2013-01-14 08:53:00
Χαράτσι διαρκείας σε όσους έχουν αυτοκίνητα πάνω από 1.929 κυβικά εκατοστά αλλά και σκάφη, αεροσκάφη και πισίνες επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών με στόχο πρόσθετα ετήσια έσοδα 111,6 εκατ. ευρώ. Ο νέος φόρος στα ΙΧ, που δεν περιελήφθη στο φορολογικό νομοσχέδιο και αποφασίστηκε αφού ολοκληρώθηκε η αποπληρωμή των τελών κυκλοφορίας, θα επιβάλλεται με συντελεστές 5% έως 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας έως 10 ετών.
Η σχετική διάταξη περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή προκειμένου να κυρωθεί σειρά πράξεων νομοθετικού περιεχομένου.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα ''Τα Νέα'', ο νέος φόρος επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης (στο τεκμήριο δηλαδή), βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο.
Πρώτη φορά θα πληρωθεί το 2014 για αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 2013 και θα επιβάλλεται εφεξής κάθε χρόνο καθώς δεν πρόκειται για έκτακτο αλλά για νέο μόνιμο φόρο.
Επιβάλλεται με συντελεστή 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για επιβατικά αυτοκίνητα από 1.929 έως και 2.500 κυβικά εκατοστά, συντελεστής που αυξάνεται στο 10% για αυτοκίνητα πάνω από 2.500 κυβικά.
Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής
χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αναπήρων που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Με αυτά τα δεδομένα, ιδιοκτήτης καινούργιου επιβατικού 1.929 κ.εκ., για το οποίο η ετήσια αντικειμενική δαπάνη είναι 8.374 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ τον χρόνο μέχρι το αυτοκίνητό του να συμπληρώσει δεκαετία. Αν το ίδιο αυτοκίνητο έχει ηλικία πάνω από πέντε και έως δέκα έτη, ο ετήσιος φόρος πολυτελούς διαβίωσης περιορίζεται σε 293 ευρώ.
TheNewDailyMail
Η σχετική διάταξη περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή προκειμένου να κυρωθεί σειρά πράξεων νομοθετικού περιεχομένου.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα ''Τα Νέα'', ο νέος φόρος επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης (στο τεκμήριο δηλαδή), βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο.
Πρώτη φορά θα πληρωθεί το 2014 για αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 2013 και θα επιβάλλεται εφεξής κάθε χρόνο καθώς δεν πρόκειται για έκτακτο αλλά για νέο μόνιμο φόρο.
Επιβάλλεται με συντελεστή 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για επιβατικά αυτοκίνητα από 1.929 έως και 2.500 κυβικά εκατοστά, συντελεστής που αυξάνεται στο 10% για αυτοκίνητα πάνω από 2.500 κυβικά.
Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής
χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αναπήρων που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Με αυτά τα δεδομένα, ιδιοκτήτης καινούργιου επιβατικού 1.929 κ.εκ., για το οποίο η ετήσια αντικειμενική δαπάνη είναι 8.374 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ τον χρόνο μέχρι το αυτοκίνητό του να συμπληρώσει δεκαετία. Αν το ίδιο αυτοκίνητο έχει ηλικία πάνω από πέντε και έως δέκα έτη, ο ετήσιος φόρος πολυτελούς διαβίωσης περιορίζεται σε 293 ευρώ.
TheNewDailyMail
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ηλεία: Έκαναν τη Σαλμώνη... Πακιστάν!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
«Το θέατρο είναι το μεγάλο μου απωθημένο»
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ