2016-05-08 17:52:09
Αν δεν έχετε παίξει κάποιο παιχνίδι από τα «Πασιέντζα», «Ναρκαλιευτής» ή «Κούπες» στον υπολογιστή, τότε σίγουρα είστε ηχηρή μειονότητα. Πρόκειται για παιχνίδια ή ψηφιακές εκδόσεις παιχνιδιών στα Windows που οφείλονται για τις περισσότερες χαμένες ώρες εργασίας παγκοσμίως.
Προστέθηκαν στο διάσημο λειτουργικό της Microsoft στις αρχές της δεκαετίας του ’90 κάνοντας τον κόσμο να μην ξεκολλάει από την οθόνη και να μην μπορεί να σταματήσει σε μια μόνο παρτίδα. Ήταν όμως αυτός ο λόγος που τα εγκατέστησε στο λειτουργικό η Microsoft; Η απάντηση είναι «όχι», αφού η ψυχαγωγία των χρηστών δεν φαίνεται να ήταν το κύριο ζητούμενο.
Σύμφωνα με άρθρο της Washington Post από το 1994, που επικαλείται το slate.com, το εθιστικό χόμπι των υπαλλήλων που ακούει στο όνομα Πασιέντζα είχε σκοπό να βοηθήσει τους χρήστες να εξοικειωθούν με το λειτουργικό και συγκεκριμένα με το ποντίκι. Εκείνη τη δεκαετία, η λειτουργία του drag and drop δεν είχε γίνει ακόμα η δεύτερη φύση κάθε χρήστη υπολογιστή, ενώ αν κρίνουμε με βάση τα σημερινά δεδομένα, το παιχνίδι φαίνεται πως πέτυχε τον στόχο του με αξιομνημόνευτη επιτυχία.
Η Πασιέντζα στα Windows μπορεί σε πολλούς να φαντάζει ο χειρότερος τρόπος για να σπαταλήσει κάποιος τον χρόνο του, ωστόσο σύμφωνα με όσα αναφέρει και το mentalfloss.com, άλλαξε αδιαμφισβήτητα τον τρόπο που δουλεύουμε στον υπολογιστή. Η ψηφιακή έκδοση της Πασιέντζας ήταν προεγκατεστημένη στο λειτουργικό Windows 3.0 το 1990, ενώ αναφορές για το συγκεκριμένο παιχνίδι υπάρχουν από το 1700.
Η πρόθεση ήταν η εφαρμογή να βοηθήσει τους χρήστες υπολογιστών που ήταν εξοικειωμένοι με τις εντολές, να μάθουν το drag and drop, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι αλλάζει ο τρόπος που χρησιμοποιούν τη συσκευή τους. Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η λειτουργία αυτή χρησιμοποιείται ευρέως αποκαλύπτει ότι η Πασιέντζα τα κατάφερε αρκετά καλά.
Τα παιδαγωγικά στοιχεία του παιχνιδιού, σύμφωνα με το Περιοδικό Slate, τα βρίσκουμε και σε ένα ακόμη γεγονός στις ΗΠΑ. Όταν στην Μινεσότα μια δημόσιος υπάλληλος κατηγορήθηκε ότι έπαιζε πασιέντζα κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης το 1995, υποστήριξε ότι «έκανε τις ασκήσεις της για να βελτιωθεί στη χρήση του ποντικιού».
Όσο για τον ναρκαλιευτή, το παιχνίδι που έκανε ντεμπούτο στα Windows 3.1 το 1992, είχε έναν παρόμοιο ρόλο στο λειτουργικό σύστημα. Πρόκειται για ένα φαινομενικά απλό παιχνίδι μνήμης και λογικής και είναι ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια των Windows όλων των εποχών. Σκοπός του είναι να βρείτε τα κενά τετράγωνα και να αποφύγετε αυτά που κρύβουν νάρκες. Αν ο παίκτης αγγίξει μια νάρκη, χάνει το παιχνίδι. Ο παίκτης μπορεί να βάλει μια σημαία (δεξί κλικ) για να διαπιστώσει αν εκεί υπάρχει μια νάρκη. Ο σκοπός του; Να εξοικειωθούν οι χρήστες με το αριστερό και το δεξί κλικ και να μπορέσουν να προσδώσουν ακρίβεια στις κινήσεις του ποντικιού!
Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τις Κούπες που ενσωματώθηκαν στο δημοφιλές λειτουργικό της Microsoft. Στα Windows for Workgroups 3.1 και συγκεκριμένα στο παιχνίδι Κούπες χρησιμοποιήθηκε η νέα NetDDE τεχνολογία της Microsoft για τοπικό δίκτυο. Και σε αυτή την περίπτωση, όπως με την Πασιέντζα, δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα παιχνίδι της τράπουλας, αλλά με «το πρώτο διαδικτυακό προϊόν της Microsoft» όπως το αποκάλεσαν πολλοί. Η Microsoft ήθελε το κοινό της να ενδιαφερθεί για τις δυνατότητες δικτύωσης μέσω του παιχνιδιού και να εντυπωσιαστεί από τις συγκεκριμένες επιλογές του νέου λειτουργικού.
Windows χωρίς Πασιέντζα γίνεται;
Παρόλο που η Πασιέντζα βρισκόταν στη διάθεση των χρηστών του λειτουργικού δωρεάν για 25 χρόνια, δεν ήταν προεγκατεστημένη στα Windows 8 και Windows 8.1.
Η Microsoft δημιούργησε μία άλλη έκδοση με όνομα «Microsoft Solitaire Collection» που υποχρέωνε το κοινό να την κατεβάσει από το Windows Store, ενώ μέσα στην εφαρμογή υπήρχαν και διαφημίσεις.
Όσο για την φουλ έκδοση του παιχνιδιού χωρίς διαφημίσεις οι χρήστες έπρεπε να πληρώσουν 1.49/δολάρια τον μήνα. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν αντιδράσεις στο Διαδίκτυο με το εξειδικευμένο σε θέματα τεχνολογίας σάιτ Gizmodo να αναφέρει: «κάτι που ήταν δωρεάν στον υπολογιστή, τώρα έχει χαλάσει από τις διαφημίσεις». Στο ίδιο πλαίσιο, η Telegraph έγραψε πως οι gamers απογοητεύτηκαν όταν συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να πληρώσουν για να παίξουν πασιέντζα χωρίς να τους διακόπτουν οι διαφημίσεις.
Έτσι, η Microsoft την προεγκατέστησε στα Windows 10 προς τέρψη των θαυμαστών του παιχνιδιού, αφού η επιτυχία του παιχνιδιού ήταν τέτοια που έφτασε να είναι συνώνυμο της μη παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους γραφείου!
Ο προγραμματιστής του παιχνιδιού έκανε πρακτική άσκηση στη Microsoft και δεν έβγαλε χρήματα από την Πασιέντζα
Η δημοφιλής εφαρμογή κρύβει κι άλλη μια άγνωστη σε πολλούς ιστορία σχετικά με τον άνθρωπο που φρόντισε να την προσθέσει στο λειτουργικό.
Ο φοιτητής που έκανε την πρακτική του άσκηση στην εταιρεία είναι ο Wes Cherry και ποτέ δεν πληρώθηκε για το παιχνίδι που έβαλε στα Windows. Σήμερα, σύμφωνα με το Business Insider, ο Wes Cherry είναι μηλοπαραγωγός και ιδιοκτήτης της Dragons Head Cider.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, όπως αναφέρει το Business Insider, ανέφερε: «Έγραψα τον κώδικα για τα Windows 2.1 στον ελεύθερο χρόνο μου, όσο έκανα πρακτική στη Microsoft το καλοκαίρι του 1988. Έπαιζα ένα παρόμοιο παιχνίδι στα Mac αντί να διαβάζω για τις εξετάσεις και ήθελα μια έκδοση για τα Windows. Τότε υπήρχε μια εσωτερική εταιρεία “μέσα στην εταιρεία” που λεγόταν Bogus software. (…) Ένας υπεύθυνος προγραμμάτων στα Windows το είδε και αποφάσισε να το συμπεριλάβει στα Windows 3.0. Ήταν ξεκάθαρο ότι δεν θα με πλήρωναν πέρα από το ότι με εφοδίασαν με έναν IBM XT για να διορθώσω μερικά κενά ασφαλείας κατά τη διάρκεια του έτους στη σχολή – Ήμουν και είμαι μέχρι σήμερα εντάξει με αυτό».
Πηγή Tromaktiko
Προστέθηκαν στο διάσημο λειτουργικό της Microsoft στις αρχές της δεκαετίας του ’90 κάνοντας τον κόσμο να μην ξεκολλάει από την οθόνη και να μην μπορεί να σταματήσει σε μια μόνο παρτίδα. Ήταν όμως αυτός ο λόγος που τα εγκατέστησε στο λειτουργικό η Microsoft; Η απάντηση είναι «όχι», αφού η ψυχαγωγία των χρηστών δεν φαίνεται να ήταν το κύριο ζητούμενο.
Σύμφωνα με άρθρο της Washington Post από το 1994, που επικαλείται το slate.com, το εθιστικό χόμπι των υπαλλήλων που ακούει στο όνομα Πασιέντζα είχε σκοπό να βοηθήσει τους χρήστες να εξοικειωθούν με το λειτουργικό και συγκεκριμένα με το ποντίκι. Εκείνη τη δεκαετία, η λειτουργία του drag and drop δεν είχε γίνει ακόμα η δεύτερη φύση κάθε χρήστη υπολογιστή, ενώ αν κρίνουμε με βάση τα σημερινά δεδομένα, το παιχνίδι φαίνεται πως πέτυχε τον στόχο του με αξιομνημόνευτη επιτυχία.
Η Πασιέντζα στα Windows μπορεί σε πολλούς να φαντάζει ο χειρότερος τρόπος για να σπαταλήσει κάποιος τον χρόνο του, ωστόσο σύμφωνα με όσα αναφέρει και το mentalfloss.com, άλλαξε αδιαμφισβήτητα τον τρόπο που δουλεύουμε στον υπολογιστή. Η ψηφιακή έκδοση της Πασιέντζας ήταν προεγκατεστημένη στο λειτουργικό Windows 3.0 το 1990, ενώ αναφορές για το συγκεκριμένο παιχνίδι υπάρχουν από το 1700.
Η πρόθεση ήταν η εφαρμογή να βοηθήσει τους χρήστες υπολογιστών που ήταν εξοικειωμένοι με τις εντολές, να μάθουν το drag and drop, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι αλλάζει ο τρόπος που χρησιμοποιούν τη συσκευή τους. Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η λειτουργία αυτή χρησιμοποιείται ευρέως αποκαλύπτει ότι η Πασιέντζα τα κατάφερε αρκετά καλά.
Τα παιδαγωγικά στοιχεία του παιχνιδιού, σύμφωνα με το Περιοδικό Slate, τα βρίσκουμε και σε ένα ακόμη γεγονός στις ΗΠΑ. Όταν στην Μινεσότα μια δημόσιος υπάλληλος κατηγορήθηκε ότι έπαιζε πασιέντζα κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης το 1995, υποστήριξε ότι «έκανε τις ασκήσεις της για να βελτιωθεί στη χρήση του ποντικιού».
Όσο για τον ναρκαλιευτή, το παιχνίδι που έκανε ντεμπούτο στα Windows 3.1 το 1992, είχε έναν παρόμοιο ρόλο στο λειτουργικό σύστημα. Πρόκειται για ένα φαινομενικά απλό παιχνίδι μνήμης και λογικής και είναι ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια των Windows όλων των εποχών. Σκοπός του είναι να βρείτε τα κενά τετράγωνα και να αποφύγετε αυτά που κρύβουν νάρκες. Αν ο παίκτης αγγίξει μια νάρκη, χάνει το παιχνίδι. Ο παίκτης μπορεί να βάλει μια σημαία (δεξί κλικ) για να διαπιστώσει αν εκεί υπάρχει μια νάρκη. Ο σκοπός του; Να εξοικειωθούν οι χρήστες με το αριστερό και το δεξί κλικ και να μπορέσουν να προσδώσουν ακρίβεια στις κινήσεις του ποντικιού!
Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τις Κούπες που ενσωματώθηκαν στο δημοφιλές λειτουργικό της Microsoft. Στα Windows for Workgroups 3.1 και συγκεκριμένα στο παιχνίδι Κούπες χρησιμοποιήθηκε η νέα NetDDE τεχνολογία της Microsoft για τοπικό δίκτυο. Και σε αυτή την περίπτωση, όπως με την Πασιέντζα, δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα παιχνίδι της τράπουλας, αλλά με «το πρώτο διαδικτυακό προϊόν της Microsoft» όπως το αποκάλεσαν πολλοί. Η Microsoft ήθελε το κοινό της να ενδιαφερθεί για τις δυνατότητες δικτύωσης μέσω του παιχνιδιού και να εντυπωσιαστεί από τις συγκεκριμένες επιλογές του νέου λειτουργικού.
Windows χωρίς Πασιέντζα γίνεται;
Παρόλο που η Πασιέντζα βρισκόταν στη διάθεση των χρηστών του λειτουργικού δωρεάν για 25 χρόνια, δεν ήταν προεγκατεστημένη στα Windows 8 και Windows 8.1.
Η Microsoft δημιούργησε μία άλλη έκδοση με όνομα «Microsoft Solitaire Collection» που υποχρέωνε το κοινό να την κατεβάσει από το Windows Store, ενώ μέσα στην εφαρμογή υπήρχαν και διαφημίσεις.
Όσο για την φουλ έκδοση του παιχνιδιού χωρίς διαφημίσεις οι χρήστες έπρεπε να πληρώσουν 1.49/δολάρια τον μήνα. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν αντιδράσεις στο Διαδίκτυο με το εξειδικευμένο σε θέματα τεχνολογίας σάιτ Gizmodo να αναφέρει: «κάτι που ήταν δωρεάν στον υπολογιστή, τώρα έχει χαλάσει από τις διαφημίσεις». Στο ίδιο πλαίσιο, η Telegraph έγραψε πως οι gamers απογοητεύτηκαν όταν συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να πληρώσουν για να παίξουν πασιέντζα χωρίς να τους διακόπτουν οι διαφημίσεις.
Έτσι, η Microsoft την προεγκατέστησε στα Windows 10 προς τέρψη των θαυμαστών του παιχνιδιού, αφού η επιτυχία του παιχνιδιού ήταν τέτοια που έφτασε να είναι συνώνυμο της μη παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους γραφείου!
Ο προγραμματιστής του παιχνιδιού έκανε πρακτική άσκηση στη Microsoft και δεν έβγαλε χρήματα από την Πασιέντζα
Η δημοφιλής εφαρμογή κρύβει κι άλλη μια άγνωστη σε πολλούς ιστορία σχετικά με τον άνθρωπο που φρόντισε να την προσθέσει στο λειτουργικό.
Ο φοιτητής που έκανε την πρακτική του άσκηση στην εταιρεία είναι ο Wes Cherry και ποτέ δεν πληρώθηκε για το παιχνίδι που έβαλε στα Windows. Σήμερα, σύμφωνα με το Business Insider, ο Wes Cherry είναι μηλοπαραγωγός και ιδιοκτήτης της Dragons Head Cider.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, όπως αναφέρει το Business Insider, ανέφερε: «Έγραψα τον κώδικα για τα Windows 2.1 στον ελεύθερο χρόνο μου, όσο έκανα πρακτική στη Microsoft το καλοκαίρι του 1988. Έπαιζα ένα παρόμοιο παιχνίδι στα Mac αντί να διαβάζω για τις εξετάσεις και ήθελα μια έκδοση για τα Windows. Τότε υπήρχε μια εσωτερική εταιρεία “μέσα στην εταιρεία” που λεγόταν Bogus software. (…) Ένας υπεύθυνος προγραμμάτων στα Windows το είδε και αποφάσισε να το συμπεριλάβει στα Windows 3.0. Ήταν ξεκάθαρο ότι δεν θα με πλήρωναν πέρα από το ότι με εφοδίασαν με έναν IBM XT για να διορθώσω μερικά κενά ασφαλείας κατά τη διάρκεια του έτους στη σχολή – Ήμουν και είμαι μέχρι σήμερα εντάξει με αυτό».
Πηγή Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ