και ο χρόνος προσδιορίστηκε με λογική: τρεις μήνες αφότου είχε αναλάβει καθήκοντα το νέο-εκλεγμένο Διοικητικό Συμβούλιο και τρεις μήνες πριν ξεκινήσει ο προγραμματισμός της θεατρικής τριετίας 2011-2014.
Οι απόψεις που παρουσιάστηκαν, ο πλουραλισμός των προσεγγίσεων, οι προβληματισμοί που κατατέθηκαν, το πλήθος και η ποιότητα των εισηγήσεων απέδειξαν –και στον πλέον δύσπιστο- πόσο σημαντική είναι για την Πάτρα η θεατρική δραστηριότητα. Ήταν μια πλούσια μέρα με πολύ πάθος, πολλές ιδέες, πολλή ουσία.
Ακολούθησε το αυτονόητο: ανάλυση των πρακτικών της ημερίδας, συνέχιση της διαβούλευσης με επιμέρους συναντήσεις ανά τομέα (παραγωγοί, σκηνοθέτες, θεατρικές σπουδές, εκπαίδευση, ερασιτέχνες, υποδομές κ.α.) και η κατάρτιση συνολικής στρατηγικής για το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας.
Η στρατηγική παρουσιάστηκε αναλυτικά στο Διοικητικό Συμβούλιο του φορέα και ψηφίστηκε ομόφωνα, κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων και εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία, αναρτήθηκε στο διαδίκτυο για την εξασφάλιση της δημόσιας ενημέρωσης και κατέστη σαφής σε όλους τους εμπλεκόμενους (εργαζόμενους, συνεργάτες, ανθρώπους του θεάτρου κ.α.).
Ακολούθως αποφασίστηκε η επί εξάμηνο παράταση της θητείας του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, καταρτίστηκε ένα πρώτο πρόγραμμα εκδηλώσεων, εξασφαλίστηκε η ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή, προκηρύχτηκε η θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή και ορίστηκε λεπτομερώς η διαδικασία επιλογής του.
Ξανά το αυτονόητο: Οι υποψήφιοι ενημερώθηκαν για τη στρατηγική την οποία όφειλαν να ακολουθήσουν, εφόσον επιλέγονταν για τη θέση. Προσήλθαν όλοι τους σε πολύωρες αμφίδρομες συνεντεύξεις (όπου παρουσίαζαν τη φιλοσοφία και τα σχέδια τους, ενώ παράλληλα έλυναν πιθανές απορίες σχετικά με την αποφασισμένη στρατηγική). Ήταν μία άριστη και λίαν εποικοδομητική διαδικασία για τους συνεντευξιαζόμενους υποψήφιους (από τη μία) και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (από την άλλη).
Ακολούθησε παμψηφεί η επιλογή του Θοδωρή Αμπαζή για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, η άφιξή του στην Πάτρα και η ανάληψη των καθηκόντων του. Το ΔΣ κλήθηκε να εξασφαλίσει πως ο νέος κάτοχος της θέσης θα εφάρμοζε απρόσκοπτα τη στρατηγική και το πλάνο. Κατόπιν η Πάτρα και το θέατρό της ευτύχησαν να τον παρακολουθούν να πηγαίνει τα πράγματα ακόμα πιο πέρα από τα συμφωνημένα και τα αναμενόμενα. Κι αν ως εδώ ήταν όλα απόρροια αποφάσεων και διαδικασιών, αυτό το «παραπάνω» ήταν σκέτη τύχη. Και την απολαύσαμε!
Βέβαια το ότι κάποιος είναι ικανός και αποδίδει δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να υπάρξει διάδοχος ικανότερος και αποτελεσματικότερος. Θεμιτό αυτό για τους ανθρώπους. Όταν όμως οι διαδικασίες αποδεικνύονται ιδανικές, ποιος ο λόγος να μην της ακολουθείς εκ νέου, αλλά αντιθέτως να τις εγκαταλείπεις ή να τις καταργείς. Περί ασυνέχειας στη διοίκηση ο λόγος. Ίσως και περί… ασυνέπειας θεωρίας και πράξης ή ιδεολογίας και πρακτικών.
Για το καλό του ΔΗΠΕΘΕ, της Πάτρας και του θεάτρου μας, εύχομαι ειλικρινά να σφάλλω ή να διαψευστώ.
xespao
Οι απόψεις που παρουσιάστηκαν, ο πλουραλισμός των προσεγγίσεων, οι προβληματισμοί που κατατέθηκαν, το πλήθος και η ποιότητα των εισηγήσεων απέδειξαν –και στον πλέον δύσπιστο- πόσο σημαντική είναι για την Πάτρα η θεατρική δραστηριότητα. Ήταν μια πλούσια μέρα με πολύ πάθος, πολλές ιδέες, πολλή ουσία.
Ακολούθησε το αυτονόητο: ανάλυση των πρακτικών της ημερίδας, συνέχιση της διαβούλευσης με επιμέρους συναντήσεις ανά τομέα (παραγωγοί, σκηνοθέτες, θεατρικές σπουδές, εκπαίδευση, ερασιτέχνες, υποδομές κ.α.) και η κατάρτιση συνολικής στρατηγικής για το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας.
Η στρατηγική παρουσιάστηκε αναλυτικά στο Διοικητικό Συμβούλιο του φορέα και ψηφίστηκε ομόφωνα, κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων και εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία, αναρτήθηκε στο διαδίκτυο για την εξασφάλιση της δημόσιας ενημέρωσης και κατέστη σαφής σε όλους τους εμπλεκόμενους (εργαζόμενους, συνεργάτες, ανθρώπους του θεάτρου κ.α.).
Ακολούθως αποφασίστηκε η επί εξάμηνο παράταση της θητείας του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, καταρτίστηκε ένα πρώτο πρόγραμμα εκδηλώσεων, εξασφαλίστηκε η ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή, προκηρύχτηκε η θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή και ορίστηκε λεπτομερώς η διαδικασία επιλογής του.
Ξανά το αυτονόητο: Οι υποψήφιοι ενημερώθηκαν για τη στρατηγική την οποία όφειλαν να ακολουθήσουν, εφόσον επιλέγονταν για τη θέση. Προσήλθαν όλοι τους σε πολύωρες αμφίδρομες συνεντεύξεις (όπου παρουσίαζαν τη φιλοσοφία και τα σχέδια τους, ενώ παράλληλα έλυναν πιθανές απορίες σχετικά με την αποφασισμένη στρατηγική). Ήταν μία άριστη και λίαν εποικοδομητική διαδικασία για τους συνεντευξιαζόμενους υποψήφιους (από τη μία) και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (από την άλλη).
Ακολούθησε παμψηφεί η επιλογή του Θοδωρή Αμπαζή για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, η άφιξή του στην Πάτρα και η ανάληψη των καθηκόντων του. Το ΔΣ κλήθηκε να εξασφαλίσει πως ο νέος κάτοχος της θέσης θα εφάρμοζε απρόσκοπτα τη στρατηγική και το πλάνο. Κατόπιν η Πάτρα και το θέατρό της ευτύχησαν να τον παρακολουθούν να πηγαίνει τα πράγματα ακόμα πιο πέρα από τα συμφωνημένα και τα αναμενόμενα. Κι αν ως εδώ ήταν όλα απόρροια αποφάσεων και διαδικασιών, αυτό το «παραπάνω» ήταν σκέτη τύχη. Και την απολαύσαμε!
Βέβαια το ότι κάποιος είναι ικανός και αποδίδει δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να υπάρξει διάδοχος ικανότερος και αποτελεσματικότερος. Θεμιτό αυτό για τους ανθρώπους. Όταν όμως οι διαδικασίες αποδεικνύονται ιδανικές, ποιος ο λόγος να μην της ακολουθείς εκ νέου, αλλά αντιθέτως να τις εγκαταλείπεις ή να τις καταργείς. Περί ασυνέχειας στη διοίκηση ο λόγος. Ίσως και περί… ασυνέπειας θεωρίας και πράξης ή ιδεολογίας και πρακτικών.
Για το καλό του ΔΗΠΕΘΕ, της Πάτρας και του θεάτρου μας, εύχομαι ειλικρινά να σφάλλω ή να διαψευστώ.
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΣΠΑΝΟΥΛΗΣ : ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΠΡΟΚΡΙΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ FINAL 4!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Υποφέρετε από ημικρανίες; Σας ενδιαφέρει
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ