2014-08-28 15:39:08
Γεννημένος στην Κατερίνη ο Κώστας Χαραλαμπίδης σπούδασε τις εικαστικές τέχνες στην Ελλάδα και τη Γαλλία, όπου... μαθήτευσε στην Ecole des Beaux – Arts δίπλα στον N. Wancker, απ’ όπου απέκτησε στέρεες γνώσεις στην επεξεργασία της ζωγραφικής επιφάνειας και κυρίως στην χρήση των υλικών.
Στο Παρίσι τις αντίξοες συνθήκες των πρώτων χρόνων, διαδέχθηκαν οι ευτυχείς του συναντήσεις με τον κορυφαίο Έλληνα δημιουργό του οποίου, άλλωστε, υπήρξε μαθητής, τον Γιάννη Τσαρούχη, αλλά κυρίως με τον εμπνευστή των σημαντικότερων καλλιτεχνών του 20ου αιώνα, τον Ευστράτιο Ελευθεριάδη Teriade.
«Δεξιοτέχνη της οπτικής απάτης» τον απεκάλεσε ο Γιάννης Τσαρούχης και «μεγάλη ελπίδα για το μέλλον της ελληνικής ζωγραφικής» ο Teriade.
Ο ίδιος ομολογεί, ότι διδάχθηκε από εκείνους να ακολουθεί, πάντα, με συνέπεια και συνέχεια, τον προσωπικό του καλλιτεχνικό δρόμο και να υπερασπίζεται με όλες του τις δυνάμεις, τη δύσβατη πορεία της προσωπικής του γραφής.
Γι’ αυτό, άλλωστε, ο καλλιτέχνης, μετά από πολλές αναζητήσεις και προβληματισμούς εστιάζει το ενδιαφέρον του στο χώρο της οπτικής απάτης (trompe l’œil), δεν υποκύπτει στα εύκολα και επίκαιρα και πετυχαίνει με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία να αποτυπώσει στους καμβάδες του με ευαισθησία, τρυφερότητα, αλλά και κριτική διάθεση την προσωπική του αλήθεια.
Με πίστη και εμμονή στις ζωγραφικές αξίες που υπηρετεί ο Κώστας Χαραλαμπίδης αναγνωρίζεται, σήμερα, ως ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της οπτικής απάτης σε ευρωπαϊκό επίπεδο και γίνεται, πλέον, αποδεκτός σε μεγάλες ομαδικές εκθέσεις του εξωτερικού, όπως στο Espace Branly, στο Μόντε-Κάρλο, στο Grand Palais, κ.α.
Ο καλλιτέχνης, μόνιμος κάτοικος του Παρισιού, με τις έκθεσείς του, προσφέρει τη δυνατότητα στο φιλότεχνο κοινό, να γνωρίσει την εικαστική διαδρομή ενός άξιου δημιουργού, που συμπορεύεται επί ίσοις όροις με τους ευρωπαίους ομότεχνούς του και διαμορφώνει σιωπηλά και μεθοδικά την δική του καλλιτεχνική εκδοχή.
Γιατί στην πυκνή σχεδόν συμπαγή υφή του χρώματος, ο Κώστας Χαραλαμπίδης, αποτυπώνει με τις ζωγραφικές του μεταπλάσεις τις αγωνίες του καιρού του και ως γνήσιος δημιουργός παρουσιάζει στα τελάρα του ό,τι ο ίδιος ζει και ό,τι εκείνος αγαπά.
"Όταν πρωτοάρχισα να αντιγράφω στο Λούβρο τους μεγάλους κλασσικούς δεξιοτέχνες, σκοπό είχα και διψούσα γι' αυτό, να μάθω να χρησιμοποιώ κατ' αρχήν το δυνατόν λιγότερα χρώματα στην παλέτα μου, μα το κυριότερο την ικανότητα της τέχνης και μαστοριάς για δυνατή σύνθεση προσώπων και αντικειμένων σε ένα πίνακα που να μιλά και να καταλαβαίνεται καθώς και τη σύλληψη (το κατά δύναμιν) χρωμάτων, φως - σκιά - σχεδίου ώστε να είναι περισσότερο προσιτή στον κάθε θεατή, γνώστη ή όχι των πραγμάτων και να υπάρχει διάλογος, Τον ίδιο καιρό οι σπουδές μου στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι μου έδωσαν καινούργιες γνώσεις πάνω στην τεχνική της προετοιμασίας του μουσαμά καθώς και την τελειωτική κατασκευή του χρώματος που ο ίδιος πάντα ετοιμάζω, την τεχνικής της κόλλας (τέμπερα, γκουάς, ακουαρέλα) του κεριού και το σπουδαιότερο την τεχνική του λαδιού που είναι ανάμεικτη με MEDIUM και EMULSION, τα αχώριστα υλικά μου."
Πηγή
Tromaktiko
Στο Παρίσι τις αντίξοες συνθήκες των πρώτων χρόνων, διαδέχθηκαν οι ευτυχείς του συναντήσεις με τον κορυφαίο Έλληνα δημιουργό του οποίου, άλλωστε, υπήρξε μαθητής, τον Γιάννη Τσαρούχη, αλλά κυρίως με τον εμπνευστή των σημαντικότερων καλλιτεχνών του 20ου αιώνα, τον Ευστράτιο Ελευθεριάδη Teriade.
«Δεξιοτέχνη της οπτικής απάτης» τον απεκάλεσε ο Γιάννης Τσαρούχης και «μεγάλη ελπίδα για το μέλλον της ελληνικής ζωγραφικής» ο Teriade.
Ο ίδιος ομολογεί, ότι διδάχθηκε από εκείνους να ακολουθεί, πάντα, με συνέπεια και συνέχεια, τον προσωπικό του καλλιτεχνικό δρόμο και να υπερασπίζεται με όλες του τις δυνάμεις, τη δύσβατη πορεία της προσωπικής του γραφής.
Γι’ αυτό, άλλωστε, ο καλλιτέχνης, μετά από πολλές αναζητήσεις και προβληματισμούς εστιάζει το ενδιαφέρον του στο χώρο της οπτικής απάτης (trompe l’œil), δεν υποκύπτει στα εύκολα και επίκαιρα και πετυχαίνει με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία να αποτυπώσει στους καμβάδες του με ευαισθησία, τρυφερότητα, αλλά και κριτική διάθεση την προσωπική του αλήθεια.
Με πίστη και εμμονή στις ζωγραφικές αξίες που υπηρετεί ο Κώστας Χαραλαμπίδης αναγνωρίζεται, σήμερα, ως ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της οπτικής απάτης σε ευρωπαϊκό επίπεδο και γίνεται, πλέον, αποδεκτός σε μεγάλες ομαδικές εκθέσεις του εξωτερικού, όπως στο Espace Branly, στο Μόντε-Κάρλο, στο Grand Palais, κ.α.
Ο καλλιτέχνης, μόνιμος κάτοικος του Παρισιού, με τις έκθεσείς του, προσφέρει τη δυνατότητα στο φιλότεχνο κοινό, να γνωρίσει την εικαστική διαδρομή ενός άξιου δημιουργού, που συμπορεύεται επί ίσοις όροις με τους ευρωπαίους ομότεχνούς του και διαμορφώνει σιωπηλά και μεθοδικά την δική του καλλιτεχνική εκδοχή.
Γιατί στην πυκνή σχεδόν συμπαγή υφή του χρώματος, ο Κώστας Χαραλαμπίδης, αποτυπώνει με τις ζωγραφικές του μεταπλάσεις τις αγωνίες του καιρού του και ως γνήσιος δημιουργός παρουσιάζει στα τελάρα του ό,τι ο ίδιος ζει και ό,τι εκείνος αγαπά.
"Όταν πρωτοάρχισα να αντιγράφω στο Λούβρο τους μεγάλους κλασσικούς δεξιοτέχνες, σκοπό είχα και διψούσα γι' αυτό, να μάθω να χρησιμοποιώ κατ' αρχήν το δυνατόν λιγότερα χρώματα στην παλέτα μου, μα το κυριότερο την ικανότητα της τέχνης και μαστοριάς για δυνατή σύνθεση προσώπων και αντικειμένων σε ένα πίνακα που να μιλά και να καταλαβαίνεται καθώς και τη σύλληψη (το κατά δύναμιν) χρωμάτων, φως - σκιά - σχεδίου ώστε να είναι περισσότερο προσιτή στον κάθε θεατή, γνώστη ή όχι των πραγμάτων και να υπάρχει διάλογος, Τον ίδιο καιρό οι σπουδές μου στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι μου έδωσαν καινούργιες γνώσεις πάνω στην τεχνική της προετοιμασίας του μουσαμά καθώς και την τελειωτική κατασκευή του χρώματος που ο ίδιος πάντα ετοιμάζω, την τεχνικής της κόλλας (τέμπερα, γκουάς, ακουαρέλα) του κεριού και το σπουδαιότερο την τεχνική του λαδιού που είναι ανάμεικτη με MEDIUM και EMULSION, τα αχώριστα υλικά μου."
Πηγή
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Φήμες για ντεμπούτο του iWatch στις 9 Σεπτεμβρίου
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ