2012-10-27 01:38:02
Λίγα περί της σχέσεως Αγίας Γραφής και Ιεράς Παράδοσης.
Σύμφωνα με τον καθηγητή πατρολογίας, Στ. Παπαδόπουλο:
Στ. Παπαδόπουλος«Η Διδασκαλία των Πατέρων ορθότατα ταυτίζεται με την Παράδοση της Εκκλησίας, με την πίστη και το φρόνημά της, με ό,τι δηλαδή έχει λάβει από το Θεό και το κρατεί αναλλοίωτο, αμετάβλητο κι ανόθευτο, όπως κρατά την Γραφή. Τα δύο αυτά, Γραφή και Παράδοση, αποτελούν την ενιαία πορεία της θεολογίας, την έκφραση της θείας αλήθειας η οποία σώζει τον άνθρωπο στην Εκκλησία. Διακρίνονται ως φάσεις της οικονομίας προς φανέρωση της αλήθειας, αλλά δεν χωρίζονται.
Η Παράδοση είναι η συνέχεια, η διεύρυνση και η αύξηση της Γραφής. Η Γραφή αποτελεί το σταθερό και μοναδικό θεμέλιο, χωρίς το οποίο τίποτε δεν μπορεί να σταθεί και να δημιουργηθεί. Μιλώντας εδώ για Παράδοση εννοούμε τη διδασκαλία και τη θεολογική προσφορά των Πατέρων. Γενικότερα όμως η Παράδοση δεν αρχίζει με τους Πατέρες, αλλά με το έργο του Κυρίου και των Αποστόλων. Η Εκκλησία δηλαδή είχε το κατ’ αρχήν την Παράδοση της, στους κόλπους της οποίας γεννήθηκε η Γραφή, που συνιστά το γραπτό μέρος της πρωτοχριστιανικής Παραδόσεως, η οποία, παρά τη δημιουργία της Γραφής, συνεχίστηκε και αυξήθηκε με την εκάστοτε συμβολή των Πατέρων».
(Α' τόμος Πατρολογίας, σελ. 43-44).
Σχόλιο:
Δηλαδή, με βάση τα λόγια του καθηγητή, η Αγία Γραφή και η Παράδοση δεν είναι δύο διαφορετικά και ξεχωριστά μεγέθη. Η Ιερά Παράδοση είναι η αύξηση της Αγίας Γραφής. Δεν είναι κάτι ξένο προς αυτήν, αλλά στηρίζεται στην Γραφή χωρίς να προσθέτει τίποτα νέο σε αυτήν. Η συμβολή της είναι πολύτιμη, αν θέλουμε να μάθουμε πως η αρχαία Εκκλησία ερμήνευε την Αγία Γραφή.
Ο άλλος μεγάλος και σύγχρονος θεολόγος της Εκκλησίας,
ο π. Γ. Φλορόφσκι, αναφέρει:
π. Γ. Φλορόφσκι
Η συνέχεια Εδώ
Σχόλια: Στέλιος Μπαφίτης
Επεξεργασία: Sophia - Siglitiki
Eglimatikotita
Σύμφωνα με τον καθηγητή πατρολογίας, Στ. Παπαδόπουλο:
Στ. Παπαδόπουλος«Η Διδασκαλία των Πατέρων ορθότατα ταυτίζεται με την Παράδοση της Εκκλησίας, με την πίστη και το φρόνημά της, με ό,τι δηλαδή έχει λάβει από το Θεό και το κρατεί αναλλοίωτο, αμετάβλητο κι ανόθευτο, όπως κρατά την Γραφή. Τα δύο αυτά, Γραφή και Παράδοση, αποτελούν την ενιαία πορεία της θεολογίας, την έκφραση της θείας αλήθειας η οποία σώζει τον άνθρωπο στην Εκκλησία. Διακρίνονται ως φάσεις της οικονομίας προς φανέρωση της αλήθειας, αλλά δεν χωρίζονται.
Η Παράδοση είναι η συνέχεια, η διεύρυνση και η αύξηση της Γραφής. Η Γραφή αποτελεί το σταθερό και μοναδικό θεμέλιο, χωρίς το οποίο τίποτε δεν μπορεί να σταθεί και να δημιουργηθεί. Μιλώντας εδώ για Παράδοση εννοούμε τη διδασκαλία και τη θεολογική προσφορά των Πατέρων. Γενικότερα όμως η Παράδοση δεν αρχίζει με τους Πατέρες, αλλά με το έργο του Κυρίου και των Αποστόλων. Η Εκκλησία δηλαδή είχε το κατ’ αρχήν την Παράδοση της, στους κόλπους της οποίας γεννήθηκε η Γραφή, που συνιστά το γραπτό μέρος της πρωτοχριστιανικής Παραδόσεως, η οποία, παρά τη δημιουργία της Γραφής, συνεχίστηκε και αυξήθηκε με την εκάστοτε συμβολή των Πατέρων».
(Α' τόμος Πατρολογίας, σελ. 43-44).
Σχόλιο:
Δηλαδή, με βάση τα λόγια του καθηγητή, η Αγία Γραφή και η Παράδοση δεν είναι δύο διαφορετικά και ξεχωριστά μεγέθη. Η Ιερά Παράδοση είναι η αύξηση της Αγίας Γραφής. Δεν είναι κάτι ξένο προς αυτήν, αλλά στηρίζεται στην Γραφή χωρίς να προσθέτει τίποτα νέο σε αυτήν. Η συμβολή της είναι πολύτιμη, αν θέλουμε να μάθουμε πως η αρχαία Εκκλησία ερμήνευε την Αγία Γραφή.
Ο άλλος μεγάλος και σύγχρονος θεολόγος της Εκκλησίας,
ο π. Γ. Φλορόφσκι, αναφέρει:
π. Γ. Φλορόφσκι
Η συνέχεια Εδώ
Σχόλια: Στέλιος Μπαφίτης
Επεξεργασία: Sophia - Siglitiki
Eglimatikotita
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
"Περνούσα καλύτερα στην Κατοχή..."
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Παίζεις ηλεκτρονικά ποδοσφαιράκια;Τότε γίνε προπονητής!
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ