2013-02-06 10:17:03
Φωτογραφία για 15 λεπτά από τη Σαγιάδα στήνουν μαυσωλείο οι Τσάμηδες!
Διαβάστε όλη την ιστορική αλήθεια για το θέμα, όπως την εξηγούν οι κάτοικοι του Μουρσίου και της Τζάρας...15 λεπτά από τη Σαγιάδα, πολύ κοντά, δηλαδή, στα ελληνοαλβανικά σύνορα, μεταξύ Μουρσίου και Τζάρας, οι Τσάμηδες χτίζουν μαυσωλείο για τα ανύπαρκτα θύματα της υποτιθέμενης γενοκτονίας τους. Πρόκειται για μεγάλη πρόκληση, η οποία χρηματοδοτείται από το αλβανικό κράτος. Και το αστείο είναι ότι ψάχνουν για μαζικό τάφο και φυσικά δεν βρίσκουν... Οι κάτοικοι του Μουρσίου αντιδρούν σ' αυτή την εξέλιξη, αναφέροντας ότι" είναι μια ανοιχτή προβοκάτσια όχι μόνο ως προς την ιστορία, αλλά και την εσωτερική συνοχή του τόπου, από την οποία θίγεται γενικά η εικόνα της περιοχής μας, που αγαπά την ειρήνη και την πρόοδο. Στο σημείο, που ισχυρίζονται οι Τσάμηδες ότι υπάρχει μαζικός τάφος του τσάμικου πληθυσμού λέμε με όλη την ευθύνη ότι δεν υπάρχει. Οποιοσδήποτε επιμένει περί του αντιθέτου ψεύδεται βαριά και προσβλέπει όχι στη μνήμη και στην τιμή, αλλά στη δημιουργία ενός τεχνητού αδικαιολόγητου μίσους"
. Και προσθέτουν: "Δεν μπορούμε να ανεχτούμε μια τόσο απροκάλυπτη ένταση στην δική μας περιοχή και κοινότητα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα πρέπει αμέσως να ακυρωθεί κάθε προσπάθεια ύποπτων κέντρων, που για πολύ μικρά πολιτικά οφέλη, θέλουν να ανάψουν φωτιά μισαλλοδοξίας, που δεν έχει ιστορική βάση. Είναι ένα βαρύ φορτίο αίσχους που θέλουν να φέρουν στην περιοχή και εμείς αρνούμαστε να το κρατήσουμε"... Πώς έχει, όμως, πραγματικά το θέμα; Οι πρώτες τσάμικες οικογένειες εμφανίστηκαν στην περιοχή του Μουρσίου γύρω στο 1928, περίοδο μεγάλης πείνας και τους εγκατέστησε εκεί, χωρίς τη θέληση και παρά την αντίδραση των κατοίκων ο βασιλιάς Ζώγκου. Οι περισσότεροι από αυτούς πέθαναν την ίδια χρονιά, λόγω λοιμού και πείνας και θάφτηκαν προσωρινά σε χωράφι, επειδή δεν ήταν δυνατό να ταφούν στα οργανωμένα κοιμητήρια του Μουρσιού και της Τζάρας. Στην ίδια περιοχή συγκεντρώθηκαν οι Τσάμηδες, που έφυγαν, λόγω εγκλημάτων από την Ελλάδα στα χρόνια του 44-45 και στη συνέχεια προωθήθηκαν πιο βαθιά στην Αλβανία. Όσοι αργότερα ξαναήρθαν ως εργάτες συνεταιρισμών στην περιοχή, υποστηρίχθηκαν κοινωνικά από τον ντόπιο πληθυσμό και έζησαν χωρίς εντάσεις.
katoci.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ