2015-08-09 19:36:07
Εντάξει το παραδέχομαι, όταν πρότεινα αυτό το θέμα στη διευθύντρια σύνταξης του Ladylike Νίκη Χάγια (καλός άνθρωπος, μου λέει σχεδόν πάντα… ναι!) στο μυαλό μου είχα ΜΙΑ ταινία τον “Ταλαντούχο Κύριο Ripley”, την απόλυτα ταξιδιάρικη ταινία της γενιάς μου. Όχι ότι οι υπόλοιπες που θα βρείτε σε αυτό το αφιέρωμα δεν αξίζουν τον κόπο, αλλά να, ο “Ripley”, πέρα από ένα πραγματικά καλό φιλμ, αποτελεί και σημαίνον μέλος αυτού του σπάνιου breed ταινιών που αναπάντεχα και με έναν κάπως τρυφερό τρόπο παίρνουν τα μάτια και το μυαλό του θεατή από το ‘χεράκι’ και τα ταξιδεύουν. Κανονικά, σα να ήσουν εκεί.
Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 κι ο ‘nerdy’ πρωταγωνιστής μας, o αμφιβόλων προθέσεων Τομ Ρίπλεϊ (Matt Damon) δέχεται την κάπως ‘περίεργη’ αποστολή που του αναθέτει ο κύριος Γκρίνλιφ να ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη ως την Ιταλία, όπου ο κακομαθημένος γιος του Ντίκι, κάνει παρατεταμένη dolce vita
. Με αρχικό σκοπό να τον πείσει να επιστρέψει στην πατρίδα και να αναλάβει τις επιχειρήσεις του μπαμπά, ο Τομ φτάνει στην Ιταλία όπου εκτελεί την αποστολή λίγο …διαφορετικά απ’ ότι του ζητήθηκε. Η λουσμένη στο φως απλότητα της Ιταλικής επαρχίας και το στιβαρό, συχνά μπαροκ διάκοσμο των μεγαλύτερων Ιταλικών πόλεων όπου και μας μεταφέρει η δράση αργότερα, φτιάχνουν μια παράλληλη αφήγηση απαράμιλλης εικαστικής ομορφιάς. Παρά την ξεκάθαρη αίσθηση ότι παρακολουθούμε ένα δράμα εποχής με στοιχεία από θρίλερ μυστηρίου, οι τοποθεσίες που αποκαλύπτονται στον αμφιβληστροειδή του θεατή καθώς περνάμε από τη μία σκηνή στην άλλη, σε συνδυασμό με τη φινετσάτη, έκδηλα μεσογειακής, ταξιδιάρικης αισθητικής, μόδα της εποχής, αλλά και την εκπληκτική μουσική Gabriel Yared, δρουν ως εικονοκλαστικό αντίδοτο στα νοσηρά τεκταινόμενα.
Στάση πρώτη
Το φανταστικό Mongibello κάπου στη Νότια Ιταλία, στην πραγματικότητα είναι ένα χωριό του 12ου αιώνα, το μαγικό Castello Aragonese το οποίο βρίσκεται σε ένα από τα τρία ηφαιστειακά νησιά του κόλπου της Νάπολης, την Ischia. Εκεί βλέπουμε τον λαϊκής καταγωγής Ρίπλεϊ να κατεβαίνει από το λεωφορείο αποσβολωμένος από την απλοϊκή, σχεδόν πρωτόγονη ομορφιά αυτού του ψαράδικου χωριού. Ο Ντίκι και η φιλενάδα του Marge (υπέροχη η Gwyneth Paltrow σε δεύτερο ρόλο λεπτών αποχρώσεων) έχουν νοικιάσει ένα πραγματικά ονειρεμένο σπίτι στο λόφο του χωριού με θέα όλη την περιοχή. Η οποία μοιάζει κάπως… έτσι
Η πρώτη γνωριμία του Ρίπλει με το ζευγάρι Ντίκι και Μάρτζ γίνεται σε αυτήν την σχεδόν… ‘ελληνικής’ αναφοράς παραλία, που μοιάζει σα να βγήκε από ταινία του ‘60 με την Αλίκη και τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.
Στάση 2η
Ο επιπόλαιος Ντίκι που βαριέται εύκολα κι αλλάζει τους φίλους πιο συχνά κι από τις γυναίκες, συνεπαρμένος από το νέο πρόσωπο που έχει γίνει ο τρίτος τροχός ενός άτυπου, ασέξουαλ τριγώνου, παίρνει το νέο του κολλητό για μια εκδρομή στο Σαν Ρέμο, με την ευκαιρία του διάσημου φεστιβάλ τραγουδιού που τότε βρισκόταν στις δόξες του. Εκεί, κατά τη διάρκεια μιας βαρκάδας στα ανοιχτά της διάσημης ιταλικής κωμόπολης, θα συμβεί και το μοιραίο για τον πλούσιο γόνο που θα μας αφήσει πρόωρα, παρέα με τις μνήμες της φινετσάτης εμφάνισης του με τα boho καπέλα, τα φλοραλ πουκάμισα και τις λινες βερμούδες και τις ιταλιάνικες εσπαντρίγες. Ο Jude Law στην εμφανιση που τον έκανε σταρ εν μια νυκτί, ενδύεται -στην κυριολεξία- την κομψότητα της Ιταλικής Ριβιέρας αποπνέοντας class που στην πορεία ενέπνευσε ολόκληρες συλλογές διάσημων οίκων μόδας.
Στάση 3η
Έχοντας βγάλει από την μέση τον Ντίκι, ο Ρίπλεϊ πλέον ‘ποζάρει’ ανενόχλητος ως το bon-viveur ρεμάλι της οικογένειας Γκρινλιφ (έχοντας οικειοποιηθεί ταυτότητες και τραπεζικούς λογαριασμούς) και νοικιάζει ένα ακριβό διαμέρισμα στη Ρώμη. Καθώς περιδιαβαίνει την Αιώνια Πόλη με τα χιλιάδες αξιοθέατα και τα μνημεία με τα υπερμεγέθη αγάλματα και γλυπτά, ‘ρουφάμε’ κι εμείς μαζί του την αίσθηση μεγαλείου που αυτός ο ιστορικός τόπος χαρίζει τόσο απλόχερα στον επισκέπτη.
Στάση 4η
Έχοντας παίξει με εξαιρετική επιτυχία το παιχνίδι γάτας και ποντικού με την αστυνομία και τους φίλους του Ντίκι, ο Ρίπλεϊ πλαστογραφεί ένα σημείωμα αυτοκτονίας στο όνομα του δολοφονημένου και μετακομίζει στη μαγική Βενετία, που αποτελεί και το τελευταίο σκέλος της ιστορίας και ταυτόχρονα αυτού του virtual οδοιπορικού στην Ιταλία των 60’s.
Η έξυπνη Μαρτζ, εμπιστευόμενη τη γυναικεία της διαίσθηση καταφέρνει με τη βοήθεια ενός Αμερικανού ιδιωτικού ντετέκτιβ, να ξεμπροστιάσει τον Ρίπλεϊ κι έτσι φτάνουμε στο αναπόφευκτο γεμάτο ένταση face-off στο διάσημο καφέ Florian στην πλατεία San Marco της εικονικής πόλης.
Tο έπος ομορφιάς και φινέτσας του Anthony Minghella αποτελεί την επιτομή ταινίας που αναδεικνύει τη φυσική ομορφιά των τόπων που απεικονίζει, χωρίς οι εικόνες να καταπίνουν την ιστορία. Υπάρχουν όμως κι αυτές οι ταινίες οι οποίες συνέβαλλαν τα μέγιστα στο να ‘διαφημίσουν’ με τον καλύτερο κι αποτελεσματικότερο τρόπο άλλους προορισμούς όπως:
Η Σκιάθος και η Σκόπελος στο ‘Mamma Mia’
H Τοσκάνη στο ‘Under the Tuscan Sun’
H Βαρκελώνη στο ‘Vicky Cristina Barcelona’
Τα νησιά Kosa Moyi στο ‘The Beach’
Πηγή Tromaktiko
Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 κι ο ‘nerdy’ πρωταγωνιστής μας, o αμφιβόλων προθέσεων Τομ Ρίπλεϊ (Matt Damon) δέχεται την κάπως ‘περίεργη’ αποστολή που του αναθέτει ο κύριος Γκρίνλιφ να ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη ως την Ιταλία, όπου ο κακομαθημένος γιος του Ντίκι, κάνει παρατεταμένη dolce vita
Στάση πρώτη
Το φανταστικό Mongibello κάπου στη Νότια Ιταλία, στην πραγματικότητα είναι ένα χωριό του 12ου αιώνα, το μαγικό Castello Aragonese το οποίο βρίσκεται σε ένα από τα τρία ηφαιστειακά νησιά του κόλπου της Νάπολης, την Ischia. Εκεί βλέπουμε τον λαϊκής καταγωγής Ρίπλεϊ να κατεβαίνει από το λεωφορείο αποσβολωμένος από την απλοϊκή, σχεδόν πρωτόγονη ομορφιά αυτού του ψαράδικου χωριού. Ο Ντίκι και η φιλενάδα του Marge (υπέροχη η Gwyneth Paltrow σε δεύτερο ρόλο λεπτών αποχρώσεων) έχουν νοικιάσει ένα πραγματικά ονειρεμένο σπίτι στο λόφο του χωριού με θέα όλη την περιοχή. Η οποία μοιάζει κάπως… έτσι
Η πρώτη γνωριμία του Ρίπλει με το ζευγάρι Ντίκι και Μάρτζ γίνεται σε αυτήν την σχεδόν… ‘ελληνικής’ αναφοράς παραλία, που μοιάζει σα να βγήκε από ταινία του ‘60 με την Αλίκη και τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.
Στάση 2η
Ο επιπόλαιος Ντίκι που βαριέται εύκολα κι αλλάζει τους φίλους πιο συχνά κι από τις γυναίκες, συνεπαρμένος από το νέο πρόσωπο που έχει γίνει ο τρίτος τροχός ενός άτυπου, ασέξουαλ τριγώνου, παίρνει το νέο του κολλητό για μια εκδρομή στο Σαν Ρέμο, με την ευκαιρία του διάσημου φεστιβάλ τραγουδιού που τότε βρισκόταν στις δόξες του. Εκεί, κατά τη διάρκεια μιας βαρκάδας στα ανοιχτά της διάσημης ιταλικής κωμόπολης, θα συμβεί και το μοιραίο για τον πλούσιο γόνο που θα μας αφήσει πρόωρα, παρέα με τις μνήμες της φινετσάτης εμφάνισης του με τα boho καπέλα, τα φλοραλ πουκάμισα και τις λινες βερμούδες και τις ιταλιάνικες εσπαντρίγες. Ο Jude Law στην εμφανιση που τον έκανε σταρ εν μια νυκτί, ενδύεται -στην κυριολεξία- την κομψότητα της Ιταλικής Ριβιέρας αποπνέοντας class που στην πορεία ενέπνευσε ολόκληρες συλλογές διάσημων οίκων μόδας.
Στάση 3η
Έχοντας βγάλει από την μέση τον Ντίκι, ο Ρίπλεϊ πλέον ‘ποζάρει’ ανενόχλητος ως το bon-viveur ρεμάλι της οικογένειας Γκρινλιφ (έχοντας οικειοποιηθεί ταυτότητες και τραπεζικούς λογαριασμούς) και νοικιάζει ένα ακριβό διαμέρισμα στη Ρώμη. Καθώς περιδιαβαίνει την Αιώνια Πόλη με τα χιλιάδες αξιοθέατα και τα μνημεία με τα υπερμεγέθη αγάλματα και γλυπτά, ‘ρουφάμε’ κι εμείς μαζί του την αίσθηση μεγαλείου που αυτός ο ιστορικός τόπος χαρίζει τόσο απλόχερα στον επισκέπτη.
Στάση 4η
Έχοντας παίξει με εξαιρετική επιτυχία το παιχνίδι γάτας και ποντικού με την αστυνομία και τους φίλους του Ντίκι, ο Ρίπλεϊ πλαστογραφεί ένα σημείωμα αυτοκτονίας στο όνομα του δολοφονημένου και μετακομίζει στη μαγική Βενετία, που αποτελεί και το τελευταίο σκέλος της ιστορίας και ταυτόχρονα αυτού του virtual οδοιπορικού στην Ιταλία των 60’s.
Η έξυπνη Μαρτζ, εμπιστευόμενη τη γυναικεία της διαίσθηση καταφέρνει με τη βοήθεια ενός Αμερικανού ιδιωτικού ντετέκτιβ, να ξεμπροστιάσει τον Ρίπλεϊ κι έτσι φτάνουμε στο αναπόφευκτο γεμάτο ένταση face-off στο διάσημο καφέ Florian στην πλατεία San Marco της εικονικής πόλης.
Tο έπος ομορφιάς και φινέτσας του Anthony Minghella αποτελεί την επιτομή ταινίας που αναδεικνύει τη φυσική ομορφιά των τόπων που απεικονίζει, χωρίς οι εικόνες να καταπίνουν την ιστορία. Υπάρχουν όμως κι αυτές οι ταινίες οι οποίες συνέβαλλαν τα μέγιστα στο να ‘διαφημίσουν’ με τον καλύτερο κι αποτελεσματικότερο τρόπο άλλους προορισμούς όπως:
Η Σκιάθος και η Σκόπελος στο ‘Mamma Mia’
H Τοσκάνη στο ‘Under the Tuscan Sun’
H Βαρκελώνη στο ‘Vicky Cristina Barcelona’
Τα νησιά Kosa Moyi στο ‘The Beach’
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΒΑΣΙΚΟΣ Ο ΑΦΕΛΑΪ...
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ