2015-05-16 20:28:05
Μια εικόνα…χίλιες λέξεις. Η παράξενη ιστορία που κρύβεται πίσω από μία... σκηνοθετημένη φωτογράφιση με εμπνευστή τον παπαράτσι Δημήτρη Κουλούρη και θύμα τον Έλληνα Κροίσο Αριστοτέλη Ωνάση.
Μία από τις πιο παράξενες σχέσεις στην ελληνική δημόσια ζωή ήταν αυτή μεταξύ του Ωνάση με τον φωτογράφο Δημήτρη Κουλούρη. Ο τελευταίος, που υπήρξε ο πρώτος Έλληνας παπαράτσιο, είχε γίνει σκιά του μεγιστάνα με το διεθνές εκτόπισμα. Ο Ωνάσης πότε έστελνε τον φωτογράφο στο δικαστήριο για παραβίαση της προσωπικής του ζωής και καταπάτηση ξένης περιουσίας και πότε καλαμπούριζε μαζί του. Την σχέση αυτή κατέγραψε πριν από μερικά χρόνια σε ένα βιβλίο η δημοσιογράφος και κόρη του φωτογράφου, Αλεξία Κουλούρη. Όπως αναφέρει στο βιβλίο που φέρει τον τίτλο: Με στόχο τον Ωνάση «στον φακό του πατέρα μου, ο Ωνάσης είχε πάντα την πρώτη θέση. Ισως γιατί υπήρχε χημεία μεταξύ τους, παρά το γεγονός ότι ο Έλληνας μεγιστάνας είχε δηλώσει στον Τύπο:“Αν αφήσω τον Σκορπιό, θα είναι εξαιτίας του. Μου έχει κάνει τη ζωή μαρτύριο”».
«Οι ημέρες και τα βράδια του πατέρα μου κυλούσαν με ώρες ατελείωτης αναμονής έξω από τη βίλα της Γλυφάδας. Λες και έστηνε καθημερινά ενέδρα στον Ωνάση, άλλοτε μόνος και άλλοτε με συναδέλφους. “Πόσες φορές είχε γυρίσει με ένα μπατζάκι και σκισμένο σακάκι, καθώς προσπαθούσε να καβαλήσει τα κάγκελα της βίλας έχω χάσει το μέτρημα” μου είπε κάποτε η μητέρα μου. Το αξιοπερίεργο, μάλιστα, είναι πως κάποτε κατάφερε να πηδήξει στο εσωτερικό της βίλας, τα λυκόσκυλα όμως, δεν τον ακούμπησαν, αν και ο ίδιος είχε παραδεχτεί πως πάγωσε το αίμα του μόλις τα αντίκρισε.Πάντως κάθε φορά που ο Ωνάσης επέστρεφε στην είσοδο του σπιτιού, ο πατέρας μου τον πλησίαζε προκλητικά. Του άρεσε να τον εκνευρίζει για να βγάλει καλές φωτογραφίες. Και όταν τα κατάφερνε, του έλεγε: “Αφεντικό. Το ψωμί μου βγάζω κι εγώ”, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την στάση του. Μέχρι το επόμενο φωτορεπορτάζ.
Ο δημοσιογράφος Σπύρος Καρατζαφέρης ήταν ένας από τους ανθρώπους που βρέθηκαν κοντά του εκείνη την περίοδο:«Θυμάμαι κάποια στιγμή τον Κουλούρη να μου λέει: “Απόψε δεν έχω μία. Πάμε μέχρι του Ωνάση στη Γλυφάδα”; “Τρελάθηκες; Θα του ζητήσεις χρήματα”; τον ρώτησα.
“Να ζητήσω χρήματα; Ποτέ. Ελα μαζί και θα δεις”. Κι εκεί έξω από τη βίλα της Γλυφάδας, επιχείρησε να στήσει καβγά με τον Ωνάση, για να πουλήσει τη φωτογραφία ως σκανδαλοθηρική, ώστε να πιάσει περισσότερα. Είχε συνεννοηθεί βέβαια με τον συνάδελφό του τον Σάββα Σταθάκη να μείνει κρυμμένος πίσω από το δέντρο. Και μόλις ο Ωνάσης έφτασε, ο Κουλούρης τον πλησίασε και του άστραψε το φλας στα μάτια γνωρίζοντας ότι θα τον εκνεύριζε, αφού είχε ευαισθησία στην όραση.
Και τη στιγμή που ο Ωνάσης σήκωνε το χέρι του αναφωνώντας; “Μπα π’ανάθεμά σε”, ο Σάββας τραβούσε τη φωτογραφία που την επομένη κυκλοφορούσε μέσω Ιταλίας σε διάφορες χώρες, με τη λεζάντα: Ο Ωνάσης διαπληκτίζεται με φωτογράφο.
Πάντως, ο Κουλούρης ήταν αυθεντικός επαγγελματίας, από τους λίγους στο είδος του. Μα, πάνω από όλα, άνθρωπος. Να φανταστείς ότι στο ΚΑΤ, όπου νοσηλευόταν ο Αλέξανδρος τη μέρα που ο Ωνάσης ζήτησε να σταματήσουν τη μηχανική υποστήριξη, αφού το παλικάρι ήταν κλινικά νεκρό, βρισκόμαστε μαζί εκεί.“Τράβα, του λέω. Τράβα τον Ωνάση, βγάλε φωτογραφίες. Τελείωσε ο Αλέξανδρος. Τελείωσε, σου λέω”. “Ασε με”, απάντησε, “δεν μπορώ”. Και κράτησε τη μηχανή χαμηλά»
Μία αντίστοιχη περίπτωση αρκετά χρόνια αργότερα με πρωταγωνιστή τον πατέρα της θυμήθηκε η Αλεξία Κουλούρη με αφορμή την διήγηση του Σπύρου Καρατζαφέρη: «Θυμήθηκα πως και στο Ειδικό Δικαστήριο το 1991, όταν μπροστά στα μάτια του πατέρα μου έσβηνε ο Μένιος Κουτσόγιωργας, δεν είχε κατορθώσει να σηκώσει την φωτογραφική μηχανή. Από το σοκ; Επειδή αυτό επέλεξε να κάνει; “Ήμουν εκεί μπροστά του”, μου είπε την επόμενη ημέρα. “Σε απόσταση αναπνοής. Όμως δεν μπορούσα. Δεν άντεχα να τον βγάλω φωτογραφία. Όχι την ώρα που πέθαινε”».
Χαρακτηριστική της σχέσης που είχε ο Ωνάσης με την σκιά του που άκουγε στο όνομα Δημήτρης Κουλούρης ήταν και μία από τις πολλές απόπειρες του τελευταίου να πλησιάσει τον μεγιστάνα μαζί με την Τζάκι Κένεντι στη θαλαμηγό Χριστίνα ανοιχτά του Σκορπιού όπως την αφηγείται στο βιβλίο της η Αλεξία Κουλούρη:
«Μία μέρα ο πατέρας μου πλησίασε στη θαλαμηγό Χριστίνα, μεταμφιεσμένος σε ψαρά. Είχε φορέσει ένα μεγάλο ψάθινο καπέλο και κρατούσε καλάμι. Όταν, όμως, έβγαλε από την τσάντα τον τηλεφακό, το πλήρωμα τον είδε. Εκείνη την ώρα ο Ωνάσης καθόταν αναπαυτικά στην πολυθρόνα του στο κατάστρωμα της θαλαμηγού και διάβαζε εφημερίδα, όταν ξαφνικά άκουσε τους δικούς του να διαπληκτίζονται με κάποιον. Σηκώθηκε και πλησίασε στην πρύμνη. Ταυτόχρονα ξεπρόβαλε και η Όλγα Ροντίλ, η γυναίκα που φρόντιζε να μην λείψει τίποτα από την Τζάκι και τη συνόδευε σε κάθε βήμα, στον Σκορπιό, στη Γλυφάδα αλλά και στην Αμερική. Εκείνη λοιπόν μου περιέγραψε την απίστευτη σκηνή που ακολούθησε.
«“Π’αναθεμά σε, ρε Κουλούρη, δεν υποφέρεσαι”, είπε ο Ωνάσης, μόλις τον αντίκρισε. “Μα τι θες, βρε κερατά”; τον ρώτησε.“Τι άλλο, να σε βγάλω φωτογραφίες”, του απάντησε εκείνος.
“Τράβα με, βρε… να δω τι θα καταλάβεις”, συνέχισε ο Ωνάσης εκνευρισμένος και κατέβασε ο μαγιό του στρέφοντας προς τον φωτορεπόρτερ τα οπίσθια του, μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Όλγας Ροντίλ. Ο Κουλούρης όμως, δεν τον τράβηξε. Μόνο κατέβασε τη μηχανή και του είπε: “Αφεντικό… θέλω να με αφήσεις να ανέβω πάνω. Να σε βγάλω μερικές φωτογραφίες και μετά θα φύγω. Σ’ το υπόσχομαι, θα σε αφήσω ήσυχο”.
“Άντε Κουλούρη, ανέβα. Άλλα μέχρι να φύγω από το νησί, δεν θέλω να με ξαναενοχλίσεις. Ούτε την Τζάκι”.
“Έχετε τον λόγο μου, υποσχέθηκε και καθώς ο Ωνάσης ετοιμαζόταν να ποζάρει, τον άκουσε να του λέει: “Όχι έτσι, αφεντικό. Δεν τις θέλω στημένες. Πάρε στα χέρια σου τους Financial Times και κάθισε αναπαυτικά στην πολυθρόνα, όπως ακριβώς καθόσουν πριν εμφανιστώ”, θυμάται η Όλγα Ροντίλ.Ο Ωνάσης του έκανε αυτό το χατίρι. Ίσως γιατί είχε τις καλές του. Ίσως γιατί ήθελε να ξεμπερδεύει μαζί του, και όταν ήρθε η ώρα να φύγει, του είπε: “Τώρα δεν μου φωνάζεις και την Τζάκι, μια που είμαι εδώ, να τις βγάλω κανά δυό φωτογραφίες” για να λάβει την απάντηση: “Ε, δεν υποφέρεσαι”.
Καθώς απομακρυνόταν με το κρις κραφτ, είδε την Τζάκι να ξεπροβάλει. Δεν έχασε λοιπόν, την ευκαιρία και ζούμαρε στην κουπαστή του πλοίου αποτυπώνοντας την εικόνα του ζευγαριού που ρέμβαζε.
“Είναι αθεόφοβος, είναι τρομερός”, μονολογούσε ο Ωνάσης, κάθε φορά που του έλεγαν οι δικοί του “διώξαμε τον Κουλούρη”, αλλά και όποτε έβλεπε φωτογραφίες, που του είχε τραβήξει κρυφά, να βγαίνουν στη δημοσιότητα, όπως μου αποκάλυψαν άνθρωποι που εργάστηκαν κοντά στον Αριστοτέλη Ωνάση».
Tromaktiko
Μία από τις πιο παράξενες σχέσεις στην ελληνική δημόσια ζωή ήταν αυτή μεταξύ του Ωνάση με τον φωτογράφο Δημήτρη Κουλούρη. Ο τελευταίος, που υπήρξε ο πρώτος Έλληνας παπαράτσιο, είχε γίνει σκιά του μεγιστάνα με το διεθνές εκτόπισμα. Ο Ωνάσης πότε έστελνε τον φωτογράφο στο δικαστήριο για παραβίαση της προσωπικής του ζωής και καταπάτηση ξένης περιουσίας και πότε καλαμπούριζε μαζί του. Την σχέση αυτή κατέγραψε πριν από μερικά χρόνια σε ένα βιβλίο η δημοσιογράφος και κόρη του φωτογράφου, Αλεξία Κουλούρη. Όπως αναφέρει στο βιβλίο που φέρει τον τίτλο: Με στόχο τον Ωνάση «στον φακό του πατέρα μου, ο Ωνάσης είχε πάντα την πρώτη θέση. Ισως γιατί υπήρχε χημεία μεταξύ τους, παρά το γεγονός ότι ο Έλληνας μεγιστάνας είχε δηλώσει στον Τύπο:“Αν αφήσω τον Σκορπιό, θα είναι εξαιτίας του. Μου έχει κάνει τη ζωή μαρτύριο”».
«Οι ημέρες και τα βράδια του πατέρα μου κυλούσαν με ώρες ατελείωτης αναμονής έξω από τη βίλα της Γλυφάδας. Λες και έστηνε καθημερινά ενέδρα στον Ωνάση, άλλοτε μόνος και άλλοτε με συναδέλφους. “Πόσες φορές είχε γυρίσει με ένα μπατζάκι και σκισμένο σακάκι, καθώς προσπαθούσε να καβαλήσει τα κάγκελα της βίλας έχω χάσει το μέτρημα” μου είπε κάποτε η μητέρα μου. Το αξιοπερίεργο, μάλιστα, είναι πως κάποτε κατάφερε να πηδήξει στο εσωτερικό της βίλας, τα λυκόσκυλα όμως, δεν τον ακούμπησαν, αν και ο ίδιος είχε παραδεχτεί πως πάγωσε το αίμα του μόλις τα αντίκρισε.Πάντως κάθε φορά που ο Ωνάσης επέστρεφε στην είσοδο του σπιτιού, ο πατέρας μου τον πλησίαζε προκλητικά. Του άρεσε να τον εκνευρίζει για να βγάλει καλές φωτογραφίες. Και όταν τα κατάφερνε, του έλεγε: “Αφεντικό. Το ψωμί μου βγάζω κι εγώ”, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την στάση του. Μέχρι το επόμενο φωτορεπορτάζ.
Ο δημοσιογράφος Σπύρος Καρατζαφέρης ήταν ένας από τους ανθρώπους που βρέθηκαν κοντά του εκείνη την περίοδο:«Θυμάμαι κάποια στιγμή τον Κουλούρη να μου λέει: “Απόψε δεν έχω μία. Πάμε μέχρι του Ωνάση στη Γλυφάδα”; “Τρελάθηκες; Θα του ζητήσεις χρήματα”; τον ρώτησα.
“Να ζητήσω χρήματα; Ποτέ. Ελα μαζί και θα δεις”. Κι εκεί έξω από τη βίλα της Γλυφάδας, επιχείρησε να στήσει καβγά με τον Ωνάση, για να πουλήσει τη φωτογραφία ως σκανδαλοθηρική, ώστε να πιάσει περισσότερα. Είχε συνεννοηθεί βέβαια με τον συνάδελφό του τον Σάββα Σταθάκη να μείνει κρυμμένος πίσω από το δέντρο. Και μόλις ο Ωνάσης έφτασε, ο Κουλούρης τον πλησίασε και του άστραψε το φλας στα μάτια γνωρίζοντας ότι θα τον εκνεύριζε, αφού είχε ευαισθησία στην όραση.
Και τη στιγμή που ο Ωνάσης σήκωνε το χέρι του αναφωνώντας; “Μπα π’ανάθεμά σε”, ο Σάββας τραβούσε τη φωτογραφία που την επομένη κυκλοφορούσε μέσω Ιταλίας σε διάφορες χώρες, με τη λεζάντα: Ο Ωνάσης διαπληκτίζεται με φωτογράφο.
Πάντως, ο Κουλούρης ήταν αυθεντικός επαγγελματίας, από τους λίγους στο είδος του. Μα, πάνω από όλα, άνθρωπος. Να φανταστείς ότι στο ΚΑΤ, όπου νοσηλευόταν ο Αλέξανδρος τη μέρα που ο Ωνάσης ζήτησε να σταματήσουν τη μηχανική υποστήριξη, αφού το παλικάρι ήταν κλινικά νεκρό, βρισκόμαστε μαζί εκεί.“Τράβα, του λέω. Τράβα τον Ωνάση, βγάλε φωτογραφίες. Τελείωσε ο Αλέξανδρος. Τελείωσε, σου λέω”. “Ασε με”, απάντησε, “δεν μπορώ”. Και κράτησε τη μηχανή χαμηλά»
Μία αντίστοιχη περίπτωση αρκετά χρόνια αργότερα με πρωταγωνιστή τον πατέρα της θυμήθηκε η Αλεξία Κουλούρη με αφορμή την διήγηση του Σπύρου Καρατζαφέρη: «Θυμήθηκα πως και στο Ειδικό Δικαστήριο το 1991, όταν μπροστά στα μάτια του πατέρα μου έσβηνε ο Μένιος Κουτσόγιωργας, δεν είχε κατορθώσει να σηκώσει την φωτογραφική μηχανή. Από το σοκ; Επειδή αυτό επέλεξε να κάνει; “Ήμουν εκεί μπροστά του”, μου είπε την επόμενη ημέρα. “Σε απόσταση αναπνοής. Όμως δεν μπορούσα. Δεν άντεχα να τον βγάλω φωτογραφία. Όχι την ώρα που πέθαινε”».
Χαρακτηριστική της σχέσης που είχε ο Ωνάσης με την σκιά του που άκουγε στο όνομα Δημήτρης Κουλούρης ήταν και μία από τις πολλές απόπειρες του τελευταίου να πλησιάσει τον μεγιστάνα μαζί με την Τζάκι Κένεντι στη θαλαμηγό Χριστίνα ανοιχτά του Σκορπιού όπως την αφηγείται στο βιβλίο της η Αλεξία Κουλούρη:
«Μία μέρα ο πατέρας μου πλησίασε στη θαλαμηγό Χριστίνα, μεταμφιεσμένος σε ψαρά. Είχε φορέσει ένα μεγάλο ψάθινο καπέλο και κρατούσε καλάμι. Όταν, όμως, έβγαλε από την τσάντα τον τηλεφακό, το πλήρωμα τον είδε. Εκείνη την ώρα ο Ωνάσης καθόταν αναπαυτικά στην πολυθρόνα του στο κατάστρωμα της θαλαμηγού και διάβαζε εφημερίδα, όταν ξαφνικά άκουσε τους δικούς του να διαπληκτίζονται με κάποιον. Σηκώθηκε και πλησίασε στην πρύμνη. Ταυτόχρονα ξεπρόβαλε και η Όλγα Ροντίλ, η γυναίκα που φρόντιζε να μην λείψει τίποτα από την Τζάκι και τη συνόδευε σε κάθε βήμα, στον Σκορπιό, στη Γλυφάδα αλλά και στην Αμερική. Εκείνη λοιπόν μου περιέγραψε την απίστευτη σκηνή που ακολούθησε.
«“Π’αναθεμά σε, ρε Κουλούρη, δεν υποφέρεσαι”, είπε ο Ωνάσης, μόλις τον αντίκρισε. “Μα τι θες, βρε κερατά”; τον ρώτησε.“Τι άλλο, να σε βγάλω φωτογραφίες”, του απάντησε εκείνος.
“Τράβα με, βρε… να δω τι θα καταλάβεις”, συνέχισε ο Ωνάσης εκνευρισμένος και κατέβασε ο μαγιό του στρέφοντας προς τον φωτορεπόρτερ τα οπίσθια του, μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Όλγας Ροντίλ. Ο Κουλούρης όμως, δεν τον τράβηξε. Μόνο κατέβασε τη μηχανή και του είπε: “Αφεντικό… θέλω να με αφήσεις να ανέβω πάνω. Να σε βγάλω μερικές φωτογραφίες και μετά θα φύγω. Σ’ το υπόσχομαι, θα σε αφήσω ήσυχο”.
“Άντε Κουλούρη, ανέβα. Άλλα μέχρι να φύγω από το νησί, δεν θέλω να με ξαναενοχλίσεις. Ούτε την Τζάκι”.
“Έχετε τον λόγο μου, υποσχέθηκε και καθώς ο Ωνάσης ετοιμαζόταν να ποζάρει, τον άκουσε να του λέει: “Όχι έτσι, αφεντικό. Δεν τις θέλω στημένες. Πάρε στα χέρια σου τους Financial Times και κάθισε αναπαυτικά στην πολυθρόνα, όπως ακριβώς καθόσουν πριν εμφανιστώ”, θυμάται η Όλγα Ροντίλ.Ο Ωνάσης του έκανε αυτό το χατίρι. Ίσως γιατί είχε τις καλές του. Ίσως γιατί ήθελε να ξεμπερδεύει μαζί του, και όταν ήρθε η ώρα να φύγει, του είπε: “Τώρα δεν μου φωνάζεις και την Τζάκι, μια που είμαι εδώ, να τις βγάλω κανά δυό φωτογραφίες” για να λάβει την απάντηση: “Ε, δεν υποφέρεσαι”.
Καθώς απομακρυνόταν με το κρις κραφτ, είδε την Τζάκι να ξεπροβάλει. Δεν έχασε λοιπόν, την ευκαιρία και ζούμαρε στην κουπαστή του πλοίου αποτυπώνοντας την εικόνα του ζευγαριού που ρέμβαζε.
“Είναι αθεόφοβος, είναι τρομερός”, μονολογούσε ο Ωνάσης, κάθε φορά που του έλεγαν οι δικοί του “διώξαμε τον Κουλούρη”, αλλά και όποτε έβλεπε φωτογραφίες, που του είχε τραβήξει κρυφά, να βγαίνουν στη δημοσιότητα, όπως μου αποκάλυψαν άνθρωποι που εργάστηκαν κοντά στον Αριστοτέλη Ωνάση».
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τίτλοι τέλους για γνωστό ζευγάρι ηθοποιών έπειτα από αρκετά χρόνια
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ETEA: Σπάσιμο ομολόγου για να πληρωθούν συντάξεις
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ