2015-10-14 17:16:06
Όποια άποψη και αν έχεις για αυτό, το «American Horror Story» είναι ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στην αμερικανική τηλεόραση των τελευταίων ετών. Ο δημιουργός της σειράς, Ράιαν Μέρφι. έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη σχολή με το (πολύ) ιδιαίτερο στυλ του και παρά τη δυσμένεια των περισσότερων κριτικών, έχει έναν πιστό πυρήνα οπαδών που τον ακολουθεί. Η πέμπτη σεζόν της σειράς έχει τον τίτλο «Hotel», η Lady Gaga βρίσκεται σε γκεστ ρόλο-έκπληξη και εμείς δε θέλουμε πολύ για να κάνουμε check-in.
Καταρχάς έχουμε να κάνουμε με την πρώτη σεζόν του «American Horror Story» χωρίς την παρουσία της Τζέσικα Λανγκ. Και σίγουρα αυτή είναι μια σημαντική απουσία καθώς η Λανγκ έχει ταυτίσει το όνομά της με τη σειρά, αλλά όπως είπαμε αυτή τη φορά υπάρχει η Lady Gaga και έτσι όχι μόνο πραγματοποιείται μια απαραίτητη ανανέωση, αλλά έρχεται και περισσότερος κόσμος που μπορεί να μην είχε καμία επαφή έως τώρα με το «American Horror Story» ή και να το είχε παρατήσει στην πορεία.
Όπως μαρτυρά και ο τίτλος, το «American Horror Story: Hotel» τοποθετείται μέσα σε ένα ξενοδοχείο. Βρισκόμαστε λοιπόν στο Ξενοδοχείο Κορτέζ του Λος Άντζελες, με τους ενοίκους του να έχουν μια έφεση προς ο,τιδήποτε σκοτεινό και ακραίο. Η υπόθεση είναι όπως πάντα χαλαρή και δίνει στον Μέρφι την ευκαιρία να διοχετεύσει τις γνωστές εμμονές του. Η πλοκή επικεντρώνεται σε έναν αστυνομικό (τον υποδύεται ο Γουές Μπέντλεϋ) που έρχεται να μείνει στο ξενοδοχείο ώστε να εξερευνήσει μια σειρά βίαιων φόνων. Όλα καλά ως εδώ.
Το «Hotel» σηματοδοτεί το μεγαλύτερο μπάτζετ που έχει δει έως τώρα η σειρά. Το FX έβαλε τα δυνατά του ώστε να μη μείνει στη συμμετοχή της Gaga αλλά να την πλαισιώσει με ένα πανάκριβο σετ που αποτίνει φόρο τιμής στις κλασικές ταινίες τρόμου. Βέβαια αυτό είναι και το κομμάτι που μπορεί να δημιουργήσει τις περισσότερες εστίες κριτικής για τη σεζόν. Είναι πασιφανές πως η κύρια επιρροή του Μέρφι ήταν «Η λάμψη» του Κιούμπρικ, θα προτιμούσαμε ωστόσο να το διαπιστώσουμε μέσα από διακριτές λεπτομέρειες και όχι από ολόκληρο ξεπατίκωμα του σετ και της ιστορίας. Από τα χαρακτηριστικά σχέδια στους διαδρόμους μέχρι τα δίδυμα και τη γενικότερη αισθητική, ακόμη και κάποιος που δεν έχει δει τη «Λάμψη» θα καταλάβει ότι η κεντρική αναφορά αποτελεί δάνειο από κάπου αλλού. Το τελικό αποτέλεσμα ακροβατεί ανάμεσα στο «φέρνουμε στα μέτρα μας τον Κιούμπρικ και έπειτα τον μαθαίνουμε στους millenials» και στο «στερέψαμε από ιδέες και διαστρεβλώνουμε τα ιερά και τα όσια» και μιας και μιλάμε για τον Ράιαν Μέρφι, η σεζόν θα πηγαίνει πέρα-δώθε και στις δύο πλευρές μέχρι τέλους.
Εκτός από τη «Λάμψη», εμφανής είναι και η επιρροή του «Seven». Οι φόνοι του πρώτου επεισοδίου έχουν πολλά κοινά με αυτές της ταινίας του Φίντσερ και έχουν να κάνουν με την παρουσία ενός δολοφόνου που έχει πάρει το ρόλο του τιμωρού με βάση τις Δέκα Εντολές. Από εκεί και πέρα ο Μέρφι παίρνει πολλές και διάφορες ελευθερίες που φτάνουν μέχρι ένα δαίμονα που χρησιμοποιεί ως επέκταση των γεννητικών οργάνων του ένα τρυπάνι πάνω στον ξανθομάλλη Μαξ Γκρίνφιλντ (τον Σμιντ του «New Girl»). Στον κόσμο του Μέρφι κάτι τέτοιο δε φαίνεται πλέον παράξενο και αυτό είναι μάλλον κάποιου είδους κατάκτηση. Ίσως. Υποθέτουμε.
Ας έρθουμε όμως στα του περιεχομένου. Το «Hotel» νιώθει ότι πρέπει να επιβεβαιώσει πολύ γρήγορα τον εαυτό του και κάπως έτσι χάνει το μέτρο. Σερβίρει κατευθείαν το κυρίως πιάτο, χωρίς να μας δώσει πρώτα το μενού με τα ορεκτικά. Αρχίζει και χτίζει τους χαρακτήρες μετά τα μισά του επεισοδίου και αφού μέχρι τότε έχουμε δει μια συρραφή από σκηνές που μοιάζουν σαν να λειτουργούν με λογική βίντεο κλιπ και όχι τηλεοπτικής σειράς. Όταν τελειώνει το επεισόδιο, συνειδητοποιείς ότι στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεσαι για τίποτα και για κανέναν.
Ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά στο πρώτο επεισόδιο είναι φυσικά η Lady Gaga. Όλα τα πρόμο του «Hotel» την έβαζαν μπροστά και περιμέναμε μια μεγάλη εξτραβαγκάντσα, την οποία και η σειρά μας παραδίδει σε όλο το κιτς μεγαλείο της. Ασφαλώς και η Gaga δεν μπορούσε παρά να υποδύεται μια φασιονίστα, ο Μέρφι το πηγαίνει πάντως ένα βήμα παραπέρα και την μετατρέπει σε βαμπίρ. Μετά από μια καυτή ομαδική ερωτική συνεύρεση, η Gaga και ο Ματ Μπόμερ δολοφονούν τα ανυποψίαστα θύματά τους και πίνουν το αίμα τους, στην πιο χαρακτηριστική και αξιομνημόνευτη σκηνή της πρεμιέρας. Είναι ξεκάθαρα η σειρά της, περισσότερο και απ' ό,τι περιμέναμε.
Θα συνεχίσουμε το «American Horror Story: Hotel»; Ναι, κυρίως επειδή έχουμε μάθει πια πως μπορούμε να περιμένουμε τα πάντα από τον Ράιαν Μέρφι και όσο εύκολα μπορεί να αγγίξει τον δημιουργικό πάτο, με τον ίδιο τρόπο έχει την ευχέρεια να εξελιχθεί σε άκρως εθιστική τηλεόραση. Προς το παρόν το «Scream Queens» είναι το πρότζεκτ του Ράιαν Μέρφι που μας κεντρίζει την προσοχή για αυτή τη σεζόν, κυρίως γιατί δεν παίρνει καθόλου στα σοβαρά τον εαυτό του και είναι αυθεντικά διασκεδαστικό. Κάτι ενδιαφέρον μπορεί να βγει πάντως από εδώ (προσέξατε, δεν είπαμε «καλό») και λέμε να επεκτείνουμε τη διαμονή μας στο ξενοδοχείο της κόμισσας Gaga.
Πηγή Tromaktiko
Καταρχάς έχουμε να κάνουμε με την πρώτη σεζόν του «American Horror Story» χωρίς την παρουσία της Τζέσικα Λανγκ. Και σίγουρα αυτή είναι μια σημαντική απουσία καθώς η Λανγκ έχει ταυτίσει το όνομά της με τη σειρά, αλλά όπως είπαμε αυτή τη φορά υπάρχει η Lady Gaga και έτσι όχι μόνο πραγματοποιείται μια απαραίτητη ανανέωση, αλλά έρχεται και περισσότερος κόσμος που μπορεί να μην είχε καμία επαφή έως τώρα με το «American Horror Story» ή και να το είχε παρατήσει στην πορεία.
Όπως μαρτυρά και ο τίτλος, το «American Horror Story: Hotel» τοποθετείται μέσα σε ένα ξενοδοχείο. Βρισκόμαστε λοιπόν στο Ξενοδοχείο Κορτέζ του Λος Άντζελες, με τους ενοίκους του να έχουν μια έφεση προς ο,τιδήποτε σκοτεινό και ακραίο. Η υπόθεση είναι όπως πάντα χαλαρή και δίνει στον Μέρφι την ευκαιρία να διοχετεύσει τις γνωστές εμμονές του. Η πλοκή επικεντρώνεται σε έναν αστυνομικό (τον υποδύεται ο Γουές Μπέντλεϋ) που έρχεται να μείνει στο ξενοδοχείο ώστε να εξερευνήσει μια σειρά βίαιων φόνων. Όλα καλά ως εδώ.
Το «Hotel» σηματοδοτεί το μεγαλύτερο μπάτζετ που έχει δει έως τώρα η σειρά. Το FX έβαλε τα δυνατά του ώστε να μη μείνει στη συμμετοχή της Gaga αλλά να την πλαισιώσει με ένα πανάκριβο σετ που αποτίνει φόρο τιμής στις κλασικές ταινίες τρόμου. Βέβαια αυτό είναι και το κομμάτι που μπορεί να δημιουργήσει τις περισσότερες εστίες κριτικής για τη σεζόν. Είναι πασιφανές πως η κύρια επιρροή του Μέρφι ήταν «Η λάμψη» του Κιούμπρικ, θα προτιμούσαμε ωστόσο να το διαπιστώσουμε μέσα από διακριτές λεπτομέρειες και όχι από ολόκληρο ξεπατίκωμα του σετ και της ιστορίας. Από τα χαρακτηριστικά σχέδια στους διαδρόμους μέχρι τα δίδυμα και τη γενικότερη αισθητική, ακόμη και κάποιος που δεν έχει δει τη «Λάμψη» θα καταλάβει ότι η κεντρική αναφορά αποτελεί δάνειο από κάπου αλλού. Το τελικό αποτέλεσμα ακροβατεί ανάμεσα στο «φέρνουμε στα μέτρα μας τον Κιούμπρικ και έπειτα τον μαθαίνουμε στους millenials» και στο «στερέψαμε από ιδέες και διαστρεβλώνουμε τα ιερά και τα όσια» και μιας και μιλάμε για τον Ράιαν Μέρφι, η σεζόν θα πηγαίνει πέρα-δώθε και στις δύο πλευρές μέχρι τέλους.
Εκτός από τη «Λάμψη», εμφανής είναι και η επιρροή του «Seven». Οι φόνοι του πρώτου επεισοδίου έχουν πολλά κοινά με αυτές της ταινίας του Φίντσερ και έχουν να κάνουν με την παρουσία ενός δολοφόνου που έχει πάρει το ρόλο του τιμωρού με βάση τις Δέκα Εντολές. Από εκεί και πέρα ο Μέρφι παίρνει πολλές και διάφορες ελευθερίες που φτάνουν μέχρι ένα δαίμονα που χρησιμοποιεί ως επέκταση των γεννητικών οργάνων του ένα τρυπάνι πάνω στον ξανθομάλλη Μαξ Γκρίνφιλντ (τον Σμιντ του «New Girl»). Στον κόσμο του Μέρφι κάτι τέτοιο δε φαίνεται πλέον παράξενο και αυτό είναι μάλλον κάποιου είδους κατάκτηση. Ίσως. Υποθέτουμε.
Ας έρθουμε όμως στα του περιεχομένου. Το «Hotel» νιώθει ότι πρέπει να επιβεβαιώσει πολύ γρήγορα τον εαυτό του και κάπως έτσι χάνει το μέτρο. Σερβίρει κατευθείαν το κυρίως πιάτο, χωρίς να μας δώσει πρώτα το μενού με τα ορεκτικά. Αρχίζει και χτίζει τους χαρακτήρες μετά τα μισά του επεισοδίου και αφού μέχρι τότε έχουμε δει μια συρραφή από σκηνές που μοιάζουν σαν να λειτουργούν με λογική βίντεο κλιπ και όχι τηλεοπτικής σειράς. Όταν τελειώνει το επεισόδιο, συνειδητοποιείς ότι στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεσαι για τίποτα και για κανέναν.
Ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά στο πρώτο επεισόδιο είναι φυσικά η Lady Gaga. Όλα τα πρόμο του «Hotel» την έβαζαν μπροστά και περιμέναμε μια μεγάλη εξτραβαγκάντσα, την οποία και η σειρά μας παραδίδει σε όλο το κιτς μεγαλείο της. Ασφαλώς και η Gaga δεν μπορούσε παρά να υποδύεται μια φασιονίστα, ο Μέρφι το πηγαίνει πάντως ένα βήμα παραπέρα και την μετατρέπει σε βαμπίρ. Μετά από μια καυτή ομαδική ερωτική συνεύρεση, η Gaga και ο Ματ Μπόμερ δολοφονούν τα ανυποψίαστα θύματά τους και πίνουν το αίμα τους, στην πιο χαρακτηριστική και αξιομνημόνευτη σκηνή της πρεμιέρας. Είναι ξεκάθαρα η σειρά της, περισσότερο και απ' ό,τι περιμέναμε.
Θα συνεχίσουμε το «American Horror Story: Hotel»; Ναι, κυρίως επειδή έχουμε μάθει πια πως μπορούμε να περιμένουμε τα πάντα από τον Ράιαν Μέρφι και όσο εύκολα μπορεί να αγγίξει τον δημιουργικό πάτο, με τον ίδιο τρόπο έχει την ευχέρεια να εξελιχθεί σε άκρως εθιστική τηλεόραση. Προς το παρόν το «Scream Queens» είναι το πρότζεκτ του Ράιαν Μέρφι που μας κεντρίζει την προσοχή για αυτή τη σεζόν, κυρίως γιατί δεν παίρνει καθόλου στα σοβαρά τον εαυτό του και είναι αυθεντικά διασκεδαστικό. Κάτι ενδιαφέρον μπορεί να βγει πάντως από εδώ (προσέξατε, δεν είπαμε «καλό») και λέμε να επεκτείνουμε τη διαμονή μας στο ξενοδοχείο της κόμισσας Gaga.
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ποιος πρώην σταρ του NBA βρέθηκε αναίσθητος σε οίκο ανοχής;
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ