2016-05-18 00:01:29
Ένα πρόγραμμα «νεανικό, εναλλακτικό και πολιτικό που αφουγκράζεται την Ελλάδα και τον κόσμο του 2016» με περισσότερες από 70 εκδηλώσεις θα φιλοξενήσει φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση του στην κατάμεστη από Έλληνες καλλιτέχνες αίθουσα του κτιρίου H΄, στην Πειραιώς 260, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
«Ο νέος διευθυντής και η ομάδα του έφτιαξαν, μια εξαιρετική χρονιά για το Φεστιβάλ» ανέφερε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Αριστείδης Μπαλτάς, τονίζοντας ότι «είναι μια ευτυχισμένη στιγμή, μετά τις περιπέτειες και τις δύσκολες στιγμές που περάσαμε». Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης που ήταν παρών, είπε ότι «οι τέχνες και τα γράμματα είναι σήμερα ο ισχυρότερος δεσμός της Αθήνας και του τόπου, με την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. «Ο δήμος Αθηναίων στηρίζει το φεστιβάλ - σύμβολο της πόλης» δήλωσε.
Από τις 10 Ιουνίου έως τις 20 Αυγούστου στα θέατρα της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου και στους χώρους της Πειραιώς 260, θα ξεδιπλωθεί ένα πρόγραμμα που «καταρτίστηκε μέσα σε ένα μήνα με ενδιαφέρουσες προτάσεις που συγκροτούν έναν ενιαίο άξονα» είπε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. «Σήκωσα την σκυτάλη για να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε τους τέσσερις τελευταίους μήνες, ώστε το φεστιβάλ να συνεχιστεί και σταδιακά να αποκτήσει τον νέο του βηματισμό και την καλλιτεχνική φυσιογνωμία που θα μπορέσω να του προσδώσω στη διάρκεια της θητείας μου. Φυσιογνωμία που δεν μπορεί να αγνοήσει την έως τώρα επιτυχημένη πορεία της διοργάνωσης, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Αφού παρουσίασε την ομάδα των συνεργατών - συμβούλων του, Δήμητρα Κονδυλάκη (για το σύγχρονο ελληνικό θέατρο) Ματίας Φον Χαρτζ (για τις διεθνείς Παραγωγές), Στεριανή Τσιντζιλώνη (για το χορό) και Τζωρτζίνα Κακουδάκη (για τα εκπαιδευτικά προγράμματα), ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες δράσης του για τα επόμενα χρόνια που θα προσπαθήσουν «να απαντήσουν σε χρόνιες ανάγκες και αιτήματα της διοργάνωσης»:
1) Την δημιουργία ενός διεθνούς κέντρου εφαρμοσμένης μελέτης του αρχαίου δράματος στο Λύκειον της Επιδαύρου που θα απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών από ολόκληρο τον κόσμο.
2) Άνοιγμα της διοργάνωσης στην πόλη και στην κοινωνία, που θα περιλαμβάνει συνέργειες με το δήμο Αθηναίων, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και την Περιφέρεια Αττικής.
3) Μία σειρά από δράσεις που θα αποτελέσουν έργο υποδομής για την υποστήριξη της θεατρικής γραφής και της δραματουργίας του χορού στη χώρα μας.
4) Την εξωστρέφεια και τη σύνδεση των εγχώριων παραστατικών τεχνών με την διεθνή πολιτιστική κοινότητα.
«Ένα φεστιβάλ σημαντικής εμβέλειας καλείται να είναι και εθνικό και διεθνές, και να έχει πρώτιστο μέλημα να παράγει πολιτισμό, έργα και συνεργασίες» τόνισε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής δίνοντας το στίγμα του προγραμματισμού της διοργάνωσης και για το μέλλον που -όπως είπε- θα έχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο αναθέσεων και συμπαραγωγών.
Σε ό,τι αφορά τον φετινό προγραμματισμό, όπως επεσήμανε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος το πρόγραμμα συγκροτήθηκε βάση πρωτοκόλλου με επιλογές από τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί κατά τη διάρκεια της θητείας του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή Γιώργου Λούκου.
Προνομιακή θέση σε αυτό έχουν οι σύγχρονοι συγγραφείς, κάποιοι από τους οποίους παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Δυναμική είναι επίσης και η παρουσία ελληνικών ομάδων που υπηρετούν το είδος της ανοιχτής δραματουργίας, του θεάτρου επινόησης ή της lecture performance, ενώ από το πρόγραμμα δεν λείπουν και οι κλασσικοί, με έμφαση στον Σαίξπηρ, που επανέρχονται υπό το πρίσμα νέων δημιουργών και διεθνών σκηνοθετών. «Η έμφαση δίνεται στο νέο ελληνικό θέατρο, που αναδεικνύεται αυτή τη στιγμή δυναμικό, πληθωρικό, ανοιχτό στη διάδραση με τη διεθνή δημιουργία, αλλά όχι με τρόπο ″ελληνοκεντρικό″. Μας ενδιαφέρει το ελληνικό στο μέτρο που ανάγεται στο παγκόσμιο», ανέφερε η Δήμητρα Κονδυλάκη.
Από την πλευρά του ο Γερμανός Ματίας φον Χαρτζ, σχετικά με τη φετινή επιλογή των διεθνών καλλιτεχνικών σχημάτων, σχολίασε πως «επιχειρεί αφενός να αποτίσει φόρο τιμής στην παράδοση του Φεστιβάλ και αφετέρου λαμβάνει υπόψη την πολιτική πραγματικότητα της Ευρώπης και την τρέχουσα κατάσταση της καλλιτεχνικής παραγωγής στη διεθνή σκηνή των παραστατικών τεχνών». Ο ίδιος διαθέτει πολυετή εμπειρία από διεθνή Φεστιβάλ γι’ αυτό και αισθάνθηκε την ανάγκη να εκφράσει δημόσια ότι βίωσε ένα «θαύμα» όπως είπε: «Σας διαβεβαιώνω ότι κανένα από τα 12 Φεστιβάλ που έχω συνεργαστεί δεν έχει καταρτίσει πρόγραμμα σε πέντε εβδομάδες. Άλλωστε, προέρχομαι από χώρα (Γερμανία) που υποτίθεται είναι αποτελεσματική. Δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει όλα αυτά σε πέντε εβδομάδες».
Ανάμεσα στις ξένες παραγωγές θα δούμε, μεταξύ άλλων, παραστάσεις των Ρομέο Καστελλούτσι, Ροντρίγκο Γκαρσία, Λόλα Αρίας, Μίλο Ράου, Ζουλιέν Γκοσλέν και της βελγικής ομάδας Needcompany.
Οι εκδηλώσεις στην Πειραιώς 260 ξεκινούν στις 15 Ιουνίου και περιλαμβάνουν 26 θεατρικές παραστάσεις κυρίως νέων Ελλήνων καλλιτεχνών και 10 παραστάσεις χορού. Μάλιστα, όπως είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής το φεστιβάλ επιδιώκει συμπράξεις με θεσμικούς φορείς και συνέργειες. Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη από φέτος, συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και το Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας. Ακόμη, όπως επεσήμανε ο Β. Θεοδωρόπουλος, έχει συμφωνηθεί ήδη με τον δήμο Αθηναίων η επέκταση του Φεστιβάλ στους δημόσιους χώρους, όπως πλατείες, πεζόδρομους, στοές, δημοτικά κτίρια και στέκια μεταναστών, όπως επίσης και η διασύνδεσή του με ομάδες πολιτών.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό του φετινού φεστιβάλ αυτός ανέρχεται σε 4 εκατομμύρια ευρώ, ο οποίος θα περιοριστεί κατά 25%, καθώς η πρόθεση της διοίκησης είναι να ικανοποιήσει το σύνολο των οφειλών της Εταιρείας Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. και τις οικονομικές εκκρεμότητες που θα έχουν δημιουργηθεί μέσα στο 2016, μέχρι το τέλος του χρόνου, διευκρίνισε ο πρόεδρος του Φεστιβάλ, Γιώργος Αντωνακόπουλος.
Πηγή Tromaktiko
«Ο νέος διευθυντής και η ομάδα του έφτιαξαν, μια εξαιρετική χρονιά για το Φεστιβάλ» ανέφερε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Αριστείδης Μπαλτάς, τονίζοντας ότι «είναι μια ευτυχισμένη στιγμή, μετά τις περιπέτειες και τις δύσκολες στιγμές που περάσαμε». Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης που ήταν παρών, είπε ότι «οι τέχνες και τα γράμματα είναι σήμερα ο ισχυρότερος δεσμός της Αθήνας και του τόπου, με την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. «Ο δήμος Αθηναίων στηρίζει το φεστιβάλ - σύμβολο της πόλης» δήλωσε.
Από τις 10 Ιουνίου έως τις 20 Αυγούστου στα θέατρα της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου και στους χώρους της Πειραιώς 260, θα ξεδιπλωθεί ένα πρόγραμμα που «καταρτίστηκε μέσα σε ένα μήνα με ενδιαφέρουσες προτάσεις που συγκροτούν έναν ενιαίο άξονα» είπε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. «Σήκωσα την σκυτάλη για να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε τους τέσσερις τελευταίους μήνες, ώστε το φεστιβάλ να συνεχιστεί και σταδιακά να αποκτήσει τον νέο του βηματισμό και την καλλιτεχνική φυσιογνωμία που θα μπορέσω να του προσδώσω στη διάρκεια της θητείας μου. Φυσιογνωμία που δεν μπορεί να αγνοήσει την έως τώρα επιτυχημένη πορεία της διοργάνωσης, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Αφού παρουσίασε την ομάδα των συνεργατών - συμβούλων του, Δήμητρα Κονδυλάκη (για το σύγχρονο ελληνικό θέατρο) Ματίας Φον Χαρτζ (για τις διεθνείς Παραγωγές), Στεριανή Τσιντζιλώνη (για το χορό) και Τζωρτζίνα Κακουδάκη (για τα εκπαιδευτικά προγράμματα), ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες δράσης του για τα επόμενα χρόνια που θα προσπαθήσουν «να απαντήσουν σε χρόνιες ανάγκες και αιτήματα της διοργάνωσης»:
1) Την δημιουργία ενός διεθνούς κέντρου εφαρμοσμένης μελέτης του αρχαίου δράματος στο Λύκειον της Επιδαύρου που θα απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών από ολόκληρο τον κόσμο.
2) Άνοιγμα της διοργάνωσης στην πόλη και στην κοινωνία, που θα περιλαμβάνει συνέργειες με το δήμο Αθηναίων, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και την Περιφέρεια Αττικής.
3) Μία σειρά από δράσεις που θα αποτελέσουν έργο υποδομής για την υποστήριξη της θεατρικής γραφής και της δραματουργίας του χορού στη χώρα μας.
4) Την εξωστρέφεια και τη σύνδεση των εγχώριων παραστατικών τεχνών με την διεθνή πολιτιστική κοινότητα.
«Ένα φεστιβάλ σημαντικής εμβέλειας καλείται να είναι και εθνικό και διεθνές, και να έχει πρώτιστο μέλημα να παράγει πολιτισμό, έργα και συνεργασίες» τόνισε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής δίνοντας το στίγμα του προγραμματισμού της διοργάνωσης και για το μέλλον που -όπως είπε- θα έχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο αναθέσεων και συμπαραγωγών.
Σε ό,τι αφορά τον φετινό προγραμματισμό, όπως επεσήμανε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος το πρόγραμμα συγκροτήθηκε βάση πρωτοκόλλου με επιλογές από τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί κατά τη διάρκεια της θητείας του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή Γιώργου Λούκου.
Προνομιακή θέση σε αυτό έχουν οι σύγχρονοι συγγραφείς, κάποιοι από τους οποίους παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Δυναμική είναι επίσης και η παρουσία ελληνικών ομάδων που υπηρετούν το είδος της ανοιχτής δραματουργίας, του θεάτρου επινόησης ή της lecture performance, ενώ από το πρόγραμμα δεν λείπουν και οι κλασσικοί, με έμφαση στον Σαίξπηρ, που επανέρχονται υπό το πρίσμα νέων δημιουργών και διεθνών σκηνοθετών. «Η έμφαση δίνεται στο νέο ελληνικό θέατρο, που αναδεικνύεται αυτή τη στιγμή δυναμικό, πληθωρικό, ανοιχτό στη διάδραση με τη διεθνή δημιουργία, αλλά όχι με τρόπο ″ελληνοκεντρικό″. Μας ενδιαφέρει το ελληνικό στο μέτρο που ανάγεται στο παγκόσμιο», ανέφερε η Δήμητρα Κονδυλάκη.
Από την πλευρά του ο Γερμανός Ματίας φον Χαρτζ, σχετικά με τη φετινή επιλογή των διεθνών καλλιτεχνικών σχημάτων, σχολίασε πως «επιχειρεί αφενός να αποτίσει φόρο τιμής στην παράδοση του Φεστιβάλ και αφετέρου λαμβάνει υπόψη την πολιτική πραγματικότητα της Ευρώπης και την τρέχουσα κατάσταση της καλλιτεχνικής παραγωγής στη διεθνή σκηνή των παραστατικών τεχνών». Ο ίδιος διαθέτει πολυετή εμπειρία από διεθνή Φεστιβάλ γι’ αυτό και αισθάνθηκε την ανάγκη να εκφράσει δημόσια ότι βίωσε ένα «θαύμα» όπως είπε: «Σας διαβεβαιώνω ότι κανένα από τα 12 Φεστιβάλ που έχω συνεργαστεί δεν έχει καταρτίσει πρόγραμμα σε πέντε εβδομάδες. Άλλωστε, προέρχομαι από χώρα (Γερμανία) που υποτίθεται είναι αποτελεσματική. Δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει όλα αυτά σε πέντε εβδομάδες».
Ανάμεσα στις ξένες παραγωγές θα δούμε, μεταξύ άλλων, παραστάσεις των Ρομέο Καστελλούτσι, Ροντρίγκο Γκαρσία, Λόλα Αρίας, Μίλο Ράου, Ζουλιέν Γκοσλέν και της βελγικής ομάδας Needcompany.
Οι εκδηλώσεις στην Πειραιώς 260 ξεκινούν στις 15 Ιουνίου και περιλαμβάνουν 26 θεατρικές παραστάσεις κυρίως νέων Ελλήνων καλλιτεχνών και 10 παραστάσεις χορού. Μάλιστα, όπως είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής το φεστιβάλ επιδιώκει συμπράξεις με θεσμικούς φορείς και συνέργειες. Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη από φέτος, συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και το Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας. Ακόμη, όπως επεσήμανε ο Β. Θεοδωρόπουλος, έχει συμφωνηθεί ήδη με τον δήμο Αθηναίων η επέκταση του Φεστιβάλ στους δημόσιους χώρους, όπως πλατείες, πεζόδρομους, στοές, δημοτικά κτίρια και στέκια μεταναστών, όπως επίσης και η διασύνδεσή του με ομάδες πολιτών.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό του φετινού φεστιβάλ αυτός ανέρχεται σε 4 εκατομμύρια ευρώ, ο οποίος θα περιοριστεί κατά 25%, καθώς η πρόθεση της διοίκησης είναι να ικανοποιήσει το σύνολο των οφειλών της Εταιρείας Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. και τις οικονομικές εκκρεμότητες που θα έχουν δημιουργηθεί μέσα στο 2016, μέχρι το τέλος του χρόνου, διευκρίνισε ο πρόεδρος του Φεστιβάλ, Γιώργος Αντωνακόπουλος.
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Tράγοι κι Ολιγάρχες
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ