2016-12-16 11:33:10
Στο επίκεντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής βρίσκεται το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Το αμείωτο ενδιαφέρον για την ρωσική πρωτοπορία από μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς προβάλλει τη Θεσσαλονίκη στην Ευρώπη και στην Αμερική. Έργα του ΚΜΣΤ ταξιδεύουν διαρκώς για να τεκμηριώσουν μεγάλες εικαστικές παραγωγές, με τη συλλογή Κωστάκη να κατέχει περίοπτη θέση ανάμεσα σε σπουδαίες συλλογές απ’ όλο τον κόσμο.
Μεγάλη είναι η κινητικότητα του ΚΜΣΤ και αυτήν την περίοδο που κλείνει το έτος για να υποδεχθεί αισιόδοξα τη νέα χρονιά με εκθέσεις και συμμετοχές τόσο εντός –σε Θεσσαλονίκη και Ρέθυμνο- όσο και εκτός, στη Βενετία, την Αγία Πετρούπολη, τις Βρυξέλλες, το Παρίσι, την Οττάβα και τη Μόσχα. Σταθερό όχημα είναι τα έργα της συλλογής Κωστάκη αλλά και έργα καλλιτεχνών από τις σύγχρονες συλλογές με τις οποίες το ΚΜΣΤ συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις ιδρυμάτων, επιβεβαιώνοντας τον διεθνή προσανατολισμό και την εξωστρέφειά του.
Οι σταθμοί
Palazzo Mora, Βενετία
VENICE INTERNATIONAL PERFORMANCE ART WEEK
THE DREAM OF ANTIGONE: PERFORMANCE ART IN GREECE BETWEEN THE SEVENTIES AND TODAY
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ. PERFORMANCE ART ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '70
Στη Βενετία, στο Palazzo Mora, βρίσκεται ήδη το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης από τις 10 έως τις 17 Δεκεμβρίου 2016, υποστηρίζοντας το Venice International Performance Art Week, μία από τις σημαντικές διοργανώσεις στην τέχνη της performance στην Ευρώπη, και συμμετέχοντας στην έκθεση με τίτλο «Το ‘Όνειρο της Αντιγόνης. Performance Art στην Ελλάδα μεταξύ της δεκαετίας του '70 και σήμερα» με έργα της Λήδας Παπακωνσταντίνου από τις συλλογές του.
Η έκθεση, που στόχο έχει να προσφέρει μια ματιά, μερική αλλά σημαντική, στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή σε σχέση με την τέχνη της performance, παρουσιάζονται καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές, ενώ ο τίτλος του πρότζεκτ είναι εμπνευσμένος από την τραγωδία του Σοφοκλή, στην οποία η Αντιγόνη αποτελεί τη φωνή των πιο αδύναμων, επιβεβαιώνοντας ότι οι νόμοι της Πόλης πρέπει να βασίζονται στις ανθρωπιστικές αρχές, αποδεκτές από όλους. Οι καλλιτέχνες τοποθετούνται σε αυτό το πλαίσιο, καθώς οι πράξεις τους είναι πάντα βαθειά πολιτικές όχι μόνο καθαρά αισθητικές,
Εκτός από τη Λήδα Παπακωνσταντίνου, έργα της οποίας έχει το ΚΜΣΤ στις συλλογές του, στην ιστορική αυτή αναδρομή φιλοξενούνται έργα του Θεόδωρου, Δημήτρη Αληθεινού, Μαρίας Καραβέλα, Θανάση Χονδρού και Αλεξάνδρας Κατσιάνη, Μαρίας Κλωνάρη και Κατερίνας Θωμαδάκη, Πάνου Χαράλαμπους και Demetrio Stratos.
Η Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια στο ΚΜΣΤ και του Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, εκπροσωπεί το μουσείο με μια ειδική διάλεξη στις 15 Δεκεμβρίου με θέμα την ιστορική αναδρομή της τέχνης της περφόρμανς στην Ελλάδα.
Επιμέλεια έκθεσης: Francesco Κiais
Η έκθεση πραγματοποιείται από το [ MIND THE ] GAP - Gathering Around Performance σε συνεργασία με την Venice International Performance Art Week.
www.veniceperformanceart.org
Κρατικό Μουσείο Manege, Αγία Πετρούπολη
GENII LOCI. GREEK ART FROM 1930 TO THE PRESENT
GENII LOCI. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1930 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ»
Σημαντικές πτυχές της νεώτερης και σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την έννοια του τόπου και τη σημασία του ως πεδίου αισθητικής, καλλιτεχνικής και ευρύτερα πολιτισμικής αναζήτησης, παρουσιάζονται στην έκθεση «Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα» από τις 30 Νοεμβρίου 2016 έως τις 9 Ιανουαρίου 2017, στο Κρατικό Μουσείο Manege στην Αγία Πετρούπολη, στο πλαίσιο του αφιερωματικού «Έτους Ελλάδας - Ρωσίας 2016».
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μαζί με τα άλλα δύο μεγάλα δημόσια μουσεία τέχνης της Ελλάδας συνεργάστηκαν στενά επιμελητικά και με την συνδρομή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού παρουσιάζουν 100 δημιουργούς μέσα από 147 αντιπροσωπευτικά έργα που προέρχονται από τις συλλογές τους αλλά και από την συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης καθώς και από σημαντικές ιδιωτικές συλλογές της χώρας. Η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει τη βιωματική και πνευματική σχέση των καλλιτεχνών με τον τόπο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης, ο τόπος φορτίζεται με ένα πλήθος νοημάτων και συμβόλων που προβάλλουν την ιδιαιτερότητά του και καθορίζουν το πνεύμα, τον χαρακτήρα και την ψυχή του.
Το ΚΜΣΤ συμμετέχει στην έκθεση με έργα των: Νίκου Αλεξίου, Α. Τάσσου– Λουκίας Μαγγιώρου, Νίκης Καναγκίνη, Λήδας Παπακωνσταντίνου, Στήβεν Αντωνάκου, Λίζης Καλλιγά, Γιώργη Γερόλυμπου, Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, Πάνου Τσαγκάρη, Λυδίας Δαμπασίνα
Επιμελητές της έκθεσης: Έφη Αγαθονίκου, Τίνα Πανδή, Θοδωρής Μάρκογλου, Σπύρος Μάκκας
www.manege.spb.ru
Κέντρο Καλών Τεχνών BOZAR, Βρυξέλλες
THE POWER OF THE AVANT-GARDE. NOW AND THEN
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ. ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ
Η Πρωτοπορία άνθισε σε μια κοινωνία σε πλήρη μετάβαση, κατά την οποία καλλιτέχνες προσδοκούσαν και συχνά συμμετείχαν σε μεγάλες κοινωνικές επαναστάσεις. Στις εικαστικές τέχνες το απόγειο της Πρωτοπορίας βρίσκεται μεταξύ 1895 και 1920, με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο ως ένα διεθνές ρήγμα.
Η έκθεση «Η Δύναμη της Πρωτοπορίας. Τώρα και Τότε» που φιλοξενείται από τις 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως τις 22 Ιανουαρίου 2017 στο Κέντρο Καλών Τεχνών BOZAR, στις Βρυξέλλες, αποτυπώνει τις Πρωτοπορίες που αποτυπώθηκαν στην Ιστορία της Τέχνης, από τον περασμένο αιώνα έως σήμερα. Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συμμετέχει με το έργο ‘Κυβοφουτουριστικό Πορτρέτο’ (λάδι σε χαρτόνι, 1914-1917, Συλλογή Κωστάκη) της Λιουμπόβ Ποπόβα, από τη συλλογή Κωστάκη, δίπλα σε έργα 15 κορυφαίους σύγχρονους, διαχρονικούς καλλιτέχνες
Επιμέλεια: Ulrich Bischoff
www.bozar.be
Fondation Louis Vuitton, Παρίσι
ICONS OF MODERN ART. THE SHCHUKIN COLLECTION.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΟΥΚΙΝ
Η εμβληματική έκθεση «Εικόνες της Μοντέρνας Τέχνης. Η Συλλογή Σούκιν» που φιλοξενείται από τις 22 Οκτωβρίου 2016 έως τις 20 Φεβρουαρίου 2017 στο Fondation Louis Vuitton στο Παρίσι συγκεντρώνει 130 αριστουργήματα από την πλέον σημαντική συλλογή μοντέρνας τέχνης που δημιουργήθηκε στη Μόσχα από τον Ρώσο φιλότεχνο και συλλέκτη, Σεργκέι Σούκιν (Sergei Shchukin). Έργα σταθμοί των κλοντ Μονέ, Πολ Σεζάν, Πολ Γκωγκέν, Ενρί Ματίς και του Πάμπλο Πικάσο, μεταξύ άλλων, από το Μουσείο Ερμιτάζ και το Μουσείο Πούσκιν, είναι μόνο λίγα από αυτά που έχει την τύχη να δει ο επισκέπτης σε αυτό το απόλυτο «μάθημα ζωγραφικής». Η έκθεση, πέρα από τα έργα της συλλογής αλλά και πληροφορίες για την ίδια τη ζωή του συλλέκτη και τις σχέσεις του με τους καλλιτέχνες της εποχής του, εμπλουτίζεται με έργα της ίδιας περιόδου από Ρώσους καλλιτέχνες. Το ΚΜΣΤ συμμετέχει στην έκθεση με 7 έργα της συλλογής Κωστάκη -Καζιμίρ Μαλέβιτς, Όλγα Ροζάνοβα, Λιουμπόβ Ποπόβα, Ιβάν Κλιούν, Αλεξάντρ Ρότσενκο- και συγκαταλέγεται στα μουσεία που με έργα τους, αποτυπώνουν την περίοδο της ρωσικής πρωτοπορίας, περίοδο που ο συλλέκτης συνθέτει τη δικιά του συλλογή μοντέρνας τέχνης.
Επιμέλεια της έκθεσης: Anna Baldassari
http://www.fondationlouisvuitton.fr
National Gallery of Canada, Οττάβα
THE ADVENT OF ABSTRACTION: RUSSIA, 1914–1923
Η ΑΦΙΞΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ: ΡΩΣΙΑ, 1914-1923
Η έκθεση «Η Άφιξη της Αφαίρεσης» (9 Δεκεμβρίου 2016 – 12 Μαρτίου 2017) αποτελεί συνέχεια μιας σειράς εκθέσεων που πραγματοποιεί η Εθνική Πινακοθήκη στην Οττάβα του Καναδά, με επίκεντρο τις συλλογές και τα αριστουργήματα της. Η συγκεκριμένη έκθεση εστιάζει στην ανάδειξη της ιστορίας του κινήματος της Αφαίρεσης στη Ρωσία την περίοδο 1914-1923. Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έχοντας στην κατοχή του έργα σημαντικών καλλιτεχνών εκπροσώπων της ρωσικής πρωτοπορίας, συμμετέχει στην έκθεση με 12 έργα από τη συλλογή Κωστάκη. Έργα των Καζιμίρ Μαλέβιτς, Ελ Λιζίτσκι, Ιβάν Κλιούν, Όλγα Ροζάνοβα και Λιουμπόβ Ποπόβα πρωταγωνιστούν μαζί με ζωγραφικά έργα, σχέδια, χειρόγραφα και φωτογραφίες στην προσπάθεια αποτύπωσης της εκπληκτικής πορείας που είχε το κίνημα της Αφαίρεσης στη Ρωσία, σε μια εποχή σημαντικών αλλαγών για τον 20ο αιώνα.
Επιμέλεια της έκθεσης: Andréi Nakov
http://www.gallery.ca
Τελετή για την απονομή του 10ου Βραβείου Καντίνσκι 2016
Για δέκατη χρονιά λαμβάνει χώρα στη Μόσχα η διαδικασία για την απονομή των βραβείων Καντίνσκι, των εικαστικών βραβείων της Ρωσίας. Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, δια μέσω της διευθύντριάς του Μαρίας Τσαντσάνογλου συμμετείχε στην κριτική επιτροπή για την ανάδειξη του καλλιτέχνη της χρονιάς. Η Μαρία Τσαντσάνογλου απένειμε σε ειδική τελετή το μεγάλο εικαστικό βραβείο στον Ρώσο καλλιτέχνη Αντρέι Κόζκιν στην επίσημη τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2016
http://www.kandinsky-prize.ru/yubilejnaya-x-premiya-kandinskogo-ob-yavlyaet-pobeditelej-2016-goda-2/?lang=en
Tromaktiko
Μεγάλη είναι η κινητικότητα του ΚΜΣΤ και αυτήν την περίοδο που κλείνει το έτος για να υποδεχθεί αισιόδοξα τη νέα χρονιά με εκθέσεις και συμμετοχές τόσο εντός –σε Θεσσαλονίκη και Ρέθυμνο- όσο και εκτός, στη Βενετία, την Αγία Πετρούπολη, τις Βρυξέλλες, το Παρίσι, την Οττάβα και τη Μόσχα. Σταθερό όχημα είναι τα έργα της συλλογής Κωστάκη αλλά και έργα καλλιτεχνών από τις σύγχρονες συλλογές με τις οποίες το ΚΜΣΤ συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις ιδρυμάτων, επιβεβαιώνοντας τον διεθνή προσανατολισμό και την εξωστρέφειά του.
Οι σταθμοί
Palazzo Mora, Βενετία
VENICE INTERNATIONAL PERFORMANCE ART WEEK
THE DREAM OF ANTIGONE: PERFORMANCE ART IN GREECE BETWEEN THE SEVENTIES AND TODAY
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ. PERFORMANCE ART ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '70
Στη Βενετία, στο Palazzo Mora, βρίσκεται ήδη το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης από τις 10 έως τις 17 Δεκεμβρίου 2016, υποστηρίζοντας το Venice International Performance Art Week, μία από τις σημαντικές διοργανώσεις στην τέχνη της performance στην Ευρώπη, και συμμετέχοντας στην έκθεση με τίτλο «Το ‘Όνειρο της Αντιγόνης. Performance Art στην Ελλάδα μεταξύ της δεκαετίας του '70 και σήμερα» με έργα της Λήδας Παπακωνσταντίνου από τις συλλογές του.
Η έκθεση, που στόχο έχει να προσφέρει μια ματιά, μερική αλλά σημαντική, στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή σε σχέση με την τέχνη της performance, παρουσιάζονται καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές, ενώ ο τίτλος του πρότζεκτ είναι εμπνευσμένος από την τραγωδία του Σοφοκλή, στην οποία η Αντιγόνη αποτελεί τη φωνή των πιο αδύναμων, επιβεβαιώνοντας ότι οι νόμοι της Πόλης πρέπει να βασίζονται στις ανθρωπιστικές αρχές, αποδεκτές από όλους. Οι καλλιτέχνες τοποθετούνται σε αυτό το πλαίσιο, καθώς οι πράξεις τους είναι πάντα βαθειά πολιτικές όχι μόνο καθαρά αισθητικές,
Εκτός από τη Λήδα Παπακωνσταντίνου, έργα της οποίας έχει το ΚΜΣΤ στις συλλογές του, στην ιστορική αυτή αναδρομή φιλοξενούνται έργα του Θεόδωρου, Δημήτρη Αληθεινού, Μαρίας Καραβέλα, Θανάση Χονδρού και Αλεξάνδρας Κατσιάνη, Μαρίας Κλωνάρη και Κατερίνας Θωμαδάκη, Πάνου Χαράλαμπους και Demetrio Stratos.
Η Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια στο ΚΜΣΤ και του Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, εκπροσωπεί το μουσείο με μια ειδική διάλεξη στις 15 Δεκεμβρίου με θέμα την ιστορική αναδρομή της τέχνης της περφόρμανς στην Ελλάδα.
Επιμέλεια έκθεσης: Francesco Κiais
Η έκθεση πραγματοποιείται από το [ MIND THE ] GAP - Gathering Around Performance σε συνεργασία με την Venice International Performance Art Week.
www.veniceperformanceart.org
Κρατικό Μουσείο Manege, Αγία Πετρούπολη
GENII LOCI. GREEK ART FROM 1930 TO THE PRESENT
GENII LOCI. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1930 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ»
Σημαντικές πτυχές της νεώτερης και σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την έννοια του τόπου και τη σημασία του ως πεδίου αισθητικής, καλλιτεχνικής και ευρύτερα πολιτισμικής αναζήτησης, παρουσιάζονται στην έκθεση «Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα» από τις 30 Νοεμβρίου 2016 έως τις 9 Ιανουαρίου 2017, στο Κρατικό Μουσείο Manege στην Αγία Πετρούπολη, στο πλαίσιο του αφιερωματικού «Έτους Ελλάδας - Ρωσίας 2016».
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μαζί με τα άλλα δύο μεγάλα δημόσια μουσεία τέχνης της Ελλάδας συνεργάστηκαν στενά επιμελητικά και με την συνδρομή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού παρουσιάζουν 100 δημιουργούς μέσα από 147 αντιπροσωπευτικά έργα που προέρχονται από τις συλλογές τους αλλά και από την συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης καθώς και από σημαντικές ιδιωτικές συλλογές της χώρας. Η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει τη βιωματική και πνευματική σχέση των καλλιτεχνών με τον τόπο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης, ο τόπος φορτίζεται με ένα πλήθος νοημάτων και συμβόλων που προβάλλουν την ιδιαιτερότητά του και καθορίζουν το πνεύμα, τον χαρακτήρα και την ψυχή του.
Το ΚΜΣΤ συμμετέχει στην έκθεση με έργα των: Νίκου Αλεξίου, Α. Τάσσου– Λουκίας Μαγγιώρου, Νίκης Καναγκίνη, Λήδας Παπακωνσταντίνου, Στήβεν Αντωνάκου, Λίζης Καλλιγά, Γιώργη Γερόλυμπου, Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, Πάνου Τσαγκάρη, Λυδίας Δαμπασίνα
Επιμελητές της έκθεσης: Έφη Αγαθονίκου, Τίνα Πανδή, Θοδωρής Μάρκογλου, Σπύρος Μάκκας
www.manege.spb.ru
Κέντρο Καλών Τεχνών BOZAR, Βρυξέλλες
THE POWER OF THE AVANT-GARDE. NOW AND THEN
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ. ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ
Η Πρωτοπορία άνθισε σε μια κοινωνία σε πλήρη μετάβαση, κατά την οποία καλλιτέχνες προσδοκούσαν και συχνά συμμετείχαν σε μεγάλες κοινωνικές επαναστάσεις. Στις εικαστικές τέχνες το απόγειο της Πρωτοπορίας βρίσκεται μεταξύ 1895 και 1920, με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο ως ένα διεθνές ρήγμα.
Η έκθεση «Η Δύναμη της Πρωτοπορίας. Τώρα και Τότε» που φιλοξενείται από τις 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως τις 22 Ιανουαρίου 2017 στο Κέντρο Καλών Τεχνών BOZAR, στις Βρυξέλλες, αποτυπώνει τις Πρωτοπορίες που αποτυπώθηκαν στην Ιστορία της Τέχνης, από τον περασμένο αιώνα έως σήμερα. Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συμμετέχει με το έργο ‘Κυβοφουτουριστικό Πορτρέτο’ (λάδι σε χαρτόνι, 1914-1917, Συλλογή Κωστάκη) της Λιουμπόβ Ποπόβα, από τη συλλογή Κωστάκη, δίπλα σε έργα 15 κορυφαίους σύγχρονους, διαχρονικούς καλλιτέχνες
Επιμέλεια: Ulrich Bischoff
www.bozar.be
Fondation Louis Vuitton, Παρίσι
ICONS OF MODERN ART. THE SHCHUKIN COLLECTION.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΟΥΚΙΝ
Η εμβληματική έκθεση «Εικόνες της Μοντέρνας Τέχνης. Η Συλλογή Σούκιν» που φιλοξενείται από τις 22 Οκτωβρίου 2016 έως τις 20 Φεβρουαρίου 2017 στο Fondation Louis Vuitton στο Παρίσι συγκεντρώνει 130 αριστουργήματα από την πλέον σημαντική συλλογή μοντέρνας τέχνης που δημιουργήθηκε στη Μόσχα από τον Ρώσο φιλότεχνο και συλλέκτη, Σεργκέι Σούκιν (Sergei Shchukin). Έργα σταθμοί των κλοντ Μονέ, Πολ Σεζάν, Πολ Γκωγκέν, Ενρί Ματίς και του Πάμπλο Πικάσο, μεταξύ άλλων, από το Μουσείο Ερμιτάζ και το Μουσείο Πούσκιν, είναι μόνο λίγα από αυτά που έχει την τύχη να δει ο επισκέπτης σε αυτό το απόλυτο «μάθημα ζωγραφικής». Η έκθεση, πέρα από τα έργα της συλλογής αλλά και πληροφορίες για την ίδια τη ζωή του συλλέκτη και τις σχέσεις του με τους καλλιτέχνες της εποχής του, εμπλουτίζεται με έργα της ίδιας περιόδου από Ρώσους καλλιτέχνες. Το ΚΜΣΤ συμμετέχει στην έκθεση με 7 έργα της συλλογής Κωστάκη -Καζιμίρ Μαλέβιτς, Όλγα Ροζάνοβα, Λιουμπόβ Ποπόβα, Ιβάν Κλιούν, Αλεξάντρ Ρότσενκο- και συγκαταλέγεται στα μουσεία που με έργα τους, αποτυπώνουν την περίοδο της ρωσικής πρωτοπορίας, περίοδο που ο συλλέκτης συνθέτει τη δικιά του συλλογή μοντέρνας τέχνης.
Επιμέλεια της έκθεσης: Anna Baldassari
http://www.fondationlouisvuitton.fr
National Gallery of Canada, Οττάβα
THE ADVENT OF ABSTRACTION: RUSSIA, 1914–1923
Η ΑΦΙΞΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ: ΡΩΣΙΑ, 1914-1923
Η έκθεση «Η Άφιξη της Αφαίρεσης» (9 Δεκεμβρίου 2016 – 12 Μαρτίου 2017) αποτελεί συνέχεια μιας σειράς εκθέσεων που πραγματοποιεί η Εθνική Πινακοθήκη στην Οττάβα του Καναδά, με επίκεντρο τις συλλογές και τα αριστουργήματα της. Η συγκεκριμένη έκθεση εστιάζει στην ανάδειξη της ιστορίας του κινήματος της Αφαίρεσης στη Ρωσία την περίοδο 1914-1923. Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έχοντας στην κατοχή του έργα σημαντικών καλλιτεχνών εκπροσώπων της ρωσικής πρωτοπορίας, συμμετέχει στην έκθεση με 12 έργα από τη συλλογή Κωστάκη. Έργα των Καζιμίρ Μαλέβιτς, Ελ Λιζίτσκι, Ιβάν Κλιούν, Όλγα Ροζάνοβα και Λιουμπόβ Ποπόβα πρωταγωνιστούν μαζί με ζωγραφικά έργα, σχέδια, χειρόγραφα και φωτογραφίες στην προσπάθεια αποτύπωσης της εκπληκτικής πορείας που είχε το κίνημα της Αφαίρεσης στη Ρωσία, σε μια εποχή σημαντικών αλλαγών για τον 20ο αιώνα.
Επιμέλεια της έκθεσης: Andréi Nakov
http://www.gallery.ca
Τελετή για την απονομή του 10ου Βραβείου Καντίνσκι 2016
Για δέκατη χρονιά λαμβάνει χώρα στη Μόσχα η διαδικασία για την απονομή των βραβείων Καντίνσκι, των εικαστικών βραβείων της Ρωσίας. Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, δια μέσω της διευθύντριάς του Μαρίας Τσαντσάνογλου συμμετείχε στην κριτική επιτροπή για την ανάδειξη του καλλιτέχνη της χρονιάς. Η Μαρία Τσαντσάνογλου απένειμε σε ειδική τελετή το μεγάλο εικαστικό βραβείο στον Ρώσο καλλιτέχνη Αντρέι Κόζκιν στην επίσημη τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2016
http://www.kandinsky-prize.ru/yubilejnaya-x-premiya-kandinskogo-ob-yavlyaet-pobeditelej-2016-goda-2/?lang=en
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Αυξήθηκαν οι θάνατοι από καρκίνο στην Ελλάδα
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ