2012-08-15 18:01:04
Πλήθος κόσμου από όλα τα χωριά του κάμπου της Αργολίδας τίμησαν το Ιερότερο πρόσωπο της ορθοδοξίας, την Παναγία μας . Πιο συγκεκριμένα στο χωριό Αργολικό του δήμου Ναυπλίου στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου από νωρίς συγκεντρώθηκε πλήθος πιστών, για να ζήσουν
κατανυκτικές στιγμές σε αυτό που έχει πλέον καθιερωθεί να λέγεται Πάσχα του καλοκαιριού και να τιμήσουν την Υπεραγία Θεοτόκο. Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό που έγινε στον ιερό ναό τέλεσε ο πρωτοπρεσβύτερος πατέρας Παναγιώτης Κιντής πλαισιωμένος κι από άλλους ιερείς των γύρω
περιοχών. Στο τέλος του εσπερινού, ακολούθησε η καθιερωμένη λιτανεία της Ιερής εικόνας στα στενά γραφικά δρομάκια του χωριού, με μικρά κοριτσάκια ντυμένα αγγελάκια και την συμμετοχή των τοπικών αρχών και πλήθος κόσμου.
Από τον εορτασμό της κοιμήσεως της Παναγιάς δεν έλειψε και φέτος ο Πρώην Νομάρχης Αργολίδας Β.Σωτηρόπουλος με τη σύζυγο του , ο Δήμαρχος Ναυπλίου Δ. Κωστούρος, ο βουλευτής της Ν.Δ Γιάννης Ανδριανός ,ο Αντιπεριφεριάρχης Αναστάσιος Χειβιδόπουλος .
Πανηγυρικά εόρτασε κι η πόλη του Άργους την θεομητορική εορτή της κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στον ομώνυμο Βυζαντινό ναό που είναι αφιερωμένος στην Παναγία στο κοιμητήριο της πόλης ,τιμάται όλως ιδιαιτέρως η Παναγία. Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο Θεοφιλέστατος επίσκοπος Ελευσίνος Ιερόθεος από το πατριαρχείο Αλεξανδρείας πλαισιωμένος από ιερείς από την πόλη του Άργους.
Μετά το πέρας του εσπερινού ο επίσκοπος Ελευσίνος κήρυξε τον θείο λόγο, κατόπιν ακολούθησε λιτάνευση του επιταφίου της Παναγίας στην πόλη του Άργους. Το παρών τους έδωσαν οι τοπικές αρχές της πόλης με επικεφαλής τον δήμαρχο Άργους Μυκηνών κ. Δ. Καμπόσο, επίσης ήταν και
οι βουλευτές Αργολίδος Ι.Ανδριανός και Ι. Μανιάτης ,ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδος κ. Α. Χειβιδόπουλος και οι δημοτικοί σύμβουλοι Κ. Γκαργκάσουλας και Δ. Πλατής.
Ο Nαός Κοιμήσεως της Θεοτόκου, είναι το παλαιότερο βυζαντινό μνημείο της πόλης του Άργους, χαρακτηριστικό δείγμα της βυζαντινής αρχιτεκτονικής, με ιδιαίτερη αρχαιολογική, καλλιτεχνική και ιστορική αξία. Σύμφωνα με την κήρυξη του Υπουργείου Πολιτισμού, χρονολογείται
στις αρχές του 12ου αιώνα, δηλαδή είναι της όψιμης μεσοβυζαντινής περιόδου. Ο ναός είναι τρίκλιτος σταυροειδής εγγεγραμμένος με τρούλο. Τα τρία κλίτη χωρίζονται από τέσσερις πεσσούς και τέσσερις κίονες και σ’ αυτούς στηρίζεται ο τρούλος, ο οποίος ευρίσκεται στο κέντρο της
σταυροειδούς στέγης και «εγγράφεται» έτσι μέσα σ’ αυτό το αρχιτεκτονικό σχήμα. Στα δυτικά προστίθεται νάρθηκας, ενώ η ανατολική πλευρά απολήγει σε τρεις τρίπλευρες αψίδες. Ο ρυθμός αυτός ήταν πολύ διαδεδομένος την εποχή εκείνη και πολλές εκκλησίες κτίζονταν έτσι.
Παράλληλα, στο τύμπανο του τρούλου, ο οποίος συμβολίζει τον ουρανό, εικονίζεται ο αυστηρός Παντοκράτορας, ενώ μπροστά στην αψίδα του ιερού η δεομένη Παναγία. Η εκκλησία έχει κτιστεί κατά το πλινθοπερίκλειστο σύστημα, με τη διαφορά ότι οι πέτρες δεν είναι ισομεγέθεις, επειδή
πολλές από αυτές προέρχονταν από αρχαία μνημεία και τις τοποθετούσαν ατόφιες, ενώ ανάμεσά τους μπαίνει το ψημένο λεπτό τούβλο. Στα κατώτερα σημεία των τοίχων είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Το μνημείο έχει υποστεί διάφορες επεμβάσεις, όπως η προσθήκη προστώου στη δυτική πλευρά, το
οποίο είναι σχεδόν σύγχρονο. Από επιγραφή που σώζεται στην αριστερή άκρη του νάρθηκα πληροφορούμαστε ότι ο ναός ανακαινίστηκε το 1699. Στο ναό κατά την παράδοση φυλάσσονταν τα Άγια λείψανα του Αγίου Πέτρου μέχρι το 1421. Έχει συνδεθεί ιστορικά με διάφορα περιστατικά της
επανάστασης. Την 5η Μαΐου 1824 έγινε εδώ τελετή για το θάνατο του Λόρδου Βύρωνα. Εδώ υπάρχουν Ευαγγέλια του 18ου και 19ου καθώς και εικόνες του 19ου αιώνα. Σ’ αυτόν ορκίστηκαν οι πληρεξούσιοι της Δ΄ Εθνοσυνέλευσης το 1829, οι εργασίες της οποίας έγιναν κατόπιν στο
αρχαίο θέατρο. Σ’ αυτόν επίσης ορκίστηκαν και οι πληρεξούσιοι της Ε΄ Εθνοσυνέλευσης το 1831 μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια, οι εργασίες της οποίας έγιναν τελικά στο Ναύπλιο. Ο ναός συγκαταλέγεται στα παραδοσιακά διατηρητέα μνημεία του Άργους.
Η θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου το Δεκαπενταύγουστο θεωρείτο το Πάσχα του Καλοκαιριού .Πλήθος κόσμου καθημερινά πηγαίνει στις εκκλησίες τα μοναστήρια να ανάψει ένα κεράκι , να προσευχηθεί στην Παναγία, ο καθένας για το δικό του πρόβλημα.
Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι μια Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου. Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και «Πάσχα του καλοκαιριού».
Κατά την παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους. Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μια νεφέλη τους άρπαξε και τουςέφερε κοντά της. Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής. Μετά από
τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία ανελήφθη στους ουρανούς.
Κατά την παράδοση, είθισται περίοδος νηστείας για τη συγκεκριμένη εορτή, που καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους, εκείνη πριν την γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα και εκείνη πριν της γιορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου. Το 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μια νηστεία που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύετε το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται το ψάρι. Κατά τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός κι αν η γιορτή πέσει σε ημέρα Τετάρτη ή Παρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι.
Tromaktiko
κατανυκτικές στιγμές σε αυτό που έχει πλέον καθιερωθεί να λέγεται Πάσχα του καλοκαιριού και να τιμήσουν την Υπεραγία Θεοτόκο. Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό που έγινε στον ιερό ναό τέλεσε ο πρωτοπρεσβύτερος πατέρας Παναγιώτης Κιντής πλαισιωμένος κι από άλλους ιερείς των γύρω
περιοχών. Στο τέλος του εσπερινού, ακολούθησε η καθιερωμένη λιτανεία της Ιερής εικόνας στα στενά γραφικά δρομάκια του χωριού, με μικρά κοριτσάκια ντυμένα αγγελάκια και την συμμετοχή των τοπικών αρχών και πλήθος κόσμου.
Από τον εορτασμό της κοιμήσεως της Παναγιάς δεν έλειψε και φέτος ο Πρώην Νομάρχης Αργολίδας Β.Σωτηρόπουλος με τη σύζυγο του , ο Δήμαρχος Ναυπλίου Δ. Κωστούρος, ο βουλευτής της Ν.Δ Γιάννης Ανδριανός ,ο Αντιπεριφεριάρχης Αναστάσιος Χειβιδόπουλος .
Πανηγυρικά εόρτασε κι η πόλη του Άργους την θεομητορική εορτή της κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στον ομώνυμο Βυζαντινό ναό που είναι αφιερωμένος στην Παναγία στο κοιμητήριο της πόλης ,τιμάται όλως ιδιαιτέρως η Παναγία. Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο Θεοφιλέστατος επίσκοπος Ελευσίνος Ιερόθεος από το πατριαρχείο Αλεξανδρείας πλαισιωμένος από ιερείς από την πόλη του Άργους.
Μετά το πέρας του εσπερινού ο επίσκοπος Ελευσίνος κήρυξε τον θείο λόγο, κατόπιν ακολούθησε λιτάνευση του επιταφίου της Παναγίας στην πόλη του Άργους. Το παρών τους έδωσαν οι τοπικές αρχές της πόλης με επικεφαλής τον δήμαρχο Άργους Μυκηνών κ. Δ. Καμπόσο, επίσης ήταν και
οι βουλευτές Αργολίδος Ι.Ανδριανός και Ι. Μανιάτης ,ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδος κ. Α. Χειβιδόπουλος και οι δημοτικοί σύμβουλοι Κ. Γκαργκάσουλας και Δ. Πλατής.
Ο Nαός Κοιμήσεως της Θεοτόκου, είναι το παλαιότερο βυζαντινό μνημείο της πόλης του Άργους, χαρακτηριστικό δείγμα της βυζαντινής αρχιτεκτονικής, με ιδιαίτερη αρχαιολογική, καλλιτεχνική και ιστορική αξία. Σύμφωνα με την κήρυξη του Υπουργείου Πολιτισμού, χρονολογείται
στις αρχές του 12ου αιώνα, δηλαδή είναι της όψιμης μεσοβυζαντινής περιόδου. Ο ναός είναι τρίκλιτος σταυροειδής εγγεγραμμένος με τρούλο. Τα τρία κλίτη χωρίζονται από τέσσερις πεσσούς και τέσσερις κίονες και σ’ αυτούς στηρίζεται ο τρούλος, ο οποίος ευρίσκεται στο κέντρο της
σταυροειδούς στέγης και «εγγράφεται» έτσι μέσα σ’ αυτό το αρχιτεκτονικό σχήμα. Στα δυτικά προστίθεται νάρθηκας, ενώ η ανατολική πλευρά απολήγει σε τρεις τρίπλευρες αψίδες. Ο ρυθμός αυτός ήταν πολύ διαδεδομένος την εποχή εκείνη και πολλές εκκλησίες κτίζονταν έτσι.
Παράλληλα, στο τύμπανο του τρούλου, ο οποίος συμβολίζει τον ουρανό, εικονίζεται ο αυστηρός Παντοκράτορας, ενώ μπροστά στην αψίδα του ιερού η δεομένη Παναγία. Η εκκλησία έχει κτιστεί κατά το πλινθοπερίκλειστο σύστημα, με τη διαφορά ότι οι πέτρες δεν είναι ισομεγέθεις, επειδή
πολλές από αυτές προέρχονταν από αρχαία μνημεία και τις τοποθετούσαν ατόφιες, ενώ ανάμεσά τους μπαίνει το ψημένο λεπτό τούβλο. Στα κατώτερα σημεία των τοίχων είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Το μνημείο έχει υποστεί διάφορες επεμβάσεις, όπως η προσθήκη προστώου στη δυτική πλευρά, το
οποίο είναι σχεδόν σύγχρονο. Από επιγραφή που σώζεται στην αριστερή άκρη του νάρθηκα πληροφορούμαστε ότι ο ναός ανακαινίστηκε το 1699. Στο ναό κατά την παράδοση φυλάσσονταν τα Άγια λείψανα του Αγίου Πέτρου μέχρι το 1421. Έχει συνδεθεί ιστορικά με διάφορα περιστατικά της
επανάστασης. Την 5η Μαΐου 1824 έγινε εδώ τελετή για το θάνατο του Λόρδου Βύρωνα. Εδώ υπάρχουν Ευαγγέλια του 18ου και 19ου καθώς και εικόνες του 19ου αιώνα. Σ’ αυτόν ορκίστηκαν οι πληρεξούσιοι της Δ΄ Εθνοσυνέλευσης το 1829, οι εργασίες της οποίας έγιναν κατόπιν στο
αρχαίο θέατρο. Σ’ αυτόν επίσης ορκίστηκαν και οι πληρεξούσιοι της Ε΄ Εθνοσυνέλευσης το 1831 μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια, οι εργασίες της οποίας έγιναν τελικά στο Ναύπλιο. Ο ναός συγκαταλέγεται στα παραδοσιακά διατηρητέα μνημεία του Άργους.
Η θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου το Δεκαπενταύγουστο θεωρείτο το Πάσχα του Καλοκαιριού .Πλήθος κόσμου καθημερινά πηγαίνει στις εκκλησίες τα μοναστήρια να ανάψει ένα κεράκι , να προσευχηθεί στην Παναγία, ο καθένας για το δικό του πρόβλημα.
Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι μια Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου. Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και «Πάσχα του καλοκαιριού».
Κατά την παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους. Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μια νεφέλη τους άρπαξε και τουςέφερε κοντά της. Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής. Μετά από
τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία ανελήφθη στους ουρανούς.
Κατά την παράδοση, είθισται περίοδος νηστείας για τη συγκεκριμένη εορτή, που καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους, εκείνη πριν την γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα και εκείνη πριν της γιορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου. Το 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μια νηστεία που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύετε το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται το ψάρι. Κατά τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός κι αν η γιορτή πέσει σε ημέρα Τετάρτη ή Παρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι.
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Και τρίτος Ιταλός στην κόκκινη «ρώσικη ρουλέτα»
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ-ΚΑΡΤΕΛ, ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ