2016-05-24 19:47:15
Δέκα χρόνια πριν, το 2006, όλοι είχαν κινητά τηλέφωνα, αλλά τα smartphones αποτελούσαν μάλλον μικρό ποσοστό του συνόλου, και τα κοινωνικά δίκτυα (social media) ήταν ένας όρος ο οποίος ήταν άγνωστος στους περισσότερους. Σήμερα, εν έτει 2016, σχεδόν όλοι έχουν smartphones με δυνατότητες που το 2006 θα φάνταζαν επιστημονική φαντασία, ενώ τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν τον ορισμό των «new media», σε σημείο που αποτελούν απαραίτητο εργαλείο επαγγελματικής και οικονομικής δραστηριότητας για πολλούς, ενώ επηρεάζουν σημαντικά τα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα.
Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι εάν κάποιος τα έλεγε αυτά το 2006, μάλλον οι περισσότεροι θα τον θεωρούσαν μάλλον υπερβολικό- και ως εκ τούτου, εύκολα κατανοεί κανείς τη σημασία του να διαπιστώνονται/ «προφητεύονται» οι τάσεις του (κοντινού) μέλλοντος, ειδικά από τη στιγμή που οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι τόσο ταχείες.
Αυτή είναι ακριβώς η δουλειά του David Shing (ή αλλιώς, «Shingy»), «ψηφιακού προφήτη» της AOL, o οποίος βρέθηκε την Παρασκευή στην Αθήνα, ως keynote ομιλητής του techfest της ATCOM, ATCOM Next (με χορηγούς τη Microsoft Hellas, τη Sitecore και την LG Electronics Ελλάς). Ο αντισυμβατικός αυτός γκουρού της τεχνολογίας – που κατέχει από το 2011 τη θέση του «digital prophet», που η AOL δημιούργησε μόνο για αυτόν, με θέμα την αξιολόγηση και ερμηνεία των στρατηγικών μεταβολών στο ψηφιακό οικοσύστημα- μίλησε στη HuffPost Greece σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνονται και αναμένεται να καθορίσουν την «κατάσταση των (ψηφιακών) πραγμάτων» στο κοντινό μας μέλλον.
Το μέλλον των social media
Στην εποχή των social media, που σχεδόν όλοι βρίσκονται τουλάχιστον σε ένα κοινωνικό δίκτυο, η ανοικτή επικοινωνία με τους πάντες είναι πιο εύκολη από ποτέ. Ωστόσο, ο κ. Shing θεωρεί ότι αυτό έχει ήδη αρχίσει να προκαλεί την αντίδραση του κοινού, που αρχίζει να απομακρύνεται σταδιακά από την προσέγγιση των «απόλυτα ανοικτών» κοινωνικών δικτύων. «Θα έχουμε να κάνουμε λιγότερο με μαζικά κοινωνικά δίκτυα και περισσότερο με “niche” δίκτυα. Τι εννοώ με αυτό- νομίζω ότι οδηγούμαστε σε κλειστά peer to peer διασυνδεδεμένα δίκτυα- όχι για “ανοικτούς δρόμους”, αλλά για κλειστά διαδικτυακά περιβάλλοντα- θα είμαστε σε κλειστά δίκτυα, όχι σε εντελώς ανοικτά. Επιτρέψτε μου να εξηγήσω: Αν ρωτήσω σε μια αίθουσα λυκείου πόσοι έχουν λογαριασμό στο Instagram, το 100% των χεριών θα υψωθούν. Αν ρωτήσω πόσοι τον έχουν σε ρύθμιση “private”, θα παραμείνουν υψωμένα».
Ως επιπρόσθετο παράδειγμα αναφέρει το Snapchat και το αναλώσιμο (και ως εκ τούτου πιο «ασφαλές») υλικό. «Έχουμε να κάνουμε πλέον με peers, με κλειστά δίκτυα, με οικειότητα...ο διαγωνισμός δημοτικότητας δεν ήταν πολύ ωραίος για κάποιες γενιές, δημιουργώντας πχ κοινωνική ανασφάλεια σε νέες γυναίκες. Μιλάμε πλέον λιγότερο για “ανοικτότητα” (openness) και περισσότερο για οικειότητα. Μιλάμε για κατακερματισμό των social media».
Σε μια εποχή που το Facebook και το Twitter βρίσκονται παντού, φαντάζει περίεργο να μιλήσει κανείς για «διαδοχή» τους- ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι «αιωνίως» κυρίαρχα. Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Shing απαντά ότι οποιοσδήποτε δημιουργεί νέα είδη εμπειριών με τις οποίες καθίσταται ευκολότερη η αλληλεπίδραση/ συναναστροφή, θα συνεχίσει να κερδίζει. «Το πρόβλημα του Twitter εδώ είναι ότι δεν έχει επανεφεύρει τον εαυτό του- ή συνεχίσει να τον εφευρίσκει. Το Facebook, από την άλλη, συνεχίζει να επενδύει σε αναδυόμενα media, όπως πχ το βίντεο 360 μοιρών, έκανε έξυπνες επενδύσεις στο Whatsapp, που έχει να κάνει με το messaging- one to one. Μιλάμε για κατακερματισμό, αλλά νομίζω ότι τελικά έχει να κάνει περισσότερο με το “one to one”, παρά με το “broadcast”...επίσης θα δούμε εξειδίκευση, δεν μπορούν όλα να είναι τα πάντα για τους πάντες».
Εικονική πραγματικότητα και βίντεο 360 μοιρών
Η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality, χάριν συντομίας, VR), που είχε κάνει μια ανεπιτυχή απόπειρα να καθιερωθεί στις συνειδήσεις του καταναλωτικού κοινού κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1990, δείχνει να απογειώνεται στις ημέρες μας, και πολλοί θεωρούν ότι είναι το επόμενο «big thing». Ωστόσο, ο «ψηφιακός προφήτης» της AOL...κρατά μικρό καλάθι. «Νομίζω θα παραμείνει niche, για τους λίγους. Όταν φοράω σήμερα ένα headset εικονικής πραγματικότητας, στην ουσία αποσυνδέομαι από την ανθρωπότητα. Είναι ένα κλειστό δίκτυο, μόνο για εμένα. Είναι δύσκολο να πει κανείς πότε θα απογειωθεί πραγματικά- αυτό θα εξαρτηθεί από το πώς θα νιώθουν οι καταναλωτές όταν τα φοράνε/ χρησιμοποιούν. Η πραγματική πρόκληση με την VR είναι το ότι δεν μπορείς να παραμένεις σε αυτήν για ώρες και ώρες. Αν κάθεσαι, για παράδειγμα, να παίξεις παιχνίδια, μπορείς να παίζεις ακόμα και για 12 ώρες και να συνεχίζεις. Όταν βάζεις ένα headset, δεν μπορείς να παίζεις για πάνω από 15 λεπτά, μετά αρχίζεις να έχεις προβλήματα, όπως ζαλάδα κλπ».
Όπως σημειώνει ο κ. Shing, μιλώντας για την VR, μπορεί να γίνει διαχωρισμός σε τέσσερις πραγματικότητες: Η VR (ένα κλειστό headset το οποίο σε αποκόπτει από τον υπόλοιπο κόσμο), η AR (augmented reality- επαυξημένη πραγματικότητα), η MR (mixed reality- συνδυάζει χαρακτηριστικά της VR και της AR, στην ουσία πιέζει την AR στα όριά της) και φυσικά η δική μας πραγματικότητα.
Όσον αφορά στην περαιτέρω εξέλιξη της VR πάντως, θεωρεί ότι σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον. «Η ανάλυση των οθονών που μπορείς να τοποθετήσεις σε συσκευές έχει αυξηθεί πολύ, οπότε τα γραφικά δεν φαίνονται πλέον “άτεχνα”. Αν το υλικό VR γίνει πιο αλληλεπιδραστικό, συναρπαστικό και δεν προκαλεί ζαλάδες και ναυτία, μπορεί να απογειωθεί, αρκεί το κόστος να μείνει σε ένα σημείο που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράσουν μια τέτοια συσκευή επιπρόσθετα στις άλλες τους. Η πραγματικότητα είναι ότι κανείς δεν θέλει να ξοδέψει χιλιάδες δολάρια για μια συσκευή- νομίζω για την ακρίβεια ότι το όριο είναι γύρω στα 500 δολάρια».
Σε αυτό το σημείο, κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στη VR και στο βίντεο 360 μοιρών. «Πολλοί νομίζουν ότι το 360 είναι το ίδιο με την εικονική πραγματικότητα, όμως διαφέρουν. Νομίζω ότι το 360 είναι κάτι πιο προσβάσιμο, για το οποίο δεν χρειάζεσαι εξοπλισμό. Η εμπειρία όμως είναι τελείως διαφορετική. Το να δημιουργήσεις εικονική πραγματικότητα δεν είναι εύκολο. Το να δημιουργήσεις βίντεο 360 είναι. Αλλά, αν μη τι άλλο, κάνει τον κόσμο να εκτιμά την εικονική πραγματικότητα».
Πόσο πιθανό θα ήταν να δούμε κάποια στιγμή «πάντρεμα» των social media με την VR, υπό τη μορφή κοινωνικών δικτύων στα οποία ο χρήστης θα βρίσκεται μέσα στο δίκτυο και θα αλληλεπιδρά με τους άλλους μέσω άβαταρ Εικονικής Πραγματικότητας; «Στην ουσία έκαναν κάτι τέτοιο στα παιχνίδια, για παράδειγμα στο Second Life. Σίγουρα πάντως κάποιος θα το δοκιμάσει. Θα τα καταφέρει; Δεν ξέρω. Εγώ πάντως προτιμώ την πραγματικότητα, προτιμώ να κάνω μια πραγματική συζήτηση, παρά να μιλήσουμε έτσι στον κυβερνοχώρο».
Κυνηγώντας το επόμενο «Big Thing»
Πρώτα ήταν τα smartphones, μετά ήρθαν τα tablets, τώρα κάποιοι λένε ότι θα είναι τα wearables (συσκευές που φοριούνται, όπως πχ τα smartwatches)- τα οποία όμως δεν δείχνουν να «απογειώνονται»- τουλάχιστον, όχι τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. Ο κ. Shing πάντως δεν θεωρεί ότι το επόμενο «Big Thing» θα είναι συσκευή, αλλά μια υπηρεσία, η οποία αυτό που θα κάνει θα είναι να συνδέει μεταξύ τους τις διαφορετικές υπηρεσίες και γενικά τα διαφορετικά πράγματα που υπάρχουν στον ψηφιακό κόσμο: «Παραδείγματος χάρη, “αν κάνω αυτό, τότε συμβαίνει αυτό”, όπως σε smart homes, wearables κ.α. Συσκευές που θα είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, για παράδειγμα μια κουζίνα που θα συνδέεται με το wearable μου για να μετρά τις θερμίδες που καταναλώνω. Μιλάμε για πολλές συσκευές (διασυνδεδεμένες μεταξύ τους), όχι μία».
Ειδικότερα πάντως όσον αφορά στα wearables, θεωρεί ότι ο λόγος που δεν «απογειώνονται» είναι επειδή δεν κάνουν επί της ουσίας κάτι πέρα από αυτά που μπορεί να κάνει ήδη το τηλέφωνο. «Μια νέα κατηγορία συσκευής που θα κάνει πάταγο θα πρέπει να έχει πολύ μεγαλύτερη/ διαφορετική χρησιμότητα από κάτι που μπορεί να κάνει αυτά που κάνει ήδη το τηλέφωνο».
Το θέμα, υπογραμμίζει ξανά, είναι η διασύνδεση των υπαρχουσών συσκευών, η οποία όμως δεν είναι όσο «σέξι» είναι μια νέα συσκευή. «Είναι υπηρεσία, και σε κανέναν δεν αρέσει πολύ να αποκαλύπτει απλά υπηρεσίες: “ε, κοιτάξτε! Αέρας! Όλοι παρουσιάζουν κάτι – το θέμα είναι να φέρουμε μαζί όλα αυτά τα σούπερ “έξυπνα” πράγματα, να φτιαχτεί ένα logic layer- αυτό νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον. Δεν θεωρώ ότι θα είναι μια συσκευή, αλλά πολλές, με αυξημένες δυνατότητες διασυνδεσιμότητας. Το τηλέφωνο μπορεί να είναι η βάση, και να συνεργάζεται με άλλες συσκευές».
Περί εφαρμογών, λειτουργικών και «memory recall»
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι σύντομα πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος αλληλεπίδρασης του χρήστη με τον ψηφιακό κόσμο – ένας διάδοχος στις πανταχού παρούσες σήμερα εφαρμογές (apps). Ωστόσο, ο κ. Shing πιστεύει ότι το παιχνίδι πλέον παίζεται περισσότερο στο λειτουργικό σύστημα παρά στις εφαρμογές, καθώς και στη δυνατότητα συνεργασίας/ αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολλών διαφορετικών, χωριστών εφαρμογών. «Έχουν αρχίσει ήδη να τις συνδέουν. Επίσης, το desktop αυτών των πραγμάτων δεν έχει αναβαθμιστεί ή επανεφευρεθεί εδώ και καιρό, γιατί να μην το αμφισβητήσουμε αυτό;».
Όσον αφορά στο Ίντερνετ μέσα σε δέκα και παραπάνω χρόνια, ο «ψηφιακός προφήτης» της AOL κάνει μια τολμηρή προφητεία περί «έξυπνων» εμφυτευμάτων και τατουάζ με αισθητήρες, που θα επιτρέπουν την ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφορία, μέσω ακόμη και άλλων αισθήσεων από αυτές που χρησιμοποιούμε τώρα- και προτείνει κάτι που φαντάζει (σήμερα) βγαλμένο απευθείας από τις σελίδες της Επιστημονικής Φαντασίας: Την ανάκληση μνήμης (memory recall). «Ας πούμε ότι είμαι σε μια παραλία με έναν αισθητήρα και μου στέλνεται μια πληροφορία, πχ οπτικά, μέσω ειδικών γυαλιών, Google Glass ή κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε να έχουμε memory recall: Να κοιτώ την παραλία και να “θυμάμαι” πληροφορίες όπως το πόσο κοντά είναι ο ωκεανός, πότε έχουμε παλίρροια κ.α. Γιατί να μην μου έρχονται ως μνήμη; Σήμερα έχουμε να κάνουμε κυρίως με την όραση, αλλά νομίζω ότι θα αποκτήσουμε πρόσβαση και σε άλλες αισθήσεις – αποκτώντας μέσω αυτών πρόσβαση σε πληροφορίες που θα είναι κομμάτι ενός παγκοσμίου δικτύου WiFi ή κάτι τέτοιου».
Πηγή
Tromaktiko
Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι εάν κάποιος τα έλεγε αυτά το 2006, μάλλον οι περισσότεροι θα τον θεωρούσαν μάλλον υπερβολικό- και ως εκ τούτου, εύκολα κατανοεί κανείς τη σημασία του να διαπιστώνονται/ «προφητεύονται» οι τάσεις του (κοντινού) μέλλοντος, ειδικά από τη στιγμή που οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι τόσο ταχείες.
Αυτή είναι ακριβώς η δουλειά του David Shing (ή αλλιώς, «Shingy»), «ψηφιακού προφήτη» της AOL, o οποίος βρέθηκε την Παρασκευή στην Αθήνα, ως keynote ομιλητής του techfest της ATCOM, ATCOM Next (με χορηγούς τη Microsoft Hellas, τη Sitecore και την LG Electronics Ελλάς). Ο αντισυμβατικός αυτός γκουρού της τεχνολογίας – που κατέχει από το 2011 τη θέση του «digital prophet», που η AOL δημιούργησε μόνο για αυτόν, με θέμα την αξιολόγηση και ερμηνεία των στρατηγικών μεταβολών στο ψηφιακό οικοσύστημα- μίλησε στη HuffPost Greece σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνονται και αναμένεται να καθορίσουν την «κατάσταση των (ψηφιακών) πραγμάτων» στο κοντινό μας μέλλον.
Το μέλλον των social media
Στην εποχή των social media, που σχεδόν όλοι βρίσκονται τουλάχιστον σε ένα κοινωνικό δίκτυο, η ανοικτή επικοινωνία με τους πάντες είναι πιο εύκολη από ποτέ. Ωστόσο, ο κ. Shing θεωρεί ότι αυτό έχει ήδη αρχίσει να προκαλεί την αντίδραση του κοινού, που αρχίζει να απομακρύνεται σταδιακά από την προσέγγιση των «απόλυτα ανοικτών» κοινωνικών δικτύων. «Θα έχουμε να κάνουμε λιγότερο με μαζικά κοινωνικά δίκτυα και περισσότερο με “niche” δίκτυα. Τι εννοώ με αυτό- νομίζω ότι οδηγούμαστε σε κλειστά peer to peer διασυνδεδεμένα δίκτυα- όχι για “ανοικτούς δρόμους”, αλλά για κλειστά διαδικτυακά περιβάλλοντα- θα είμαστε σε κλειστά δίκτυα, όχι σε εντελώς ανοικτά. Επιτρέψτε μου να εξηγήσω: Αν ρωτήσω σε μια αίθουσα λυκείου πόσοι έχουν λογαριασμό στο Instagram, το 100% των χεριών θα υψωθούν. Αν ρωτήσω πόσοι τον έχουν σε ρύθμιση “private”, θα παραμείνουν υψωμένα».
Ως επιπρόσθετο παράδειγμα αναφέρει το Snapchat και το αναλώσιμο (και ως εκ τούτου πιο «ασφαλές») υλικό. «Έχουμε να κάνουμε πλέον με peers, με κλειστά δίκτυα, με οικειότητα...ο διαγωνισμός δημοτικότητας δεν ήταν πολύ ωραίος για κάποιες γενιές, δημιουργώντας πχ κοινωνική ανασφάλεια σε νέες γυναίκες. Μιλάμε πλέον λιγότερο για “ανοικτότητα” (openness) και περισσότερο για οικειότητα. Μιλάμε για κατακερματισμό των social media».
Σε μια εποχή που το Facebook και το Twitter βρίσκονται παντού, φαντάζει περίεργο να μιλήσει κανείς για «διαδοχή» τους- ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι «αιωνίως» κυρίαρχα. Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Shing απαντά ότι οποιοσδήποτε δημιουργεί νέα είδη εμπειριών με τις οποίες καθίσταται ευκολότερη η αλληλεπίδραση/ συναναστροφή, θα συνεχίσει να κερδίζει. «Το πρόβλημα του Twitter εδώ είναι ότι δεν έχει επανεφεύρει τον εαυτό του- ή συνεχίσει να τον εφευρίσκει. Το Facebook, από την άλλη, συνεχίζει να επενδύει σε αναδυόμενα media, όπως πχ το βίντεο 360 μοιρών, έκανε έξυπνες επενδύσεις στο Whatsapp, που έχει να κάνει με το messaging- one to one. Μιλάμε για κατακερματισμό, αλλά νομίζω ότι τελικά έχει να κάνει περισσότερο με το “one to one”, παρά με το “broadcast”...επίσης θα δούμε εξειδίκευση, δεν μπορούν όλα να είναι τα πάντα για τους πάντες».
Εικονική πραγματικότητα και βίντεο 360 μοιρών
Η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality, χάριν συντομίας, VR), που είχε κάνει μια ανεπιτυχή απόπειρα να καθιερωθεί στις συνειδήσεις του καταναλωτικού κοινού κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1990, δείχνει να απογειώνεται στις ημέρες μας, και πολλοί θεωρούν ότι είναι το επόμενο «big thing». Ωστόσο, ο «ψηφιακός προφήτης» της AOL...κρατά μικρό καλάθι. «Νομίζω θα παραμείνει niche, για τους λίγους. Όταν φοράω σήμερα ένα headset εικονικής πραγματικότητας, στην ουσία αποσυνδέομαι από την ανθρωπότητα. Είναι ένα κλειστό δίκτυο, μόνο για εμένα. Είναι δύσκολο να πει κανείς πότε θα απογειωθεί πραγματικά- αυτό θα εξαρτηθεί από το πώς θα νιώθουν οι καταναλωτές όταν τα φοράνε/ χρησιμοποιούν. Η πραγματική πρόκληση με την VR είναι το ότι δεν μπορείς να παραμένεις σε αυτήν για ώρες και ώρες. Αν κάθεσαι, για παράδειγμα, να παίξεις παιχνίδια, μπορείς να παίζεις ακόμα και για 12 ώρες και να συνεχίζεις. Όταν βάζεις ένα headset, δεν μπορείς να παίζεις για πάνω από 15 λεπτά, μετά αρχίζεις να έχεις προβλήματα, όπως ζαλάδα κλπ».
Όπως σημειώνει ο κ. Shing, μιλώντας για την VR, μπορεί να γίνει διαχωρισμός σε τέσσερις πραγματικότητες: Η VR (ένα κλειστό headset το οποίο σε αποκόπτει από τον υπόλοιπο κόσμο), η AR (augmented reality- επαυξημένη πραγματικότητα), η MR (mixed reality- συνδυάζει χαρακτηριστικά της VR και της AR, στην ουσία πιέζει την AR στα όριά της) και φυσικά η δική μας πραγματικότητα.
Όσον αφορά στην περαιτέρω εξέλιξη της VR πάντως, θεωρεί ότι σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον. «Η ανάλυση των οθονών που μπορείς να τοποθετήσεις σε συσκευές έχει αυξηθεί πολύ, οπότε τα γραφικά δεν φαίνονται πλέον “άτεχνα”. Αν το υλικό VR γίνει πιο αλληλεπιδραστικό, συναρπαστικό και δεν προκαλεί ζαλάδες και ναυτία, μπορεί να απογειωθεί, αρκεί το κόστος να μείνει σε ένα σημείο που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράσουν μια τέτοια συσκευή επιπρόσθετα στις άλλες τους. Η πραγματικότητα είναι ότι κανείς δεν θέλει να ξοδέψει χιλιάδες δολάρια για μια συσκευή- νομίζω για την ακρίβεια ότι το όριο είναι γύρω στα 500 δολάρια».
Σε αυτό το σημείο, κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στη VR και στο βίντεο 360 μοιρών. «Πολλοί νομίζουν ότι το 360 είναι το ίδιο με την εικονική πραγματικότητα, όμως διαφέρουν. Νομίζω ότι το 360 είναι κάτι πιο προσβάσιμο, για το οποίο δεν χρειάζεσαι εξοπλισμό. Η εμπειρία όμως είναι τελείως διαφορετική. Το να δημιουργήσεις εικονική πραγματικότητα δεν είναι εύκολο. Το να δημιουργήσεις βίντεο 360 είναι. Αλλά, αν μη τι άλλο, κάνει τον κόσμο να εκτιμά την εικονική πραγματικότητα».
Πόσο πιθανό θα ήταν να δούμε κάποια στιγμή «πάντρεμα» των social media με την VR, υπό τη μορφή κοινωνικών δικτύων στα οποία ο χρήστης θα βρίσκεται μέσα στο δίκτυο και θα αλληλεπιδρά με τους άλλους μέσω άβαταρ Εικονικής Πραγματικότητας; «Στην ουσία έκαναν κάτι τέτοιο στα παιχνίδια, για παράδειγμα στο Second Life. Σίγουρα πάντως κάποιος θα το δοκιμάσει. Θα τα καταφέρει; Δεν ξέρω. Εγώ πάντως προτιμώ την πραγματικότητα, προτιμώ να κάνω μια πραγματική συζήτηση, παρά να μιλήσουμε έτσι στον κυβερνοχώρο».
Κυνηγώντας το επόμενο «Big Thing»
Πρώτα ήταν τα smartphones, μετά ήρθαν τα tablets, τώρα κάποιοι λένε ότι θα είναι τα wearables (συσκευές που φοριούνται, όπως πχ τα smartwatches)- τα οποία όμως δεν δείχνουν να «απογειώνονται»- τουλάχιστον, όχι τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. Ο κ. Shing πάντως δεν θεωρεί ότι το επόμενο «Big Thing» θα είναι συσκευή, αλλά μια υπηρεσία, η οποία αυτό που θα κάνει θα είναι να συνδέει μεταξύ τους τις διαφορετικές υπηρεσίες και γενικά τα διαφορετικά πράγματα που υπάρχουν στον ψηφιακό κόσμο: «Παραδείγματος χάρη, “αν κάνω αυτό, τότε συμβαίνει αυτό”, όπως σε smart homes, wearables κ.α. Συσκευές που θα είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, για παράδειγμα μια κουζίνα που θα συνδέεται με το wearable μου για να μετρά τις θερμίδες που καταναλώνω. Μιλάμε για πολλές συσκευές (διασυνδεδεμένες μεταξύ τους), όχι μία».
Ειδικότερα πάντως όσον αφορά στα wearables, θεωρεί ότι ο λόγος που δεν «απογειώνονται» είναι επειδή δεν κάνουν επί της ουσίας κάτι πέρα από αυτά που μπορεί να κάνει ήδη το τηλέφωνο. «Μια νέα κατηγορία συσκευής που θα κάνει πάταγο θα πρέπει να έχει πολύ μεγαλύτερη/ διαφορετική χρησιμότητα από κάτι που μπορεί να κάνει αυτά που κάνει ήδη το τηλέφωνο».
Το θέμα, υπογραμμίζει ξανά, είναι η διασύνδεση των υπαρχουσών συσκευών, η οποία όμως δεν είναι όσο «σέξι» είναι μια νέα συσκευή. «Είναι υπηρεσία, και σε κανέναν δεν αρέσει πολύ να αποκαλύπτει απλά υπηρεσίες: “ε, κοιτάξτε! Αέρας! Όλοι παρουσιάζουν κάτι – το θέμα είναι να φέρουμε μαζί όλα αυτά τα σούπερ “έξυπνα” πράγματα, να φτιαχτεί ένα logic layer- αυτό νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον. Δεν θεωρώ ότι θα είναι μια συσκευή, αλλά πολλές, με αυξημένες δυνατότητες διασυνδεσιμότητας. Το τηλέφωνο μπορεί να είναι η βάση, και να συνεργάζεται με άλλες συσκευές».
Περί εφαρμογών, λειτουργικών και «memory recall»
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι σύντομα πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος αλληλεπίδρασης του χρήστη με τον ψηφιακό κόσμο – ένας διάδοχος στις πανταχού παρούσες σήμερα εφαρμογές (apps). Ωστόσο, ο κ. Shing πιστεύει ότι το παιχνίδι πλέον παίζεται περισσότερο στο λειτουργικό σύστημα παρά στις εφαρμογές, καθώς και στη δυνατότητα συνεργασίας/ αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολλών διαφορετικών, χωριστών εφαρμογών. «Έχουν αρχίσει ήδη να τις συνδέουν. Επίσης, το desktop αυτών των πραγμάτων δεν έχει αναβαθμιστεί ή επανεφευρεθεί εδώ και καιρό, γιατί να μην το αμφισβητήσουμε αυτό;».
Όσον αφορά στο Ίντερνετ μέσα σε δέκα και παραπάνω χρόνια, ο «ψηφιακός προφήτης» της AOL κάνει μια τολμηρή προφητεία περί «έξυπνων» εμφυτευμάτων και τατουάζ με αισθητήρες, που θα επιτρέπουν την ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφορία, μέσω ακόμη και άλλων αισθήσεων από αυτές που χρησιμοποιούμε τώρα- και προτείνει κάτι που φαντάζει (σήμερα) βγαλμένο απευθείας από τις σελίδες της Επιστημονικής Φαντασίας: Την ανάκληση μνήμης (memory recall). «Ας πούμε ότι είμαι σε μια παραλία με έναν αισθητήρα και μου στέλνεται μια πληροφορία, πχ οπτικά, μέσω ειδικών γυαλιών, Google Glass ή κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε να έχουμε memory recall: Να κοιτώ την παραλία και να “θυμάμαι” πληροφορίες όπως το πόσο κοντά είναι ο ωκεανός, πότε έχουμε παλίρροια κ.α. Γιατί να μην μου έρχονται ως μνήμη; Σήμερα έχουμε να κάνουμε κυρίως με την όραση, αλλά νομίζω ότι θα αποκτήσουμε πρόσβαση και σε άλλες αισθήσεις – αποκτώντας μέσω αυτών πρόσβαση σε πληροφορίες που θα είναι κομμάτι ενός παγκοσμίου δικτύου WiFi ή κάτι τέτοιου».
Πηγή
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ακτιβιστές μετέτρεψαν το σώμα τους σε «ανθρώπινο κρέας» προς πώληση
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ