2014-09-02 21:08:04
Νέες αποκαλυπτικές λεπτομέρειες, γύρω από το παρασκήνιο της ορκωμοσίας της νέας δημοτικής αρχής στη Γαύδο, έρχονται στο φως της δημοσιότητας, ενώ, λίγες μόνο ημέρες μετά την... ορκωμοσία, φαίνεται ότι έχει ξεσπάσει "έμφύλιος" στο καινούριο δημοτικό σχήμα, με τη νέα δήμαρχο κ. Ευαγγελία Καλλίνικου να δηλώνει οτι επιφυλάσσεται των νομίμων δικαιωμάτων της εναντίον όσων την κατηγόρησαν ότι παρεμπόδισε την θρησκευτική ορκωμοσία.
Ταυτόχρονα υπενθυμίζει σε έγγραφο που απέστειλε προς τον Γ.Γ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ .Ροδακάκη, ότι "αν κάποιος αιρετός δεν έχει αποποιηθεί την εκλογή του και δεν δώσει όρκο, εκτός από την περίπτωση της αντικειµενικής αδυναµίας, µέχρι την 31η Αυγούστου 2014, τότε εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωµά του"
Η αρχή του εμφυλίου και το έγγραφο στον Ροδακάκη
Στην ορκωμοσία που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, τέσσερις από τους δημοτικούς συμβούλους αρνήθηκαν να ορκιστούν λόγω της απουσίας του τοπικού ιερέα, ενώ όσοι τελικά ορκίστηκαν, άλλοι επέλεξαν πολιτικό και άλλοι θρησκευτικό όρκο.
Ο δε ιερέας Γαύδου, που δεν είχε λάβει πρόσκληση από τη νέα δήμαρχο, δεν παρέστη στην ορκωμοσία, απουσιάζοντας έτσι από την ορκωμοσία της γυναίκας του, κ. Μαρία Μπικογιάννη, η οποία ήταν στην "ομάδα των τεσσάρων" που αρνήθηκαν να ορκιστούν.
Μετά τις διαστάσεις που έλαβε το θέμα για τα παρατράγουδα της ορκωμοσίας, η κ. Καλλίνικου έστειλε έγγραφη ενημέρωση στον Γ.Γ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ .Ροδακάκη, την οποία κοινοποιεί δημόσια και στην οποία αναφέρει ότι δεν ήταν υποχρεωμένη να στείλει πρόσκληση στον ιερέα, ενώ ουδέποτε παρεμπόδισε όσους ήθελαν να ορκιστούν με θρησκευτικό όρκο.
Η κ. Καλλίνικου μάλιστα σημειώνει ότι δίνει στη δημοσιότητα το έγγραφο που απέστειλε προς τον κ. Ροκαδάκη "για να αποκαλυφτεί η αλήθεια, γιατί θεωρώ οι αιτιάσεις της αντιπολίτευσης έχουν προσβάλει βάναυσα την τιμή και την υπόληψή μου ως άνθρωπο και ως Δήμαρχο".
Το έγγραφο έχει ως ακολούθως:
Για την έγκυρη ενημέρωση σας στο θέμα την ορκωμοσίας της νέας δημοτικής αρχής του Δήμου Γαύδου, σας εκθέτω τα ακόλουθα:
Α.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 43 του ΥΠ.ΕΣ. με αρ. πρωτ. 30565/6-8-2014 περί ορκωμοσίας των αιρετών των Δήμων και τις σχετικές διατάξεις του Ν. 3852/2010, υπό την ιδιότητα της εκλεγείσας Δημάρχου , την 27/8/2014 πρωτοκόλλησα στο Δήμο Γαύδου την υπό χρονολογία 27/8/2014 Πρόσκλησή μου για την ορκωμοσία των αιρετών του Δήμου . Η πρόσκλησή μου αυτή έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 1389/27-8-2014 και κοινοποιήθηκε, με αποδεικτικό επίδοσης, σε όλους τους ενδιαφερόμενους , που ο νόμος αλλά και η ως άνω εγκύκλιος ορίζει , ήτοι σε όλα τα τακτικά µέλη του ∆ηµοτικού Συµβουλίου του Δήμου Γαύδου, όπως αυτά ανακηρύχθηκαν στη με αριθμό 43/2014 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων, τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την ορισθείσα ημέρα της ορκωµοσίας. Εξάλλου σύμφωνα με την ως άνω πρόσκλησή μου ως ημερομηνία ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών Γαύδου ορίστηκε η 30 /08/2014 ώρα 19:00 και τόπος το Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Γαύδου .
Σημειωτέον είναι πως σύμφωνα με την προαναφερόμενη εγκύκλιο , αλλά και το άρθρο 52 του Ν.3852/2010 , ως εκλεγείσα Δήμαρχος υποχρεούμαι να απευθύνω πρόσκληση για ορκωµοσία ΜΟΝΟΝ σε όλα τα τακτικά µέλη του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, των συµβουλίων των δηµοτικών και τοπικών κοινοτήτων και στους εκπροσώπους τοπικών κοινοτήτων . Ενώ από καμία διάταξη του Νόμου δεν υποχρεούμαι να απευθύνω πρόσκληση να παραστούν στην ορκωμοσία άλλα πρόσωπα , όπως ιερείς κτλ .
Συνεπώς λοιπόν με βάση τα ανωτέρω εκτεθέντα ΕΓΩ ΑΠΟ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΜΟΥΝ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΩ ΓΡΑΠΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΓΑΥΔΟΥ για να παραστεί στην ορκωμοσία των αιρετών του Δήμου μας και επομένως κάθε αιτίαση περί ακυρότητας της διαδικασίας της ορκωμοσίας για το λόγο ότι ο ιερέας δεν προσκλήθηκε είναι ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ .
Β
Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με το άρθρο 52 παρ. 2 του Ν.3852/2010 η ορκωµοσία πραγµατοποιείται σε δηµόσια συνεδρίαση. Για το λόγο αυτό άλλωστε η σχετική μου πρόσκληση δημοσιοποιήθηκε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης , όλοι οι κάτοικοι της Γαύδου γνώριζαν την ημερομηνία , την ώρα και τον τόπο της ορκωμοσίας και πολλοί ήταν οι κάτοικοι του νησιού που την παρακολούθησαν .
Ο κ. ιερέας Γαύδου γνώριζε την ημερομηνία την ώρα και τον τόπο της ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών και εάν επιθυμούσε μπορούσε να παραστεί σε αυτήν .
Πολύ δε περισσότερο που μεταξύ των τακτικών μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, που επρόκειτο να ορκιστούν ήταν και η σύζυγός του, Μπικογιαννάκη Μαρία τακτική Δημοτική Σύμβουλος της αντιπολίτευσης, ενώ μισή περίπου ώρα πριν από την ορκωμοσία , είχε προηγηθεί και δική μας προσωπική τηλεφωνική επικοινωνία . Πλην όμως ο ίδιος ο κ. ιερέας Γαύδου ΕΠΕΛΕΞΕ , για δικούς του λόγους ;;;;; να μην παραστεί, σε αυτή δε την προσωπική τηλεφωνική μας επικοινωνία , απείλησε πως θα ακυρώσει τη διαδικασία της ορκωμοσίας.
Συνεπώς λοιπόν εγώ ΟΥΔΕΠΟΤΕ απαγόρευσα στον κ. ιερέα Γαύδου ή και σε οιοδήποτε άλλο πρόσωπο την παρουσία του στην τελετή των ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών Γαύδου . Η διαδικασία αυτή υπήρξε δημόσια και οιοσδήποτε ήθελε, μεταξύ αυτών και ο ιερέας , μπορούσε να παραστεί και να την παρακολουθήσει.
Γ
Στο Άρθρο 13 παρ. 5 του Συντάγματος της χώρας ορίζεται : « Κανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του»
Ενώ στο άρθρο 52 παρ. 1 του Ν.3852/2010 ορίζεται : «Μετά την ανακήρυξη του επιτυχόντος και των επιλαχόντων συνδυασμών ο δήμαρχος, οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι σύμβουλοι του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και οι τοπικοί εκπρόσωποι κοινοτήτων πριν από την ημέρα εγκατάστασης και ανάληψης των καθηκόντων τους δίνουν τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντα μου» δίνουν τον ακόλουθο όρκο:
«Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντα μου».
Περαιτέρω στο άρθρο 408 παρ. 2 του ΚΠολ.Δικ ορίζεται και ο τύπος του χριστιανικού όρκου ως : Ο τύπος του χριστιανικού όρκου είναι: "Ορκίζομαι ενώπιον του Θεού να πω ευσυνείδητα όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε". Αν ο μάρτυρας πιστεύει σε γνωστή θρησκεία ή δόγμα, που ορίζει άλλο τύπο όρκου, δίνει τον όρκο σύμφωνα με αυτόν τον τύπο. Στην δε παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου ορίζεται πως : « Ο πολιτικός όρκος δίνεται ως διαβεβαίωση με τον εξής τύπο: "Δηλώνω στην τιμή και στη συνείδησή μου πως θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε .»
Ενώ τα ίδια ορίζονται και στο Άρθρο 218 του ΚΠΔ κατά το οποίο :
«1. Κάθε μάρτυρας οφείλει, πριν εξετασθεί στο ακροατήριο, να ορκιστεί δημόσια. Προς τούτο ερωτάται, αν προτιμά να δώσει θρησκευτικό ή πολιτικό όρκο.
2. Ο τύπος του χριστιανικού όρκου έχει ως εξής: «Ορκίζομαι ενώπιον του θεού να πω όλη την
αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε».
3. Αν ο μάρτυρας πιστεύει σε θρησκεία ή δόγμα που ορίζει άλλο τύπο όρκου, δίνει τον όρκο σύμφωνα με αυτόν τον τύπο.
4. Ο πολιτικός όρκος δίνεται ως διαβεβαίωση με τον εξής τύπο: «Δηλώνω επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδηση μου ότι θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε».
Συνακόλουθα λοιπόν από τις προαναφερόμενες διατάξεις των Νόμων και του Συντάγματος δεν ορίζεται συγκεκριµένο τελετουργικό για την ορκωµοσία των αιρετών, παρά µόνο ορίζεται το περιεχόµενο του όρκου. Τούτο δε επιβεβαιώνεται και από τη με αριθμό 43 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ. με αρ. πρωτ. 30565/6-8-2014 , στην οποία επί λέξη αναφέρεται : Από τις κείµενες διατάξεις δεν ορίζεται συγκεκριµένο τελετουργικό για την ορκωµοσία των αιρετών, παρά µόνο ορίζεται το περιεχόµενο του όρκου Ο όρκος που δίνεται έχει ως εξής: «Ορκίζοµαι να είµαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγµα και στους νόµους και να εκπληρώνω τίµια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά µου».
Όσοι αιρετοί επιθυµούν δίνουν τον παραπάνω όρκο ενώπιον του Ιερού Ευαγγελίου ή αν κάποιος αιρετός πιστεύει σε θρησκεία ή δόγµα που επιβάλλει ίδιο τύπο όρκου, τότε, εφόσον το επιθυµεί, ο όρκος δίδεται κατά τον τύπο αυτό(πχ ενώπιον του κορανίου).
Επίσης, εάν κάποιος αιρετός δεν πιστεύει σε καµία θρησκεία ή σε θρησκεία που δεν επιτρέπει όρκο, δηλώνει τα αναφερόµενα στον όρκο στην τιµή και τη συνείδησή του, µε τον εξής τρόπο:
«∆ηλώνω στην τιµή και στη συνείδησή µου να είµαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγµα και στους νόµους και να εκπληρώνω τίµια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά µου».
Συνεπώς λοιπόν από τα ανωτέρω εκτεθέντα προκύπτει πως για τη δόση του θρησκευτικού όρκου από οιονδήποτε το επιθυμεί δεν είναι απαραίτητη η παρουσία ιερέα αλλά αρκεί η δόση αυτού σύμφωνα με τον τύπο που αναφέρεται ανωτέρω .
Αποτελεί δε δικαίωμα του αιρετού να δώσει τον όρκο που αυτός επιθυμεί
Κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας στο Δήμο Γαύδου κάθε αιρετός επέλεξε ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΑ τον τύπο του όρκου που επιθυμούσε να δώσει. ΟΥΔΕΠΟΤΕ υπαγόρευσα στον οιοδήποτε τη δόση οιοδήποτε όρκου . ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΑ το θεσμό της Εκκλησίας , ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑ στον οιονδήποτε να δώσει τον όρκο που επιθυμεί σύμφωνα με το τελετουργικό που επιθυμεί .
Πιστεύω βαθιά στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, στο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να επιλέγει τον τύπο του όρκου που θέλει να δώσει .
Στα πλαίσια δε αυτής της απόλυτα ελεύθερης επιλογής, στο Δήμο Γαύδου 4 δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και 1 δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης επέλεξαν να ορκιστούν με θρησκευτικό όρκο. Ενώ εγώ και τρεις Δημοτικοί Σύμβουλοι επέλεξαν να ορκιστούν με πολιτικό όρκο . Τούτο δε αποδεικνύεται και από το σχετικό πρακτικό ορκωμοσίας που φέρει την υπογραφή όλων όσων ορκίστηκαν (δείτε εδώ) .
Συνεπώς λοιπόν οι αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, όπως και μερίδας των τοπικών ΜΜΕ ότι εγώ κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών του Δήμου μας απαγόρευσα τη δόση θρησκευτικού όρκου ή παρεμπόδισα οιονδήποτε από τη δόση αυτού ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΨΕΥΔΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΔΕΙΚΤΕΣ και προσβάλλουν την τιμή και την υπόληψή μου ως άνθρωπο και Δήμαρχο .
Για την προάσπιση δε αυτής της τιμής και υπόληψής μου, η οποία με τις ανωτέρω αιτιάσεις της αντιπολίτευσης προσβάλλεται βάναυσα, επιφυλάσσομαι των νομίμων δικαιωμάτων μου εναντίον τους .
Δ
Όπως ήδη έχω εκθέσει, εγώ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΡΝΗΘΗΚΑ Η΄ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΑ την παρουσία του κ. ιερέα Γαύδου κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών . ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΡΝΗΘΗΚΑ στον κ. ιερέα Γαύδου να τελέσει οποιαδήποτε τελετή κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας . ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑ σε οιοδήποτε αιρετό να δώσει θρησκευτικό όρκο παρουσία του κ. ιερέα Γαύδου.
Ο κ. ιερέας Γαύδου επέλεξε να μην παραστεί κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας .
Οι 4 από τους 5 δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης επέλεξαν να μη δώσουν θρησκευτικό όρκο, σύμφωνα με τον τύπο που ορίζει ο νόμος, αλλά να αποχωρήσουν από τη διαδικασία της ορκωμοσίας επικαλούμενοι την έλλειψη ιερέα , παρότι , όπως προείπα , η παρουσία του δεν αποτελεί προϋπόθεση σύμφωνα με το Νόμο για τη δόση θρησκευτικού όρκου .
Τέλος αυτοί οι 4 από τους 5 δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης, που εν τέλει αποχώρησαν και δεν ορκίστηκαν, επέλεξαν, παρότι οι ίδιοι το θεωρούσαν απαραίτητο, να μην καλέσουν τον κ. ιερέα Γαύδου να παραστεί και να ευλογήσει την ορκωμοσία τους.
Συνακόλουθα λοιπόν εγώ ΟΥΔΕΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΕΧΩ, τόσο για την απουσία του κ. ιερέα Γαύδου από τη διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων δημοτικών αρχών Γαύδου , όσο και για την αδικαιολόγητη άρνηση των 4 από τους 5 δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης να ορκιστούν σύμφωνα με τον τύπο του όρκου που επέλεξαν .
Δεδομένου δε πως κατά την παράγραφο 4 του άρθρου 52 του Ν.3852/2010,
Αν κάποιος αιρετός δεν έχει αποποιηθεί την εκλογή του και δεν δώσει όρκο, εκτός από την περίπτωση της αντικειµενικής αδυναµίας, µέχρι την 31η Αυγούστου 2014, τότε εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωµά του, με την παρούσα μου παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας το παρόν μου καθώς και το συνημμένο Πρακτικό ορκωμοσίας του Δήμου ώστε να διαπιστωθεί :
• Εάν η άρνηση των ανωτέρω 4 δημοτικών συμβούλων να ορκιστούν συνιστά αντικειμενική αδυναμία τους , σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Ν.3852/2010 και διευκρινίζονται στην προαναφερόμενη εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.
• Εφόσον δε κατά την άποψή Σας η άρνηση αυτή δεν συνιστά αντικειμενική αδυναμία ( κατά τους ορισμούς του Νόμου δεν συνιστά ) να ενεργήσετε τα νόμιμα .
Πηγή
Tromaktiko
Ταυτόχρονα υπενθυμίζει σε έγγραφο που απέστειλε προς τον Γ.Γ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ .Ροδακάκη, ότι "αν κάποιος αιρετός δεν έχει αποποιηθεί την εκλογή του και δεν δώσει όρκο, εκτός από την περίπτωση της αντικειµενικής αδυναµίας, µέχρι την 31η Αυγούστου 2014, τότε εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωµά του"
Η αρχή του εμφυλίου και το έγγραφο στον Ροδακάκη
Στην ορκωμοσία που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, τέσσερις από τους δημοτικούς συμβούλους αρνήθηκαν να ορκιστούν λόγω της απουσίας του τοπικού ιερέα, ενώ όσοι τελικά ορκίστηκαν, άλλοι επέλεξαν πολιτικό και άλλοι θρησκευτικό όρκο.
Ο δε ιερέας Γαύδου, που δεν είχε λάβει πρόσκληση από τη νέα δήμαρχο, δεν παρέστη στην ορκωμοσία, απουσιάζοντας έτσι από την ορκωμοσία της γυναίκας του, κ. Μαρία Μπικογιάννη, η οποία ήταν στην "ομάδα των τεσσάρων" που αρνήθηκαν να ορκιστούν.
Μετά τις διαστάσεις που έλαβε το θέμα για τα παρατράγουδα της ορκωμοσίας, η κ. Καλλίνικου έστειλε έγγραφη ενημέρωση στον Γ.Γ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ .Ροδακάκη, την οποία κοινοποιεί δημόσια και στην οποία αναφέρει ότι δεν ήταν υποχρεωμένη να στείλει πρόσκληση στον ιερέα, ενώ ουδέποτε παρεμπόδισε όσους ήθελαν να ορκιστούν με θρησκευτικό όρκο.
Η κ. Καλλίνικου μάλιστα σημειώνει ότι δίνει στη δημοσιότητα το έγγραφο που απέστειλε προς τον κ. Ροκαδάκη "για να αποκαλυφτεί η αλήθεια, γιατί θεωρώ οι αιτιάσεις της αντιπολίτευσης έχουν προσβάλει βάναυσα την τιμή και την υπόληψή μου ως άνθρωπο και ως Δήμαρχο".
Το έγγραφο έχει ως ακολούθως:
Για την έγκυρη ενημέρωση σας στο θέμα την ορκωμοσίας της νέας δημοτικής αρχής του Δήμου Γαύδου, σας εκθέτω τα ακόλουθα:
Α.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 43 του ΥΠ.ΕΣ. με αρ. πρωτ. 30565/6-8-2014 περί ορκωμοσίας των αιρετών των Δήμων και τις σχετικές διατάξεις του Ν. 3852/2010, υπό την ιδιότητα της εκλεγείσας Δημάρχου , την 27/8/2014 πρωτοκόλλησα στο Δήμο Γαύδου την υπό χρονολογία 27/8/2014 Πρόσκλησή μου για την ορκωμοσία των αιρετών του Δήμου . Η πρόσκλησή μου αυτή έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 1389/27-8-2014 και κοινοποιήθηκε, με αποδεικτικό επίδοσης, σε όλους τους ενδιαφερόμενους , που ο νόμος αλλά και η ως άνω εγκύκλιος ορίζει , ήτοι σε όλα τα τακτικά µέλη του ∆ηµοτικού Συµβουλίου του Δήμου Γαύδου, όπως αυτά ανακηρύχθηκαν στη με αριθμό 43/2014 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων, τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την ορισθείσα ημέρα της ορκωµοσίας. Εξάλλου σύμφωνα με την ως άνω πρόσκλησή μου ως ημερομηνία ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών Γαύδου ορίστηκε η 30 /08/2014 ώρα 19:00 και τόπος το Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Γαύδου .
Σημειωτέον είναι πως σύμφωνα με την προαναφερόμενη εγκύκλιο , αλλά και το άρθρο 52 του Ν.3852/2010 , ως εκλεγείσα Δήμαρχος υποχρεούμαι να απευθύνω πρόσκληση για ορκωµοσία ΜΟΝΟΝ σε όλα τα τακτικά µέλη του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, των συµβουλίων των δηµοτικών και τοπικών κοινοτήτων και στους εκπροσώπους τοπικών κοινοτήτων . Ενώ από καμία διάταξη του Νόμου δεν υποχρεούμαι να απευθύνω πρόσκληση να παραστούν στην ορκωμοσία άλλα πρόσωπα , όπως ιερείς κτλ .
Συνεπώς λοιπόν με βάση τα ανωτέρω εκτεθέντα ΕΓΩ ΑΠΟ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΜΟΥΝ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΩ ΓΡΑΠΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΓΑΥΔΟΥ για να παραστεί στην ορκωμοσία των αιρετών του Δήμου μας και επομένως κάθε αιτίαση περί ακυρότητας της διαδικασίας της ορκωμοσίας για το λόγο ότι ο ιερέας δεν προσκλήθηκε είναι ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ .
Β
Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με το άρθρο 52 παρ. 2 του Ν.3852/2010 η ορκωµοσία πραγµατοποιείται σε δηµόσια συνεδρίαση. Για το λόγο αυτό άλλωστε η σχετική μου πρόσκληση δημοσιοποιήθηκε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης , όλοι οι κάτοικοι της Γαύδου γνώριζαν την ημερομηνία , την ώρα και τον τόπο της ορκωμοσίας και πολλοί ήταν οι κάτοικοι του νησιού που την παρακολούθησαν .
Ο κ. ιερέας Γαύδου γνώριζε την ημερομηνία την ώρα και τον τόπο της ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών και εάν επιθυμούσε μπορούσε να παραστεί σε αυτήν .
Πολύ δε περισσότερο που μεταξύ των τακτικών μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, που επρόκειτο να ορκιστούν ήταν και η σύζυγός του, Μπικογιαννάκη Μαρία τακτική Δημοτική Σύμβουλος της αντιπολίτευσης, ενώ μισή περίπου ώρα πριν από την ορκωμοσία , είχε προηγηθεί και δική μας προσωπική τηλεφωνική επικοινωνία . Πλην όμως ο ίδιος ο κ. ιερέας Γαύδου ΕΠΕΛΕΞΕ , για δικούς του λόγους ;;;;; να μην παραστεί, σε αυτή δε την προσωπική τηλεφωνική μας επικοινωνία , απείλησε πως θα ακυρώσει τη διαδικασία της ορκωμοσίας.
Συνεπώς λοιπόν εγώ ΟΥΔΕΠΟΤΕ απαγόρευσα στον κ. ιερέα Γαύδου ή και σε οιοδήποτε άλλο πρόσωπο την παρουσία του στην τελετή των ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών Γαύδου . Η διαδικασία αυτή υπήρξε δημόσια και οιοσδήποτε ήθελε, μεταξύ αυτών και ο ιερέας , μπορούσε να παραστεί και να την παρακολουθήσει.
Γ
Στο Άρθρο 13 παρ. 5 του Συντάγματος της χώρας ορίζεται : « Κανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του»
Ενώ στο άρθρο 52 παρ. 1 του Ν.3852/2010 ορίζεται : «Μετά την ανακήρυξη του επιτυχόντος και των επιλαχόντων συνδυασμών ο δήμαρχος, οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι σύμβουλοι του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και οι τοπικοί εκπρόσωποι κοινοτήτων πριν από την ημέρα εγκατάστασης και ανάληψης των καθηκόντων τους δίνουν τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντα μου» δίνουν τον ακόλουθο όρκο:
«Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντα μου».
Περαιτέρω στο άρθρο 408 παρ. 2 του ΚΠολ.Δικ ορίζεται και ο τύπος του χριστιανικού όρκου ως : Ο τύπος του χριστιανικού όρκου είναι: "Ορκίζομαι ενώπιον του Θεού να πω ευσυνείδητα όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε". Αν ο μάρτυρας πιστεύει σε γνωστή θρησκεία ή δόγμα, που ορίζει άλλο τύπο όρκου, δίνει τον όρκο σύμφωνα με αυτόν τον τύπο. Στην δε παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου ορίζεται πως : « Ο πολιτικός όρκος δίνεται ως διαβεβαίωση με τον εξής τύπο: "Δηλώνω στην τιμή και στη συνείδησή μου πως θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε .»
Ενώ τα ίδια ορίζονται και στο Άρθρο 218 του ΚΠΔ κατά το οποίο :
«1. Κάθε μάρτυρας οφείλει, πριν εξετασθεί στο ακροατήριο, να ορκιστεί δημόσια. Προς τούτο ερωτάται, αν προτιμά να δώσει θρησκευτικό ή πολιτικό όρκο.
2. Ο τύπος του χριστιανικού όρκου έχει ως εξής: «Ορκίζομαι ενώπιον του θεού να πω όλη την
αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε».
3. Αν ο μάρτυρας πιστεύει σε θρησκεία ή δόγμα που ορίζει άλλο τύπο όρκου, δίνει τον όρκο σύμφωνα με αυτόν τον τύπο.
4. Ο πολιτικός όρκος δίνεται ως διαβεβαίωση με τον εξής τύπο: «Δηλώνω επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδηση μου ότι θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε».
Συνακόλουθα λοιπόν από τις προαναφερόμενες διατάξεις των Νόμων και του Συντάγματος δεν ορίζεται συγκεκριµένο τελετουργικό για την ορκωµοσία των αιρετών, παρά µόνο ορίζεται το περιεχόµενο του όρκου. Τούτο δε επιβεβαιώνεται και από τη με αριθμό 43 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ. με αρ. πρωτ. 30565/6-8-2014 , στην οποία επί λέξη αναφέρεται : Από τις κείµενες διατάξεις δεν ορίζεται συγκεκριµένο τελετουργικό για την ορκωµοσία των αιρετών, παρά µόνο ορίζεται το περιεχόµενο του όρκου Ο όρκος που δίνεται έχει ως εξής: «Ορκίζοµαι να είµαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγµα και στους νόµους και να εκπληρώνω τίµια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά µου».
Όσοι αιρετοί επιθυµούν δίνουν τον παραπάνω όρκο ενώπιον του Ιερού Ευαγγελίου ή αν κάποιος αιρετός πιστεύει σε θρησκεία ή δόγµα που επιβάλλει ίδιο τύπο όρκου, τότε, εφόσον το επιθυµεί, ο όρκος δίδεται κατά τον τύπο αυτό(πχ ενώπιον του κορανίου).
Επίσης, εάν κάποιος αιρετός δεν πιστεύει σε καµία θρησκεία ή σε θρησκεία που δεν επιτρέπει όρκο, δηλώνει τα αναφερόµενα στον όρκο στην τιµή και τη συνείδησή του, µε τον εξής τρόπο:
«∆ηλώνω στην τιµή και στη συνείδησή µου να είµαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγµα και στους νόµους και να εκπληρώνω τίµια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά µου».
Συνεπώς λοιπόν από τα ανωτέρω εκτεθέντα προκύπτει πως για τη δόση του θρησκευτικού όρκου από οιονδήποτε το επιθυμεί δεν είναι απαραίτητη η παρουσία ιερέα αλλά αρκεί η δόση αυτού σύμφωνα με τον τύπο που αναφέρεται ανωτέρω .
Αποτελεί δε δικαίωμα του αιρετού να δώσει τον όρκο που αυτός επιθυμεί
Κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας στο Δήμο Γαύδου κάθε αιρετός επέλεξε ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΑ τον τύπο του όρκου που επιθυμούσε να δώσει. ΟΥΔΕΠΟΤΕ υπαγόρευσα στον οιοδήποτε τη δόση οιοδήποτε όρκου . ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΑ το θεσμό της Εκκλησίας , ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑ στον οιονδήποτε να δώσει τον όρκο που επιθυμεί σύμφωνα με το τελετουργικό που επιθυμεί .
Πιστεύω βαθιά στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, στο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να επιλέγει τον τύπο του όρκου που θέλει να δώσει .
Στα πλαίσια δε αυτής της απόλυτα ελεύθερης επιλογής, στο Δήμο Γαύδου 4 δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και 1 δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης επέλεξαν να ορκιστούν με θρησκευτικό όρκο. Ενώ εγώ και τρεις Δημοτικοί Σύμβουλοι επέλεξαν να ορκιστούν με πολιτικό όρκο . Τούτο δε αποδεικνύεται και από το σχετικό πρακτικό ορκωμοσίας που φέρει την υπογραφή όλων όσων ορκίστηκαν (δείτε εδώ) .
Συνεπώς λοιπόν οι αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, όπως και μερίδας των τοπικών ΜΜΕ ότι εγώ κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών του Δήμου μας απαγόρευσα τη δόση θρησκευτικού όρκου ή παρεμπόδισα οιονδήποτε από τη δόση αυτού ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΨΕΥΔΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΔΕΙΚΤΕΣ και προσβάλλουν την τιμή και την υπόληψή μου ως άνθρωπο και Δήμαρχο .
Για την προάσπιση δε αυτής της τιμής και υπόληψής μου, η οποία με τις ανωτέρω αιτιάσεις της αντιπολίτευσης προσβάλλεται βάναυσα, επιφυλάσσομαι των νομίμων δικαιωμάτων μου εναντίον τους .
Δ
Όπως ήδη έχω εκθέσει, εγώ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΡΝΗΘΗΚΑ Η΄ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΑ την παρουσία του κ. ιερέα Γαύδου κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών Αρχών . ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΡΝΗΘΗΚΑ στον κ. ιερέα Γαύδου να τελέσει οποιαδήποτε τελετή κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας . ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑ σε οιοδήποτε αιρετό να δώσει θρησκευτικό όρκο παρουσία του κ. ιερέα Γαύδου.
Ο κ. ιερέας Γαύδου επέλεξε να μην παραστεί κατά τη διαδικασία της ορκωμοσίας .
Οι 4 από τους 5 δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης επέλεξαν να μη δώσουν θρησκευτικό όρκο, σύμφωνα με τον τύπο που ορίζει ο νόμος, αλλά να αποχωρήσουν από τη διαδικασία της ορκωμοσίας επικαλούμενοι την έλλειψη ιερέα , παρότι , όπως προείπα , η παρουσία του δεν αποτελεί προϋπόθεση σύμφωνα με το Νόμο για τη δόση θρησκευτικού όρκου .
Τέλος αυτοί οι 4 από τους 5 δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης, που εν τέλει αποχώρησαν και δεν ορκίστηκαν, επέλεξαν, παρότι οι ίδιοι το θεωρούσαν απαραίτητο, να μην καλέσουν τον κ. ιερέα Γαύδου να παραστεί και να ευλογήσει την ορκωμοσία τους.
Συνακόλουθα λοιπόν εγώ ΟΥΔΕΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΕΧΩ, τόσο για την απουσία του κ. ιερέα Γαύδου από τη διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων δημοτικών αρχών Γαύδου , όσο και για την αδικαιολόγητη άρνηση των 4 από τους 5 δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης να ορκιστούν σύμφωνα με τον τύπο του όρκου που επέλεξαν .
Δεδομένου δε πως κατά την παράγραφο 4 του άρθρου 52 του Ν.3852/2010,
Αν κάποιος αιρετός δεν έχει αποποιηθεί την εκλογή του και δεν δώσει όρκο, εκτός από την περίπτωση της αντικειµενικής αδυναµίας, µέχρι την 31η Αυγούστου 2014, τότε εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωµά του, με την παρούσα μου παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας το παρόν μου καθώς και το συνημμένο Πρακτικό ορκωμοσίας του Δήμου ώστε να διαπιστωθεί :
• Εάν η άρνηση των ανωτέρω 4 δημοτικών συμβούλων να ορκιστούν συνιστά αντικειμενική αδυναμία τους , σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Ν.3852/2010 και διευκρινίζονται στην προαναφερόμενη εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.
• Εφόσον δε κατά την άποψή Σας η άρνηση αυτή δεν συνιστά αντικειμενική αδυναμία ( κατά τους ορισμούς του Νόμου δεν συνιστά ) να ενεργήσετε τα νόμιμα .
Πηγή
Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Πόντιοι και Αρμένιοι μαζί στο «Χρέος» διηγήθηκαν τη Γενοκτονία (φωτο)
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Νέα ιεροσυλία των Τούρκων σε αρχαία ελληνική πόλη
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ