2017-11-28 12:01:04
Η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality, VR) που έχει ήδη διεισδύσει σε αρκετά πεδία από την ψυχαγωγία ως τον πολιτισμό μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και... φάρμακο! Αυτό αναφέρουν ερευνητές του Παιδιατρικού Νοσοκομείου του Λος Αντζελες (Children's Hospital Los Angeles, CHLA), οι οποίοι ανακάλυψαν ότι η τεχνολογία VR μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διαχείριση του πόνου κατά την αιμοληψία σε μικρούς ασθενείς.
Σύμφωνα με τα ευρήματά τους που δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Pediatric Psychology», η εικονική πραγματικότητα μείωσε σημαντικά την αντίληψη του οξέος πόνου στα παιδιά αλλά και το άγχος τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς τους.
Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα ελάχιστες μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του πόνου και του στρες κατά τη διάρκεια ιατρικών πράξεων, οι ειδικοί του CHLA εκτιμούν ότι η τεχνολογία VR μπορεί να αποτελέσει μια καλή προληπτική μη παρεμβατική στρατηγική
. «Η τεχνολογία αυτή έχει την ικανότητα να δράσει ως προληπτική παρέμβαση αλλάζοντας πλήρως την εμπειρία της αιμοληψίας και μετατρέποντάς τη σε μια πολύ λιγότερο αγχωτική και πιθανώς απαλλαγμένη από πόνο ιατρική διαδικασία» σημείωσε ο Τζέφρι Γκολντ, διευθυντής της Παιδιατρικής Κλινικής Διαχείρισης του Πόνου του νοσοκομείου.
Πώς λειτουργεί η «VR αναλγησία»
Ο δρ Γκολντ και η άλλη συγγραφέας της μελέτης Νικόλ Μάρερ από το Τμήμα Αναισθησιολογίας και Εντατικής Θεραπείας στο CHLA θεωρούν ότι η «VR αναλγησία» έχει τη ρίζα της στη νευροβιολογική αλληλεπίδραση περιοχών του εγκεφάλου που ρυθμίζουν την οπτική, ακουστική και απτική εμπειρία, έχοντας έτσι παυσίπονη επίδραση.
Στο πλαίσιο της μελέτης συμμετείχαν ασθενείς ηλικίας 10 ως 21 ετών, οι θεράποντες γιατροί τους καθώς και νοσηλευτές που κάνουν τις αιμοληψίες. Ορισμένοι από τους ασθενείς υποβλήθηκαν στην τυπική διαδικασία αιμοληψίας, η οποία περιελάμβανε εφαρμογή μιας τοπικής αναισθητικής αλοιφής ή σπρέι και μια ταινία η οποία έπαιζε μέσα στην αίθουσα. Οι υπόλοιποι υποβλήθηκαν στη στάνταρ διαδικασία ενώ έπαιξαν και ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας την ώρα που γινόταν η αιμοληψία.
Μεταφορά σε έναν εικονικό κόσμο
Με βάση συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης του πόνου, του άγχους αλλά και της ικανοποίησης, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τεχνολογία VR ικανοποιεί τόσο τους ασθενείς όσο και τους γονείς τους αλλά και τους επαγγελματίες υγείας που είναι υπεύθυνοι για τις αιμοληψίες. «Η τεχνολογία VR αποσπά την προσοχή του χρήστη από το νοσοκομειακό περιβάλλον και τις ιατρικές πράξεις και τους μεταφέρει σε έναν εικονικό κόσμο» υπογράμμισε ο δρ Γκολντ, που είναι επίσης καθηγητής Αναισθησιολογίας, Παιδιατρικής καθώς και Ψυχιατρικών και Συμπεριφορικών Επιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας (USC).
Με δεδομένες τις ανησυχίες για προβληματική χρήση ισχυρών ναρκωτικών ουσιών όπως τα οπιοειδή για τη διαχείριση του πόνου, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητες μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις για χρήση σε ιατρικές πράξεις. «Τελικός σκοπός μας είναι το να αναπτυχθούν VR περιβάλλοντα με τα οποία θα στοχεύονται συγκεκριμένες οξείες αλλά και χρόνιες καταστάσεις πόνου» κατέληξε ο καθηγητής Γκολντ.
HeliosPlus
olalathos
Σύμφωνα με τα ευρήματά τους που δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Pediatric Psychology», η εικονική πραγματικότητα μείωσε σημαντικά την αντίληψη του οξέος πόνου στα παιδιά αλλά και το άγχος τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς τους.
Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα ελάχιστες μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του πόνου και του στρες κατά τη διάρκεια ιατρικών πράξεων, οι ειδικοί του CHLA εκτιμούν ότι η τεχνολογία VR μπορεί να αποτελέσει μια καλή προληπτική μη παρεμβατική στρατηγική
Πώς λειτουργεί η «VR αναλγησία»
Ο δρ Γκολντ και η άλλη συγγραφέας της μελέτης Νικόλ Μάρερ από το Τμήμα Αναισθησιολογίας και Εντατικής Θεραπείας στο CHLA θεωρούν ότι η «VR αναλγησία» έχει τη ρίζα της στη νευροβιολογική αλληλεπίδραση περιοχών του εγκεφάλου που ρυθμίζουν την οπτική, ακουστική και απτική εμπειρία, έχοντας έτσι παυσίπονη επίδραση.
Στο πλαίσιο της μελέτης συμμετείχαν ασθενείς ηλικίας 10 ως 21 ετών, οι θεράποντες γιατροί τους καθώς και νοσηλευτές που κάνουν τις αιμοληψίες. Ορισμένοι από τους ασθενείς υποβλήθηκαν στην τυπική διαδικασία αιμοληψίας, η οποία περιελάμβανε εφαρμογή μιας τοπικής αναισθητικής αλοιφής ή σπρέι και μια ταινία η οποία έπαιζε μέσα στην αίθουσα. Οι υπόλοιποι υποβλήθηκαν στη στάνταρ διαδικασία ενώ έπαιξαν και ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας την ώρα που γινόταν η αιμοληψία.
Μεταφορά σε έναν εικονικό κόσμο
Με βάση συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης του πόνου, του άγχους αλλά και της ικανοποίησης, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τεχνολογία VR ικανοποιεί τόσο τους ασθενείς όσο και τους γονείς τους αλλά και τους επαγγελματίες υγείας που είναι υπεύθυνοι για τις αιμοληψίες. «Η τεχνολογία VR αποσπά την προσοχή του χρήστη από το νοσοκομειακό περιβάλλον και τις ιατρικές πράξεις και τους μεταφέρει σε έναν εικονικό κόσμο» υπογράμμισε ο δρ Γκολντ, που είναι επίσης καθηγητής Αναισθησιολογίας, Παιδιατρικής καθώς και Ψυχιατρικών και Συμπεριφορικών Επιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας (USC).
Με δεδομένες τις ανησυχίες για προβληματική χρήση ισχυρών ναρκωτικών ουσιών όπως τα οπιοειδή για τη διαχείριση του πόνου, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητες μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις για χρήση σε ιατρικές πράξεις. «Τελικός σκοπός μας είναι το να αναπτυχθούν VR περιβάλλοντα με τα οποία θα στοχεύονται συγκεκριμένες οξείες αλλά και χρόνιες καταστάσεις πόνου» κατέληξε ο καθηγητής Γκολντ.
HeliosPlus
olalathos
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Αναλυτικά όλα τα νούμερα στα πρωινά ενημερωτικά!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Γιατι παίζει το μάτι μας;
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ