2016-12-31 01:26:08
Από τους ασυνήθιστα πολλούς θανάτους κορυφαίων μουσικών καλλιτεχνών το 2016, βγαίνουν πολλοί χαμένοι: η ίδια η μουσική κατ’ αρχάς, και οι εκατομμύρια οπαδοί τους ανά τον κόσμο. Αλλά και ένας κερδισμένος: η μουσική βιομηχανία.
Αν και τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων θα γίνουν γνωστά τον Ιανουάριο, η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen επισημαίνει ότι κάποιες δισκογραφικές εταιρείες είχαν ένα ιδιαίτερα επικερδές 2016.
«Δεν έχω ξαναζήσει άλλη χρονιά με τόσο σημαντικές απώλειες μουσικών καλλιτεχνών», εξηγεί στη New York Post ο αντιπρόεδρος της εταιρείας για τη μουσική βιομηχανία, Dave Bakula.
Και οι τρεις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες – η Universal, η Sony Music και η Warner Music – βγαίνουν κερδισμένες, με τις δύο τελευταίες να έχουν στεγάσει τους περισσότερους από τους αποθανόντες σταρ.
Τρία μεγάλα είδωλα της δεκαετίας του ’80 απεβίωσαν φέτος: ο David Bowie, ο Prince και ο George Michael. Αλλά και ο Leonard Cohen, o Glenn Frey των Eagles και άλλοι πολλοί, όπως ο δημοφιλής Μεξικανός Juan Gabriel.
Με το που κυκλοφορούσε η είδηση του θανάτου ενός καλλιτέχνη, οι θαυμαστές του χρησιμοποιούσαν το Spotify και το YouTube για να στριμάρουν ή να μοιραστούν τα αγαπημένα τους τραγούδια, επαναφέροντας στα charts παλιά σουξέ όπως τα «Purple Rain» και «Careless Whisper».
Πιο πρόσφατο παράδειγμα, ο George Michael, που πέθανε την ημέρα των Χριστουγέννων. Είχε υπογράψει στο label Epic της Sony, ενώ τα δικαιώματα για τις παλαιότερες δουλειές του ανήκουν στη Warner/Chapell. Το Spotify ανέφερε ότι η κίνηση στα τραγούδια του στις 25 Δεκεμβρίου ήταν αυξημένη κατά 3.158% σε σχέση με μία εβδομάδα πριν. Ενώ αν ρίξει κανείς μια ματιά στο iTunes θα διαπιστώσει ότι ο Michael κυριαρχεί στα πιο δημοφιλή βιντεοκλίπ, ενώ υπάρχουν πέντε άλμπουμ του στο Top 20 και 13 τραγούδια του στο Top 100.
Όσον αφορά τον Prince, οι μεγαλύτερες επιτυχίες του ανήκουν στη Warner Music, ενώ ο καλλιτέχνης είχε συνάψει κάποιες συμφωνίες και με τις Sony και Universal. Την εβδομάδα του θανάτου του, η κίνηση του έργου του στο Spotify ανέβηκε κατά 5.600%. Περισσότερα από 1 εκατομμύριο τραγούδια του αγοράστηκαν σε ψηφιακή μορφή την ημέρα του θανάτου του. Οι ψηφιακές πωλήσεις των άλμπουμ του ξεπέρασαν τις 200.000, και μέσα στο 2016 ήταν περισσότερες κατά 2 εκατομμύρια σε σχέση με το 2015.
Τα δικαιώματα των τραγουδιών του David Bowie είναι μοιρασμένα ανάμεσα στη Warner Music και τη Sony, με τη Universal να έχει επίσης δικαιώματα για κάποια κομμάτια. Το άλμπουμ του «Blackstar» κυκλοφόρησε στις 8 Ιανουαρίου, δύο μέρες πριν από τον θάνατό του, και έχει πουλήσει 450.000 αντίτυπα. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, 10 άλμπουμ και 17 τραγούδια του επανεμφανίστηκαν στα charts του περιοδικού Billboard.
Ο Leonard Cohen απεβίωσε στις 7 Νοεμβρίου. Το τελευταίο άλμπουμ του, «You want it darker» κυκλοφόρησε από την Columbia της Sony. Οι πωλήσεις του τριπλασιάστηκαν στην εβδομάδα μετά τον θάνατο του τραγουδοποιού, ενώ εκείνες της κλασικής του επιτυχίας «Hallelujah» αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1.000% σύμφωνα με τη Nielsen.
O Dave Bakula επισημαίνει ότι η τεχνολογία σήμερα επιτρέπει την άμεση αύξηση των πωλήσεων για έναν καλλιτέχνη μόλις πεθάνει. «Αν ο Maurice White των Earth, Wind & Fire είχε πεθάνει πριν από 10-15 χρόνια, ίσως να το διάβαζες στην εφημερίδα και να περίμενες να ανοίξει το δισκάδικο την επόμενη μέρα. Τώρα οι ειδήσεις κυκλοφορούν ακαριαία, και η μουσική είναι στα δάχτυλά σου. Μπορείς να την αγοράσεις, να τη στριμάρεις, να τη μοιραστείς μέσα σε δευτερόλεπτα».
Πηγή Tromaktiko
Αν και τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων θα γίνουν γνωστά τον Ιανουάριο, η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen επισημαίνει ότι κάποιες δισκογραφικές εταιρείες είχαν ένα ιδιαίτερα επικερδές 2016.
«Δεν έχω ξαναζήσει άλλη χρονιά με τόσο σημαντικές απώλειες μουσικών καλλιτεχνών», εξηγεί στη New York Post ο αντιπρόεδρος της εταιρείας για τη μουσική βιομηχανία, Dave Bakula.
Και οι τρεις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες – η Universal, η Sony Music και η Warner Music – βγαίνουν κερδισμένες, με τις δύο τελευταίες να έχουν στεγάσει τους περισσότερους από τους αποθανόντες σταρ.
Τρία μεγάλα είδωλα της δεκαετίας του ’80 απεβίωσαν φέτος: ο David Bowie, ο Prince και ο George Michael. Αλλά και ο Leonard Cohen, o Glenn Frey των Eagles και άλλοι πολλοί, όπως ο δημοφιλής Μεξικανός Juan Gabriel.
Με το που κυκλοφορούσε η είδηση του θανάτου ενός καλλιτέχνη, οι θαυμαστές του χρησιμοποιούσαν το Spotify και το YouTube για να στριμάρουν ή να μοιραστούν τα αγαπημένα τους τραγούδια, επαναφέροντας στα charts παλιά σουξέ όπως τα «Purple Rain» και «Careless Whisper».
Πιο πρόσφατο παράδειγμα, ο George Michael, που πέθανε την ημέρα των Χριστουγέννων. Είχε υπογράψει στο label Epic της Sony, ενώ τα δικαιώματα για τις παλαιότερες δουλειές του ανήκουν στη Warner/Chapell. Το Spotify ανέφερε ότι η κίνηση στα τραγούδια του στις 25 Δεκεμβρίου ήταν αυξημένη κατά 3.158% σε σχέση με μία εβδομάδα πριν. Ενώ αν ρίξει κανείς μια ματιά στο iTunes θα διαπιστώσει ότι ο Michael κυριαρχεί στα πιο δημοφιλή βιντεοκλίπ, ενώ υπάρχουν πέντε άλμπουμ του στο Top 20 και 13 τραγούδια του στο Top 100.
Όσον αφορά τον Prince, οι μεγαλύτερες επιτυχίες του ανήκουν στη Warner Music, ενώ ο καλλιτέχνης είχε συνάψει κάποιες συμφωνίες και με τις Sony και Universal. Την εβδομάδα του θανάτου του, η κίνηση του έργου του στο Spotify ανέβηκε κατά 5.600%. Περισσότερα από 1 εκατομμύριο τραγούδια του αγοράστηκαν σε ψηφιακή μορφή την ημέρα του θανάτου του. Οι ψηφιακές πωλήσεις των άλμπουμ του ξεπέρασαν τις 200.000, και μέσα στο 2016 ήταν περισσότερες κατά 2 εκατομμύρια σε σχέση με το 2015.
Τα δικαιώματα των τραγουδιών του David Bowie είναι μοιρασμένα ανάμεσα στη Warner Music και τη Sony, με τη Universal να έχει επίσης δικαιώματα για κάποια κομμάτια. Το άλμπουμ του «Blackstar» κυκλοφόρησε στις 8 Ιανουαρίου, δύο μέρες πριν από τον θάνατό του, και έχει πουλήσει 450.000 αντίτυπα. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, 10 άλμπουμ και 17 τραγούδια του επανεμφανίστηκαν στα charts του περιοδικού Billboard.
Ο Leonard Cohen απεβίωσε στις 7 Νοεμβρίου. Το τελευταίο άλμπουμ του, «You want it darker» κυκλοφόρησε από την Columbia της Sony. Οι πωλήσεις του τριπλασιάστηκαν στην εβδομάδα μετά τον θάνατο του τραγουδοποιού, ενώ εκείνες της κλασικής του επιτυχίας «Hallelujah» αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1.000% σύμφωνα με τη Nielsen.
O Dave Bakula επισημαίνει ότι η τεχνολογία σήμερα επιτρέπει την άμεση αύξηση των πωλήσεων για έναν καλλιτέχνη μόλις πεθάνει. «Αν ο Maurice White των Earth, Wind & Fire είχε πεθάνει πριν από 10-15 χρόνια, ίσως να το διάβαζες στην εφημερίδα και να περίμενες να ανοίξει το δισκάδικο την επόμενη μέρα. Τώρα οι ειδήσεις κυκλοφορούν ακαριαία, και η μουσική είναι στα δάχτυλά σου. Μπορείς να την αγοράσεις, να τη στριμάρεις, να τη μοιραστείς μέσα σε δευτερόλεπτα».
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τα 7 ηχηρά «λουκέτα» που συγκλόνισαν την αγορά το 2016
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Γιατί οι άντρες ξεπερνάνε πιο εύκολα ένα χωρισμό
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ