2014-12-13 21:39:05
Φωτογραφία για Ο Πάγκαλος καλεί τους πολίτες σε διαμαρτυρία για την επιστροφή των Γλυπτών - Διαβάστε την ανακοίνωση
 Σε σιωπηλή διαμαρτυρία έξω από το Μουσείο της Ακρόπολης για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καλεί τους πολίτες, ο Θεόδωρος Πάγκαλος, μέσω ανακοίνωσης που δημοσίευσε στην προσωπική

του ιστοσελίδα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στις 18 Ιανουαρίου, στις 18:00 όλοι και όλες έξω από το Μουσείο της Ακρόπολης στον πεζόδρομο Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Το...

1806 ο Άγγλος Διπλωμάτης Λόρδος Έλγιν επισκέπτεται τον Παρθενώνα. Σκοπός του δεν ήταν όπως συνέβαινε με άλλους περιηγητές που είχαν προηγηθεί να θαυμάσει αυτό το αριστούργημα της ανθρώπινης δημιουργικότητας. Σκοπός του ήταν να ληστέψει, να λεηλατήσει βάναυσα το μνημείο. Δεν δίστασε να ακρωτηριάσει το κτίριο, αποκόπτοντας με βίαιες και πρωτόγονες μεθόδους τις γλυπτές επιφάνειες των λίθων, που συγκροτούσαν τη μετόπη και ήταν έργο του μεγάλου γλύπτη της αρχαιότητας Φειδία.

Οι Έλληνες υπόδουλοι στον Οθωμανικό ζυγό δεν μπορούσαν να τον εμποδίσουν
. Είναι αμφίβολο όμως αν η πράξη του Έλγιν, που διεξήχθη με όλους τους κανόνες μιας καλά οργανωμένης ληστείας, έγινε ευρύτερα γνωστή. Οι Οθωμανοί αφέντες της πόλης δεν αντέδρασαν είτε γιατί είχαν δωροδοκηθεί είτε γιατί νόμιζαν ότι έτσι εξασφαλίζουν υψηλούς συμμάχους είτε το πιθανότερο γιατί αδιαφόρησαν για τα μνημεία αυτά, που τους προκαλούσαν προβλήματα με την αισθητική τους και δεν είχαν καμία σχέση με τη θρησκεία και τον ψυχισμό τους.

Ο Έλγιν μετέφερε τα γλυπτά στην Αγγλία όπου μετά από διάφορες περιπέτειες έγιναν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου και εγκαταστάθηκαν στις γνωστές αίθουσες. Οι διευθύνοντες το Μουσείο κακομεταχειρίστηκαν τα εξόριστα αυτά αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης. Τα άφησαν εκτεθειμένα στο smog του Λονδίνου και μετά τα καθάρισαν με χημικές ουσίες και βάναυσες μεθόδους, με αποτέλεσμα να χαθεί η φυσική πατίνα του μαρμάρου, που για χιλιετίες τα προστάτευε από την ατμοσφαιρική επίδραση. Διοργάνωσαν για κερδοσκοπικούς σκοπούς κοσμικές εκδηλώσεις και επιδείξεις επίσημων και ιδιωτικών φορέων, κατά τη διάρκεια των οποίων γινόταν κατανάλωση τροφίμων και ποτών και γέμιζε ο περιβάλλων χώρος από σκουπίδια. Καμία πρόνοια δεν είχε ληφθεί για να περιοριστεί σε λογικά όρια η ταυτόχρονη ύπαρξη μεγάλου αριθμού επισκεπτών στις αίθουσες και μέχρι πρόσφατα το κάπνισμα ήταν ελεύθερο και υπήρχαν στις βάσεις των γλυπτών τοποθετημένα σταχτοδοχεία.

Η μεγάλη ηθοποιός και επί σειρά ετών βουλευτής και υπουργός ελληνικών κυβερνήσεων Μελίνα Μερκούρη το 1982 είχε πάρει την πρωτοβουλία να διακηρύξει το αίτημα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στο χώρο προέλευσής τους. Το αίτημα αυτό έγινε φυσικά αποδεκτό με ενθουσιασμό από τον ελληνικό λαό. Ταυτόχρονα, όμως, το υιοθέτησαν εκατομμύρια πολίτες σε όλον τον κόσμο, χιλιάδες διανοούμενοι και καλλιτέχνες σε όλες τις χώρες και αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία από σημαντικό μερίδιο της βρετανικής κοινής γνώμης, του Κοινοβουλίου, του τύπου και της διανόησης του Ηνωμένου Βασιλείου.

Από τo 1983 υπάρχει και λειτουργεί με ιδιαίτερη επιτυχία στο Λονδίνο δραστήρια επιτροπή για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα με πρόεδρο τον βουλευτή Eddie O’Hara

Η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου έχει απορρίψει βάναυσα κάθε συζήτηση για την ικανοποίηση αυτού του αιτήματος. Πρόσφατα δε προχώρησε ένα ακόμα βήμα στο δρόμο της αλαζονείας και της ύβρεως δανείζοντας για λόγους δημοσίων σχέσεων στο μουσείο «Ερμιτάζ» της Πετρουπόλεως το άγαλμα του θεού ποταμού Ιλισσού.

Δεν είμαστε σωβινιστές. Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός ανήκει στον άνθρωπο, σε όλους τους λαούς και είναι διαχρονικός. Είναι φυσικό προϊόντα του να εκτίθενται σε διάφορα μουσεία, που έχουν αυτό το προνόμιο, σε όλη την οικουμένη. Δε ζητάμε την επιστροφή κάθε δημιουργήματος του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην Ελλάδα.

Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Η παρουσία τους στο Βρετανικό Μουσείο είναι αποτέλεσμα βανδαλισμού, ληστείας και ατιμίας. Ντροπιάζει τον αγγλικό λαό, όπως τα εγκλήματα του πολέμου έχουν κατά καιρούς ατιμάσει άλλους λαούς και άλλες προσωπικότητες. Ζητάμε να επανορθωθεί το έγκλημα με την άμεση επιστροφή τους στο νέο περίλαμπρο μουσείο που ο ελληνικός λαός οικοδόμησε για αυτά για να βρεθούν ξανά οπτικά και συμβολικά στον ίδιο χώρο με το ναό του Παρθενώνα.

Την Κυριακή 18 Ιανουαρίου λήγει η έκθεση στο «Ερμιτάζ» και το γλυπτό του θεού Ιλισσού επιστρέφει στη φυλακή του.

ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 18:00 ΜΕ ΕΝΑ ΚΕΡΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ΔΙΟΥΝΥΣΙΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΙΩΠΗΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Καλούμε τους χρήστες του διαδικτύου να στρατευτούν.

Την ίδια ημέρα ανάλογη συγκέντρωση θα επιδιώξουμε να γίνει στο Λονδίνο μπροστά στο Βρετανικό Μουσείο.

Τέλος καλούμε το Ρωσικό λαό και ιδιαίτερα τους κάτοικους της Πετρούπολης να καταδικάσουν τη συναλλαγή του μεγάλου και ένδοξου «Ερμιτάζ» με τους δεσμοφύλακες των κλεμμένων γλυπτών του Παρθενώνα. Η ίδια συγκέντρωση μπορεί να γίνει και μπροστά στο «Ερμιτάζ» την ίδια ημέρα και ώρα.

ΤΑ ΙΕΡΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΤΑ ΓΕΝΝΗΣΕ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 18:00 ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ.»
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ