2016-10-30 12:41:16
Στην πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, τη «Μεγάλη Αναμονή», ο Ιταλός Πιέρο Μεσίνα, αφηγείται μια ιστορία απώλειας Ο σκηνοθέτης -συνεργάτης του Πάολο Σορεντίνο στην «Τέλεια Ομορφιά»- βρέθηκε στην Αθήνα, καλεσμένος των 22ων Νυχτών Πρεμιέρας και μίλησε στο in.gr για την μητρική αγάπη και τον μεγάλο καβγά του με την πρωταγωνίστριά του, Ζιλιέτ Μπινός.
Στη «Μεγάλη Αναμονή», η Μπινός ερμηνεύει μία μητέρα που υποδέχεται στη βίλα της στην Ιταλία την σύντροφο του γιου της για το Πάσχα. Η νεαρή κοπέλα (την ερμηνεύει η ανερχόμενη Λου Ντε Λάαγκε) περιμένει τον σύντροφό της, ο οποίος, όμως, δεν έρχεται. Την ίδια στιγμή, η μητέρα, η Άννα, μοιάζει να γνωρίζει κάτι που δεν μοιράζεται με την σύντροφο του γιου της.
«Η Μεγάλη Αναμονή είναι μία πανέμορφη ιστορία, μία ιστορία αγάπης. Είναι μια τόσο δυνατή αγάπη που μπορεί να ανατρέψει την πραγματικότητα. Είναι η αγάπη που μόνο οι μητέρες μπορούν να ζήσουν» λέει ο σκηνοθέτης στοin.gr.
Το Πάσχα χρησιμοποιείται ως παραβολή για τη θλίψη της μητέρας και μία από τις πιο όμορφες σκηνές της ταινίας διαδραματίζεται σε μία θρησκευτική πομπή. «Δεν με ενδιέφερε η ιδέα της ανάστασης. Έτσι κι αλλιώς δεν πιστεύω ότι τον θάνατο μπορούμε να τον νικήσουμε με την ανάσταση» σημειώνει ο Πιέρο Μεσίνα. «Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να δείξω ότι τον πόνο της απώλειας μπορείς να τον μοιραστείς με κάποιον άλλο. Τελικά, αυτό είναι που μας σώζει».
Σε παλαιότερη συνέντευξή του, ο Πιέρο Μεσίνα είχε μιλήσει για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη συνεργασία του με την πρωταγωνίστριά του, Ζιλιέτ Μπινός. «Η συνεργασία μου με την Ζιλιέτ ήταν όπως μία ιστορία αγάπης που στην αρχή είναι δύσκολη και μετά γίνεται πραγματικά ωραία. Αφηγήθηκα την ιστορία αυτή σε κάποιους δημοσιογράφους και αυτοί πρόσθεσαν πολλές υπερβολές. Αλλά, ναι, υπήρχαν προβλήματα. Αυτό το πρόβλημα υπήρξε τελικά και τύχη της ταινίας» λέει ο σκηνοθέτης στο in.gr.
Και εξηγεί: «Τις πρώτες ημέρες ήταν δύσκολα τα πράγματα με τη Ζιλiέτ γιατί πρόκειται για μία εξαιρετική ηθοποιό που μπαίνει μέσα στον ρόλο της, πραγματικά τον ζει. Από τη μία είναι μια τρέλα και μια αλήθεια που δημιουργεί ένταση, από την άλλη είναι δύσκολο να ελέγξεις αυτή την τρέλα. Επειδή η Ζιλιέτ ήταν η μητέρα που είχε χάσει τον γιο της και το ζούσε πραγματικά, σε μια μητέρα που είχε χάσει τον γιο της πώς να πεις: "τώρα θα μιλήσεις πιο σιγά ή πιο αργά"; Τις πρώτες μέρες προσπαθούσα να ελέγξω και να συγκρατήσω αυτά που έκανε η Ζιλιέτ, καθώς δεν ήταν αυτό που έψαχνα για την ταινία. Λίγες ημέρες μετά, έγινε ένας μεγάλος καβγάς. Ζήτησα να σταματήσουν τα γυρίσματα, να φύγουν όλοι και να μείνω μόνο εγώ με τη Ζιλιέτ. Ευτυχώς δεν μιλάω καλά ούτε τα αγγλικά, ούτε τα γαλλικά, οπότε ήμασταν πολύ σκληροί μεταξύ μας. Επειδή είχα αποφασίσει ότι είχε τελειώσει για μένα η ταινία, ό,τι ειπώθηκε εκείνη την ημέρα ήταν χωρίς λογοκρισία, ήταν ωμές εκφράσεις».
«Το βράδυ η Ζιλιέτ με πήρε τηλέφωνο και μου πρότεινε να πάμε για δείπνο και φτάσαμε σε έναν συμβιβασμό: Θα της έδινα πέντε λήψεις ελεύθερες, να κάνει ό,τι θέλει και στη συνέχεια εκείνη θα έπρεπε να ακολουθήσει τις οδηγίες μου όσες λήψεις και αν έρχονταν στη συνέχεια -ακόμα και 60. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό γιατί στις πρώτες πέντε λήψεις, πραγματικά η Ζιλιέτ έβγαζε όλα τα συναισθήματα από μέσα της, οπότε μετά αρχίσαμε να δουλεύουμε στο θέμα της κούρασης, το οποίο θεωρούσα πολύ σημαντικό για την ταινία. Αυτές τις πέντε λήψεις δεν τις είδε ποτέ κανείς, αλλά αυτές διαμόρφωσαν το πρόσωπό της με τέτοιο τρόπο, ώστε κανείς μπορούσε στη συνέχεια να διαβάσει σε αυτό αυτά που ακριβώς ήθελα» προσθέτει ο Μεσίνα.
Μπορεί «Η Μεγάλη Αναμονή» να είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, ωστόσο ο Πιέρο Μεσίνα έχει μαθητεύσει δίπλα στον καλύτερο. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη του Πάολο Σορεντίνο στην οσκαρική «Τέλεια Ομορφιά», μία συνεργασία που φαίνεται να τον επηρέασε και εικαστικά. Τα πλάνα του Μεσίνα συχνά αναδύουν την τελειότητα και την πολυπλοκότητα εκείνων του Σορεντίνο.
Υπήρξε μια συμβουλή που να του έδωσε ο μεγάλος σκηνοθέτης; «Από τον Πάολο έμαθα ότι δεν πρέπει να μαθαίνω ποτέ τίποτα από τους άλλους» λέει χαμογελώντας.
Πηγή
Tromaktiko
Στη «Μεγάλη Αναμονή», η Μπινός ερμηνεύει μία μητέρα που υποδέχεται στη βίλα της στην Ιταλία την σύντροφο του γιου της για το Πάσχα. Η νεαρή κοπέλα (την ερμηνεύει η ανερχόμενη Λου Ντε Λάαγκε) περιμένει τον σύντροφό της, ο οποίος, όμως, δεν έρχεται. Την ίδια στιγμή, η μητέρα, η Άννα, μοιάζει να γνωρίζει κάτι που δεν μοιράζεται με την σύντροφο του γιου της.
«Η Μεγάλη Αναμονή είναι μία πανέμορφη ιστορία, μία ιστορία αγάπης. Είναι μια τόσο δυνατή αγάπη που μπορεί να ανατρέψει την πραγματικότητα. Είναι η αγάπη που μόνο οι μητέρες μπορούν να ζήσουν» λέει ο σκηνοθέτης στοin.gr.
Το Πάσχα χρησιμοποιείται ως παραβολή για τη θλίψη της μητέρας και μία από τις πιο όμορφες σκηνές της ταινίας διαδραματίζεται σε μία θρησκευτική πομπή. «Δεν με ενδιέφερε η ιδέα της ανάστασης. Έτσι κι αλλιώς δεν πιστεύω ότι τον θάνατο μπορούμε να τον νικήσουμε με την ανάσταση» σημειώνει ο Πιέρο Μεσίνα. «Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να δείξω ότι τον πόνο της απώλειας μπορείς να τον μοιραστείς με κάποιον άλλο. Τελικά, αυτό είναι που μας σώζει».
Σε παλαιότερη συνέντευξή του, ο Πιέρο Μεσίνα είχε μιλήσει για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη συνεργασία του με την πρωταγωνίστριά του, Ζιλιέτ Μπινός. «Η συνεργασία μου με την Ζιλιέτ ήταν όπως μία ιστορία αγάπης που στην αρχή είναι δύσκολη και μετά γίνεται πραγματικά ωραία. Αφηγήθηκα την ιστορία αυτή σε κάποιους δημοσιογράφους και αυτοί πρόσθεσαν πολλές υπερβολές. Αλλά, ναι, υπήρχαν προβλήματα. Αυτό το πρόβλημα υπήρξε τελικά και τύχη της ταινίας» λέει ο σκηνοθέτης στο in.gr.
Και εξηγεί: «Τις πρώτες ημέρες ήταν δύσκολα τα πράγματα με τη Ζιλiέτ γιατί πρόκειται για μία εξαιρετική ηθοποιό που μπαίνει μέσα στον ρόλο της, πραγματικά τον ζει. Από τη μία είναι μια τρέλα και μια αλήθεια που δημιουργεί ένταση, από την άλλη είναι δύσκολο να ελέγξεις αυτή την τρέλα. Επειδή η Ζιλιέτ ήταν η μητέρα που είχε χάσει τον γιο της και το ζούσε πραγματικά, σε μια μητέρα που είχε χάσει τον γιο της πώς να πεις: "τώρα θα μιλήσεις πιο σιγά ή πιο αργά"; Τις πρώτες μέρες προσπαθούσα να ελέγξω και να συγκρατήσω αυτά που έκανε η Ζιλιέτ, καθώς δεν ήταν αυτό που έψαχνα για την ταινία. Λίγες ημέρες μετά, έγινε ένας μεγάλος καβγάς. Ζήτησα να σταματήσουν τα γυρίσματα, να φύγουν όλοι και να μείνω μόνο εγώ με τη Ζιλιέτ. Ευτυχώς δεν μιλάω καλά ούτε τα αγγλικά, ούτε τα γαλλικά, οπότε ήμασταν πολύ σκληροί μεταξύ μας. Επειδή είχα αποφασίσει ότι είχε τελειώσει για μένα η ταινία, ό,τι ειπώθηκε εκείνη την ημέρα ήταν χωρίς λογοκρισία, ήταν ωμές εκφράσεις».
«Το βράδυ η Ζιλιέτ με πήρε τηλέφωνο και μου πρότεινε να πάμε για δείπνο και φτάσαμε σε έναν συμβιβασμό: Θα της έδινα πέντε λήψεις ελεύθερες, να κάνει ό,τι θέλει και στη συνέχεια εκείνη θα έπρεπε να ακολουθήσει τις οδηγίες μου όσες λήψεις και αν έρχονταν στη συνέχεια -ακόμα και 60. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό γιατί στις πρώτες πέντε λήψεις, πραγματικά η Ζιλιέτ έβγαζε όλα τα συναισθήματα από μέσα της, οπότε μετά αρχίσαμε να δουλεύουμε στο θέμα της κούρασης, το οποίο θεωρούσα πολύ σημαντικό για την ταινία. Αυτές τις πέντε λήψεις δεν τις είδε ποτέ κανείς, αλλά αυτές διαμόρφωσαν το πρόσωπό της με τέτοιο τρόπο, ώστε κανείς μπορούσε στη συνέχεια να διαβάσει σε αυτό αυτά που ακριβώς ήθελα» προσθέτει ο Μεσίνα.
Μπορεί «Η Μεγάλη Αναμονή» να είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, ωστόσο ο Πιέρο Μεσίνα έχει μαθητεύσει δίπλα στον καλύτερο. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη του Πάολο Σορεντίνο στην οσκαρική «Τέλεια Ομορφιά», μία συνεργασία που φαίνεται να τον επηρέασε και εικαστικά. Τα πλάνα του Μεσίνα συχνά αναδύουν την τελειότητα και την πολυπλοκότητα εκείνων του Σορεντίνο.
Υπήρξε μια συμβουλή που να του έδωσε ο μεγάλος σκηνοθέτης; «Από τον Πάολο έμαθα ότι δεν πρέπει να μαθαίνω ποτέ τίποτα από τους άλλους» λέει χαμογελώντας.
Πηγή
Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
DIY: Πώς να φτιάξεις το δικό σου σαμπουάν με βότανα
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Νέα τροπή στο διαζύγιο Jolie-Pitt
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ