2012-11-15 07:41:21
Φωτογραφία για Ειρήσθω Αξιότ. Δ/ντή Γερμανικού Goethe-Institut Zypern
Με τον Λάζαρο Μαύρο

Π Ε Ρ Ι Σ Σ Ο Τ Ε Ρ Η ΚΑΙ καταλληλότερη μόρφωση θα βοηθούσε ίσως για τις δύο απορίες που εξέφρασε, σε εκδήλωση στη Λευκωσία, ο αξιότιμος Διευθυντής του Γερμανικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Γκαίτε: (α) Γιατί οι Κύπριοι θεωρούν την ελληνική σημαία ως ένα από τα ιερά τους σύμβολα και (β) γιατί γιορτάζουν οι Κύπριοι τις εθνικές επετείους ενός «ξένου κράτους», δηλαδή της Ελλάδας, όπως π.χ. το ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940 στον άξονα Ναζισμού και Φασισμού εισβολέα;

Πέρα απ’ τ’ ανέκαθεν γνωστά τοις πάσι ότι οι Κύπριοι είμαστε κατά 82% Έλληνες κι έχουμε -ως η Ελληνική Κοινότητα- από το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας κατοχυρωμένη, δίπλα απ’ την κρατική μας, ως εθνική μας σημαία τη γαλανόλευκη ελληνική και εθνικές μας επετείους τις επετείους του σύνολου ελληνικού έθνους (ένα εκ των μερών τού οποίου είναι και το ελλαδικό [ελλα-δικό μας] κράτος), ειδικά και εντελώς εξειδικευμένα ο Γερμανός Διευθυντής Μορφωτικού Ιδρύματος εν Κύπρω θα πρέπει ν’ αναζητήσει και την εξειδικευμένη μόρφωση και ΓΝΩΣΗ για την ιερότητα των συμβόλων και επετείων των Ελλήνων Κυπρίων, που σχετίζονται ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ και με το αποτροπιαστικό (σίγουρα και για τον ίδιο προσωπικά) ναζιστικό παρελθόν της Γερμανίας.


Π Ρ Ο Τ Ε Ι Ν Α Μ Ε γι’ αυτό, στον Διευθυντή του «Γκαίτε», να μελετήσει μίαν άκρως ενδεικτική ιστορία: Το «Έπος και Μαρτύριο - Οι Κύπριοι Ήρωες τού Αλβανικού Έπους και τής Εθνικής Αντίστασης - Ροδίων και Μιλτιάδης Γεωργιάδης», γραμμένο το 1995 απ’ τον Γυμνασιάρχη Γεώργιο Ν. Χατζηκωστή: Γερμανομαθής ο Ροδίων (1917 - 1944) πτυχιούχος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, μαζί με τον αδελφό του Μιλτιάδη πτυχιούχο Διακοσμητή - Κοσμηματογράφο, πολέμησαν, μαζί με δεκάδες άλλους Κυπρίους, ως εθελοντές στο 39ο Σύνταγμα Ευζώνων, τους Ιταλούς φασίστες εισβολείς στα βουνά τής Ηπείρου το 1940-41 και όταν από 27η Απριλίου 1941 οι Γερμανοί Ναζιστές εισβολείς εισήλθαν κατακτητές στην Αθήνα μας, συγκρότησαν την αντιστασιακή οργάνωση Εθνικόν Επαναστατικόν Κομιτάτον.

Για τη δράση τους συνελήφθησαν από την Γκεστάπο στις 20.1.1943. Καταδικάστηκαν από ναζιστικό στρατοδικείο, φυλακίστηκαν αρχικά στην Αίγινα (όπου κι ο Γερμανός αξιωματικός τής Wehrmacht, αρχαιολόγος Welter), στάλθηκαν δε για εκτέλεση 15.6.1943 στην Καισαριανή. Γλύτωσαν την τελευταία στιγμή ως υπεράριθμοι και μεταφέρθηκαν τελικά στις ναζιστικές φυλακές του Βραδεμβούργου 22.3.1944, με αριθμούς φυλακισμένων 2401/43 ο Ροδίων και 2400/43 ο Μιλτιάδης. Εκεί εξέπνευσε ο Ροδίων 16.10.1944 κι εκεί «εξαφανίστηκε» (έκτοτε Αγνοούμενος) ο Μιλτιάδης...

Τ Α ΓΡΑΠΤΑ έργα που άφησε ο Ροδίων εκδόθηκαν το 2008 σε τρεις τόμους «Αρχείον Ροδίωνος Γεωργιάδη» και τη μεγαλύτερη προσοχή θα πρέπει ο Διευθυντής τού Goethe-Institut να δώσει στα λόγια που έγραψε το 1943 ο Ροδίων, όταν μεταφερόταν προς Καισαριανή για εκτέλεση: «Κι αν είναι να πεθάνουμε για την Ελλάδα, θεία είναι η δάφνη. Μια φορά κανείς πεθαίνει». Αuf Wiedersehen ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Όταν λέν’ ολημερίς για «Κερδοφόρους» Ημικρατικούς Οργανισμούς, εννοούν εκείνους που από το Σύνταγμα, τη νομοθεσία, εκ συστάσεως και εξ αποστολής έπρεπε να είναι Κοινής Ωφελείας και να μην πραγματοποιούν κέρδη, παρά μόνο να προσφέρουν στον λαό, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, τις μονοπωλιακές ανά τομέα υπηρεσίες τους; Και, συνεπώς, τα κέρδη άτινα τους έκαμαν Κερδοφόρους - πέρα απ’ τη μονοπωλιακή επί 10ετίες «καταλήστευση» των (άνευ επιλογής) πολιτών, είναι, κατ’ ουσίαν και παράνομα;

Λάζ. Α. Μαύρος
InfoGnomon
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
e-Επιλογές της 14/11/2012
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
e-Επιλογές της 14/11/2012
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ