2014-03-06 16:03:17
Την ταινία "Ραγισμένα όνειρα" προβάλει η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας τη Δευτέρα 10 Μαρτίου.
Σκηνοθεσία: Felx Van Groeningen
Σενάριο: Johan Heldenbergh, Mieke Dobbels, Carl Joos, Felx Van Groeningen
Hθοποιοί: Veerle Beatens, Johan Heldenbergh, Nell Cattrysse, Geert Van Rampelberg, Nils De Caster,
Robbie Cleiren.
Μουσική: Bjorn Eriksson
Φωτογραφία: Ruben Impens
Μονταζ: Nico Leunen
Κοστούμια: Ann Lauwerys
Χώρα: Βέλγιο (Έγχρωμη)
Διάρκεια: 111΄
Πρώτη Προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ.
Δεύτερη Προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.
Τρίτη Προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.
Διακρίσεις:
- Berlin International Film Festival 2013
* Βραβείο Label Europa Cinemas στον Felix Van Groeningen
* Βραβείο Κοινού για Ταινία Μυθοπλασίας στον Felix Van Groeningen
- CPH: PIX 2013: Βραβείο Κοινού στον Felix Van Groeningen
- Festroia - Troia International Film Festival 2013: Βραβείο "Χρυσό Δελφίνι" στον Felix Van Groeningen
- Norwejian International Film Festival 2013: Βραβείο Κοινού στον Felix Van Groeningen
- Tribeca Film Festival 2013
* Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στην Veerle Baetens
* Βραβείο Σεναρίου στους Carl Joos, Felix Van Groeningen
- Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου 2013 Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού η Veerle Beatens
- Πολλές Υποψηφιότητες σε διάφορα Φεστιβάλ
Ο Ντιντιέ και η Ελίζε είναι δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, ερωτεύονται όμως παράφορα και ξεκινούν μια ευτυχισμένη κοινή ζωή. Όταν η μικρή τους κόρη αρρωστήσει σοβαρά, οι πεποιθήσεις και οι αντοχές τους θα δοκιμαστούν σκληρά.
Ειλικρινές μελόδραμα χαρακτήρων που πατάει σε ένα συγκινητικό ρεαλισμό, είναι αφηγηματικά ανήσυχο, χρησιμοποιεί πρωτότυπα την Bluegrass μουσική και διαθέτει ένα παθιασμένο πρωταγωνιστικό δίδυμο. Βραβευμένο στο Βερολίνο και στην Τραϊμπέκα, υποψήφιο για πέντε Ευρωπαϊκά Βραβεία.
Αυτός μιλάει, εκείνη ακούει. Αυτός ένας ρομαντικός άθεος, αυτή μια θρησκευόμενη ρεαλίστρια. Όταν η κόρη τους αρρωσταίνει σοβαρά, η αγάπη τους δοκιμάζεται σκληρά. Μια ακραία συναισθηματική φλαμανδική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο που γράφτηκε από τον Johan Heldenbergh, που είναι κι ο πρωταγωνιστής της. Μια ταινία για τη μουσική, τα τατουάζ και την δύναμη της αγάπης. Σχέσεις που δοκιμάζονται, μουσική σαν θεραπεία, χιούμορ και λυγμός, όπως ακριβώς είναι η ίδια η ζωή. Απρόοπτη, δραματική μα και μεγαλειώδης, αρκεί να τη δεις από τη σωστή γωνία. Η ταινία είναι η υποψηφιότητα του Βελγίου για το ξενόγλωσσο Οσκαρ.
Ένας νέος άνθρωπος του κινηματογράφου, ο Felix Van Groeningen αποδεικνύει ότι η δημιουργική δύναμη ξεπερνά κάθε είδους περιορισμούς.
Σε ηλικία μόλις 36 ετών και διαθέτοντας ήδη στο ενεργητικό του ακόμη τρεις μεγάλου μήκους ταινίες, μεταφέρει στον κινηματογράφο έχοντας συμβάλλει και στην σεναριακή προσαρμογή του αρχικού κειμένου, ένα δυνατό θεατρικό έργο που ο πυρήνας των ζητημάτων τα οποία θέτει είναι ικανά να ταρακουνήσουν τον σημερινό θεατή, καθώς τον υποβάλουν σε μια διαρκή μετάπτωση ανάμεσα σε χαρούμενες, θετικές, ρομαντικές καταστάσεις και δραματικές, οικογενειακές περιπέτειες, μέσα από ένα συνεχές flashback που όμως δεν κουράζει καθόλου.
Η τελική μορφή που χαρακτηρίζει το φιλμ διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των καλών παραγωγών του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου, σε τέτοιο βαθμό ώστε αν αγνοήσει κανείς την φλαμανδική γλώσσα και την μια και μοναδική αναφορά ότι το δράμα που βιώνουν οι πρωταγωνιστές διαδραματίζεται στο Βέλγιο, θα μπορούσε κανείς κάλλιστα να υποθέσει ότι όλα συμβαίνουν σε μια τυπική κωμόπολη της αμερικανικής ενδοχώρας.
Εκτός από το γεμάτο ουσία και νοήματα λογοτεχνικό κείμενο, η κινηματογραφική υλοποίηση έχει μια συνεκτική διαδοχή από κομμάτια υπέροχης country μουσικής που καθιστούν την ροή της προβολής πραγματικά γοητευτική.
Η επιλογή των ερμηνευτών για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι υποδειγματική, με την νεαρή πρωταγωνίστρια την οποία υποδύεται με έναν τρόπο – αποκάλυψη η Veerle Baetens με τα ανεπανάληπτα tattoos της, να αποτελεί ένα εικαστικό κομψοτέχνημα που θυμίζει τις γοητευτικές λήψεις των pin-up girls της αμερικανικής λαϊκής κουλτούρας.
Αυτό το νοσταλγικό ύφος όπου υπάρχει διάχυτος ο λυρισμός και η καταπληκτική μουσική επένδυση, δένει απόλυτα στο σύνολο της ταινίας που τελικά πραγματώνεται γύρω από μια παρέα βόρειο-ευρωπαίων που η λατρεία τους για την ατμόσφαιρα της αμερικανικής λαϊκής μουσικής αλλά και γενικότερα για τον τρόπο ζωής της αμερικανικής ενδοχώρας διαπερνά οριζοντίως και καθέτως αυτή την κινηματογραφική δημιουργία.
Πραγματικά μια από τις πολύ καλές ευκαιρίες για κινηματογράφο με ουσία αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές παραμέτρους.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΜΜΑΤΑΣ
Ένας πρωτότυπος ξένος τίτλος (ο ελληνικός είναι πολύ απλοποιημένος), τρεις πολύ καλές ερμηνείες, εξαιρετική μουσική και μια αφήγηση μέσα από πολλά φλασμπάκ, διακρίνουν αυτό το οικογενειακό δράμα από τα τετριμμένα, γύρω από τον έρωτα, την οικογένεια και την απώλεια.
Μπορεί η ιστορία να είναι κλασσική, αλλά ο τρόπος που αποδίδεται καθηλώνει το θεατή. Εάν μάλιστα αυτός είναι και λάτρης της country music και ειδικότερα της bluegrass, τότε μένει απόλυτα ικανοποιημένος. Τα τραγούδια παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην ταινία, αφού οι στίχοι τους κάθε φορά ταιριάζουν απόλυτα με τα διαδραματιζόμενα.
Η πρωτοτυπία των φλασμπάκ βρίσκεται στο γεγονός ότι πολλές φορές δεν έρχονται για να εξηγήσουν τι συνέβη στο παρελθόν και δεν λειτουργούν ως «αποκάλυψη», αλλά απλά συμπληρώνουν πτυχές του χαρακτήρα των πρωταγωνιστών και προσθέτουν κάτι σε αυτό που ήδη γνωρίζουμε, ή μπορούμε να υποθέσουμε.
Η Βέρλε Μπάτενς και ο Γιόχαν Χέλτενμεργκ (που συνυπογράφει και το σενάριο) ως το τραγικό ζευγάρι που χάνει την κόρη του, είναι εξαιρετικά πειστικοί στους ρόλους τους. Εκείνη, ως δυνατή γυναίκα που συντρίβεται από το γεγονός της απώλειας και εκείνος ως πιο ψύχραιμος επιφανειακά, που προσπαθεί να ισορροπήσει τις καταστάσεις που προκύπτουν, χωρίς επιτυχία.
Επίσης, η Νελ Κατρίς με την αθώα της παιδική ματιά αποκαλύπτεται ιδιαίτερα συγκινητική.
Συνολικά, αυτό το δράμα βλέπεται ευχάριστα (αντιφατικό, ε;), ενώ το soundtrack, θεωρώ βέβαιο ότι ακούγεται χωρίς να φέρνει στο νου εικόνες από την ταινία.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ
Φελι ξ φαν Γρουνινγεν
Αποφοίτησε το 2000 από τη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Γάνδης (KASK), με μεταπτυχιακό στις οπτικοακουστικές τέχνες. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει θεατρικά έργα με τη θεατρική ομάδα Kung Fu της Γάνδης. Και οι τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες του έγιναν σε συνεργασία με τον παραγωγό Dirk Impens της εταιρείας Μenuet. Το 2009, η ταινία του The Misfortunates είχε την πρεμιέρα της στις Κάννες, στο "Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών". Η ταινία ήταν πρώτη σε εισπράξεις στη Φλαμανδία και σημείωσε επιτυχία στο εξωτερικό, αποσπώντας διακρίσεις όπως η Χρυσή Τουλίπα στο Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης.
Τα Ραγισμένα Όνειρα είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του. Σημείωσε κι αυτή μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στο Βέλγιο και στην Ολλανδία.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Steve + Sky 2004, Dagen zonder Lief 2007, De Helaasheid der Dingen 2009, The Broken Circle Breakdown 2012.
xespao
Σκηνοθεσία: Felx Van Groeningen
Σενάριο: Johan Heldenbergh, Mieke Dobbels, Carl Joos, Felx Van Groeningen
Hθοποιοί: Veerle Beatens, Johan Heldenbergh, Nell Cattrysse, Geert Van Rampelberg, Nils De Caster,
Robbie Cleiren.
Μουσική: Bjorn Eriksson
Φωτογραφία: Ruben Impens
Μονταζ: Nico Leunen
Κοστούμια: Ann Lauwerys
Χώρα: Βέλγιο (Έγχρωμη)
Διάρκεια: 111΄
Πρώτη Προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ.
Δεύτερη Προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.
Τρίτη Προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.
Διακρίσεις:
- Berlin International Film Festival 2013
* Βραβείο Label Europa Cinemas στον Felix Van Groeningen
* Βραβείο Κοινού για Ταινία Μυθοπλασίας στον Felix Van Groeningen
- CPH: PIX 2013: Βραβείο Κοινού στον Felix Van Groeningen
- Festroia - Troia International Film Festival 2013: Βραβείο "Χρυσό Δελφίνι" στον Felix Van Groeningen
- Norwejian International Film Festival 2013: Βραβείο Κοινού στον Felix Van Groeningen
- Tribeca Film Festival 2013
* Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στην Veerle Baetens
* Βραβείο Σεναρίου στους Carl Joos, Felix Van Groeningen
- Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου 2013 Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού η Veerle Beatens
- Πολλές Υποψηφιότητες σε διάφορα Φεστιβάλ
Ο Ντιντιέ και η Ελίζε είναι δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, ερωτεύονται όμως παράφορα και ξεκινούν μια ευτυχισμένη κοινή ζωή. Όταν η μικρή τους κόρη αρρωστήσει σοβαρά, οι πεποιθήσεις και οι αντοχές τους θα δοκιμαστούν σκληρά.
Ειλικρινές μελόδραμα χαρακτήρων που πατάει σε ένα συγκινητικό ρεαλισμό, είναι αφηγηματικά ανήσυχο, χρησιμοποιεί πρωτότυπα την Bluegrass μουσική και διαθέτει ένα παθιασμένο πρωταγωνιστικό δίδυμο. Βραβευμένο στο Βερολίνο και στην Τραϊμπέκα, υποψήφιο για πέντε Ευρωπαϊκά Βραβεία.
Αυτός μιλάει, εκείνη ακούει. Αυτός ένας ρομαντικός άθεος, αυτή μια θρησκευόμενη ρεαλίστρια. Όταν η κόρη τους αρρωσταίνει σοβαρά, η αγάπη τους δοκιμάζεται σκληρά. Μια ακραία συναισθηματική φλαμανδική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο που γράφτηκε από τον Johan Heldenbergh, που είναι κι ο πρωταγωνιστής της. Μια ταινία για τη μουσική, τα τατουάζ και την δύναμη της αγάπης. Σχέσεις που δοκιμάζονται, μουσική σαν θεραπεία, χιούμορ και λυγμός, όπως ακριβώς είναι η ίδια η ζωή. Απρόοπτη, δραματική μα και μεγαλειώδης, αρκεί να τη δεις από τη σωστή γωνία. Η ταινία είναι η υποψηφιότητα του Βελγίου για το ξενόγλωσσο Οσκαρ.
Ένας νέος άνθρωπος του κινηματογράφου, ο Felix Van Groeningen αποδεικνύει ότι η δημιουργική δύναμη ξεπερνά κάθε είδους περιορισμούς.
Σε ηλικία μόλις 36 ετών και διαθέτοντας ήδη στο ενεργητικό του ακόμη τρεις μεγάλου μήκους ταινίες, μεταφέρει στον κινηματογράφο έχοντας συμβάλλει και στην σεναριακή προσαρμογή του αρχικού κειμένου, ένα δυνατό θεατρικό έργο που ο πυρήνας των ζητημάτων τα οποία θέτει είναι ικανά να ταρακουνήσουν τον σημερινό θεατή, καθώς τον υποβάλουν σε μια διαρκή μετάπτωση ανάμεσα σε χαρούμενες, θετικές, ρομαντικές καταστάσεις και δραματικές, οικογενειακές περιπέτειες, μέσα από ένα συνεχές flashback που όμως δεν κουράζει καθόλου.
Η τελική μορφή που χαρακτηρίζει το φιλμ διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των καλών παραγωγών του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου, σε τέτοιο βαθμό ώστε αν αγνοήσει κανείς την φλαμανδική γλώσσα και την μια και μοναδική αναφορά ότι το δράμα που βιώνουν οι πρωταγωνιστές διαδραματίζεται στο Βέλγιο, θα μπορούσε κανείς κάλλιστα να υποθέσει ότι όλα συμβαίνουν σε μια τυπική κωμόπολη της αμερικανικής ενδοχώρας.
Εκτός από το γεμάτο ουσία και νοήματα λογοτεχνικό κείμενο, η κινηματογραφική υλοποίηση έχει μια συνεκτική διαδοχή από κομμάτια υπέροχης country μουσικής που καθιστούν την ροή της προβολής πραγματικά γοητευτική.
Η επιλογή των ερμηνευτών για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι υποδειγματική, με την νεαρή πρωταγωνίστρια την οποία υποδύεται με έναν τρόπο – αποκάλυψη η Veerle Baetens με τα ανεπανάληπτα tattoos της, να αποτελεί ένα εικαστικό κομψοτέχνημα που θυμίζει τις γοητευτικές λήψεις των pin-up girls της αμερικανικής λαϊκής κουλτούρας.
Αυτό το νοσταλγικό ύφος όπου υπάρχει διάχυτος ο λυρισμός και η καταπληκτική μουσική επένδυση, δένει απόλυτα στο σύνολο της ταινίας που τελικά πραγματώνεται γύρω από μια παρέα βόρειο-ευρωπαίων που η λατρεία τους για την ατμόσφαιρα της αμερικανικής λαϊκής μουσικής αλλά και γενικότερα για τον τρόπο ζωής της αμερικανικής ενδοχώρας διαπερνά οριζοντίως και καθέτως αυτή την κινηματογραφική δημιουργία.
Πραγματικά μια από τις πολύ καλές ευκαιρίες για κινηματογράφο με ουσία αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές παραμέτρους.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΜΜΑΤΑΣ
Ένας πρωτότυπος ξένος τίτλος (ο ελληνικός είναι πολύ απλοποιημένος), τρεις πολύ καλές ερμηνείες, εξαιρετική μουσική και μια αφήγηση μέσα από πολλά φλασμπάκ, διακρίνουν αυτό το οικογενειακό δράμα από τα τετριμμένα, γύρω από τον έρωτα, την οικογένεια και την απώλεια.
Μπορεί η ιστορία να είναι κλασσική, αλλά ο τρόπος που αποδίδεται καθηλώνει το θεατή. Εάν μάλιστα αυτός είναι και λάτρης της country music και ειδικότερα της bluegrass, τότε μένει απόλυτα ικανοποιημένος. Τα τραγούδια παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην ταινία, αφού οι στίχοι τους κάθε φορά ταιριάζουν απόλυτα με τα διαδραματιζόμενα.
Η πρωτοτυπία των φλασμπάκ βρίσκεται στο γεγονός ότι πολλές φορές δεν έρχονται για να εξηγήσουν τι συνέβη στο παρελθόν και δεν λειτουργούν ως «αποκάλυψη», αλλά απλά συμπληρώνουν πτυχές του χαρακτήρα των πρωταγωνιστών και προσθέτουν κάτι σε αυτό που ήδη γνωρίζουμε, ή μπορούμε να υποθέσουμε.
Η Βέρλε Μπάτενς και ο Γιόχαν Χέλτενμεργκ (που συνυπογράφει και το σενάριο) ως το τραγικό ζευγάρι που χάνει την κόρη του, είναι εξαιρετικά πειστικοί στους ρόλους τους. Εκείνη, ως δυνατή γυναίκα που συντρίβεται από το γεγονός της απώλειας και εκείνος ως πιο ψύχραιμος επιφανειακά, που προσπαθεί να ισορροπήσει τις καταστάσεις που προκύπτουν, χωρίς επιτυχία.
Επίσης, η Νελ Κατρίς με την αθώα της παιδική ματιά αποκαλύπτεται ιδιαίτερα συγκινητική.
Συνολικά, αυτό το δράμα βλέπεται ευχάριστα (αντιφατικό, ε;), ενώ το soundtrack, θεωρώ βέβαιο ότι ακούγεται χωρίς να φέρνει στο νου εικόνες από την ταινία.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ
Φελι ξ φαν Γρουνινγεν
Αποφοίτησε το 2000 από τη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Γάνδης (KASK), με μεταπτυχιακό στις οπτικοακουστικές τέχνες. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει θεατρικά έργα με τη θεατρική ομάδα Kung Fu της Γάνδης. Και οι τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες του έγιναν σε συνεργασία με τον παραγωγό Dirk Impens της εταιρείας Μenuet. Το 2009, η ταινία του The Misfortunates είχε την πρεμιέρα της στις Κάννες, στο "Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών". Η ταινία ήταν πρώτη σε εισπράξεις στη Φλαμανδία και σημείωσε επιτυχία στο εξωτερικό, αποσπώντας διακρίσεις όπως η Χρυσή Τουλίπα στο Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης.
Τα Ραγισμένα Όνειρα είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του. Σημείωσε κι αυτή μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στο Βέλγιο και στην Ολλανδία.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Steve + Sky 2004, Dagen zonder Lief 2007, De Helaasheid der Dingen 2009, The Broken Circle Breakdown 2012.
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ