2014-04-01 10:45:56
Με τον Σάββα Ιακωβίδη
Τι ειρωνεία… Προχθές, ο κυπριακός Ελληνισμός, αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου Ελληνισμού, τίμησε με λαμπρότητα και υπερηφάνεια την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας και του Μεγάλου Σηκωμού του 1821. Τότε, οι υπόδουλοι Έλληνες, στην Ελλάδα και στην Κύπρο, δεν υπολόγισαν τη δύναμη του Τούρκου δυνάστη. Στηρίχτηκαν στην ορθόδοξη πίστη τους, στην ελληνική Ιστορία τους και στην αδάμαστη θέλησή τους για ελευθερία ή θάνατο, για αξιοπρέπεια, τιμή και εθνική αποκατάσταση.
Η Κύπρος είχε το τραγικό μερτικό της στον υπέρ ελευθερίας αγώνα του ελληνικού ημών Έθνους: Ο Αρχιεπίσκοπος Κυπριανός, άλλοι ιεράρχες και ιερείς, πρόκριτοι, σφαγιάστηκαν από τους Τούρκους.
Προχθές, λοιπόν, που ο Ελληνισμός ανεμνήσθη ημερών δόξας και ηρωισμού, αγώνα, ελευθερίας και αντίστασης κατά του οθωμανικού ζυγού, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος επέλεξε για να παραθέσει γεύμα στον «φίλο του», Μουφτή των Τ/κυπρίων, και σε ιερωμένους άλλων θρησκευμάτων και στην εκπρόσωπο του Γ.Γ. του ΟΗΕ.
Το έκανε επίτηδες ή από αφέλεια; Δεν έχει τόση σημασία, αλλ’ όσα ο Αρχιεπίσκοπος είπε μετά το γεύμα. Είπε πως η πρόσκληση προς τον Μουφτή και τους «άλλους αδελφούς», κατά την έκφρασή του, είχε περισσότερο εθιμοτυπική χροιά.
«Αλλά οσάκις συναντηθούμε, έχουμε θέματα να συζητήσουμε, μας ενδιαφέρουν τα μνημεία μας, και των χριστιανών και των μουσουλμάνων, και η συνεργασία μας με τον Μουφτή έχει αυτήν την προσπάθεια, ώστε και τα δικά μας, και τα τεμένη τα μουσουλμανικά, θέλουμε να φτιαχτούν όλα για να μπορεί κανείς να προσέρχεται στους θρησκευτικούς χώρους και τους δικούς μας και των Τουρκοκυπρίων», είπε ο Αρχιεπίσκοπος.
Προφανώς, ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας που, αίφνης, έγινε μέγας επαναπροσεγγιστής, θέλει να υποβάλει πως η θρησκεία πρέπει να μείνει εκτός της πολιτικής και οι άνθρωποι να ασκούν ελεύθερα τα θρησκευτικά καθήκοντά τους. Στη θεωρία, αυτά είναι ορθά. Στην πράξη, η πολιτική αποφασίζει αν οι άνθρωποι μπορούν να ασκούν ανεμπόδιστα τα θρησκευτικά «πιστεύω» τους.
Μέχρι σήμερα, οι Τούρκοι απέδειξαν ότι όχι μόνο δεν σέβονται αυτό το δικαίωμα αλλά δήωσαν, κατέστρεψαν και μαγάρισαν πέραν των 550 εκκλησιών στα κατεχόμενα εδάφη μας. Ο Μουφτής δεν μπορεί τίποτε να πράξει αν δεν έχει το πράσινο φως από τον Τούρκο διοικητή των κατεχομένων. Δεν γνωρίζουμε αν ο Αρχιεπίσκοπος αντιλαμβάνεται αυτήν την πραγματικότητα, αλλά φοβόμαστε πως όχι. Πριν από αρκετές ημέρες προέβη σε απίστευτες δηλώσεις.
Με αφορμή την Κοινή Δήλωση Αναστασιάδη-Έρογλου, μετατράπηκε σε ένθερμο προπαγανδιστή της, διαγράφοντας ανένδοτες θέσεις της Εκκλησίας, ειδικά έναντι του σχεδίου Ανάν, που λαθροβιώνει σε αυτήν τη Δήλωση. Είπε: «Δεν είμαστε πλέον μόνοι μας, κάτι θα θυσιάσουμε κι εμείς και κάτι θα θυσιάσουν και οι Τούρκοι». Και πρόσθεσε: «Έχω μία εταιρεία και τη διευθύνω. Όταν θα βάλω συνέταιρο, δεν μπορώ να τη διευθύνω μόνος μου. Θα τείνω ευήκοον ους και σε τι λέει ο άλλος», είπε με ανεκδιήγητη ελαφρότητα.
Μετά τον Αναστασιάδη, στις τουρκικές θέσεις περί συνεταιρισμού και… εταιρειοποίησης του Κυπριακού, προσχώρησε και ο Αρχιεπίσκοπος, ο άλλοτε λάβρος αντι-Αναν-ιστής. Εταιρεία το Κυπριακό, συν-εταιρική και η λύση. Κραυγαλέα ισοπέδωση της ελληνικής πλειοψηφίας υπέρ της τουρκικής μειοψηφίας.
Υπάρχει μία… λογική στις θέσεις Αρχιεπισκόπου. Αφού ανεδείχθη σε ικανό οικονομολόγο, επενδυτή και τραπεζίτη και υποδεικνύει τι πρέπει να γίνει για την οικονομία, τώρα διεκδικεί δάφνες επαναπροσεγγιστή. Δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να τον ακούσουμε να ευλογεί τη ρατσιστική, αντιευρωπαϊκή και αντιδημοκρατική διζωνική ως... θέλημα Θεού! Ποιος είναι ο ρόλος και η αποστολή του Αρχιεπισκόπου, είπαμε;
InfoGnomon
Τι ειρωνεία… Προχθές, ο κυπριακός Ελληνισμός, αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου Ελληνισμού, τίμησε με λαμπρότητα και υπερηφάνεια την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας και του Μεγάλου Σηκωμού του 1821. Τότε, οι υπόδουλοι Έλληνες, στην Ελλάδα και στην Κύπρο, δεν υπολόγισαν τη δύναμη του Τούρκου δυνάστη. Στηρίχτηκαν στην ορθόδοξη πίστη τους, στην ελληνική Ιστορία τους και στην αδάμαστη θέλησή τους για ελευθερία ή θάνατο, για αξιοπρέπεια, τιμή και εθνική αποκατάσταση.
Η Κύπρος είχε το τραγικό μερτικό της στον υπέρ ελευθερίας αγώνα του ελληνικού ημών Έθνους: Ο Αρχιεπίσκοπος Κυπριανός, άλλοι ιεράρχες και ιερείς, πρόκριτοι, σφαγιάστηκαν από τους Τούρκους.
Προχθές, λοιπόν, που ο Ελληνισμός ανεμνήσθη ημερών δόξας και ηρωισμού, αγώνα, ελευθερίας και αντίστασης κατά του οθωμανικού ζυγού, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος επέλεξε για να παραθέσει γεύμα στον «φίλο του», Μουφτή των Τ/κυπρίων, και σε ιερωμένους άλλων θρησκευμάτων και στην εκπρόσωπο του Γ.Γ. του ΟΗΕ.
Το έκανε επίτηδες ή από αφέλεια; Δεν έχει τόση σημασία, αλλ’ όσα ο Αρχιεπίσκοπος είπε μετά το γεύμα. Είπε πως η πρόσκληση προς τον Μουφτή και τους «άλλους αδελφούς», κατά την έκφρασή του, είχε περισσότερο εθιμοτυπική χροιά.
«Αλλά οσάκις συναντηθούμε, έχουμε θέματα να συζητήσουμε, μας ενδιαφέρουν τα μνημεία μας, και των χριστιανών και των μουσουλμάνων, και η συνεργασία μας με τον Μουφτή έχει αυτήν την προσπάθεια, ώστε και τα δικά μας, και τα τεμένη τα μουσουλμανικά, θέλουμε να φτιαχτούν όλα για να μπορεί κανείς να προσέρχεται στους θρησκευτικούς χώρους και τους δικούς μας και των Τουρκοκυπρίων», είπε ο Αρχιεπίσκοπος.
Προφανώς, ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας που, αίφνης, έγινε μέγας επαναπροσεγγιστής, θέλει να υποβάλει πως η θρησκεία πρέπει να μείνει εκτός της πολιτικής και οι άνθρωποι να ασκούν ελεύθερα τα θρησκευτικά καθήκοντά τους. Στη θεωρία, αυτά είναι ορθά. Στην πράξη, η πολιτική αποφασίζει αν οι άνθρωποι μπορούν να ασκούν ανεμπόδιστα τα θρησκευτικά «πιστεύω» τους.
Μέχρι σήμερα, οι Τούρκοι απέδειξαν ότι όχι μόνο δεν σέβονται αυτό το δικαίωμα αλλά δήωσαν, κατέστρεψαν και μαγάρισαν πέραν των 550 εκκλησιών στα κατεχόμενα εδάφη μας. Ο Μουφτής δεν μπορεί τίποτε να πράξει αν δεν έχει το πράσινο φως από τον Τούρκο διοικητή των κατεχομένων. Δεν γνωρίζουμε αν ο Αρχιεπίσκοπος αντιλαμβάνεται αυτήν την πραγματικότητα, αλλά φοβόμαστε πως όχι. Πριν από αρκετές ημέρες προέβη σε απίστευτες δηλώσεις.
Με αφορμή την Κοινή Δήλωση Αναστασιάδη-Έρογλου, μετατράπηκε σε ένθερμο προπαγανδιστή της, διαγράφοντας ανένδοτες θέσεις της Εκκλησίας, ειδικά έναντι του σχεδίου Ανάν, που λαθροβιώνει σε αυτήν τη Δήλωση. Είπε: «Δεν είμαστε πλέον μόνοι μας, κάτι θα θυσιάσουμε κι εμείς και κάτι θα θυσιάσουν και οι Τούρκοι». Και πρόσθεσε: «Έχω μία εταιρεία και τη διευθύνω. Όταν θα βάλω συνέταιρο, δεν μπορώ να τη διευθύνω μόνος μου. Θα τείνω ευήκοον ους και σε τι λέει ο άλλος», είπε με ανεκδιήγητη ελαφρότητα.
Μετά τον Αναστασιάδη, στις τουρκικές θέσεις περί συνεταιρισμού και… εταιρειοποίησης του Κυπριακού, προσχώρησε και ο Αρχιεπίσκοπος, ο άλλοτε λάβρος αντι-Αναν-ιστής. Εταιρεία το Κυπριακό, συν-εταιρική και η λύση. Κραυγαλέα ισοπέδωση της ελληνικής πλειοψηφίας υπέρ της τουρκικής μειοψηφίας.
Υπάρχει μία… λογική στις θέσεις Αρχιεπισκόπου. Αφού ανεδείχθη σε ικανό οικονομολόγο, επενδυτή και τραπεζίτη και υποδεικνύει τι πρέπει να γίνει για την οικονομία, τώρα διεκδικεί δάφνες επαναπροσεγγιστή. Δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να τον ακούσουμε να ευλογεί τη ρατσιστική, αντιευρωπαϊκή και αντιδημοκρατική διζωνική ως... θέλημα Θεού! Ποιος είναι ο ρόλος και η αποστολή του Αρχιεπισκόπου, είπαμε;
InfoGnomon
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Κερδισμένος της κρίσης ο ιδιωτικός τομέας υγείας
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ