2018-05-03 23:06:06
Το Cinema Zagara της εικαστικού Σελίν Κοντορέλι είναι ένα open air σινεμά που από τη μια νιώθεις ότι υπήρχε πάντα και από την άλλη είναι κάτι που βλέπεις για πρώτη φορά.
Σε μια διαδρομή που σε οδηγεί μακριά από τους κεντρικούς χώρους της Γεωπονικής Σχολής (όπου μέχρι και τις 15 Ιουνίου οι Γεωμετρίες ανασυνθέτουν την έννοια του αστικού περιβάλλοντος μέσω της σύγχρονης τέχνης), σε έναν υπαίθριο χώρο μετά τα θερμοκήπια και τα φυτεμένα χωράφια των σπουδαστών, σε έναν πορτοκαλεώνα στο κέντρο σχεδόν του πουθενά (αλλά και τόσο κοντά στην πόλη) μια οθόνη στέκεται αγέρωχη στο κέντρο ενός νοητού κύκλου.
Γύρω γύρω καρέκλες φερ φορζέ και σιδερένεις σκάλες ταράτσας που δεν οδηγούν πουθενά, γίνονται τα «πολυτελή» καθίσματα μιας υπαίθριας εμπειρίας. Στο πιο ψηλό σημείο, ένας πίνακας λειτουργεί σαν ένας μετεωρολογικός σταθμός που μετράει τις μεταβολές του κλίματος, την υγρασία, την πιθανότητα της βροχής και δίνει χρήσιμες πληροφορίες για τη βλάστηση στην πόλη.
Η ίδια η Κοντορέλι, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το έργο της που εμπνέεται από την αρχιτεκτονική και τις σύγχρονες αστικές συμπεριφορές, το περιγράφει σαν ένα υπαίθριο σκηνικό μικρών αρχιτεκτονικών δομών με σημείο αναφοράς το Jantar Mantar, ένα αστεροσκοπείο στο Δελχί της Ινδίας.
Εκεί, σε αυτό το ιδιαίτερο open air cinema θα ξεκινήσουν στις 6 Μαΐου οι προβολές που έχουν επιμεληθεί η κριτικός τέχνης Φιλίπα Ράμος και τα κορίτσια της Locus Athens που συνδιοργανώνουν μαζί με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τις Γεωμετρίες, η Μαρία - Θάλεια Καρρά και η Ολγα Χατζηδάκη.
Για πέντε Κυριακές, ενσωματωμένες μέσα στις διαδραστικές θεματικές της κάθε εβδομάδας (Σπόροι, Νερό, Γη, Φωτιά, Αέρας), προβολές ντοκιμαντέρ και πειραματικών ταινιών απ' όλον τον κόσμο αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες για την μεταβολή του κλίματος και τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, την παραγωγή, τον ίδιο του τον εαυτό.
Ανάμεσά στις ταινίες μικρού μήκους που θα προβληθούν δύο υπέροχα δείγματα του σπουδαίου Αρμένιου Αρταβάζντ Πελεσιάν, το «Inhabitants» του 1970 και το «Seasons» του 1975, με το επιδραστικό στιλ του μοντάζ που «πειράζει» την πραγματικότητα, τα «Μέγαρα» των Γιώργου Τσεμπερόπουλου και Σάκη Μανιάτη σε μια ακόμη «απαραίτητη» και εδώ ταιριαστή όσο ποτέ επετειακή προβολή τους, μια σπάνια προβολή (από φιλμ 16mm) του ντοκιμαντέρ «Θάσος» που γύρισε ο Τάκης Κανελλόπουλος το 1961 για το νησί, το πειραματικό «Leviathan» του διάσημου διδύμου Λουσιέν Καστέιν Τέιλορ και Βερένα Παραβέλ, το «ιστορικό» όχι μόνο για το πικρό του κοινωνικό σχόλιο πάνω στις συνθήκες παραγωγής «The Chickens» του Ομάρ Αμιρελέ, το «Forest Law», μέρος μιας μεγαλύτερης εικαστικής εγκατάστασης της Ουρσουλα Μπίεμαν.
Στο πλαίσιο της έκθεσης «Γεωμετρίες» θα προβληθεί ακόμη στις 6 Μαΐου στις 16:00 στον χώρο του Διοικητηρίου της Γεωπονικής Σχολής, το πειραματικό, πανέμορφο και «Wild Relatives» της Χουμάνα Μάνα που μιλάει για την κλιματική αλλαγή μέσα από την αποκαλυπτική ιστορία των σπόρων που φυλάσσονται στη Νορβηγία σε μια αυτοσχέδια κιβωτό του Νώε για την πανίδα και που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Φεβρουάριο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Η δημιουργός θα βρίσκεται στην Αθήνα για να προλογίσει την ταινία.
Πηγή Tromaktiko
Σε μια διαδρομή που σε οδηγεί μακριά από τους κεντρικούς χώρους της Γεωπονικής Σχολής (όπου μέχρι και τις 15 Ιουνίου οι Γεωμετρίες ανασυνθέτουν την έννοια του αστικού περιβάλλοντος μέσω της σύγχρονης τέχνης), σε έναν υπαίθριο χώρο μετά τα θερμοκήπια και τα φυτεμένα χωράφια των σπουδαστών, σε έναν πορτοκαλεώνα στο κέντρο σχεδόν του πουθενά (αλλά και τόσο κοντά στην πόλη) μια οθόνη στέκεται αγέρωχη στο κέντρο ενός νοητού κύκλου.
Γύρω γύρω καρέκλες φερ φορζέ και σιδερένεις σκάλες ταράτσας που δεν οδηγούν πουθενά, γίνονται τα «πολυτελή» καθίσματα μιας υπαίθριας εμπειρίας. Στο πιο ψηλό σημείο, ένας πίνακας λειτουργεί σαν ένας μετεωρολογικός σταθμός που μετράει τις μεταβολές του κλίματος, την υγρασία, την πιθανότητα της βροχής και δίνει χρήσιμες πληροφορίες για τη βλάστηση στην πόλη.
Η ίδια η Κοντορέλι, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το έργο της που εμπνέεται από την αρχιτεκτονική και τις σύγχρονες αστικές συμπεριφορές, το περιγράφει σαν ένα υπαίθριο σκηνικό μικρών αρχιτεκτονικών δομών με σημείο αναφοράς το Jantar Mantar, ένα αστεροσκοπείο στο Δελχί της Ινδίας.
Εκεί, σε αυτό το ιδιαίτερο open air cinema θα ξεκινήσουν στις 6 Μαΐου οι προβολές που έχουν επιμεληθεί η κριτικός τέχνης Φιλίπα Ράμος και τα κορίτσια της Locus Athens που συνδιοργανώνουν μαζί με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τις Γεωμετρίες, η Μαρία - Θάλεια Καρρά και η Ολγα Χατζηδάκη.
Για πέντε Κυριακές, ενσωματωμένες μέσα στις διαδραστικές θεματικές της κάθε εβδομάδας (Σπόροι, Νερό, Γη, Φωτιά, Αέρας), προβολές ντοκιμαντέρ και πειραματικών ταινιών απ' όλον τον κόσμο αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες για την μεταβολή του κλίματος και τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, την παραγωγή, τον ίδιο του τον εαυτό.
Ανάμεσά στις ταινίες μικρού μήκους που θα προβληθούν δύο υπέροχα δείγματα του σπουδαίου Αρμένιου Αρταβάζντ Πελεσιάν, το «Inhabitants» του 1970 και το «Seasons» του 1975, με το επιδραστικό στιλ του μοντάζ που «πειράζει» την πραγματικότητα, τα «Μέγαρα» των Γιώργου Τσεμπερόπουλου και Σάκη Μανιάτη σε μια ακόμη «απαραίτητη» και εδώ ταιριαστή όσο ποτέ επετειακή προβολή τους, μια σπάνια προβολή (από φιλμ 16mm) του ντοκιμαντέρ «Θάσος» που γύρισε ο Τάκης Κανελλόπουλος το 1961 για το νησί, το πειραματικό «Leviathan» του διάσημου διδύμου Λουσιέν Καστέιν Τέιλορ και Βερένα Παραβέλ, το «ιστορικό» όχι μόνο για το πικρό του κοινωνικό σχόλιο πάνω στις συνθήκες παραγωγής «The Chickens» του Ομάρ Αμιρελέ, το «Forest Law», μέρος μιας μεγαλύτερης εικαστικής εγκατάστασης της Ουρσουλα Μπίεμαν.
Στο πλαίσιο της έκθεσης «Γεωμετρίες» θα προβληθεί ακόμη στις 6 Μαΐου στις 16:00 στον χώρο του Διοικητηρίου της Γεωπονικής Σχολής, το πειραματικό, πανέμορφο και «Wild Relatives» της Χουμάνα Μάνα που μιλάει για την κλιματική αλλαγή μέσα από την αποκαλυπτική ιστορία των σπόρων που φυλάσσονται στη Νορβηγία σε μια αυτοσχέδια κιβωτό του Νώε για την πανίδα και που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Φεβρουάριο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Η δημιουργός θα βρίσκεται στην Αθήνα για να προλογίσει την ταινία.
Πηγή Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ