2016-12-18 22:59:07
Ένα γερμανικό δικαστήριο, επικύρωσε τη βούληση του συλλέκτη Cornelius Gurlitt, ο οποίος κατείχε περισσότερα από 1.400 έργα τέχνης μεγάλων ζωγράφων, όπως του Ανρί Ματίς, του Πάουλ Κλέε, του Μαξ Μπέκμαν ή του Πάμπλο Πικάσο τα οποία είχαν φτάσει στα χέρια του από τον πατέρα του Χίλντεμπραντ, που ήταν γνωστός έμπορος έργων τέχνης πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο Χίλντεμπραντ Γκούρλιτ φέρεται ότι είχε λάβει εντολή από τους Ναζί να αγοράζει και να πουλάει έργα της αποκαλούμενης "εκφυλισμένης τέχνης" που είχαν κατασχεθεί από μουσεία ή από τους Εβραίους ιδιοκτήτες τους που αναγκάστηκαν να τα πουλήσουν για ψίχουλα.
Οι εισαγγελικές αρχές προσπαθούσαν επί δύο χρόνια να καθορίσουν πόσα και ποια από τα έργα της συλλογής είχαν αγοραστεί νόμιμα και πόσα είχαν αποσπαστεί από τους ιδιοκτήτες τους έναντι πινακίου φακής.
Η υπόθεση που προκάλεσε σάλο και ανακίνησε το θέμα της απόδοσης των έργων στους νόμιμους κληρονόμους τους, συχνά απογόνους Εβραίων που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα, αποκαλύφθηκε τον Νοέμβριο του 2013. Τότε έγινε γνωστό ότι οι τελωνειακές αρχές της Γερμανίας είχαν κατασχέσει τον "θησαυρό" του Γκούρλιτ, τον οποίο αρχικά υποψιάζονταν για φοροδιαφυγή.
Ο Γκούρλιτ συμφώνησε να επιστρέψει τα έργα στους νόμιμους κληρονόμους, αρκεί να ολοκληρωνόταν η έρευνα για την προέλευσή τους μέσα σε διάστημα ενός έτους. Όταν πέθανε, το 2014 άφησε διαθήκη στην οποία όρισε ως μοναδικό κληρονόμο του το Μουσείο της Βέρνης.
Το ανώτερο περιφερειακό δικαστήριο στη νότια πόλη του Μονάχου αποφάνθηκε ότι η μεγάλη συλλογή, θα μπορούσε να κληρονομηθεί από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βέρνης. Η οικογένεια του Γκούρλιτ πρόσβαλε τη διαθήκη με επιχείρημα ότι η ηλικιωμένος συλλέκτης δεν είχε σώας τας φρένας. Ο Γκούρλιτ ήταν ένας εκκεντρικός ερημίτης και είχε κρύψει τα έργα σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Μόναχο όπου διέμενε. Το μουσείο Καλών Τεχνών της Βέρνης σχεδιάζει να εκθέσει τους θησαυρούς του Γκούρλιτ μέσα στην επόμενη χρονιά.
Πηγή Tromaktiko
Ο Χίλντεμπραντ Γκούρλιτ φέρεται ότι είχε λάβει εντολή από τους Ναζί να αγοράζει και να πουλάει έργα της αποκαλούμενης "εκφυλισμένης τέχνης" που είχαν κατασχεθεί από μουσεία ή από τους Εβραίους ιδιοκτήτες τους που αναγκάστηκαν να τα πουλήσουν για ψίχουλα.
Οι εισαγγελικές αρχές προσπαθούσαν επί δύο χρόνια να καθορίσουν πόσα και ποια από τα έργα της συλλογής είχαν αγοραστεί νόμιμα και πόσα είχαν αποσπαστεί από τους ιδιοκτήτες τους έναντι πινακίου φακής.
Η υπόθεση που προκάλεσε σάλο και ανακίνησε το θέμα της απόδοσης των έργων στους νόμιμους κληρονόμους τους, συχνά απογόνους Εβραίων που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα, αποκαλύφθηκε τον Νοέμβριο του 2013. Τότε έγινε γνωστό ότι οι τελωνειακές αρχές της Γερμανίας είχαν κατασχέσει τον "θησαυρό" του Γκούρλιτ, τον οποίο αρχικά υποψιάζονταν για φοροδιαφυγή.
Ο Γκούρλιτ συμφώνησε να επιστρέψει τα έργα στους νόμιμους κληρονόμους, αρκεί να ολοκληρωνόταν η έρευνα για την προέλευσή τους μέσα σε διάστημα ενός έτους. Όταν πέθανε, το 2014 άφησε διαθήκη στην οποία όρισε ως μοναδικό κληρονόμο του το Μουσείο της Βέρνης.
Το ανώτερο περιφερειακό δικαστήριο στη νότια πόλη του Μονάχου αποφάνθηκε ότι η μεγάλη συλλογή, θα μπορούσε να κληρονομηθεί από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βέρνης. Η οικογένεια του Γκούρλιτ πρόσβαλε τη διαθήκη με επιχείρημα ότι η ηλικιωμένος συλλέκτης δεν είχε σώας τας φρένας. Ο Γκούρλιτ ήταν ένας εκκεντρικός ερημίτης και είχε κρύψει τα έργα σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Μόναχο όπου διέμενε. Το μουσείο Καλών Τεχνών της Βέρνης σχεδιάζει να εκθέσει τους θησαυρούς του Γκούρλιτ μέσα στην επόμενη χρονιά.
Πηγή Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τώρα το συζητάει ο Ολυμπιακός για Καρντόσο;
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ