2014-01-11 00:48:08
Με βάση το ισχύον Σύνταγμα, στην Ελλάδα δρουν τρεις διαφορετικές οντότητες. Το Κράτος, η Κοινωνία και η Πολιτεία. Όσο και αν φαίνεται τουλάχιστον περίεργος αυτός ο διαχωρισμός, εντούτοις είναι η πραγματικότητα.
Όταν το ελληνικό Σύνταγμα μιλάει για Πολιτεία, εννοεί...
τις τρεις εξουσίες και κυρίως το πολιτικό προσωπικό, ως κορωνίδα των πάντων. Το τρίτο μέρος του ελληνικού Συντάγματος (άρθρα 26 – 105) φέρει τον τίτλο «Oργάνωση και Λειτουργίες της Πολιτείας». Στην ουσία εκείνο που κάνει στις πιο πάνω διατάξεις, είναι να οργανώνει τον τρόπο με τον οποίο το πολιτικό – κομματικό προσωπικό μπαίνει επικεφαλής του κράτους, δηλαδή της κρατικής μηχανής.
Η κοινωνία και οι πολίτες δεν υπάρχουν πουθενά μέσα στις πιο πάνω διατάξεις, λες και η Πολιτεία προέρχεται από παρθενογένεση. Η κοινωνία, κατά το ελληνικό Σύνταγμα θεωρείται ως ένας ιδιωτικός χώρος, ο οποίος δεν μπορεί να έχει σχέση με την Πολιτεία και την κρατική μηχανή. Απεναντίας, το πολιτικό προσωπικό, ως επικεφαλής της κρατικής μηχανής, χρησιμοποιεί την τελευταία, όχι για να υπηρετεί, όπως είναι ο σκοπός της ύπαρξής της, αλλά για να εξουσιάζει και να νέμεται την ιδιωτεύουσα και ανίσχυρη κοινωνία, θεωρώντας τους πολίτες μόνο ως πελάτες των πολιτικών του γραφείων.
Όταν οι Βαυαροί θεσμοθετούσαν το ελληνικό κράτος, το έκαναν έτσι, σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Κοντογιώργη, ώστε η κοινωνία να μην έχει θέση στην Πολιτεία, αλλά να κινείται στο εξωθεσμικό πεδίο ως αγέλη και υπό την καθοδήγηση των ηγητόρων της. Αντί λοιπόν να θεσμοθετηθεί η μεταστέγαση της παλιάς κοινωνικής συλλογικότητας εντός της Πολιτείας, απεναντίας καταργήθηκε εντελώς.
Πρέπει επομένως να διορθωθεί αυτό το κατασκεύασμα των Βαυαρών, τα αποτελέσματα του οποίου ζούμε εδώ και περίπου δύο αιώνες. Με κατάλληλες συνταγματικές αλλαγές, θα πρέπει επιτέλους η Κοινωνία των Πολιτών να αποτελέσει βασικό μέρος της Πολιτείας, ώστε να πάψει η τελευταία να περιορίζεται μόνο στο πολιτικό προσωπικό.
hassapis-peter.blogspot.gr
Όταν το ελληνικό Σύνταγμα μιλάει για Πολιτεία, εννοεί...
τις τρεις εξουσίες και κυρίως το πολιτικό προσωπικό, ως κορωνίδα των πάντων. Το τρίτο μέρος του ελληνικού Συντάγματος (άρθρα 26 – 105) φέρει τον τίτλο «Oργάνωση και Λειτουργίες της Πολιτείας». Στην ουσία εκείνο που κάνει στις πιο πάνω διατάξεις, είναι να οργανώνει τον τρόπο με τον οποίο το πολιτικό – κομματικό προσωπικό μπαίνει επικεφαλής του κράτους, δηλαδή της κρατικής μηχανής.
Η κοινωνία και οι πολίτες δεν υπάρχουν πουθενά μέσα στις πιο πάνω διατάξεις, λες και η Πολιτεία προέρχεται από παρθενογένεση. Η κοινωνία, κατά το ελληνικό Σύνταγμα θεωρείται ως ένας ιδιωτικός χώρος, ο οποίος δεν μπορεί να έχει σχέση με την Πολιτεία και την κρατική μηχανή. Απεναντίας, το πολιτικό προσωπικό, ως επικεφαλής της κρατικής μηχανής, χρησιμοποιεί την τελευταία, όχι για να υπηρετεί, όπως είναι ο σκοπός της ύπαρξής της, αλλά για να εξουσιάζει και να νέμεται την ιδιωτεύουσα και ανίσχυρη κοινωνία, θεωρώντας τους πολίτες μόνο ως πελάτες των πολιτικών του γραφείων.
Όταν οι Βαυαροί θεσμοθετούσαν το ελληνικό κράτος, το έκαναν έτσι, σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Κοντογιώργη, ώστε η κοινωνία να μην έχει θέση στην Πολιτεία, αλλά να κινείται στο εξωθεσμικό πεδίο ως αγέλη και υπό την καθοδήγηση των ηγητόρων της. Αντί λοιπόν να θεσμοθετηθεί η μεταστέγαση της παλιάς κοινωνικής συλλογικότητας εντός της Πολιτείας, απεναντίας καταργήθηκε εντελώς.
Πρέπει επομένως να διορθωθεί αυτό το κατασκεύασμα των Βαυαρών, τα αποτελέσματα του οποίου ζούμε εδώ και περίπου δύο αιώνες. Με κατάλληλες συνταγματικές αλλαγές, θα πρέπει επιτέλους η Κοινωνία των Πολιτών να αποτελέσει βασικό μέρος της Πολιτείας, ώστε να πάψει η τελευταία να περιορίζεται μόνο στο πολιτικό προσωπικό.
hassapis-peter.blogspot.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ